LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet werkende computer is heel normaal?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
McMeep

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door McMeep »

Zeg, als jullie zo ontevreden zijn, en dat is terecht; Windows deugt niet qua stabiliteit en compabiliteit met zichzelf,
dan kopen jullie toch gewoon een Apple?
Unix- based. Crasht niet. Alles op te draaien.

De enige computer die gemaakt is om op te wèrken.

Bart

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Bart »

Het probleem is niet zo zeer de pc, dan wel de dealers en windows en de gebruiker.

De dealer verkoopt vaak pc's die maanden lang in de showroom hebben staan draaien en daardoor al een flink eind versleten zijn. Vaak worden pc's die terug genomen zijn, omdat er problemen mee ware, met de zelfde vrolijke glimlach weer doorverkocht, alsof ze nieuw zijn.

Windows is zeer instabiel. Er hoeft maar iets te gebeuren en de boel gaat onderuit.

De gebruiker verknoeit vaak de boel, gaat onvoorzichtig met apparatuur om, liegt vaak tegen de helpdeskmedewerkers over wat er gebeurt is enz enz enz. En als iemand achter een pc gaat zitten die moeite heeft het startmenu te vinden, kun je toch ook niet verwachten dat een helpdeskmedewerker dan a la minute even de oplossing aandraagt.

Kijk, en als dan eindelijk duidelijk is wat het probleem is, dan komt er ook iemand. Maar je kunt toch niet iemand op de goeie gok sturen en dan maar hopen dat het goed komt. Zo iemand weet niet wat hij moet meenemen of hij andere maatregelen moet treffen.

Is getekent een helpdeskmedewerker

marina

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door marina »

Als je iets koopt,dan moet het van het begin goed werken. Ik heb ook 5 jaar geleden een Packard HELL gekocht. Toen was de service al ****. Nu nog steeds als ik het lees. Ik had de compter net gekocht. Ik wilde de pre-instal van windows doen. En vanaf toen al problemen. Dus het hoeft helemaal aan de gebruiker te liggen. Fabrikanten gooien een hoop software erin,waar je niets aan hebt. Gooi er liever betere hardware in. Toen ik 5 jaar geleden mijn computer kocht had ik 16mb met een harde schijf van 3.5 gb.

Ja dan loopt ie toch vast. Ik had liever extra geheugen willen hebben,had ik veel minder vastlopers gehad.
En veel minder ellende. Mijn suggestie is stel een pc samen bij een computerboer. Is vaak veel goedkoper en als er wat is kun je bij ze terecht. Zoek geen grote zaken uit.

Vaak ga je naar zo'n grote zaak omdat je vaak renteloos de pc's kunt betalen. Maar dan krijg je en pc waar je niets aan hebt. Ga naar kleine zaken. Waar ze geen a-merken verkopen,maar zelf samenstellen. weet je zeker dat je wat goeds hebt.

marina

peter

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door peter »

Hallo allemaal,
de enige die hier iets zinnigs heeft gezegd is Walter.
Verder wordt er mar een beetje geschreeuwd, met name door zgn computer "reparateurs". Het is allemaal zo simpel. Als men een pc wil kopen, moet je er wel iets vanaf weten en niet meteen de snelste en duurste, maar een die bij je behoefte aansluit. Inderdaad, een kloon met A-merk apparatuur is tot nu toe bij mij het beste gebleken en dan wel kopen bij een computerfirma, die deze zelf samenstelt. Geen PB's of IBM's of wat dan ook kopen, deze zijn niet of nauwelijks aan te passen behalve door duur "origineel" materiaal en de meeste computerfirma's hebben vaak zelf moeite de problemen op te lossen.

T-Bone
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2003 16:57

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door T-Bone »

Zeg, als jullie zo ontevreden zijn, en dat is terecht; Windows deugt niet qua stabiliteit en compabiliteit met zichzelf,
dan kopen jullie toch gewoon een Apple?
Unix- based. Crasht niet. Alles op te draaien.

De enige computer die gemaakt is om op te wèrken.


Ik vraag me af een Apple zo'n goede aankoop is. De mijne was in ieder geval de grootste miskoop van mijn leven.
Ik postte over mijn ervaringen een lang en leerzaam verhaal in (tot op heden) twee afleveringen. Ga om het te lezen naar het forum Producten>computers en kijk onder het kopje: 'Service en garantie volgens Apple'.
Wanneer je even de moeite neemt om de links in het bericht te volgen zul je ontdekken dat ongelovelijk veel mensen problemen hebben met (hun) Apple (zowel hun aankoop als de leverancier). Duizenden mensen hebben hun iBook b.v. in minder dan een jaar tijd al minstens drie keer voor reparatie terug moeten sturen. Als je de iBook oppakt buigt deze een beetje en beschadigt de grafische chip. Een probleem, veroorzaakt door zwakke moederborden en/of ontwerpfouten in de machine. Wanneer bij Apple de doos eenmaal over de toonbank is gegaan kun je het met de service verder schudden. Die is werkelijk om te huilen!

Windowsgebruikers kunnen, wanneer ze zo belazerd worden zonder onoverkomelijke problemen naar een andere hardware-leverancier overstappen. Wanneer je voor Apple hebt gekozen, zit je echter vast aan Apple. Apple bezit een monopolie, niet tegenover andere producenten, maar tegenover z'n gebruikers. Je bent bij Apple gedwongen alles te slikken, tot en met woekerprijzen voor service en reparatie.
Als je voor het Apple platform gekozen hebt kun niet zomaar naar een ander, want in dat geval kan je al je dure software bij het vuil zetten en zijn veel van je documenten verloren, omdat ze alleen te openen zijn onder MacOs (bijvoorbeeld je boekhouding, die in AppleWorks is gedaan).

Hansi2124
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2004 09:46
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Hansi2124 »

Windowsgebruikers kunnen, wanneer ze zo belazerd worden zonder onoverkomelijke problemen naar een andere hardware-leverancier overstappen. Wanneer je voor Apple hebt gekozen, zit je echter vast aan Apple.
Wanneer je voor Windows hebt gekozen zit je echter vast aan Windows! Je moet de zaken wel voorstellen zoals ze zijn natuurlijk......
Als je voor Apple kiest, is dat meestal aal bewuste keuze. De voornaamste reden is over het algemeen het stabiele systeem / weinig tot geen virussen en de gebruiksvriendelijkheid ervan. Daarna komt de hardware en tenslotte de vormgeving van de computers. Ik gebruik al sinds 1996 Apple computers en ben er uitzonderlijk tevreden over.

mistermaniac
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 apr 2004 17:42

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door mistermaniac »

Misschien is Linux dan wel niet zo'n geweldig gebruiksvriendelijk OS, maar het begint al mooie vormen aan te nemen. Draait een stuk beter dan dat windblows, en is ook nog een stuk stabieler en veiliger ook nog.

GVS

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door GVS »

Het probleem van veel mensen is dat ze niet weten hoe een computer eigenlijk werkt. De hardware is niet het probleem die is veelal goed en werkt zonder problemen. Het is het operating systeem en vooral de "interface" die ervoor zit.

Je kunt een PC niet vergelijken met een TV. Dat is geen vergelijking.
Ik kan een computer ook inrichten met bv LINUX en dat je een paar programma's kunt starten en harder en zachter kunt zetten. Als ik hem dan dicht-timmer zodat er je niks meer bij kan zetten heb je nooit geen problemen meer.
Een computer is een interactief apparaat, er wordt wel verwacht dat je weet hoe zo'n ding werkt en met name hoe het OS werkt.

Mensen verdiep je eens in de mogelijkheden en werking en vooral het juiste gebruik van het OS.

rightform

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door rightform »

Het is heel simpel, aan een computer wordt tegenwoordig door de tussenhandel weinig of niks meer verdient, dus service staat op een laag pitje. Een computer is een stukje maatwerk en is nu eenmaal niet zoals een TV die je zomaar in een doos steekt en hij werkt.
Daar komt bij dat veel mensen denken met een computer een alles doener in huis te halen, maar je moet dan wel al het doenen kennen. Daar gaat het net fout. Gelijk de helpdesks en kwaliteit van computers is slecht, sterker, sommige fabrikanten zoals dell maken er een sport van om moedwillig fouten in een systeem te stoppen om extra te kunnen rekenen voor de service. Want sluit je geen duur service contract af, waar je uiteeindelijk toch nog extra betaald, dan wordt je nog eens dubbel getild waardoor ze wel de marge maken.
Na Dell, compaq of hp systeem te hebben geopend en mensen te hebben geholpen met problemen ben ik er van overtuigd dat de meeste systemen in elkaar gegooid worden en er zeker niet aan gedacht wordt wie uiteindelijk met dat systeem moet werken. Dat interesseert ze ook niet want dan hebben ze de centen al binnen. Wij krijgen dan de boze blikken als we moeten vertellen dat de helft van het systeem of installatie gewoon niet voldoet en vervangen of opnieuw geinstalleerd moet worden.
Service en garantie is iets dat je bij de grote pc leveranciers niet zult vinden omdat slechts 1 ding belangrijk is en dat is hun aandeel in de markt en niet de klant tevredenheid.

MAXIEM

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Gelijk de helpdesks en kwaliteit van computers is slecht, sterker, sommige fabrikanten zoals dell maken er een sport van om moedwillig fouten in een systeem te stoppen om extra te kunnen rekenen voor de service. Want sluit je geen duur service contract af, waar je uiteeindelijk toch nog extra betaald, dan wordt je nog eens dubbel getild waardoor ze wel de marge maken.

Dag Rightform,
Daar geloof ik echt helemaal niks van. Groeten, Ton.

Gast

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Gast »

Belachelijke onzin!. (ik ging bijna nog verder reageren maar besloot er verder geen woorden aan vuil te maken)

Gesloten