Aangetekende brief zoek ??

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Franskia
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Aangetekende brief zoek ??

Ongelezen bericht door Franskia »

Recent verzond ik een aangetekende brief aan de Belastingdienst. Via de track en trace-code kreeg ik bericht dat hij ontvangen was door Postnl. Dit is inmiddels al ruim 2 weken het geval. Na veel discussie met Postnl bleek dat zij die brieven door een extern bedrijf in bulk laten bezorgen bij de Belastingdienst (zonder te scannen of tekenen voor ontvangst zoals beloofd) en dat ik die maar moest bellen om te informeren of hij was aangekomen. Dit is niet zoals ze op hun site vermelden. Uiteindelijk is mij toegezegd dat ik de kosten terug krijg, maar ik weet nu nog steeds niet of de brief is aangekomen. Bellen naar de belastingdienst heeft weinig zin want ik kom in de wachtrij van 30 tot 45 minuten terecht. Onze overheid wil alles digitaal, maar het werkt dus van geen kant.

rwolters
Berichten: 1618
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Aangetekende brief zoek ??

Ongelezen bericht door rwolters »

Een aangetekende brief is niet digitaal en dat ging fout. Ik snap daarom je laatste opmerking niet. De kans dat het digitaal wel goed gaat is heel erg veel groter.

BL2
Berichten: 4870
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Aangetekende brief zoek ??

Ongelezen bericht door BL2 »

Als het goed is worden de aangetekende brieven wel ondertekend door belastingdienst met handtekening en volgnummer. Op de TenT moet dit gewoon zichtbaar zijn.

Dat Post.NL door de actie rond Box3 maximaal zo'n 9 miljoen Euro extra binnenhaalt is een ander verhaal......

Franskia
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Aangetekende brief zoek ??

Ongelezen bericht door Franskia »

Update: Postnl laat weten dat ze een onderzoek doen hoe dit probleem opgelost kan worden zodat de T&T duidelijk aangeeft waar de brief is. Nu is de status nog steeds: Ontvangen door Postnl. Ik moet er van uit gaan dat ik binnen 8 weken bericht krijg of de brief is aangekomen.

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Aangetekende brief zoek ??

Ongelezen bericht door Lowieze »

Is de brief aangetekend naar een Postbus gestuurd?
Dan snap ik wel dat een T en T niet verder gaat dan een PostNL locatie.
Toch maar bellen naar de Belastingdienst lijkt mij het verstandigste.

Moneyman
Berichten: 30273
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aangetekende brief zoek ??

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
01 nov 2022 14:03
Is de brief aangetekend naar een Postbus gestuurd?
Dan snap ik wel dat een T en T niet verder gaat dan een PostNL locatie.
Nee hoor. Als het goed gaat, krijgt de zending dan de melding dat er aan de ontvanger is afgeleverd op het moment dat de postbushouder zijn postbus leeghaalt (en dan met het briefje in de hand zijn aangetekende post bij de balie gaat ophalen).

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Aangetekende brief zoek ??

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat heb ik zelf ook wel eens gedaan. De postbus was wel in een bemand lokaal sorteer/verzamelcentrum van PostNL. Er zijn volgens mij ook wel "blokken" met postbussen waar overdag verder niemand aanwezig is. Ik vraag me af hoe het daar dan gaat.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Aangetekende brief zoek ??

Ongelezen bericht door Dirkie »

Franskia schreef:
31 okt 2022 15:58
.....Uiteindelijk is mij toegezegd dat ik de kosten terug krijg, maar ik weet nu nog steeds niet of de brief is aangekomen. Bellen naar de belastingdienst heeft weinig zin want ik kom in de wachtrij van 30 tot 45 minuten terecht. Onze overheid wil alles digitaal, maar het werkt dus van geen kant.
Ik denk dat U van PostNL niet veel meer hoeft te verwachten. U hebt betaald voor een dienst. De dienst is volgens U niet goed geleverd, PostNL was het er mee eens en heeft U het geld terug gegeven. Om die reden zal PostNL niet veel meer doen.

Plaats reactie