Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Moneyman
Berichten: 30270
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
14 dec 2021 22:57
En dat komt de info uitwisseling waar dit forum toch voor bedoeld is niet ten goede.
Als je doel is om de informatie-uitwisseling op het forum te bevorderen, is het zéér opmerkelijk dat je je pijlen richt op Kuklos, en niet op Jose.

16again
Berichten: 16157
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

NOS blog lezend, kan ik het niet laten, om wat linkjes a-chronologisch te plaatsen

Blog NOS vandaag:
https://nos.nl/liveblog/2409543-rivm-ve ... ar-800-000
rivm rapport 14-dec-2021
https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... sars-cov-2
24-juni-2020
https://www.maurice.nl/2020/06/24/hoe-n ... entilatie/

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
15 dec 2021 09:16
NOS blog lezend, kan ik het niet laten, om wat linkjes a-chronologisch te plaatsen

Blog NOS vandaag:
https://nos.nl/liveblog/2409543-rivm-ve ... 4-dec-2021
https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... -juni-2020
https://www.maurice.nl/2020/06/24/hoe-n ... entilatie/
RIVM als spuit 11?
Ik begrijp de houding niet goed: in Europa is op meerdere plekken in 2020 uitgebreid onderzoek gedaan en dan toch weer een eigen onderzoekje naar ventilatie.
Lowieze schreef:
14 dec 2021 22:26
Omdat de termijn voor de 3e vaccinatie korter is geworden, net een afspraak kunnen maken voor 28 december i.p.v. eind januari 👍
Ik gun het je, tegelijk heb ik mijn twijfels. Vanmorgen bij de ARD een waarschuwing van de virologen-vereniging om niet korter dan 4 maanden na prik nummer twee de extra prik te halen, anders valt het effect tegen.

Zelf blijven we op het schema 3-6 maanden, voor mijn man en mij was dat eind april en eind juli, de extra op zijn vroegst eind januari, maar het kan ook later worden als we nog hoog in de antistoffen en T-cellen zitten.

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Jablan heeft u dit gelezen? “Boosterprik al na een maand zoals in Duitsland, heeft volgens immunoloog voordelen in strijd tegen omikron-variant”

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/boo ... n-variant/

Edit: persoonlijk zit ik op 5,5 maand na mijn 2e vaccinatie, dus ik maak me geen enkele zorgen over die vervroegde halve maand
Laatst gewijzigd door Lowieze op 15 dec 2021 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5591
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
14 dec 2021 23:56
Dat is ook de grote vrees van alle medisch experts, dat het virus zich dusdanig blijft muteren dat er straks een variant ontstaat die niet meer zo "ongevaarlijk" is en niet alleen besmettelijk is, maar ook snel schadelijk en/of dodelijk is bij alle groepen. Dus dat we straks een virus hebben dat net zo kwalijk is als bijvoorbeeld de Spaanse Griep of de pest indertijd.

Is de link weg gevallen?

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

scharrelschipper schreef:
15 dec 2021 09:31

Ook goedemorgen.
Snap je dat echt niet?
Omdat Jose niet degene is die stelselmatig alles afkraakt wat niet bevalt.
Sommige forumleden doen dat wel.
En dat steeds onder het motto "je onderbouwd het niet,je geeft geen link"en als dat niet werkt,"het komt uit een dubieuze bron"
En dat vind ik dus irritant.
En jij en ik zijn nu dus ook bezig het forum te "vervuilen"met deze ongein.
Maar IK zal het nooit meer doen hoor! :wink:
Goedemorgen.
Het gaat niet om alles afkraken, maar als u goed gelezen hebt snapt u dat ook wel. Als iemand valse/halve informatie geeft, dan mag of moet daar zelfs op gereageerd worden.
Waarom vertelt dat forumlid niet precies wat er staat, maar zet ze haar eigen (mis)interpretatie neer? En vervolgens wordt er vele malen om de bron gevraagd, die kan dan niet meer gevonden worden of het is teveel moeite om hem hier neer te zetten.
Zo iemand kun je dan toch niet meer serieus nemen?

angel1978
Berichten: 11056
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Omdat Jose niet degene is die stelselmatig alles afkraakt wat niet bevalt.
Dan lees je de posts van José wel heel erg slecht, of eenzijdig. Waarschijnlijk allebei.
En dat steeds onder het motto "je onderbouwd het niet,je geeft geen link"en als dat niet werkt,"het komt uit een dubieuze bron"
Allemaal waar
Maar IK zal het nooit meer doen hoor! :wink:
Dat is inmiddels echt niet meer geloofwaardig.

scharrelschipper
Berichten: 1843
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

:lol:
angel1978 schreef:
15 dec 2021 09:57
Omdat Jose niet degene is die stelselmatig alles afkraakt wat niet bevalt.
Dan lees je de posts van José wel heel erg slecht, of eenzijdig. Waarschijnlijk allebei.
En dat steeds onder het motto "je onderbouwd het niet,je geeft geen link"en als dat niet werkt,"het komt uit een dubieuze bron"
Allemaal waar
Maar IK zal het nooit meer doen hoor! :wink:
Dat is inmiddels echt niet meer geloofwaardig.
:lol:

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En daar hebben we Maurice weer.

Wel een aparte zin in dat stuk.

. Verminder daarbij ook in sterke mate de (doods-) angst die men heeft. Omdat die zeker een groot negatief gevolg heeft voor het individueel welbevinden en de gezondheidssituatie. (Ik denk dat de oversterfte, die op veel plekken wordt geconstateerd daar in niet geringe mate direct of indirect, door wordt veroorzaakt


Oversterfte door doodsangst?

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Lady1234 schreef:
15 dec 2021 11:03
Oversterfte door doodsangst?
https://www.nu.nl/gezondheid/2778785/sl ... laard.html

Onkruid71
Berichten: 2763
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jasper45 schreef:
15 dec 2021 11:16
Lady1234 schreef:
15 dec 2021 11:03
Oversterfte door doodsangst?
https://www.nu.nl/gezondheid/2778785/sl ... laard.html
Oh is stress nu weer terug van weggeweest? Ik vind het al vreemd dat het een jaar niet belangrijk was, terwijl het toch grote problemen kan veroorzaken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
14 dec 2021 22:48
Ik hoorde ergens dat je heel moe wordt van long COVID, ik heb dat nu ook, ik word er ook een beetje moe van. Een artikel over dat kinderen eigenlijk amper ziek worden, wordt zelfs samen gevat als 'Volgens mij, als ik het volgende artikel lees, maken kinderen ook kans op long COVID.'.

Ligt het aan mij of worden er hier meer mensen moe van long COVID?
Ik heb (zoals hier eerder genoemd) een familielid die worstelt met long-covid, en deze wordt inmiddels na ~8 maanden wel weer wat sterker, maar die was in het begin zover door de hoeven gezakt, dat die na het oplopen van één trap, een uur moest bijkomen in bed, met een mekkerende fitnesstracker ivm het gedaalde zuurstofgehalte in het bloed. Bij het voorzichtig weer beginnen met werken, moest die elke middag een paar uur rusten, na een ochtendje werken. En die moest echt strikt 3 uur/dag werken, een uurtje langer doorgaan, voorheen geen probleem, betekende de volgende dag niet kunnen werken. Zo nauw kwam dat. Goede nieuws is wel, dat het hersteltraject lang is, maar wel gestaag succesvol, mits je niks forceert. Dat zo lang vol (moeten) houden is dan weer een andere, deels mentale, worsteling.

Maar goed, dit is zeer persoonlijk volgens mij, dus hang aan deze ervaring vooral niet te veel op.

Wat ons als familie zo heeft doen schrikken, is dat deze persoon met afstand de meest gezonde en fitste van ons allen is, en de besmetting zelf inderdaad "maar een griepje" was.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@reggie

Vindt u dat lekker? Dat voortdurende stoken?

Onkruid71
Berichten: 2763
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
15 dec 2021 13:17
Open alsjeblieft je eigen topic!
Waarom? het klopt toch wat ik zeg, en het gaat over corona.

Het gaat toch om correcte informatie.

Ik had zoiets, ach ja, laat maar, ze weten er niet genoeg van, maar nu gaat het weer over correcte informatie, dan geld dat eigenlijk voor iedereen.

Nevyn
Berichten: 1307
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nevyn »

Al 176 pagina's over Corona in deel 3.
Constant proberen elkaar te overtuigen.
Eigenlijk is het en dat klinkt misschien heel raar een luxe probleem in deze Corona tijd.
We kunnen nu kiezen en dat geeft strijd.
Mijn over oma heeft 10 kinderen gebaard, 4 daar van zijn blijven leven.
De andere 6 hebben de leeftijd van 3 jaar niet gehaald, door verschillende kinderziektes waar toen der tijd absoluut geen medicijn voor was.
Denk dat zij helemaal niet had hoeven nadenken maar dat ze dolblij was geweest met vaccinaties.
Mijn vader en zijn zussen werden gemeden, opa had TBC en werd 2 x opgenomen. Er was geen medicatie voor, er werd geopereerd en het geïnfecteerde deel van de longen werd weg gesneden, tot er antibiotica kwam.
Een kameraad van mij zijn moeder heeft als kind polio gehad en werd door haar zeer moeilijk lopen ook uit gekotst tot ze op oudere leeftijd toch een man kreeg met als gevolg mijn kameraad. Zij was dolblij geweest als er in haar jeugd al een vaccinatie was geweest.

Begrijp me niet verkeerd, tot nu toe vind ik dat iedereen de keuze moet hebben, ben zelf net voor de 3e keer gevaccineerd.
Maar ik weet niet of ik nog zo weldenkend zal zijn , mocht mijn schoondochter die net een nieuwe hartklep heeft gekregen (kon vroeger ook niet) niet geopereerd kan worden mocht er iets mis gaan omdat de IC vol ligt met ongevaccineerden.

Cro
Berichten: 2086
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
15 dec 2021 13:27
angel1978 schreef:
15 dec 2021 13:17
Open alsjeblieft je eigen topic!
Waarom? het klopt toch wat ik zeg, en het gaat over corona.

Het gaat toch om correcte informatie.

Ik had zoiets, ach ja, laat maar, ze weten er niet genoeg van, maar nu gaat het weer over correcte informatie, dan geld dat eigenlijk voor iedereen.
Het punt is natuurlijk niet dat informatie op facebook niet correct kan zijn, echter is het wel zo dat er naast correcte zaken op facebook zoveel onzin staat dat het niet snel als betrouwbare bron aangenomen kan worden, en dus zal je, zeker bij medische informatie je argument beter ondersteunen door bijvoorbeeld te linken naar peer reviewed onderzoeken van bijvoorbeeld UMC's dan met 'het staat op facebook'.

Uiteraard is er niets vreemds aan om wanneer je bijvoorbeeld ME hebt ook te praten met anderen met die ziekte, en dat kan op een bijeenkomst zijn, maar ook prima op facebook. Dat betekent echter niet dat informatie gedeeld in zo'n groep per definitie vertrouwd moet worden of betrouwbaar is. Dat zal nog altijd door onafhankelijk onderzoek bewezen moeten worden voordat die informatie als correct geoormerkt kan worden. En dat onafhankelijk onderzoek zal natuurlijk niet plaatsvinden op facebook.

Nevyn
Berichten: 1307
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nevyn »

Jose2501 schreef:
15 dec 2021 13:54
Nevyn schreef:
15 dec 2021 13:50

....... omdat de IC vol ligt met ongevaccineerden.
Dat is al lang niet meer zo. Overgrote deel zijn gevaccineerden.
Dit bedoel ik nu, puur antwoorden op dat stukje wat je wilt zien.

Onkruid71
Berichten: 2763
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Cro schreef:
15 dec 2021 13:54
Onkruid71 schreef:
15 dec 2021 13:27
angel1978 schreef:
15 dec 2021 13:17
Open alsjeblieft je eigen topic!
Waarom? het klopt toch wat ik zeg, en het gaat over corona.

Het gaat toch om correcte informatie.

Ik had zoiets, ach ja, laat maar, ze weten er niet genoeg van, maar nu gaat het weer over correcte informatie, dan geld dat eigenlijk voor iedereen.
Het punt is natuurlijk niet dat informatie op facebook niet correct kan zijn, echter is het wel zo dat er naast correcte zaken op facebook zoveel onzin staat dat het niet snel als betrouwbare bron aangenomen kan worden, en dus zal je, zeker bij medische informatie je argument beter ondersteunen door bijvoorbeeld te linken naar peer reviewed onderzoeken van bijvoorbeeld UMC's dan met 'het staat op facebook'.

Uiteraard is er niets vreemds aan om wanneer je bijvoorbeeld ME hebt ook te praten met anderen met die ziekte, en dat kan op een bijeenkomst zijn, maar ook prima op facebook. Dat betekent echter niet dat informatie gedeeld in zo'n groep per definitie vertrouwd moet worden of betrouwbaar is. Dat zal nog altijd door onafhankelijk onderzoek bewezen moeten worden voordat die informatie als correct geoormerkt kan worden. En dat onafhankelijk onderzoek zal natuurlijk niet plaatsvinden op facebook.
Die zijn er natuurlijk niet veel, onderzoeken van UMC. Dus dan wordt het moeilijk. Het ging er om dat er gezegd werd dat de meeste artsen wel over ME weten, en dat dat foutieve informatie is. De rest maakt het mij niet uit.
Het ging met ff over correcte info, dus ja.
Voor mij is het zoals het nu is, niks aan te doen.
Natuurlijk zou het fijn zijn als er meer evidenced based was over covid en long covid, dan is het makkelijker om aan beide kanten te vechten. Maar voorlopig is dat nog niet helaas. Maar we blijven hoop houden.

angel1978
Berichten: 11056
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
15 dec 2021 13:54
Nevyn schreef:
15 dec 2021 13:50

....... omdat de IC vol ligt met ongevaccineerden.
Dat is al lang niet meer zo. Overgrote deel zijn gevaccineerden.
Dat kan niet kloppen José, dus daar mag je dan je bron van geven.
Hier waar ik de cijfers vandaan haal:

Afbeelding
naamloos3.png
(136.62 KiB) 105 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Bron: https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 202021.pdf
Bijlagen
naamloos.png
(59.89 KiB) 109 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

angel1978
Berichten: 11056
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tenzij je dus cijfers hebt dat gevaccineerden veel langer op de IC liggen dan ongevaccinneerden en daardoor meer bedden bezet houden is het onmogelijk dat er meer gevaccineerden op de IC's liggen dan ongevaccineerden. In elke maand is het aantal ongevaccinneerden opgenomen op de IC namelijk groter dan gevaccineerden.
Het kruipt wel naar elkaar toe, maar dat is het dan ook.

Ga je het normaliseren, dan kom je zelfs heel anders uit. Maar hier houden we het maar even op absolute getallen.

Gesloten