LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webshop Remarkt houdt zich niet aan offerte

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
havanhelvoort
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2015 23:36

Webshop Remarkt houdt zich niet aan offerte

Ongelezen bericht door havanhelvoort »

Op 1 oktober 2015 bestelde een vriendin uit België via mijn adres bij Remarkt, dat ook werkt onder de namen Usedpc4sale en Terabyte allen op hetzelfde adres en nummer ingeschreven KvK.
Bestelling:1 st HP Compaq D530 - Intel P4, 2GB RAM, 80GB HDD artnr 100.119; 1 st HP Thin Client T5520 Eden 0,8GHz 128MB 64MB artnr 100.131; 2 st 250 GB 3,5" HDD Mixed A-brand artnr hdd.1.001. Zij betaalde direct bij het bestellen met Ideal. Ik ontving op 5 oktober 2015 van bezorger DHL een doos met alleen een defecte HP Compaq D530 PC. De andere 3 artikelen ontbraken. Bij de verzendinfo via e-mail was een trackingnummer vermeld dat gevolgd kon worden op PostNL, terwijl door DHL was geleverd. Merkwaardig. Mijn vriendin heeft diverse keren gemaild en herhaaldelijk gebeld. De telefoon werd beantwoord door een bandje met Terabyte met 3 keuzeopties en bij alle opties werd er doorgeschakeld. Na lang wachten werd steeds de verbinding bij alle opties verbroken met de mededeling onbereikbaar. Op 13 oktober 2015 kreeg zij per e-mail antwoord: "Allereerst onze excuses voor het opgelopen ongemak. We moeten eerst het product retour hebben voordat we het aankoop bedrag kunnen terugboeken. Het retour adres is: xxxx Nederland. Mochten er vragen zijn, dan horen we het graag."
Als zij het product terugstuurt, maakt zij nog eens extra kosten, is ze nog meer geld kwijt en moet ze maar afwachten of het probleem wordt opgelost. Zij heeft aangifte gedaan bij de politie en het ook gemeld aan Tros Opgelicht. Zij vordert haar geld terug via een gerechtelijke procedure, als Remarkt ofwel Usedpc4sale ofwel Terabyte BV dit niet correct oplost. Raadpleeg eerst altijd de site politie dot nl controleer verkopergegevens. Bij deze internetshop vermeldt de politiesite: "Er zijn meldingen over deze verkoper!"

Gesloten