LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sara Etty

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Ach, daar kom je zo achter wanneer je die regeling en aanverwante zaken goed bestudeert. Afgezien daarvan, Maarten heeft dat reeds gedaan en ik heb hem tot op heden nog niet op fouten in dat kader kunnen betrappen. Dus, doe of het huiswerk zelf, of neem aan wat er is gezegd door mensen die dat huiswerk al achter de kiezen hebben. Toch?

Maarten

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Maarten »

Ik zie dat ik het notabene nog tot twee keer toe herhaalt had. Enfin hier is de toelichting op de wijziging vd nadere regeling te downloaden.

http://www.afm.nl/Uploads/wijziging_nad ... f_1999.pdf

groet Maarten

Sara Etty

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Kortom, zijn huiswerk heeft hij gedaan en hij maakt het voor anderen nog even makkelijker om het af te krijgen. Dit sluit naar ik aanneem deze discussie?

Karin

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Karin »

Maarten, Sara,

Het was niet als kritiek bedoeld.
Het was gewoon een vraag.
Ik heb het nog eens nagelezen, maar begrijp het nog steeds niet. Laten we het er maar op houden dat ik een hopeloos geval ben.
Dat huiswerk doe ik echt wel, maar niet iedereen is voorzien van de genetische aanleg voor een studie rechten of beurswetenschappen.
Verder wil ik duidelijk maken, dat ik jullie beiden en nog vele anderen, zeer erkentelijk ben voor alle waardevolle adviezen.

Vriendelijke groet, Karin

Maarten

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Maarten »

Van consternatie tikte ik nu herhaald met een t.

Hans

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Hans »

Karin, Sara, Henk, Maarten,
Ik heb die Nadere Regeling toevallig laatst besproken met een jurist van de Ver. Consument & Geldzaken (een en ander vanwege mijn schoonmoeder die ook leasegedupeerde is). Wat ik van hem begreep is de situatie als volgt:
Op 1 februari 1999 is de Nadere Regeling Toezicht Effectenverkeer van kracht geworden. Enkele dagen voor de inwerkingtreding heeft de STE (de rechtsvoorganger van de AFM !) een memorandum doen uitgaan naar alle financiële instellingen in ons land. Vervolgens is de STE achterover gaan leunen en heeft niet gecontroleerd of financiële instellingen daadwerkelijk gevolg gaven aan de verplichtingen ingevolge deze Nadere Regeling. In de jaren de jaren 2001 en 2002 zijn enkele verduidelijkingen doorgevoerd met betrekking tot deze Nadere Regeling 1999. Vrijwel alle financiële instellingen zijn pas in 2002 een risicoprofiel gaan opstellen van hun effectenklanten. Zelf bankier ik bij de ING en ontving ook pas in 2002 een vragenlijst. Juiste en prompte toepassing van de Nadere Regeling direct al in 1999 had kunnen verkomen dat vele tienduizenden, vaak relatief onervaren beleggers zouden zijn gaan aandelenleasen.

hans

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door hans »

Sorry, er staat in de voorlaatste zin 'verkomen". Dit moet natuurlijk zijn: voorkomen.
Wanneer voegt Tros Radar een spellingscontrole aan de e-mailfunctie van dit forum toe ?

Henk Wester

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Wat is dit allemaal zeg? Maarten waarom voel jij je zo aangevallen. Ik heb er duidelijk aan toegevoegd: "Als ik Maarten goed begrepen heb?" Ik beschuldig je van niets en als ik je verkeerd begrepen heb dan is dat mijn schuld. Toen ik de brief, met jouw correctie daarin verwerkt, op het forum plaatste, zei je..."Ik zie het al, het is veranderd (goed stuk)". De datum in die versie van de brief is 1 jan. 2002. Wat eraan vooraf is gegaan, is een beschrijving van de zelfregulerende processen op de markt, waar we Dexia op aan kunnen spreken. Ik ben er dus van uitgegaan, dat je akkoord ging met de wijziging/aanvulling.
Deze brief is ook naar het Parool gestuurd en wat gebeurt er? Ze knippen het gedeelte over die zelfregulerende processen eruit en dus staat de versie in het Parool waarin jij terecht een correctie wilde aanbrengen.
Misschien wil je in het vervolg niet zo cynisch reageren:"Van consternatie tikte ik....." Je probeert mij op die manier belachelijk te maken, want ik gebruikte die term ook nadat ik hoorde, dat de brief in het Parool geplaatst was".
En Sara, jij hebt me onlangs nog gezegd, dat je emoties niet in een brief moet laten doorklinken". Waarom reageer jij nu zo emotioneel? Ik begrijp ook niet waarom jij je in deze discussie mengt. Het lijkt alsof er opeens opgekropte frustraties, ergernissen geuit worden. Je bent feller dan ik dacht. Dit is nu precies de manier om conflicten te krijgen. Ik overweeg nu toch echt om niet meer aan dit forum deel te nemen. Ik dacht, dat we elkaar als groep respecteerden en aanvulden. Kennelijk niet. Jammer.
Henk

rob v.d.

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Jongens, dit gaat niet goed. Alsjeblieft geen twee kampen; allemaal wat water bij de wijn en doorgaan met waar we voor staan. We hebben elkaar veel te veel nodig.
m.vr.gr.

Willem S.

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Willem S. »

dat zei ik ook tegen DEXIA! alleen die vinden de wijn niet te pruimen met water erbij... Ik dus ook niet en dan is het of water of wijn... ik ga voor de rose!
pffffff
nu ff to the point!
Als wij er al niet uit schijnen te komen, hoe moet het dan met die oetlul van een Bruneel? Wordt nog knap lastig dan, dus fff bij de les blijven en objectief. En Maarten/Sara.. ik heb het al eerder gezegd, jullie zijn kanjers en ik hoop er nog een hoop van op te steken. De verpichting geldt sinds 1999, alleen de uitvoering is niet eerder geschied. Dat is dus niet echt ons probleem maar die van DEXIA. Het feit dat er nu pas iemand een vragenlijst krijgt toegestuurd is een zwaktepunt. Waarom nu wel en toen niet? En nu wel zegt iets over het product, want het was immers niet nodig vanwege de soort dienst? Dat stuk is niet gewijzigd en het product ook niet!

Willem S.

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Willem S. »

dat zei ik ook tegen DEXIA! alleen die vinden de wijn niet te pruimen met water erbij... Ik dus ook niet en dan is het of water of wijn... ik ga voor de rose!
pffffff
nu ff to the point!
Als wij er al niet uit schijnen te komen, hoe moet het dan met die oetlul van een Bruneel? Wordt nog knap lastig dan, dus fff bij de les blijven en objectief. En Maarten/Sara.. ik heb het al eerder gezegd, jullie zijn kanjers en ik hoop er nog een hoop van op te steken. De verpichting geldt sinds 1999, alleen de uitvoering is niet eerder geschied. Dat is dus niet echt ons probleem maar die van DEXIA. Het feit dat er nu pas iemand een vragenlijst krijgt toegestuurd is een zwaktepunt. Waarom nu wel en toen niet? En nu wel zegt iets over het product, want het was immers niet nodig vanwege de soort dienst? Dat stuk is niet gewijzigd en het product ook niet!

Henk Wester

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Ik ben hier echt kapot van. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Altijd heb ik respect voor Sara en Maarten gehad. Ook heb ik dit uitgesproken en opeens dit. Ik heb die brief steeds in conceptvorm op het forum geplaatst. We doen het met z'n allen, toch? Iedereen kon kritiek geven. De brief werd goed bevonden. Ik heb Sara gevraagd wat ze bedoelde met: "...Of dat deze brief moet zijn.." Mijn boosheid klonk er te veel in door vond ze. De brief heb ik toen wat "minder boos laten klinken". Het viel me op, dat Sara niet uit zichzelf op de conceptbrief reageerde. Dat was een signaal voor mij. Maar misschien vergiste ik me. Het lijkt wel een competentiestrijd aan het worden. Welnu Sara en Maarten, jullie staan nog steeds ver boven me, hoor. Maar niet meer qua fatsoen en sociale vaardigheden. Wat weet ik van recht? Dit is voor mij een grote kater na alles wat ik heb willen en kunnen bijdragen. Vreselijk kinderachtig ook.
Adieu, Henk

b

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door b »

henk.

je bent toppie.
het is nooit goed of het deugd niet
in deze maatschappij.
je heb ook een hoop bijgedragen.

mvg b39

Charles

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Charles »

Henk, ik vindt het klasse hoor, trek maar niks aan van wat de anderen zeggen. Je heb je huiswerk goed gedaan.

Sara Etty

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Beste Henk,

Afgezien van het feit dat ik meen niet emotioneel of fel tegen jou tekeer te zijn gegaan - iets wat jij kennelijk wel zo voelt - reageerde ik omdat je posting over die regeling en hoe het nu werkte mij wat verbaasde, want ik meende dat dit door Maarten toch zeer helder uit de doeken was gedaan. Vandaar mijn opmerking. Die regeling is dus uit 1999 maar het moment waarop men zich aan die regeling moet conformeren ligt in een later stadium. Indien ik je op enige wijze een onaangenaam gevoel heb gegeven dan spijt me dat oprecht, het was zeker niet mijn intentie.
Groet, Sara

Willem S

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Willem S »

Henk,
kop op en ga vooral door, het wordt echt gewaardeerd en een beetje kritiek kan nooit kwaad, dit geldt voor een ieder. Het verduidelijkt in elk geval de situatie, en reken maar dat er nog wat verhitte discussies gaan volgen.
groet

Karin

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Karin »

Henk,
Please don't go...

.

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door . »

Tenslotte...
Kijk niet te vaak achterom
wat achter ons ligt
werd te licht soms te zwaar gewogen...
is in en om ons heen voorbij gegaan.

.

Karin

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Karin »

.
Heeft zeker geen LegioLease-contracten?

Hans2

Re: Artikel Dubieuze debiteuren van Dexia ruiken lont in het Par

Ongelezen bericht door Hans2 »

Beste Henk
Vandaag heb je weer voor extra gespreksstof gezorgd door je geschreven artikel.
Bij mij op het werk weten ze van de problemen die een aantal collega's hebben met de Dexiabank, wij worden op het werk gesteund.
Men zag het artikel als een positieve opsteker voor de gedupeerden.

Gesloten