Woningbouw en meer problemen.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Woningbouw en meer problemen.

Ongelezen bericht door luna01 »

Beste forummers,

Begin 2015 hoorde ik een harde tik boven bij cv ketel en onder in de muur (waterleiding). Er volgte een naar geluid bwww 45 Hz. De geas verwisselde de verbrandingsblokken., maar ik bleef hobbelen en trillen incl. dat geluid bleef maar doorgaan. Een heel traject, en werd overal lacherig benadert. Het probleem werd steeds erger. Me werd een verhuiskosten toeslag belooft in 2018. Raakte zwaar overspannen, slaapgebrek en viezigheid dat van een systeemplafond omlaag dwarrelde. Moest tandenborstel ed afschermen en weer iemand van de WB die zei "normaal gesproken houden mensen het schoon". Maar het was van één nacht. Ik wees op een schimmelplek, die was oud. Ventilatie, oh die is goed kan er gewoon met een stofzuiger in.

30 november 2021 werd de cv ketel door een nieuwe vervangen. Onder de vloer van de cv ketel en oude schimmelplek werd een enorme lekkage ontdekt. Die leiding hing compleet doorgeroest nog bij een kleine cm aan elkaar. Heb foto's gemaakt naar de WB gestuurd en kreeg geen reactie. Maar, ik voelde geen trillingen en gehobbel meer. Verleden tijd en was daar meer dan gelukkig mee. Mijn eeuwige verkoudheid ging over. De geas moest de zolder nog afmaken en hoorde terloops dat de buurvrouw een egel in haar cv afvoer had.

Op 1 december hoorde ik haar wasmachine om 6 uur tot 22 uur. En dit ging dgl. van 6 tot 22 uur of langer t/m 24 december. Zelfde verhaal. Harde tik boven en in de muur, bwww trillingen en gehobbel. Nooddienst geas, want weer een lekkage. Lang verhaal kort, de geas heeft het na 80 telefoontjes nooit afgemaakt op zolder. Buurrvrouw waste en waste, echt professioneel.

Zwaar overspannen op een huis gereageerd, kwam op 1. Ik heb toegezegt. Opeens kreeg ik geen toeslag meer. Heb geen sociaal netwerk meer sinds het overlijden van mijn partner. Had een bus voor 2 dagen, maar werd opgejaagt. Dit moet en dat. Mijn katten van slag. Ik ben zwaar door mijn rug gegaan en kon niets meer. Kreeg oxycodon van de huisarts.

Werd hier gedumpt met dozen in de woonkamer. Dacht we rijden nog een keer. Opeens nee de bus moet terug. En nee ik heb nachtdienst. Bed kleding en dingen bleven daar. Ik huilde alleen nog maar. Ging wel naar dat huis om boven schoon te maken. Maar moest prachtig mooi en verzorgt laminaat eruit breken, behang eraf en vloerbedekking. Mensonterend. Hoe mijn spullen mee? Die "vrienden" ook niet weer gezien.

Heb serieuse hulp gevonden op het laatste moment. En s'ochtends, ook iets heel ergs. Mijn oudste kat is ontsnapt en is hier in mijn tuin gruwelijk afgemaakt door een zwarte straatkater. Dat beest liep steeds op haar te azen, ik hield alles dicht, hij bleek er altijd te zijn. Gelijk naar de dierenarts, maar moest helaas om 16 uur weer. Om 17.15 uur moest ik haar in laten slapen. Mijn verdriet is zo vreselijk groot, ik ben ook helemaal in schok. Huilen, trillen, en durf niets meer hier. Dat rotbeest blijft maar komen en niets helpt. Heb haar dochter nog lopen te zoeken, bang en g.z.d. eet ze weer. Ben in schok.

Nu heeft de wb alles in rekening gebracht waar ik over klaagte. Zelfs kleine slijtag plekken nog na 14 jaar. Dat is dan 5800 euro. Het was ook zo vies en mederwerkers hadden zelfs vlooien aangetroffen. Welke medewerkers? En natuurlijk was het vies, maar geen vlooien. Dat trok hij ook terug.

Mijn punt. Ik wil dat niet betalen, heb alle schriftstukken nog over mijn klachten kwa dwarrelende stof en trillingen. En ik ben niet ingelicht over struinende rotkaters die aaaltijd buiten lopen hier in deze tuin. Ik had geen kans om dat af te zetten en durf geen raam open te zetten. Ben zwaar overspannen en weet er geen lijn meer in te vinden.

Foute hulp, dingen voor de stort staan hier, en mijn kleding bij de stort.

Mijn katje kwijt.

Misschien uit ik mijn verdriet en woede. Misschien kan iemand me helpen een lijn te vinden. Dit is mij teveel..

riddert
Berichten: 2145
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Woningbouw en meer problemen.

Ongelezen bericht door riddert »

Ga naar de huisarts en laat je naar de GGZ doorverwijzen. Daar vind je ondanks een wachtlijst kundige mensen die u geestelijk weer op de rit kunnen krijgen.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Woningbouw en meer problemen.

Ongelezen bericht door luna01 »

Dank voor de reactie, maar na de geas e.d. zocht ik psychologische en medische hulp. De UT heeft trillingen gemeten, ik verbeelde mij helemaal niets.

Ik ben het nu met u eens dat ik hulp nodig heb. Maar niet, dat ik 5800 euro moet betalen voor boven genoemde klachten. Ik zoek ook juridische hulp. Of zou ik in deze sterker staan?

Ben na 7 jaar klaar met ggz en dokters. Ik ben echt klaar met deze adviezen. Niet persoonlijk naar u toe, niet fout opvatten. Maar dat hele huis trilde uit elkaar door een lekkage.

Alle waterleidingen. De ggz kan me hier niet bij helpen of een huisarts.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Woningbouw en meer problemen.

Ongelezen bericht door luna01 »

Antipsychotika werd me al voorgeschreven. Maar het was een doorgeroeste leiding die van erg naar erger ging. Steeds zwaar grieperig zodra de buurvrouw begon te wassen. En dat was echt van 6 tot 22 uur, dagelijks....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Woningbouw en meer problemen.

Ongelezen bericht door moederslink »

luna01 schreef:
13 jun 2022 20:03
Mijn katje kwijt.
Misschien uit ik mijn verdriet en woede. Misschien kan iemand me helpen een lijn te vinden. Dit is mij teveel..
Dat van je kat vind ik nog het ergste :( .
En de rest vd sh*** zooi vind ik ook erg!
Probeer zsm " een beleid wonen traject " in te gaan, en dus ook een andere woonruimte , mét begeleiding.
Kijk eens op internet naar begeleid wonen projecten en vraag hoe je je kunt aanmelden mét urgentie .
En via de gemeente? Maatschappelijk werk?
Sterkte!

Lady1234
Berichten: 27278
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woningbouw en meer problemen.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Huizen vallen niet uit elkaar en trillen niet door een waterlekkage.

Neem contact op met het maatschappelijk werk over die € 5.800

Seinhuis
Berichten: 2386
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Woningbouw en meer problemen.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik probeer het kort te houden.

U klaagt over geluiden van de buren. Uit veel uitspraken blijkt dat u leefgeluiden moet accepteren. Probeer door eigen muziek of TV aan te zetten om niet geprikkeld te raken.

Gebreken aan de woning kunt u doorgeven aan de eigenaar. Grote reparaties (zoals lekkage) moet de eigenaar oplossen.
Stuur alle gebreken per mail of online formulier op naar de eigenaar/verhuurder. Indien hun niet reageren of de problemen niet oplossen neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Indien aangesloten (altijd bij een sociaal huurwoning) kunt u naar www.huurcommissie.nl voor een bindend uitspraak. Neem ook met juridische loket contact op over de boete van € 5.800. Hun kunnen u adviseren en/of doorverwijzen naar de juiste instantie.

Behalve de tips accepteer andere geluiden (vermoedelijk horen u buren ook uw geluiden) en zoek naar afleiding (tv, radio, een stukje wandelen) verwijs ik u door naar u huisarts.

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woningbouw en meer problemen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

luna01 schreef:
13 jun 2022 20:03
Ik ben het nu met u eens dat ik hulp nodig heb.
Dat denk ik ook, zeker met je vorige topics in mijn achterhoofd. Probeer via maatschappelijk werk een ingang te vinden, dan kan je ook doorverwezen worden naar deskundige hulp op financieel/ juridisch vlak. Laat het NIET op zijn beloop, want de kosten lopen enorm op bij dergelijke bedragen.

Sterkte!!

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Woningbouw en meer problemen.

Ongelezen bericht door luna01 »

Dank jullie voor alle reactie"s en het meedenken. Ik aarzelde om mijn problematiek te plaatsen, maar zie nu ook dat ik van alles door elkaar haal.

Op zich vind ik dit voorval met mijn katje van 15 het ergste. Zij had schildklier medicatie, maar blaakte van zelfvertrouwen. En dan komt er zo'n enorm grote straatkater aan en zal hier in mijn tuin wel even laten zien wiens territorium dit is? Daarbij dacht ik dat ze boven ligt te slapen. Woonde hier nog maar 2 weken en beiden (moeder en dochter), mochten nog niet naar buiten voor ik alles af had gezet. Zijn binnenkatjes en haar dochter eet tenminste weer, maar zoeken, bang, verstoppen en wilde haar niet gelijk in die bewuste reismand naar de DA brengen om lichamelijk van alles uit te sluiten.

Nee, ik laat dit absoluut niet op zijn beloop. Ik zal alles aan klachten over de situatie in mijn vorige huis, incl. foto's en metingen van de UT aangetekent naar de WB sturen. Heb al contact met het maatschappelijk werk. Kwa ingang naar juridisch loket, daar heb ik niet eens bij stil gestaan, dank voor die tip.

In al die jaren waren er buiten mij om maar 2 mensen die dit ook voelden. Heb foto's na het stofpoetsen en hoe vies het de vlg. ochtend was. Als de wasmachine om 6 uur begon werd ik snotverkouden. In 2020 kreeg ik krampen erbij. Ik ben dus heel benieuwd naar dat technische gedeelte op zolder. Dat was dan toen die egel in haar afvoer zat. Rook ook waspoeder en vies water.

Superblij dat het 30 november 2021 verleden tijd was kwa lekkage herstel. Geen trillingen meer, niets. Wasmachinegeluid was geen 60 dB meer en 48 Hz. Tot 24 december het zelfde gebeurde. En ik alweer een lekkage had en terug bij af. Daarbij had ik van de cv ketel een kunstofuitgang op alluminium. Dat vind ik echt onmogelijk kwa krimpen en uitzetten. Medewerkers van de Geas vroegen waarom dat niet is af gemaakt. Aaaal die telefoontjes "zo snel mogelijk" en een klacht leverden niets op.

En ben dan nu 3 weken geleden om al die ellende verhuist. Heb hier ook geluiden van de buren. Dat is geen enkel probleem. Word er niet ziek van, voel geen trillingen en ieder zijn ding. Heb alleen ruzie met die straatkater.

Dat ik tijdens die verhuizing zo vreselijk door mijn rug ging en 5 dagen oxycodon had? Het hielp enorm tegen de pijn, maar werd er nog vager van dan ik al was.

Nogmaals bedankt voor de reacties. Heb er wel veel aan, gewoon om dingen op een rij te krijgen. Mocht het allemaal lukken laat ik het weten.

Dank jullie !!

Lady1234
Berichten: 27278
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woningbouw en meer problemen.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo te lezen gaat het gelukkig al een beetje beter me u. Sterkte met het verlies van uw kat, altijd ellendig een huisdier verliezen.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Woningbouw en meer problemen.

Ongelezen bericht door luna01 »

Nogmaals dank voor het mee denken en alle reacties. Het financiële gedeelte is opgelost. Ik heb geen schuld meer.

Mijn emotionele en persoonlijke gedeelte deden er in mijn geval wel toe. Kon alles aantonen vanaf 2015. In 2018 werd me financiële hulp toegezegt. Die ik dus niet had.

Ook deed ik aangifte tegen de eigenaar van een onbekende kater. Heb foto's van dat dier,dat vlg. de dierenarts niet te bewijzen is. Maar al die foto's van die kater zeggen genoeg, of spreken boekdelen.

De politie vindt dat ik deze vreselijke beelden (van mijn katje) moet wissen en met het maatschappelijk werk erover in gesprek ga en ook blijf praten. Ik wis ze niet, maar ze hebben gelijk. Ik moet over het voorval praten en praten.

Sommigen hier snappen hoe traumatisch dit voor me is. Zie het steeds weer voor me. Geld, agenda's en woningbouw? Ja daar gooide ik toen echt echt met de pet naar, zoals zij ook met mij. Heb ook een kat, zei die man, dus snap echt wel hoe jij je voelt.

Hij wist niet wat ik zag!! Ik ook niet hoor..

Met haar dochter katje begint het weer goed te gaan. Schrikt nog van vechtende katten buiten en ben weer terug bij af.

En ja, ondanks dat hele trillende verleden in dat klooster, hang ik vast op mijn oudste katje...🥺

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Woningbouw en meer problemen.

Ongelezen bericht door luna01 »

Heb zoiets nog nooit gezien en beur haar dochtertje (nu nog 13 jaar) op...En zij mij....

Plaats reactie