Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door hoopke »

Heb onlangs bij Bol.com een vita5 voedseldroger gekocht, apparaat werkt prima dus daar geen problemen mee.

Heb op dit product na registratie 5 jaar garantie gekregen, nu blijkt dat vita5.nl als winkel gesloten is, maar vinden reeds geplaatste bestellingen nog wel plaats, en kunnen producten nog steeds via bol.com geplaatst worden, ik heb dan denk ik ook niks meer aan dit garantie certificaat, of ligt dit anders?


Aan de andere kant heb ik dit product mij bol.com besteld, en zij zeggen doodleuk dat wanneer het product defect raakt ik zelf met de verkoper contact moet opnemen, maar dat is in mijn beleving Bol.com, wel staat er op dat het een overzicht is van mijn aankoop bij een externe bol.com verkoper.

Heb het even opgezocht, LUmero heeft via bol.com dit product verkocht, en vita5 geeft weer extra garantie tot 5 jaar, maar als ik op de site van vita5.nl klik is winkel gesloten. Snappen jullie het nog?

Cro
Berichten: 2097
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door Cro »

Je moet kijken wie de verkoper is, pak dus je factuur erbij, daar zal opstaan welk bedrijf het apparaat aan jou verkocht heeft. Daar zal je ook moeten aankloppen voor jouw wettelijk recht op een conform product. Daarnaast kan er ook nog een fabrieksgarantie zijn, daarvoor zul je bij de fabrikant moeten zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12387
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op zich is het niet zo lastig. U hebt besteld bij de verkoper. Dit is niet BOL, dat is slechts een platform. De website van vita5 is inderdaad uit de lucht, maar het bedrijf bestaat nog wel gewoon. De garantie blijft dus doorlopen.
Als ik nu op de site van Bol kijk is er nog 1 verkoper die die aanbied. En dat is Vita5.

Als u de droger bij Lumero gekocht heeft, dan kan nog steeds de extra garantie via Vita5 lopen. Echter zie ik bij Lumero, die reclame maakt voor Vita5 een hoop, maar niets dat met voeding te maken heeft. Wel dure hangmatten en hangstoelen uit Bukarest.

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door hoopke »

Cro schreef:
19 dec 2021 10:57
Je moet kijken wie de verkoper is, pak dus je factuur erbij, daar zal opstaan welk bedrijf het apparaat aan jou verkocht heeft. Daar zal je ook moeten aankloppen voor jouw wettelijk recht op een conform product. Daarnaast kan er ook nog een fabrieksgarantie zijn, daarvoor zul je bij de fabrikant moeten zijn.
Heb geen factuur van Lumero, enkel een overzicht van wat er besteld is, maar daarop vermeldt dat een btw factuur verkregen kan worden bij de externe verkoper, heb deze trouwens nog niet opgevraagd, miss handig dat ik dit alsnog doe?

Cro
Berichten: 2097
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door Cro »

Het hebben van een factuur lijkt me wel handig ja, die zou ik zeker opvragen.

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door hoopke »

Inmiddels enkele dagen geleden dat ik factuur wilde hebben, wel reactie dat ze mijn bezorgdheid begrepen, maar geen factuur gekregen.
Wordt toch lastig als men straks aanspraak wil maken op een garantieclaim en je geen factuur kunt overleggen omdat Lumero niks toezendt!

Cro
Berichten: 2097
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door Cro »

Kun je de factuur niet gewoon downloaden in je Bol.com account? Daar zou ik de factuur verwachten eigenlijk.

Moneyman
Berichten: 30336
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je een account hebt (dat hoeft niet natuurlijk) zou de factuur daar moeten staan inderdaad. Los daarvan heb je de factuur ook per email ontvangen. Kan je 'm daar niet terugvinden?

J. Deltoer
Berichten: 3166
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

In regenstelling wat neodutchie zegt heeft bol wel degelijk veratwoordelijkheid. Daar zijn inmiddels ook genoeg tv uitzendingen over geweest, maar sommigen hier blijven volharden in het geven van desinformatie.
Bol is meer als een platform, want ze verkopen zelf ook, zijn destijds ook opgericht als verkoopbedrijf . Inmiddels kunnen ook derden leveren en die doen dat in verpakking van bol. Het is dus heel iets anders als marktplaats.

Lady1234
Berichten: 27284
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb ook weleens iets gekocht bij een externe verkoper via Bol. Dat werd niet in een verpakking van Bol geleverd.

Moneyman
Berichten: 30336
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
22 dec 2021 10:40
In regenstelling wat neodutchie zegt heeft bol wel degelijk veratwoordelijkheid. Daar zijn inmiddels ook genoeg tv uitzendingen over geweest, maar sommigen hier blijven volharden in het geven van desinformatie.
Bol is meer als een platform, want ze verkopen zelf ook, zijn destijds ook opgericht als verkoopbedrijf . Inmiddels kunnen ook derden leveren en die doen dat in verpakking van bol. Het is dus heel iets anders als marktplaats.
Jouw bericht is net zo goed desinformatie.

De waarheid ligt namelijk in het midden: Bol.com is in sommige constructies wél aansprakelijk (bijvoorbeeld als ze zelf verkoper zijn of alles via hen loopt), en in sommige gevallen niet (bijvoorbeeld als ze puur als platform fungeren).

Niet te snel met verwijten strooien zolang je eigen verhaal ook niet klopt.

J. Deltoer
Berichten: 3166
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
22 dec 2021 10:50
J. Deltoer schreef:
22 dec 2021 10:40
In regenstelling wat neodutchie zegt heeft bol wel degelijk veratwoordelijkheid. Daar zijn inmiddels ook genoeg tv uitzendingen over geweest, maar sommigen hier blijven volharden in het geven van desinformatie.
Bol is meer als een platform, want ze verkopen zelf ook, zijn destijds ook opgericht als verkoopbedrijf . Inmiddels kunnen ook derden leveren en die doen dat in verpakking van bol. Het is dus heel iets anders als marktplaats.
Jouw bericht is net zo goed desinformatie.

De waarheid ligt namelijk in het midden: Bol.com is in sommige constructies wél aansprakelijk (bijvoorbeeld als ze zelf verkoper zijn of alles via hen loopt), en in sommige gevallen niet (bijvoorbeeld als ze puur als platform fungeren).

Niet te snel met verwijten strooien zolang je eigen verhaal ook niet klopt.
Wat u zegt is dat de waarheid in het midden ligt maar uw uitleg is een op een met de mening van neodutchie te matchen.
Ik vind dat ik de zaken heel genuanceerd heb verwoord. Ik snap dat u daar geen speld tussen kunt krijgen.

Moneyman
Berichten: 30336
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
22 dec 2021 11:16
Wat u zegt is dat de waarheid in het midden ligt maar uw uitleg is een op een met de mening van neodutchie te matchen.
Ik vind dat ik de zaken heel genuanceerd heb verwoord. Ik snap dat u daar geen speld tussen kunt krijgen.
:lol: dat is je beste reply? Lees dan nog maar eens, en beter dit keer.

J. Deltoer
Berichten: 3166
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zwaktebod moneyman deze reactie. Dat kan sterker.

JozJan
Berichten: 1025
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door JozJan »

Nee hoor, het antwoord van MM is kraakhelder. Dáár is geen speld tussen te krijgen. Jij verkondigt gewoon onzin.

Seinhuis
Berichten: 2387
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Garantiecertificaat van bol.com of externe verkoper vita5?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als het goed is heb je een factuur gekregen.

Niet gekregen of kwijt? Kijk bij jouw persoonlijke pagina van bol.com of neem contact op met bol.com of de verkoper.

Indien er problemen blijven, neem dan contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.

Gesloten