Geen WAO-hiaat en pensioenuitkering door Zwitserleven

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Geen WAO-hiaat en pensioenuitkering door Zwitserleven

Ongelezen bericht door Radar »

Als je arbeidsongeschikt wordt, krijg je een WAO-hiaatuitkering en is er sprake van premievrijstelling en loopt de pensioenopbouw gewoon door. Niet in het geval van Rob. Dit scheelt hem duizenden euro's. En daarnaast loopt hij - nu hij met pensioen is - ook iedere maand 250 euro pensioen mis, omdat zijn premievrije opbouw is gestopt.

Vanavond om 20.30 uur in Radar: Aanvulling op WAO misgelopen door Zwitserleven

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen WAO-hiaat en pensioenuitkering door Zwitserleven

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb de uitzending niet gezien, maar zoals het in deze topicstart staat is iets te kort door de bocht. Als je arbeidsongeschikt wordt, dan heb je vaak recht op premievrijstelling, maar dat zul je dan wel binnen een bepaalde periode moeten aanvragen.

Dirkjelle
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2021 20:53

Re: Geen WAO-hiaat en pensioenuitkering door Zwitserleven

Ongelezen bericht door Dirkjelle »

dit verhaal klopt niet helemaal..
pensioenopbouw loopt wel door, maar voor 70%.
bovendien loopt de hiaatuitkering bij mij tot mijn 65ste.. dus niet tot aan mijn pensioen.

Lady1234
Berichten: 27279
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen WAO-hiaat en pensioenuitkering door Zwitserleven

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook ik heb de uitzending niet gezien, maar het is zeker niet zo dat elk bedrijf een WAO-hiaat verzekering heeft voor zijn werknemers.

witte angora
Berichten: 30999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen WAO-hiaat en pensioenuitkering door Zwitserleven

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, ik werkte als laatste via Randstad, en daar was het niet. Kon ik wel zelf afsluiten, maar vraag niet tegen wat voor premie.

En over premievrijstelling van pensioen werd al helemaal niet gesproken.

robertosta
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 nov 2011 23:02

Re: Geen WAO-hiaat en pensioenuitkering door Zwitserleven

Ongelezen bericht door robertosta »

Ik had een inkomen in de gulden tijd van fl 2450 gulden per 4 weken en een aov verzekering van NV Schade.
Ik werd afgekeurd op heupdysplasie eerst 100% afgekeurd daarna per mededeling per brief werd ik voor 30% afgekeurd.
Een computer programma gaf dat aan zeiden ze daarna 30% toen werdt het weer iets hoger,na 2 jaar 100% afgekeurd en dus een minimale uitkering.
Maar mijn AOV nv schade verzekering ging niet mee nee zeiden ze je heb je premie niet betaald klopt zei ik ik kan de premie niet meer betalen. Nou uit coulant zullen wij u 75 per maand over maken.
Dus ik moest lenen bij mijn mam.
ik was toen helemaal in paniek. We kregen ook nog een hypotheek achterstand omdat we geen uitkering meer kregen.

Bij mij heeft de uwv mij helemaal tot minimale inkomen gezorgd en toen werd ik 100% afgekeurd. Maar NV Schade gaat niet mee dus die bleef op 20% van het minimalen inkomen die gaat nooit weer omhoog kreeg ik te horen.
En een advocaat in schakelen is duur dacht ik. Een advocaat van onvermogen had ik nog nooit van gehoord.
En nu ben ik nog zieker geworden hersentumor rechter voorkwab verwijdert en kreeg ook nog copd gold 3 .Ik heb de hoop toen verloren
Die verzekering was in mijn ogen geen verzekering geld van mensen afhandig te maken en hopen ze dat ze niets hoeven uitkeren.
Ik wil mensen waarschuwen voor deze maatschappij nv-schade.
Sorry voor de rare zins opbouw dat heb krijg als je voorkwab is verwijdert.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen WAO-hiaat en pensioenuitkering door Zwitserleven

Ongelezen bericht door kweenie »

robertosta schreef:
28 feb 2021 13:29
Die verzekering was in mijn ogen geen verzekering geld van mensen afhandig te maken en hopen ze dat ze niets hoeven uitkeren.
Als ik het verhaal lees, dan valt dat wel mee met het geld afhandig maken. Als je aangeeft dat je de premie niet hebt betaald.... En als je de premie van een verzekering niet betaalt, is het dan vreemde dat de verzekering niet uitkeert?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Geen WAO-hiaat en pensioenuitkering door Zwitserleven

Ongelezen bericht door D34M0N »

robertosta schreef:
28 feb 2021 13:29
Maar mijn AOV nv schade verzekering ging niet mee nee zeiden ze je heb je premie niet betaald klopt zei ik ik kan de premie niet meer betalen. Nou uit coulant zullen wij u 75 per maand over maken.
Als het niet lukt om de premie te betalen, moet je gelijk contact opnemen met de verzekeraar. Dan heb je kans dat een betalingsregeling getroffen kan worden. Als je stopt met betalen zondag iets te laten weten, is de kans groot dat je wordt geroyeerd. Het is heel netjes van de verzekeraar dat ze uit coulance toch wat uitbetalen, ze hadden er ook gewoon voor kunnen kiezen om helemaal niets uit te keren.

clipper
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 okt 2005 08:32

Re: Geen WAO-hiaat en pensioenuitkering door Zwitserleven

Ongelezen bericht door clipper »

Zodra u een 100% arbeidsongeschiktheidsuitkering ontvangt vervalt in de regel ook de verplichting tot premiebetaling. Kijk uw polis er eens op na.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Geen WAO-hiaat en pensioenuitkering door Zwitserleven

Ongelezen bericht door john18 »

Het is niet alleen de pensioenfondsen maar ook de uwv. Blijkt dat als je word gekeurd, dat ze van de eerste keuring kijken. In mijn geval was ik 50procent afgekeurd dus maar een 30procent uitkering. Heb een herkeuring aangevraagd en bleek toch 100procent te zijn. Nu blijkt dat ik dus maar 30procent pensioen premie vrijstelling krijg. Want de tweede keuring valt niet onder de polisvoorwaarden. Sta je dan. Oor aangenaaid door 1 en consequenties bij een ander. Ipv van herkeuring had ik bezwaar moeten maken binnen 6 weken. Ja ik had genoeg aan mijn kop met de letselschadezaak. En totaal geen benul hoe alles werkt en zat. Je wordt totaal overrompeld in alles en niemand die je kan helpen. Je staat er alleen voor op dat moment. Want wat ik geleerd heb is wat er mondeling word gezegd door medewerkers kun je niet bewijzen of vertrouwen. Als het niet klopt hebben ze het niet gezegd. Maar als je een persoon bent die vertrouwen heeft in de goed geregelde Nederland heb je een groot probleem. Achteraf is het makkelijk maar ter plekken als je er niks van af weet is het echt zoeken en leren op dat moment. En hopen dat je het goed doet.

Gesloten