LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toyota Yaris (Verso)

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Herman Noppers

Re: Toyota Yaris (Verso)

Ongelezen bericht door Herman Noppers »

Geachte redactie en mede-Verso gebruikers,

Na het lezen van zowel leuke als minder leuke reacties in het forum, wil ik toch wel even kwijt dat de meesten een zeer bewuste keuze hebben gemaakt bij de aanschaf van hun Yaris ( Verso ).
Ikzelf rij sinds 4 mei 2000 een Verso die, behalve het verbruik en minder trekkracht in de bergen, uitstekend bevalt.
Echter, nu het op uitbetalen aankomt, heb ik mijn twijfels over de formule c.q. berekeningen die Toyota hanteert.
In de brief welke Toyota mij stuurde, gedateerd woensdag 27 februari 2002, schrijft men dat het verschil in brandstof
neer komt op een vergoeding van 1,017 Eurocent per kilometer.
Op het formulier dat ik naar Toyota heb gestuurd stond een kilometerstand van 22.300
Dit zou dus neerkomen op een vergoeding van
22.300 x €0,01017 = € 226,80
Op mijn bankrekening werd heden echter maar € 139,79
overgemaakt, hetgeen betekent dat ik maar 13.745 km gereden zou hebben.
Zouden die andere 10.000 km met de post verloren zijn gegaan of hanteert Toyota opeens een andere formule?
Zijn er inmiddels meer mensen die dit geconstateerd hebben?
In afwachting van verdere reacties zal ik het forum relmatig blijven raadplegen.

M.vr.gr.

Herman Noppers
Kerkrade

G.H. Klein

Re: Toyota Yaris (Verso)

Ongelezen bericht door G.H. Klein »

Ik heb ook een ander bedrag uitbetaald gekregen dan ik verwachtte. De reactie van Louwman & Parqui was daarop de volgende:
Quote
De compensatie van brandstofkosten wordt per 12 maanden uitgekeerd. Aangezien uw auto 21 maanden oud is, dus nog geen 24 maanden, wordt de vergoeding voor de eerste 12 maanden uitgekeerd. De vergoeding voor de kilometers gereden na 12 maanden wordt meegenomen in de vergoeding na 24 maanden als u dan weer een kilometerformulier opstuurt.

Het bedrag voor de eerste 12 maanden is alsvolgt berekend: 12/21 x 39766 x EUR 0,01017 = EUR 231,10.
Unquote
Ja, je kunt op verschillende manieren als importeur je ongelijk erkennen. En het is zo jammer voor de dealers (die zich een slag in de rondte werken om je maar tevreden te houden) en voor die fijne auto, want daar kan L&P verder gelukkig niets meer aan doen.

Gesloten