Koop geen fiets van Studentfiets.nl!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
WeergalozeWonderaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2023 18:13

Koop geen fiets van Studentfiets.nl!

Ongelezen bericht door WeergalozeWonderaar »

Goed, ik ben spiksplinternieuw op dit forum, maar via deze weg wil ik jullie behoeden voor de fout die ik gemaakt heb door een fiets te willen kopen van Studentfiets.nl.

Als je hier al zo nodig een fiets moet kopen (ik kan het je totaal niet aanbevelen, maar tegenhouden kan ik je evenmin), betaal met je creditcard of met Paypal. Stap je in dezelfde valkuil als ik door met iDeal te betalen, en wil je je aankoop netjes binnen je wettelijke 14 dagen zichttermijn conform het herroepingsrecht annuleren, dan kun je fluiten naar je centen omdat Studentfiets.nl (die geen webwinkelkeurmerk heeft, en ook niet aan lijkt te zijn gesloten bij een geschillencommissie) de Nederlandse wet niet respecteert, en op een naar mijn idee walgelijke manier haar centen moet vergaren (vergaren, want verdienen kan ik het niet noemen).

Als je je aankoop netjes binnen jouw 14 dagen zichttermijn conform het herroepingsrecht wilt annuleren blijft Studentfiets hameren op een leveringsafspraak die volgens Studentfiets leidend is als je die eerder al hebt gemaakt, ook al gaven mijn rechtsbijstandverzekering (waar ik helaas verder geen gebruik van kon maken daar het schadebedrag te laag was, een eenmalig juridisch advies was alles wat er van af kon), Consuwijzer van de Autoriteit Consument & Markt, en de Consumentenbond aan dat het herroepingsrecht altijd leidend is. Bovendien stonden er zowel ten tijde van mijn annulering als nu nog altijd geen algemene voorwaarden (met daarin bijvoorbeeld een bepaling over te maken kosten bij annulering) vermeld op de website van Studentfiets, noch was er een verwijzing naar algemene voorwaarden in mijn orderbevestiging.

14 dagen na mijn annulering stond het geld niet op mijn bankrekening, en een ingebrekestellingsbrief naar de eigenaar van Studentfiets heeft helaas ook geen soelaas geboden. De politie doet verder niks, want civielrechtelijk probleem. Ik kan juridische stappen gaan nemen, maar dat geeft geen enkele garantie dat Studentfiets dan wel haar wettelijke plicht gaat vervullen. En krijg ik het recht aan mijn zijde zou ik een deurwaarder kunnen inschakelen, maar als Studentfiets al zo ontzettend moeilijk doet over 200 euro (ja, dit alles heeft een erg hoog Man Bijt Hond / Rijdende Rechter gehalte), dan vrees ik dat er niet veel in beslag te nemen valt.

Ten slotte lijkt het erop dat de mensen van Studentfiets nogal wel eens negatieve recensies afstruinen met het 'dringende verzoek' de betreffende recensie weg te halen. Mocht iemand van Studentfiets dit derhalve lezen; bespaar je de moeite. Zolang ik mijn geld niet terug heb, gaat mijn recensie zeker nergens heen!

Lady1234
Berichten: 27272
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koop geen fiets van Studentfiets.nl!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach ja, Facebook. Geen adres, geen KvK nummer, geen btw nummer.

WeergalozeWonderaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2023 18:13

Re: Koop geen fiets van Studentfiets.nl!

Ongelezen bericht door WeergalozeWonderaar »

Lady1234 schreef:
11 aug 2023 16:18
Ach ja, Facebook. Geen adres, geen KvK nummer, geen btw nummer.
Een KvK-nummer hebben ze wel als je op de website van de KvK zoekt op Studentfiets, en daarmee kom je dan tenminste nog uit bij het adres van de eigenaar van de toko, maar ik heb mij absoluut teveel laten leiden en verblinden door de vele positieve recensies op Google Maps. Inmiddels vraag ik mij af hoeveel van die positieve recensies echt zijn...

Het ironische is dat ik een ervaren online shopper ben en ik doorgaans best bedacht ben op dit soort fratsen, maar alle rode vlaggen zijn in dit geval volledig langs mij heen gegaan. Laten we het er maar op houden dat dit mij weer op scherp heeft gezet.

Lady1234
Berichten: 27272
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koop geen fiets van Studentfiets.nl!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die gegevens horen gewoon op de site te staan.


Onkruid71
Berichten: 2774
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Koop geen fiets van Studentfiets.nl!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het kan iedereen overkomen, in ieder geval bedankt voor de waarschuwing.

Plaats reactie