Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Jinxie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2022 12:01

Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door Jinxie »

Helaas ben ik gedupeerd door Loodgieters van Oranje.
Zaterdagmorgen 24/12, we zijn alle drie ziek door Corona, staat onze garage 2 cm blank, er spuit water uit een waterleiding. Ik heb meteen de hoofdkraan dicht moeten draaien, omdat het water over de dorpel dreigde te lopen. Ik heb de eerste beste spoedloodgieter gebeld, omdat ik niet wist hoe we zonder water en met corona, anders de Kerst zouden doorkomen. Dat was Loodgieters van Oranje. Vriendelijk aan de telefoon, tussen 12 en 14.00 uur zou iemand komen (gewaarschuwd vanwege corona). Om 13.00 uur was de loodgieter er, netjes, vriendelijk. Hij vroeg of ik wist wat de kosten waren en zei 60 € voorrijkosten, uurtarief, weekendtoeslag, en wilde een inspectie van de leiding doen van 26€ per meter, omdat de bout gescheurd was (klopt). Klonk redelijk, daar ben ik mee akkoord gegaan en hij heeft een gescheurde bout vervangen, de leiding gereinigd en meteen een scheurtje gedicht in de hoofdkraan (?). Hij ging naar de auto om een factuur te maken en kwam terug met een mobiel pinautomaat. Ik vroeg om over te maken, maar moest meteen betalen. Ik schrok van het bedrag ~€ 1951,- en vroeg naar de factuur. Die stuurde hij via de mail, met een verslag en foto's van de situatie naar mijn mail voor de opstalverzekering, dan kreeg ik 70% terug. Ik wilde het liever overmaken, maar dat ging niet. Ik wilde niet dat mijn man zich druk maakte, na een herseninfarct in 2009 kan hij heel boos worden. Ik was doodmoe, ondanks dat ik ziek was, was ik al uren bezig om het water uit de garage te krijgen en alles wat nat geworden was droog te krijgen, voelde me onder druk gezet en heb betaald, nota bene in 2 delen (daglimiet), het tweede deel met de pas van mijn dochter die een wajong uitkering heeft. Ik zag dat de factuur er nog niet was en probeerde Loodgieters van Oranje te bellen. Toen zag ik dat hun telefoonnummer elke keer veranderde, en ze leggen neer als ik zeg dat ze hier zijn geweest en ik een vraag heb. Ik heb beide banken meteen gebeld, maar ze kunnen niks doen, ook niet met de creditcardbetaling, en het advies gekregen de politie te bellen en een mail te sturen, om hun te kans te geven het goed te maken. Dat heb ik tot 2x toe geprobeerd, maar de mail komt als onbestelbaar terug.
Ik krijg nog een afspraak om aangifte te doen bij de politie.
Achteraf heb ik de waarschuwingen bij Radar gezien, en bij trustpilot de reviews over dit bedrijf gelezen. Ik wil er alles aan doen om te voorkomen dat andere mensen hier de dupe van worden!
Als ik niet ziek en doodmoe was geweest was het me nooit gebeurt!
Hopelijk is er verder nog iets wat ik kan ondernemen.

NeoDutchio
Berichten: 12361
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jinxie schreef:
27 dec 2022 12:32
Achteraf heb ik de waarschuwingen bij Radar gezien, en bij trustpilot de reviews over dit bedrijf gelezen. Ik wil er alles aan doen om te voorkomen dat andere mensen hier de dupe van worden!
Uw waarschuwing is heel nobel, maar alle waarschuwingen van mensen voor u hebben u ook niet bereikt. Dergelijke bedrijven leven van het feit dat mensen eerst doen en daarna pas kijken. Een zure en vooral dure les.

Jinxie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2022 12:01

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door Jinxie »

Helemaal gelijk! Normaal checken we ook altijd de reviews. Haastige spoed.... bang dat niemand tijd had zo kort voor Kerst.

schieveen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2023 20:19

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door schieveen »

Vandaag heeft Loodgieters van Oranje een poging gedaan mij op te lichten. Ik rook vanmorgen een gaslucht in mijn meterkast. En belde twee plaatselijke loodgieters. Beiden waren niet bereikbaar. Toen zocht ik op het internet naar een loodgieter die liefst vandaag nog kon checken wat er aan de hand was. Ik belde het telefoonnummer (nummer verwijderd door moderatie) dat op de website stond, en kreeg een stemopname te horen. Er werd aangegeven dat het gesprek zou worden opgenomen. Daarna kreeg ik een mevrouw aan de lijn. Ik vertelde wat er aan de hand was. Zij gaf aan dat de loodgieter tussen 17.00 uur en 19.00 uur zou langskomen. Ik vroeg welke kosten er gerekend zouden worden. De mevrouw zei dat een bedrag van € 60,- aan voorrijkosten in rekening zouden worden gebracht. En afhankelijk wat de loodgieter ter plekke zou constateren, zou hij bepalen welk bedrag er extra bij zou komen. Om 17.20 uur belde een man mij op (anoniem telefoonnummer) om te zeggen dat hij over een half uur zou arriveren. Exact een halfuur later stond hij voor de deur. Hij controleerde de meterkast, zei dat hij niets rook, zette de cv-ketel uit en draaide de kraan bij het gasfornuis uit. Toen gaf hij aan dat hij 10 minuten moest wachten om te checken of er gas zou lekken. De gasteller bleef gelijk. Toen vroeg hij mij om een bakje met zeepsop aan hem te geven zodat hij bij een koppeling een eventuele lekkage kon achterhalen. Ik heb op zijn verzoek een tweede bakje zeepsop gegeven. Toen constateerde hij bij een leiding een lichte lekkage. Kon geen kwaad, zei hij. Hij kon de lekkage niet verhelpen, want dan zou hij veel kosten in rekening brengen. Ik moest contact opnemen met Stedin, die destijds de gasmeter had geïnstalleerd. Daarna kwam de afrekening. Ik moest mijn telefoonnummer en emailadres geven. Hij stuurde ter plekke een factuur. De factuur bestaat uit voorrijkosten van € 60,-, een starttarief van € 279,- en een avondtoeslag van € 279,-. Te vermeerderen met btw, komt de factuur neer op € 747,78. Voor het voorrijden en 20 minuten aan inventarisatie. Er is geen reparatie geweest. De factuur is buitenproportioneel. Ik heb tegen de loodgieter gezegd dat ik mij opgelicht voel en dat ik de politie zou bellen. De loodgieter zei dat hij buiten zou wachten. Ik heb de politie gebeld. Die heeft gezegd dat ik niets moet betalen. Helaas was de loodgieter vertrokken zodat ik niet het kenteken heb kunnen achterhalen. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Het bedrijf heeft mijn NAW-gegevens, mijn telefoonnummer en emailadres.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door Jablan »

Angst is met afstand de slechtste raadgever. Ja, ze hebben je gegevens, maar ze weten ook, dat jij de politie hebt ingeschakeld. Maak dat af met een aangifte. Voor je eigen gevoel van veiligheid een camera installeren (maar zonder abonnement op een alarmcentrale).

riddert
Berichten: 2143
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door riddert »

Bij gaslucht kun je de netbeheerder bellen, zijn er heel snel. En kosteloos.

donathan
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2022 10:01

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door donathan »

schieveen schreef:
02 jan 2023 20:50
Vandaag heeft Loodgieters van Oranje een poging gedaan mij op te lichten. Ik rook vanmorgen een gaslucht in mijn meterkast. En belde twee plaatselijke loodgieters. Beiden waren niet bereikbaar. Toen zocht ik op het internet naar een loodgieter die liefst vandaag nog kon checken wat er aan de hand was. Ik belde het telefoonnummer (nummer verwijderd door moderatie) dat op de website stond, en kreeg een stemopname te horen. Er werd aangegeven dat het gesprek zou worden opgenomen. Daarna kreeg ik een mevrouw aan de lijn. Ik vertelde wat er aan de hand was. Zij gaf aan dat de loodgieter tussen 17.00 uur en 19.00 uur zou langskomen. Ik vroeg welke kosten er gerekend zouden worden. De mevrouw zei dat een bedrag van € 60,- aan voorrijkosten in rekening zouden worden gebracht. En afhankelijk wat de loodgieter ter plekke zou constateren, zou hij bepalen welk bedrag er extra bij zou komen. Om 17.20 uur belde een man mij op (anoniem telefoonnummer) om te zeggen dat hij over een half uur zou arriveren. Exact een halfuur later stond hij voor de deur. Hij controleerde de meterkast, zei dat hij niets rook, zette de cv-ketel uit en draaide de kraan bij het gasfornuis uit. Toen gaf hij aan dat hij 10 minuten moest wachten om te checken of er gas zou lekken. De gasteller bleef gelijk. Toen vroeg hij mij om een bakje met zeepsop aan hem te geven zodat hij bij een koppeling een eventuele lekkage kon achterhalen. Ik heb op zijn verzoek een tweede bakje zeepsop gegeven. Toen constateerde hij bij een leiding een lichte lekkage. Kon geen kwaad, zei hij. Hij kon de lekkage niet verhelpen, want dan zou hij veel kosten in rekening brengen. Ik moest contact opnemen met Stedin, die destijds de gasmeter had geïnstalleerd. Daarna kwam de afrekening. Ik moest mijn telefoonnummer en emailadres geven. Hij stuurde ter plekke een factuur. De factuur bestaat uit voorrijkosten van € 60,-, een starttarief van € 279,- en een avondtoeslag van € 279,-. Te vermeerderen met btw, komt de factuur neer op € 747,78. Voor het voorrijden en 20 minuten aan inventarisatie. Er is geen reparatie geweest. De factuur is buitenproportioneel. Ik heb tegen de loodgieter gezegd dat ik mij opgelicht voel en dat ik de politie zou bellen. De loodgieter zei dat hij buiten zou wachten. Ik heb de politie gebeld. Die heeft gezegd dat ik niets moet betalen. Helaas was de loodgieter vertrokken zodat ik niet het kenteken heb kunnen achterhalen. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Het bedrijf heeft mijn NAW-gegevens, mijn telefoonnummer en emailadres.
Goede reactie van u en lekker laten zo. Wat willen ze doen dan

rvandeklomp
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2023 14:03

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door rvandeklomp »

Wij hadden een lekkage aan de buitenkraan, waardoor wij het water af moesten sluiten. Loodgieters van Oranje gebeld. Zij konden snel komen, volgens de website hele goede klantenrecenties. De werkzaamheden zijn redelijk goed gedaan, alleen toen kwam de rekening… Meer dan €2100,-, voor het plaatsen van een nieuw buiten kraantje!!
Op de rekening staan allemaal kosten berekend, waarvan gezegd werd dat bijvoorbeeld het monteren bij de prijs van de kraan zelf zat. Niets is minder waar. Er wordt een schimmige rekening opgemaakt door ‘de baas’ en vervolgens wordt je onder druk gezet om te betalen.
Andaag loodgieters van oranje gebeld. Bij het noemen van mijn naam werd de verbinding gelijk verbroken en mijn nummer is geblokkeerd. Ook met het via een ander nummer wordt direct opgehangen als je zegt wie je bent en het nummer geblokkeerd.
Het is gewoon een [beschuldiging weggehaald door moderatie]
Ga hier nooit mee in zee!
Maar ik lees nu heel veel van dergelijke klachten. Hier moet toch wat tegen te doen zijn?

Jinxie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2022 12:01

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door Jinxie »

Het is vreselijk! Aangifte doen!

NeoDutchio
Berichten: 12361
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rvandeklomp schreef:
06 jan 2023 14:10
Maar ik lees nu heel veel van dergelijke klachten. Hier moet toch wat tegen te doen zijn?
Natuurlijk is hier tegen iets te doen. Sowieso van te voren bekijken met wie u zaken gaat doen. Malafide bedrijven sterven vanzelf uit als ze geen klandizie hebben.
Als andere tip is een afsluitkraan op een buitenkraan te adviseren. In de winter met vorst is de kraan dan af te sluiten en eventueel leeg te laten lopen zodat er door bevriezing geen schade mogelijk is. En mocht er dan toch een lekkage zijn, dan kan met die tussenkraan de boel afgesloten worden zodat niet het hele huis zonder water zit.

Antjuh79!
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2022 19:54

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door Antjuh79! »

2100 voor een nieuwe buitenkraan, schandalig zeg!!

Pas heeft Mijn plaatstelijke loodgieter ivm nieuwe kozijnen die geplaats werden het volgende gedaan

de buitenkraan verwijderd, alles klaar gemaakt zodat hij aan het werk kon toen de kozijnen er in zaten (gat groter gemaakt, iets met de waterleiding gedaan) en later de buitenkraan weer gemonteerd en een nieuwe waterafsluiter geplaatst

Hii is 2x, moeten komen
Kosten: 135,00
Hadden we een nieuwe kraan gehad dan was dat rond de 350,00 totaal geweest

Je bent dus voor ver over de 1500,00 armer als je de voorrijd kosten eraf haalt
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2023 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op dit forum wordt het gebruik van woorden als 'oplichter' of 'oplichting' niet gestimuleerd.

Onkruid71
Berichten: 2762
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

NeoDutchio schreef:
10 jan 2023 13:55
rvandeklomp schreef:
06 jan 2023 14:10
Maar ik lees nu heel veel van dergelijke klachten. Hier moet toch wat tegen te doen zijn?
Natuurlijk is hier tegen iets te doen. Sowieso van te voren bekijken met wie u zaken gaat doen. Malafide bedrijven sterven vanzelf uit als ze geen klandizie hebben.
Als andere tip is een afsluitkraan op een buitenkraan te adviseren. In de winter met vorst is de kraan dan af te sluiten en eventueel leeg te laten lopen zodat er door bevriezing geen schade mogelijk is. En mocht er dan toch een lekkage zijn, dan kan met die tussenkraan de boel afgesloten worden zodat niet het hele huis zonder water zit.
Volgens mij is dat wishful thinking als je denkt dat er iets tegen te doen is. Oplichting wordt nooit uitgebannen. Omdat het vak loont. Dus moeten we iets via de wet gebeuren.

angel1978
Berichten: 11056
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
10 jan 2023 15:02
NeoDutchio schreef:
10 jan 2023 13:55
rvandeklomp schreef:
06 jan 2023 14:10
Maar ik lees nu heel veel van dergelijke klachten. Hier moet toch wat tegen te doen zijn?
Natuurlijk is hier tegen iets te doen. Sowieso van te voren bekijken met wie u zaken gaat doen. Malafide bedrijven sterven vanzelf uit als ze geen klandizie hebben.
Als andere tip is een afsluitkraan op een buitenkraan te adviseren. In de winter met vorst is de kraan dan af te sluiten en eventueel leeg te laten lopen zodat er door bevriezing geen schade mogelijk is. En mocht er dan toch een lekkage zijn, dan kan met die tussenkraan de boel afgesloten worden zodat niet het hele huis zonder water zit.
Volgens mij is dat wishful thinking als je denkt dat er iets tegen te doen is. Oplichting wordt nooit uitgebannen. Omdat het vak loont. Dus moeten we iets via de wet gebeuren.
Je bedoelt dat we oplichting zouden moeten verbieden :o

NeoDutchio
Berichten: 12361
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Onkruid71 schreef:
10 jan 2023 15:02
NeoDutchio schreef:
10 jan 2023 13:55
rvandeklomp schreef:
06 jan 2023 14:10
Maar ik lees nu heel veel van dergelijke klachten. Hier moet toch wat tegen te doen zijn?
Natuurlijk is hier tegen iets te doen. Sowieso van te voren bekijken met wie u zaken gaat doen. Malafide bedrijven sterven vanzelf uit als ze geen klandizie hebben.
Als andere tip is een afsluitkraan op een buitenkraan te adviseren. In de winter met vorst is de kraan dan af te sluiten en eventueel leeg te laten lopen zodat er door bevriezing geen schade mogelijk is. En mocht er dan toch een lekkage zijn, dan kan met die tussenkraan de boel afgesloten worden zodat niet het hele huis zonder water zit.
Volgens mij is dat wishful thinking als je denkt dat er iets tegen te doen is. Oplichting wordt nooit uitgebannen. Omdat het vak loont. Dus moeten we iets via de wet gebeuren.
Ook met een wet zal er niets veranderen. Vaak bel je met een organisatie die een mannetje stuurt. Wie er komt is vaak onbekend en hebben vaker niet dan wel een KVK inschrijving. Met wie je zaken gedaan hebt kom je niet achter.

Onkruid71
Berichten: 2762
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
10 jan 2023 15:22
Onkruid71 schreef:
10 jan 2023 15:02
NeoDutchio schreef:
10 jan 2023 13:55


Natuurlijk is hier tegen iets te doen. Sowieso van te voren bekijken met wie u zaken gaat doen. Malafide bedrijven sterven vanzelf uit als ze geen klandizie hebben.
Als andere tip is een afsluitkraan op een buitenkraan te adviseren. In de winter met vorst is de kraan dan af te sluiten en eventueel leeg te laten lopen zodat er door bevriezing geen schade mogelijk is. En mocht er dan toch een lekkage zijn, dan kan met die tussenkraan de boel afgesloten worden zodat niet het hele huis zonder water zit.
Volgens mij is dat wishful thinking als je denkt dat er iets tegen te doen is. Oplichting wordt nooit uitgebannen. Omdat het vak loont. Dus moeten we iets via de wet gebeuren.
Je bedoelt dat we oplichting zouden moeten verbieden :o
Dat is het al, alleen de straffen zijn te laag. Dat blijkt wel.

Gulnihal
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2023 00:40

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door Gulnihal »

Helaas ben ik ook opgelicht vorig jaar. 983 euro, heb een aangifte gedaan maar ik denk dat ze samenwerking hebben met bepaalde polities. Want zoveel aangiften en ze zijn alleen maar actief kan ik me niks anders voorstellen helaas !!!! De politie zei er moet meerdere aangiften komen nou binnen 1 week is er 8 aangiften gedaan ik snap niet waarom dat niet voldoende is dus hierbij echt vraagtekens in mijn hoofd moet ik de politie wel vertrouwen??

Moneyman
Berichten: 30263
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voel me opgelicht door Loodgieters van Oranje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gulnihal schreef:
11 mar 2023 00:45
Helaas ben ik ook opgelicht vorig jaar. 983 euro, heb een aangifte gedaan maar ik denk dat ze samenwerking hebben met bepaalde polities. Want zoveel aangiften en ze zijn alleen maar actief kan ik me niks anders voorstellen helaas !!!! De politie zei er moet meerdere aangiften komen nou binnen 1 week is er 8 aangiften gedaan ik snap niet waarom dat niet voldoende is dus hierbij echt vraagtekens in mijn hoofd moet ik de politie wel vertrouwen??
Complottheorien helpen je niet verder, laat dat los.

Het is nogal simpel: de politie heeft veel te weinig handjes. Er wordt dus geprioriteerd. Zaken die om praktische of beleidsmatige redenen geen prioriteit krijgen, worden in de wacht gezet of geseponeerd.

Dat dit soort in beginsel civiele zaken niet de hoogste prioriteit krijgen, snap ik wel.

Plaats reactie