Betrouwbare scooter: goede keuze gemaakt?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Dinaanissa
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2021 18:38

Betrouwbare scooter: goede keuze gemaakt?

Ongelezen bericht door Dinaanissa »

Ik was dus vandaag in een scooter winkel en ik twijfel erg over de keuze die ik heb genomen. Ik heb gekozen voor een Sym Fiddle maar zie scooters zoals La souris of Agm en die zijn een stuk goedkoper in prijs. Heb ik een goede keuze gemaakt of zijn bijvoorbeeld de la Souris of Agm even goed? Ik zie deze merken pas de laatste jaren opkomen, dus ging er automatisch vanuit dat een betrouwbaarder merk zoals een Sym beter is. Heb ik hierin gelijk of niet?

Nevyn
Berichten: 1314
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Betrouwbare scooter: goede keuze gemaakt?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Je hebt een goede keus gemaakt.
Ten eerste een goed merk en bij een scooter winkel.
De andere merken die je noemt rijden ook maar komen niet in de buurt van de kwaliteit van Sym.

Undutchable
Berichten: 144
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Betrouwbare scooter: goede keuze gemaakt?

Ongelezen bericht door Undutchable »

Ik heb een paar jaar geleden een nieuwe AGM gekocht en na een week weer ingeruild voor een gebruikte Sym. Ik ben er veel geld bij ingeschoten maar heb er geen moment spijt van gehad. Je voelt gewoon dat de Sym veel beter van kwaliteit is. Heb er nu 16.000 mee gereden zonder problemen, wel elke 3000 a 4000 km een onderhoudsbeurt laten uitvoeren.

Dus ja, goede keus.

Moneyman
Berichten: 30333
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betrouwbare scooter: goede keuze gemaakt?

Ongelezen bericht door Moneyman »

En je hebt ook gelijk geleerd dat je dergelijke vragen beter vooraf kunt stellen :wink:

Bram Bonnewel
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Betrouwbare scooter: goede keuze gemaakt?

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Ooit een AGM scooter gehad en dat was een grote miskoop. Eigen schuld want ik ging voor de lage prijs.

yolandanunez
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mar 2021 18:40

Re: Betrouwbare scooter: goede keuze gemaakt?

Ongelezen bericht door yolandanunez »

Ik heb een aantal jaren een Sym gehad maar had regelmatig gedoe.
Nu sinds drie jaar een piaggio en nergens meer last van. Weliswaar iets duurder maar kwalitatief stuk beter.
Bezuinig niet op een scooter, dat bespaart je veel ellende

Gesloten