LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kort contract na twee jaarcontracten

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
JvdM1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2019 14:56

Kort contract na twee jaarcontracten

Ongelezen bericht door JvdM1 »

Hallo allen,

Mijn werkgever heeft mijn contract na 2 jaar niet verlengd. Dit is netjes op tijd aangezegd en er is getekend voor de einddatum. Later heb ik een mail gekregen van de werkgever, waarin hij aangaf dat ik nog voor een korte tijd kon blijven. Dit ivm een opleiding. De werkgever had mij na deze 2 jaarcontracten een vast contract moeten geven, maar dat gebeurt nu niet, en hij wil dus nu een kort contract erbij geven op de werkplek waar ik te horen heb gekregen dat het contract niet verlengd wordt.

Naar mijn idee mag de werkgever dit toch niet doen? Om wat voor reden dan ook, is dit ontwijken van vast contract, maar wel weer een tijdelijk contract geven.

Raar verhaal, maar waar helaas.

Ik hoor graag van mensen die hier iets over weten, al het meedenken wordt gewaardeerd!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kort contract na twee jaarcontracten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

JvdM1 schreef:
08 jun 2019 15:02
Hallo allen,

Mijn werkgever heeft mijn contract na 2 jaar niet verlengd. Dit is netjes op tijd aangezegd en er is getekend voor de einddatum. Later heb ik een mail gekregen van de werkgever, waarin hij aangaf dat ik nog voor een korte tijd kon blijven. Dit ivm een opleiding. De werkgever had mij na deze 2 jaarcontracten een vast contract moeten geven, maar dat gebeurt nu niet, en hij wil dus nu een kort contract erbij geven op de werkplek waar ik te horen heb gekregen dat het contract niet verlengd wordt.

Naar mijn idee mag de werkgever dit toch niet doen? Om wat voor reden dan ook, is dit ontwijken van vast contract, maar wel weer een tijdelijk contract geven.

Raar verhaal, maar waar helaas.

Ik hoor graag van mensen die hier iets over weten, al het meedenken wordt gewaardeerd!
Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-contract

Als de CAO geen uitzondering heeft voor je studie heb je hierna een vast contract, dus gewoon tekenen dan heb je straks ook recht op een transitie vergoeding als hij alsnog van je af wilt.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kort contract na twee jaarcontracten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, niet protesteren "dit mag je niet doen", maar gewoon tekenen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Kort contract na twee jaarcontracten

Ongelezen bericht door Frantic2 »

is die cursus niet gewoon fake??? Ik zou erg argwanend zijn, hij heeft je w.s. alleen nodig voor de vakantieplanning!

Als hij perse wil dat je blijft, ga dan gewoon op je strepen staan en "eis" een vast contract!

Gesloten