LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kapotte distributieketting

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
MAXIEM

Re: kapotte distributieketting

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Voor klachten en of vergoeding moet je altijd bij de verkoper zijn. Waar hij zijn geld weer vandaan haalt is zijn probleem.

Dag Gast,
Je slaat precies de spijker op zijn kop Gast. Maar veel verkopers geven niet thuis als je met een klacht komt en verwijzen naar ..........(vul zelf maar in). Als consument moet je vaak doordrammen en de verkoper op zijn plichten (is wettelijk geregeld) wijzen. Ook veel consumenten zijn zich van bovenstaande onvoldoende bewust. Groeten, Ton.

RDJ

Re: kapotte distributieketting

Ongelezen bericht door RDJ »

Ja, hoor sander

zeggen dat geen opel dat na doet....right

Mijn astra wel hoor. 4 jaar geen enkele problemen, ook 80.000km
dus grote onzin wat je verkondigd

RDJ

Re: kapotte distributieketting

Ongelezen bericht door RDJ »

Wat ik van een opelverkoper heb gehoord. Bij de ecotec is er een periode geweest dat er fabrieksaf een slechte kwaliteit riem is gebruikt waardoor er veel ecotec motoren bij 40.000km kapot zijn gelopen. Door een betere kwaliteit riem te gebruiken is dit opgelost. Volgens de verkoper heeft opel echter nagelaten een terugroepactie te houden, wat de verkoper een foute zaak vond van opel.

Vindt trouwens dat alle modificaties openbaar zouden moeten worden! Zodat elke garage op de hoogte is of kan zijn!

440

Re: kapotte distributieketting

Ongelezen bericht door 440 »

Dit probleem, had de oude Ford Escort ook, het advies was, dat je de riem bij 60.000 km moest vervangen, yeh right, bij verschillende escorts ging de riem al bij 50.000 kapot, na modificatie, was het probleem nog steeds hetzelfde.
Dus de Slopel staat niet alleen in dit geval, maar wat wel opvalt dat Opel Nederland wel erg arrogant en niet klant-vriendelijk is, maar ze weten, dat de meeste mensen steevast Opel blijven rijden en vaste klant blijven en een handjevol overstappen naar een ander merk.

Trouwens zijn er maar weinig monteurs die de riem bij elke beurt controleren, als de riem een tandje gaat slaan, ziet een monteur dat heus niet met controleren.
Het is wel van belang, bij het vervangen van de rien, dat de spanrollen en geleiders ook vervangen worden.
En ook dan moet u voorzichtig blijven, bij mijn auto waren ze met 75.000 km vervangen en met 100.000 km, begonnen ze te piepen en moesten wederom vervangen worden, dus blijf altijd goed opletten op vreemde bijgeluiden.

dens

Re: kapotte distributieketting

Ongelezen bericht door dens »

Het heeft niet zoveel met die riem te maken maar wat ik vreemd vind is dat je maar 3 maanden garantie hebt gekregen op een jonge auto met net 30.000 op de teller. Maar ja, daar kun je nu ook niets meer aan doen....

PietB

Re: kapotte distributieketting

Ongelezen bericht door PietB »

Opel staat bekend om zijn slechte service m.b.t. reparaties. Ook foutjes over het verkeerde aantal kilometers voor een distributieriem of productie fouten in ECU (lees eerder forums) zijn Opel niet vreemd. Doordat de verkoper failliet is gegaan heb je helaas misschien pech. Anders had je via commissie voertuigen geschillen bezwaar kunnen aantekenen. Wel is dan nog belangrijk dat je kunt aantonen dat de distributie riem niet door bijzondere oorzaken kapot gegaan is. Als je de defecte riem nog hebt zou die bij een onderzoek kunnen helpen.

Gesloten