LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontslag door collega in plaats van directeur ook geldig?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
alpina2017
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2017 21:21

Ontslag door collega in plaats van directeur ook geldig?

Ongelezen bericht door alpina2017 »

Hoi !

Tijdens mijn proeftijd heeft mijn verkoopleider mij ontslagen. Nu vraag ik mij af of dit rechtsgeldig is.

Tijdens het aangaan van mijn arbeidsovereenkomst was het contract volgens de directeur pas rechtsgeldig, wanneer hij als directeur dit ondertekend had. Er staan dus 3 handtekeningen op. Één van de directeur, één van de verkoopleider en één van mijzelf.

Ontslag werd mij per mail aangezegd met de directeur slechts in een cc. Deze heeft sinds die tijd nog niet eens een reactie gegeven.

Wie kan mij hierin het juiste antwoord geven?

Bedankt alvast !
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jul 2017 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

stofzuigertje

Re: Ontslag door collega in plaats van directeur ook geldig?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ex werkgever zijn er diverse zowel aangenomen als ontslagen door directe leidinggevende.
Als directeur eigenaar wel eens aanwezig geweest maar dit was niet noodzakelijk.

Ik ga echt niet alle 14 vestigingen af voor elke nieuwe en ontslagen persoon dus het mag bij hoger geplaatste onder verantwoording eigenaar...

BL2
Berichten: 4874
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ontslag door collega in plaats van directeur ook geldig?

Ongelezen bericht door BL2 »

Als de verkoopleider daarvoor gemachtigd is, dan mag hij dit doen.
Vele werken bij een bedrijf waar ze de directeur niet kennen, laat staan gezien hebben.

Onder mijn aanstellingsovereenkomst staan ook handtekeningen, alles personen zijn reeds overleden.
Zou ik nooit meer ontslagen kunnen worden......

Mucha

Re: Ontslag door collega in plaats van directeur ook geldig?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ontslag door collega in plaats van directeur ook geldig?

Ongelezen bericht door scontra »

alpina2017 schreef:Hoi !

Tijdens mijn proeftijd heeft mijn verkoopleider mij ontslagen.

"alpina2017",

De verkoopleider is/was niet uw collega, maar uw direct leidinggevende.
De direct leidinggevende heeft uw functioneren beoordeeld op geschiktheid m.b.t. de functie.
Als uw direct leidinggevende tot de slotsom zou zijn gekomen dat u de uitverkorene voor de functie zou zijn dan zou hij u bij de directie hebben voorgedragen als geschikt en had de directie kunnen besluiten u in dienst te nemen.
Er is echter anders besloten en daarmee is uw proeftijd tot een einde gekomen.
Uw direct leidinggevende heeft u niet ontslagen, hij heeft aan de directie verslag gedaan van zijn bevindingen n.a.v. uw functioneren en was, namens de directie, slechts de boodschapper die u het slechte nieuws heeft gebracht.

witte angora
Berichten: 30998
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ontslag door collega in plaats van directeur ook geldig?

Ongelezen bericht door witte angora »

alpina2017 schreef:Hoi !

Tijdens mijn proeftijd heeft mijn verkoopleider mij ontslagen. Nu vraag ik mij af of dit rechtsgeldig is.

Tijdens het aangaan van mijn arbeidsovereenkomst was het contract volgens de directeur pas rechtsgeldig, wanneer hij als directeur dit ondertekend had. Er staan dus 3 handtekeningen op. Één van de directeur, één van de verkoopleider en één van mijzelf.

Ontslag werd mij per mail aangezegd met de directeur slechts in een cc. Deze heeft sinds die tijd nog niet eens een reactie gegeven.

Wie kan mij hierin het juiste antwoord geven?

Bedankt alvast !
Wat voor reactie had je van de directeur verwacht? Een tweede mail dat je in je proeftijd ontslagen bent? Of dat hij je mailt dat het ontslag terug gedraaid wordt? De 'cc' geeft aan dat de mail mede naar de directeur is gegaan ter kennisgeving dat je daadwerkelijk ontslagen bent (of hij er van tevoren wel of niet van af wist). Verder neem ik aan dat er in de mail ook staat waaróm je ontslagen bent. Mocht de directeur niet geraadpleegd zijn terwijl er een gegronde reden is, dan weet hij de reden nu.

De argumenten die door mijn voorgangers zijn genoemd hoef ik uiteraard niet te herhalen.

stofzuigertje

Re: Ontslag door collega in plaats van directeur ook geldig?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tijdens proeftijd is reden noemen niet verplicht.

Gesloten