LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] torenhoge rekeningen internetprovider

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
navitas
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mar 2009 22:47

torenhoge rekeningen internetprovider

Ongelezen bericht door navitas »

Sinds enkele maanden ben ik abonnee bij Online voor internet en telefoon. Aansluiting via een vaste telefoonlijn.
Nu is deze maand een automatische afschrijving gedaan van rond € 415
Uit de online-factuur blijkt dat er veel gebeld is met zogenaamde 0900-XXX nummers. :evil:
Deze nummers kunnen door ons niet op de weergegeven data / tijden gebeld zijn daar we beiden werken.
Ons is opgevallen dat de telefoon wel eens overging en bij opname van de hoorn, hoorde je aan de andere kant de telefoon overgaan alsof JIJ belde! Hoe kan men op een vaste lijn bellen naar betaalnummers in het buitenland zonder dat je er niets van merkt? Kan het mogelijk zijn dat er bij de centrale telefoonkasten KPN ingebroken wordt ook al wordt dat ontkend door KPN? :twisted:

Wie heeft hier ervaring mee en kan ons van een GOED en GEDEGEN advies voorzien?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: torenhoge rekeningen internetprovider

Ongelezen bericht door Ron58 »

Kan het mogelijk zijn dat er bij de centrale telefoonkasten KPN ingebroken wordt
Ik denk het niet, want als ik je bericht goed begrijp bel je over internet, dat is een heel andere techniek dan de gewone analoge telefoonlijn en is naar mijn idee niet te bereiken via een schakelkast van de KPN, maar misschien is er een iets meer technisch iemand die dit zeker weet??

Ik kan me eerder voorstellen dat er op je pc ingebroken wordt met een moderne variant van de dialer, dat was zo'n virusje/trojan die jouw pc via het ouderwetse analoge modem liet inbellen bij KPN.
Er zal vast een moderne digitale variant bestaan voor internetbellen.

In mijn modem (speedtouch) kan ik ook een telefoongeschiedenis terugzien, misschien kun je daar eens in kijken om te zien of deze gesprekken werkelijk plaatsgevonden hebben? (daarmee bedoel ik niet dat je ze ook werkelijk zelf gepleegd hebt)

Overigens ben je niet de enige:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=68382

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: torenhoge rekeningen internetprovider

Ongelezen bericht door queenfan »

Op papier kan een medewerker van KPN op je lijn zitten maar in jouw geval kan hij/zij niks doen immers het loopt via ADSL.

Analoog kan het wel, een testhoorn aansluiten en je kan alles doen wat hij of zij wil, maar dan moet je niet betrapt worden door iemand dat kost je je baan en een aangifte.

Gesloten