LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Partijdige Rechter op Bonaire

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Overzee
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2012 13:51

Partijdige Rechter op Bonaire

Ongelezen bericht door Overzee »

Hoe Recht krom kan zijn;
Laatst sprak ik een vriend die mij een merkwaardig verhaal vertelde over Rechtspraak op Bonaire(Gemeente Nederland). Hij verhuurde een huis aan een van de nieuwe Overheidsbestuursters met een periode van anderhalfjaar, doch na alweer vier en een halvemaand later zei ze de huur plotseling op om een voordeliger appartement te huren. Mijn vriend was hier niet blij mee want had een long-term prijs neergelegd, maar dacht laat ik hier maar niet tegenin gaan want met "onwillige huurders" kom je niet ver mee. Vervolgens toen de inventarisatie had plaatsgevonden onder toeziend oog van een medegetuige/kennis van mijn vriend bleek pas een paar uur later dat de huurdster het niet zo nauw met de eindschoonmaak had genomen en dat werd bij openslaan van beddegoed duidelijk zichtbaar dat de vuile was er nog op lag en ook bleek dat diverse "verborgen"gebreken o.a. Een kapot horraam teruggezet in de sponning en vele andere vervuilingen bovenwater kwamen. Geen man/vrouw overboord dacht mijn vriend en nadat hij die zelfde dag deze gebreken op foto's had vastgelegd met de getuigenis van kennis eveneens als bewijs werd dit netjes volgens het huurcontract met de Borg verrekend. Maar wat blijkt tot volle verbazing dat plotseling mijn vriend door de Overheidsdienaar ingehuurde Advocaat werd gesommeerd deze in rekening gebrachte "vuile was" terug te betalen. Uiteraard vond mijn vriend dat hij volledig in zijn recht stond, maar dat pikte deze Overheidsdienaar niet en ging zelfs over tot een rechtzaak. Met alle bewijzen op zak dacht mijn vriend dat deze zaak wel tot een goed einde zal worden gebracht....maar dat viel door het vonnis van de Rechter zwaar tegen. Deze veegde alle bewijzen van de genomen foto's van de vuile was en toegebrachte vernielingen van de Overheidsdienaar en de schriftelijke getekende getuigenis van de kennnis van mijn vriend zomaar volledig van tafel, negeerde alles in het huurcontract van wat enigzins in het voordeel van mijn vriend zou kunnen zijn en veroordeelde dat mijn vriend de Verhuurster alles moest terugbetalen tot zelfs de proces- en advocaatkosten aan toe. Ik heb dit dossier van hem gekregen en laten toetsen door een bevriende advocaat en deze concludeerde dat dit nu een expliciet geval van "vriendjes politiek" dan wel "partijdigheid" van de Rechter is en dat de ene Overheidshand de ander dekt. Mijn vriend kan nog wel in Hoger beroep gaan, maar zijn advocaat kon niet garanderen dat een andere Rechter wel een onafhankelijke rechtspraak zou voeren ook al waren de bewijzen op zijn hand en dat de kosten daardoor wel heel erg uit de hand zouden lopen.
De conclusie van deze gerechtelijke dwaling is dus dat Recht ook krom kan zijn.[/color]

Gesloten