LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst geeft onterecht privacygegevens aan derden

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
gosewijn
Berichten: 2897
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Belastingdienst geeft onterecht privacygegevens aan derden

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nederlanders staan er om bekend dat als iemand ze vraagt ""hoeveel verdien jij?"" dat de meesten dat niet willen zeggen maar als de woningbouwvereniging daar om vraagt terwijl daar géén reden voor is


Ik verdien 50.000,00 euro echter ik krijg maar aow. :lol:

Lady1234
Berichten: 27295
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst geeft onterecht privacygegevens aan derden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is er nou werkelijk privacy gevoelig aan het doorgeven van die grenzen? Wat kan iemand daarmee. Hoe kan u daarmee benadeeld worden!?

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Belastingdienst geeft onterecht privacygegevens aan derden

Ongelezen bericht door witte angora »

tham schreef:
02 apr 2019 23:30
Grappig eigenlijk als ik zo alle reacties lees >> Nederlanders staan er om bekend dat als iemand ze vraagt ""hoeveel verdien jij?"" dat de meesten dat niet willen zeggen maar als de woningbouwvereniging daar om vraagt terwijl daar géén reden voor is dan geven blijkbaar mensen gewoon door wat zij verdienen.
Weer zo'n opmerking waardoor je laat zien dat je argumentatie en manier van denken best wel ver van de realiteit af staan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Belastingdienst geeft onterecht privacygegevens aan derden

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Alleen huurders in Sociale huurwoningen krijgt de woningbouw een opgave van belastbare inkomen!

En de Porsche voor de deur, een goedkoop wrak restaureren mag en die hoeft niet duur te zijn!
De 912 was geen geliefde, de 911 is "DE"echte bij de Porsche club maar ik ben er zeer tevreden mee!



Aangepast na ontdekken foutje door Lady 1234. Bedankt!
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 03 apr 2019 14:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27295
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst geeft onterecht privacygegevens aan derden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@komkommertijd

Onzin. En het heeft ook helemaal niets met de huurtoeslag van doen.

tham
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 mar 2006 14:49

Re: Belastingdienst geeft onterecht privacygegevens aan derden

Ongelezen bericht door tham »

Inmiddels heb ik de Belastingdienst opnieuw gebeld en gevraagd welke codes de Belastingdienst aan mijn woningbouwvereniging heeft doorgegeven. Zij konden dat niet nakijken. Toen heb ik de woningbouwver. gebeld en zij bellen mij morgen terug om mij te vertellen welke code(s) zij hebben binnengekregen. Dus we wachten nog even af.
witte angora: Ik ben al jaren AOWer dus ook in 2017.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Belastingdienst geeft onterecht privacygegevens aan derden

Ongelezen bericht door kweenie »

Heb je iemand met kennis van zaken van de Belastingdienst gesproken, of heb je simpelweg de vraag aan de belastingtelefoon gesteld? De mensen van het call center van de belastingtelefoon hebben in het algemeen veel 'oppervlakkige' kennis, maar echt exacte antwoorden kunnen ze bij wat complexere vragen vaak niet geven.

tham
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 mar 2006 14:49

Re: Belastingdienst geeft onterecht privacygegevens aan derden

Ongelezen bericht door tham »

Deze discussie kan gesloten worden want ik heb mijn woningbouwvereniging gebeld en zij vertelden mij dat alléén de code van een AOWer is doorgegeven. Dus dat betekent dat 2 verschillende medewerkers van de Belastingdienst mij verkeerde info hadden verstrekt.

Lady1234
Berichten: 27295
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst geeft onterecht privacygegevens aan derden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou weet die wbv dus wel heel privacy gevoelige informatie. :lol:

Lowieze
Berichten: 6675
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Belastingdienst geeft onterecht privacygegevens aan derden

Ongelezen bericht door Lowieze »

tham schreef:
05 apr 2019 17:23
Deze discussie kan gesloten worden want ik heb mijn woningbouwvereniging gebeld en zij vertelden mij dat alléén de code van een AOWer is doorgegeven. Dus dat betekent dat 2 verschillende medewerkers van de Belastingdienst mij verkeerde info hadden verstrekt.

Fijn dat u nog even bericht doet van de afloop. U hoeft zich hier in elk geval geen zorgen meer over te maken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Belastingdienst geeft onterecht privacygegevens aan derden

Ongelezen bericht door kweenie »

tham schreef:
05 apr 2019 17:23
dat betekent dat 2 verschillende medewerkers van de Belastingdienst mij verkeerde info hadden verstrekt.
Dat was te verwachten. Het callcenter van de belastingtelefoon is goed voor standaardvragen, maar als het een beetje dieper wordt, worden de antwoorden eerder een goede gok dan de waarheid.

Gesloten