LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verouderde info vergelijkers Zorgverzekeraars!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Verouderde info vergelijkers Zorgverzekeraars!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zag begin november dat mijn huidige en de 4 iets minder goedkope mijn plaatselijke ziekenhuis niet vergoeden.

Echter, op 26 november is mijn verzekeraar nu wel toegevoegd aan gecontracteerde ziekenhuizen.
Prima dus en ik kan bij goedkoopste Budget verzekeraar blijven.

Maar.... van de 5 vergelijking site geven alle aan dat ik bij de 3 tot 10 goedkoopste niet in plaatselijke ziekenhuis gratis word geholpen, terwijl de verzekeraar ook in de 2019 lijst net als de 2018 lijst deze nu wel vermelde.

Conculsie; Als een vergelijk firma niet regelmatig de info van aangesloten instellingen en ziekenhuizen aanpast kunnen we teveel betalen en onnodig duurdere polis bij huidige of elders afsluiten!

Mijn advies;
1 Ga nooit begin november al zoeken terwijl de onderhandelingen van aangesloten ziekenhuizen nog lopen reeds zoeken.

2 Kijk als je minder dan €385,- eigen risico betaalde ook eens naar de €500,- extra. Ik zag tussen de €200 tot mijn €264,- per jaar langs komen, ik van dus 12x €22,- = €264,- korting en loop dus €500,- - €264,- = € 236,- verhoogd risico.
Want de wettelijke €385,- + €264,- korting is de echte grens tussen winst/verlies op € 649,- per jaar!

3 Per jaar betalen? van €0,00 tot niet mogelijk, maar mijn goedkope budget verzekeraar (ik maak geen reclame dus noem deze niet) is dat 2% of €19,19 en dat is meer voordeel dan de meeste banken aan rente bieden!

4 €940,21 per jaar met €500,- extra eigen risico en 2% jaar betaal korting!
Dat betekende dat vele gezonde studenten meer maximale Zorg toeslag kregen dan ze moeten betalen!
Als je de €500,- op spaarbank zet ter dekking voor als het ooit fout zou gaan, zit je meestal over meerdere jaren erg voordelig.

maar waarom geven tot nu toe de vergelijkers zoveel fout info van niet aangesloten ziekenhuizen?
Zelfs MC Slotervaart en MC Zuiderzee zouden volgens 1 aanbieder nog aangesloten zijn??????

Mijn advies; Wacht met overstap tot half December tot alle ziekenhuizen vrijwel rond zijn.
En ga naast de vergelijk bedrijven ook bij verzekeraars zelf controleren op de 2019 lijsten!
Ik blijf zelf bij de goedkoopste van Nederland en tot nu toe ging dat prima.... dezelfde grote aanbieder heeft ook duurdere polissen en ik zie daar totaal geen voordeel van!

Ook een ex hart patiënt die 15 jaren terug een open hart operatie kreeg en nog diverse andere dingen mankeerde kan met een kale budget polis op Fysio na overal terecht.

De Tandarts zelf betalen is al 20 jaren voordeliger dan maandelijkse polis!

Alleen mensen die een behandeling nodig hebben die het aanvullende pakket echt nodig hebben is dat prima.
Maar vele kregen niets uit dure aanvulling en alleen basis zorg!
Wel wil ik waarschuwen dat vooral Fysio duur kan zijn en die groep moet dus niet kale budget polis nemen!
Eenmaal weg mogen ze voor aanvullende polissen weigeren, alleen de basis moeten ze iedereen accepteren!

Brand maar los, of brand mijn maar af!

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04
Beste antwoord
Gekozen door Komkommertijd

Re: Verouderde info vergelijkers Zorgverzekeraars!

door Lady1234 » 01 dec 2018 11:30

Bij anderzorg krijgt men € 300 korting bij een extra eigen risico van € 500.
En is geen budgetpolis.
Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verouderde info vergelijkers Zorgverzekeraars!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij anderzorg krijgt men € 300 korting bij een extra eigen risico van € 500.
En is geen budgetpolis.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Verouderde info vergelijkers Zorgverzekeraars!

Ongelezen bericht door renewouters »

Nog een betere tip: negeer de vergelijkingssites en kijk direct bij de verzekeraars. Gratis vergelijkingssites zijn per definitie niet geheel onafhankelijk. En het is ook helemaal niet gegarandeerd dat zij alle verzekeringsproducten op de markt vergelijken. Dus ook daarvoor hoef je ze niet te raadplegen.

Uiteindelijk de zijn de verschillen niet zo heel groot tussen de verzekeraars. Basispakket is hetzelfde en aanvullende pakketten vaak overbodig.

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verouderde info vergelijkers Zorgverzekeraars!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je mag best naar een andere arts.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verouderde info vergelijkers Zorgverzekeraars!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Snuffel 1 , ik zoek een voordelige in mijn regio en als het ziekenhuis er niet bij zit neem ik of duurdere of ga KM maken.

Wel heb je gelijk dat ik minder keuze heb maar ¼ van alle aanbieders is nog voldoende keuze en laat nu het ziekenhuis waar onze Willem Alexander is geboren en de rest Koninklijk huis ook vaak komt er wel gewoon tussen zitten!

Dus Budget hoeft niet slecht te zijn, of heeft ons Koninklijk Huis ook een Budget Polis? Dacht het niet!

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verouderde info vergelijkers Zorgverzekeraars!

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
01 dec 2018 14:01
Je mag best naar een andere arts.
Dan wordt maar 75% van het gemiddeld tarief vergoed. En dat weerhoudt toch menigeen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verouderde info vergelijkers Zorgverzekeraars!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Lady1234,
€940,21 is goedkoper dan Anderzorg met ook €500,- eigen risico en 2% korting per jaar voor €976,08.

Maar voor die €35,87 duurder maar dan ook alle zorg aanbieders geaccepteerd dus geen gezoek en risico op factuur
als je toch per ongeluk verkeerde nam!

€987,25 voor een gelijkwaardige overal verzekerd dus als mijn plaatselijke ziekenhuis zou ontbreken is Anderzorg € 11,17 goedkoper dan als mijn huidige.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verouderde info vergelijkers Zorgverzekeraars!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als maar 75% vergoed kreeg en je kreeg niet vooraf te horen hoe de DBC code factuur gaat worden?
die 25% zelf bijbetalen.... daar zit een groot probleem.
Als ik de tarieven wist vooraf zou ik voor een bepaalde niet gecontracteerde kunnen kiezen.
Nu word het eerst even online gaan en zoeken welke wel of niet aangesloten is.

Voor dat nadeel kan ik de eerder bespaarde €35,87 gebruiken.
Wel zal ik bij spoed opname wel overal welkom zijn en moet later overgebracht worden naar een wel aangesloten ziekenhuis,
en die kosten vallen onder het verhoogde eigen risico.... dus wat kost die ambulance rit, veel meer dan €35,87 maar
dat weet ik nu al vooraf.

Elk financieel voordeel heeft zijn nadeel zij ooit een Amsterdammer uit Betondorp!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verouderde info vergelijkers Zorgverzekeraars!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

En heeft Vanavond Radar een betere aanbieder voor mijn Budget polis of moet ik een duur aanvullend pakket nemen dat ik afgelopen jaren niet nodig had?

Gesloten