LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen nieuwe garantie op accu e-bike

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
M J M Vergeer
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2017 12:02

Geen nieuwe garantie op accu e-bike

Ongelezen bericht door M J M Vergeer »

Vorig jaar moest de accu van mijn Koga e-light vervangen worden. Hij was een aantal jaren oud. Er zat dus geen garantie meer op. Ik moest dus een nieuwe kopen. Nu, na een jaar, is deze accu ook al kapot. Dus weer een nieuwe besteld. Deze hoefde ik dus niet te betalen, omdat er nog een jaar garantie op de oude accu zat. De rijwielhandelaar deelde mij echter mee, dat ik op deze nieuwe accu geen nieuwe garantie kreeg, omdat de garantieperiode van mijn vorige accu nog een jaar doorliep. Ik heb dus nu op een nieuwe accu maar één jaar garantie.
Is dit gebruikelijk of gebeurt hier iets wat niet kan?
Laatst gewijzigd door Radar op 16 feb 2017 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

riddert
Berichten: 2145
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Geen nieuwe garantie op accu e-bike

Ongelezen bericht door riddert »

Klopt, dit is inderdaad de gebruikelijke gang van zaken. Er is geen sprake van eeuwigdurende garantie. De garantie van 2 jaar op produkt A blijft gewoon van kracht, ook als deze gerepareerd of vervangen wordt binnen deze periode, en gaat niet opnieuw in.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen nieuwe garantie op accu e-bike

Ongelezen bericht door berndv »

M J M Vergeer schreef:Vorig jaar moest de accu van mijn Koga e-light vervangen worden. Hij was een aantal jaren oud. Er zat dus geen garantie meer op. Ik moest dus een nieuwe kopen. Nu, na een jaar, is deze accu ook al kapot. Dus weer een nieuwe besteld. Deze hoefde ik dus niet te betalen, omdat er nog een jaar garantie op de oude accu zat. De rijwielhandelaar deelde mij echter mee, dat ik op deze nieuwe accu geen nieuwe garantie kreeg, omdat de garantieperiode van mijn vorige accu nog een jaar doorliep. Ik heb dus nu op een nieuwe accu maar één jaar garantie.
Is dit gebruikelijk of gebeurt hier iets wat niet kan?
Is gewoon zoals het hoort. Er komt geen nieuwe koopovereenkomst, de garantie houdt in dat u vanaf het moment van kopen x periode gegarandeerd gebruik kunt maken van het product.

bennieol
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 apr 2011 16:50

Re: Geen nieuwe garantie op accu e-bike

Ongelezen bericht door bennieol »

enig idee hoe het komt dat de accu zo gouw defect is normaal moeten ze toch wel vijf jaar meegaan.

Gesloten