LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Tom

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door Tom »

Op 28 augustus 2001 is mijn defecte iiama monitor van nog geen maand oud opgehaald.
Ik wacht nog steeds op een nieuwe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Teleplan SUCKS!!!!!

tommy

Tgif

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door Tgif »

Heb dezelfde ervaring als hierboven al genoemd is dus zal jullie mijn verhaal besparen.
Ik weet niet of het waar is maar als je binnen 8 dagen na aankoop terug gaat naar de winkel krijg je een nieuwe. Doen dus!!! Jammer ik was dus 1 dag te laat. Nu ben ik ook overgeleverd aan Teleplan. Dat Iiyama met z'n slecht bedrijf in zee gaat daar snap ik niks van. Ik kan maar een conclusie trekken Iiyama is geen top merk meer.
Ik zit nu dagelijks tegen een slecht beeld aan de kijken en dat voor héél veel geld.
Succes allen!!

HJ

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door HJ »

Hierbij het adres van Teleplan

Teleplan International bv
De Run 1120
5503 LA Veldhoven
tel. 040-2558670
fax. 040-2557311

hopende jullie zo voldoende te hebben ingelicht

triple_nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2003 19:53

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door triple_nl »

Zo een voorval had ik ook met Teleplan.
Feb 2001 kocht ik een Iiyama VMP411 bij Compubudget in Hoofddorp. Na een week gebruik viel er mij een enorme kras aan de binnekant van het scherm op !!( echt aan de binnenkant over de gehele verticale as)
Dit was niet een van de ijklijnen of beeldlijnen. Ik terug naar Compubudget. Die bestond niet meer (failliet en iedereen met de noorderzon vertrokken)
Ik nam contact op met Teleplan aangezien ik de garantiekaart had ingevuld. Hun reactie dit kon niet gemaakt worden omdat het een gebruiksfout was ( hoe creeër je een kras aan de binnenkant van je beeldscherm ?????)
Ik naar Iiyama zelf toe in Oude Meer. Een behulpvaardige technicus zette de monitor op een testbank, zag direct de beschadiging en twijfelde wel of het een nieuwe monitor was, dus luste hij er een testmodule op. Wat schetste mijn verbazing de monitor had al 1420 uur gedraaid (in een week tijd = knap !!) En had al 2 volledige servicebeurten gehad bij serviceprovider 1 (Teleplan)
Deze was gewoon weer lekker op de markt gegooit als nieuw een samenspel tussen Teleplan en Compubudget.
De monteur gaf mij een nieuwe mee. (top!!)
Echter de nieuwe had een softwarefout en na contact met Iiyama zelf werd besloten Teleplan in te schakelen, want wat de monteur gedaan had, dat mocht niet.
Binnen 24 uur was de koerier er met een leentoestel en de opdracht mijne mee te nemen. Binnen 10 werkdagen zou die klaar zijn. 6 weken later (!!) en na tig telefoontjes kwam me monitor terug, hij zou gemaakt zijn, mooi niet.
Weer gebeld, weer een koerier ( maar nu pas na 5 werkdagen ipv de afgesproken 48 uur, had 2 vrije dagen moeten opofferen ipv van 1)
Weer een leentoestel en de mijne werd weer meegenomen. De leentoestel was een oud beesie (jaar of 6 oud) maar gaf perfect beeld dus dat gaf mij hoop.
"Binnen 10 werkdagen klaar". Werd er verteld. U raad het al mooi niet. 6 weken later en na hemel en aarde bewogen te hebben zou de koerier komen met de monitor die gemaakt was. Hij zou op een vrijdag rond de klok van 13.00 komen. Ik hield rekening hiermee en nam de hele vrijdag vrij. Hij kwam maar niet. Ik bellen, ik zou niet thuis geweest zijn dus zou er een kaartje in de bus liggen.
Niets van waar. 10 dagen later stond er zonder afgesproken te zijn een koerier met een (niet mijn !!) monitor voor de deur. Ik verrast aangezien ik er met teleplan niet uitkwam, open de deur en bekijk de monitor. Dit was een kompleet andere en inferieure monitor. Ik leg dit de koerier uit, en deze belde met Teleplan.
Er was een foutje gemaakt. Ik mocht de lener houden totdat mijne gebracht zou worden. Dat zou binnen 3 dagen gebeuren. Volgende dag gaat de telefoon, Teleplan was dat. Waarom ik de lener niet wilde afgeven dit was diefstal en ik had mijne monitor allang terug. Hij zou aangifte gaan doen bij de politie en niets kon de beller van Teleplan bedaren.
Ik geschrokken van dit telefoontje ben toen zelf naar de politie gestapt, verhaal uitgelegd en wat ik dan kon doen, aangezien er valse aangifte gedaan zou worden tegen mij !! De agent adviseerde mij om hem te dwingen de originele monitor te overhandigen binnen 48 uur. Voor de rest kon hij (logisch) niets, aangezien het om een civielrechterlijke handeling ging en ik had een lener. Eventueel verduistering van de zijde van Teleplan was er sprake, maar dat bewijs je zo niet 1-2-3. De agent wilde wel effe bellen met Teleplan (ik kende de man persoonlijk die mazzel moet je hebben)
Hij gaf te kennen aan Teleplan dat zij alles zelf in handen hadden en dat zij ook een aangifte van verduistering konden verkomen door gewoon te handelen. Teleplan stemde in en binnen 48 uur zou er een koerier komen met mijn monitor.
8 werkdagen later kwam die pas. En het was mijn monitor. Echter met een enorme beschadiging, onder de powerknop zat een barst ter grootte van 6 tot 7 centimeter, levensgevaarlijk.
Ik weer bellen en schrijven met teleplan, ik moest maar niet zeuren ik had mijn monitor terug.
Ben in de auto gestapt richting Iiyama zelf gegaan en de manager gesproken die over de uitbesteding van Service ging. Deze stond mij in eerste instantie netjes te woord. Hij belde met een "bobo" van Teleplan en ik kon het telefoongesprek via zo een conferentietelefoon meeluisteren. Ik werd door Teleplan beschuldigd van Fraude diefstal en vernielingen. Ik begon te koken. De manager kon niets voor mij doen.

Ik verlangde een werkende toestel en zsm. Ik meldde ze dat ik anders aangifte ging doen van verduistering en vernieling van mijn monitor. De managert schrok, belde wederom met Teleplan en er werd overeengekomen dat ik een nieuwe monitor zou krijgen (zelfde type).
Ik akkoord. De ruil zou gemaakt worden door de koerier binnen 3 dagen.
3 dagen later, weer geen koerier, ik Teleplan gebeld, die verwezen me door naar de koerier. Deze bleek verdwenen te zijn (althans de monitor met het koeriersbusje).Ik weer gebeld met Teleplan. "sja dit is voor uw rekening, hier kunnen wij niets aan doen".
Uiteraard ik laaiend. Ik had al genoeg ellende meegemaakt via Teleplan en Iiyama en heb ze allebei aangeschreven én gebeld. Na bemiddeling van de kant van Iiyama uit zou er weer een monitor verzonden worden zsm.
Dit duurde 3 weken. Maar de monitor kwam er en werkt goed.
Al dit speelde tussen februari 2001 en september 2001. En heeft nogal kwaad bloed bij mij gezet. Volgens Teleplan ligt alles aan de consument zij zijn onschuldig en hoeven niets. En Iiyama is al jaren op de hoogte hiervan en vind het allemaal best naar het schijnt.

En nog erger is, mijn monitor begint sinds enkele dagen kuren te vertonen en de beschermingscoating van het beeldbuis laat zomaar los. Zowel Iiyama alswel Teleplan reageren niet !!
(ik weet niet of ik nog wel zin heb om weer te vechten tegen deze "molens".)

Calobain

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door Calobain »

Ik heb een jaar geleden een iiyama S901GT Vision Master 450 gekocht.
9 Maanden lang, heel leuk mee gewerkt. Totdat ik de monitor aanzet en geen beeld zie, maar een irritant hoge pieptoon hoor. Op hun site RMA aangevraagd, 2 weken gewacht tot monitor daar binnen was en blij een vervangende mogen ontvangen.
1 Dag mee gewerkt en precies dezelfde problemen. Weer gemaild:


<=====================
CRT Monitorgegevens
=====================
Garantiekaart:
Monitortype: S901GT Vision Master 450
Serienummer: *******
Klacht: Klacht(2): Van u heb ik vrijdag 21 nov 2003 een vervangende monitor
mogen ontvangen
wegens garantie.
De oude monitor (met serialnumber: ********) had de klacht dat deze geen beeld
meer weergaf en zoemde, dit is helaas eveneens de klacht van de vervangende
monitor.
Ik heb deze aangesloten op mijn pc en er een uur mee gewerkt, na een tussenpauze
van een uur heb ik de monitor weer aangezet, waarop deze geen beeld meer gaf en
een zoemtoon voortbracht.
Aan de computer kan het niet liggen, vanwege het feit dat ik, in de weken dat ik
mijn iiyama monitor niet ter beschikking had, andere monitoren succesvol erop
aangesloten heb. Geen daarvan vertoonden defecten.>



Ik krijg een paar dagen later weer gemaild met precies zelfde verhaal.

Bijna 3 weken later het volgende mailtje terug:


<Goedemorgen,

Het serienummer dat wij in uw storingsmelding hebben ontvangen klopt niet of is niet volledig,

Graag het juiste sn toesturen zodat wij de aanvraag in behandeling kunnen nemen.

Met vriendelijke groet,

Marian Nederstigt

Customer Support>


Ik heb dus weer serienummer gemaild en gewacht.
Weer een mailtje terug:


<Goedenmiddag (herrinering),

Daar het door u opgegeven serienummer bij ons niet voorkomt verzoeken wij u
deze te controleren en door te geven als antwoord op deze e-mail.

Odette van Kempen
customer support>


Een herinnering???
Dus ik weer mailtje gestuurd met compleet verhaal en serienummer en gezegd dat serienummer uit zoveel cijfers bestaat, dat de sticker niet beschadigd is of dergelijke, enz....

Nu zit ik hier al 2 maanden zonder monitor en al 3 weken zonder gehoor van iiyama (teleplan). Daar ben ik dus absoluut niet over te spreken en ga ik dus nu verdere stappen ondernemen.

Myrthe

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door Myrthe »

Zelf ook veel problemen gehad met mijn Iiyama Vision Master Pro 413. Ding ging steeds om de 2/3 maanden kapot, werd dan weer gerepareerd en kwam na een week of langer weer terug.....en dat dan weer opnieuw (soms zelfs zonder vervangende monitor in de tussentijd, omdat ze 'die niet meer hadden'). Bij de 4e keer wist Teleplan me te vertellen dat ik pas bij de 5e keer kapot meteen een nieuwe monitor kreeg. Ja, dus niet!

Betere oplossing dan bellen met teleplan/opgeven op internet (wat trouwens ook vrij vreemd is als je monitor kapot is (geen beeld geeft), want internetten is dan vrij lastig kan ik je zeggen) is bellen van Iiyama direct, bij veel problemen.

nummer: +31 20 6532188

Zelf ben ik vriendelijk geholpen door ene Tina Bos (van de technische dienst), zodat de vijfde keer dat er hier een, gloednieuwe, monitor werd afgeleverd ook de laatste keer was.

SebastiaanCP

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door SebastiaanCP »

Mijn werkgever is er mee gestopt om Iiyama te verkopen. De service is beneden het peil van iedere andere fabrikant, inclusief de B-merken.

Gast

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door Gast »

Wat wordt onder onsitegarantie verstaan. Ik wacht al zolang

k2u
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2004 20:28

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door k2u »

Gemaild begin Maart 04 betreffend een defect aan een Iiyama VM 510.
Mail terug dat er geen leenmonitor aanwezig was, dus zodra die er was zou er contact opgenomen worden.
Eind maart nog nix, dus maar gemaild dat ze zonder leenmonitor kunnen komen halen.

Afspraak gemaakt voor Vandaag, Vrijdag voor 13.00 uur.
Maar de monitor staat hier nu nog steeds te wachten om opgehaald te worden..

Gadverdamme.. :oops: :? :evil:

En dit is al de 2e keer dat deze monitor opgehaald moet worden voor een defect..

Afspaken maken, wees er nooit zeker van.. :( :?:

Renzo

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door Renzo »

Oh oh oh, wat een hel was dat met mijn IIyama monitor...
Ik weet al niet eens meer precies welke het was (en wanneer :P), een 19" Vision Master Pro in ieder geval. Het was werkelijk waar huilen met de pet op. Teleplan zijn een stelletje amateurs en mijn monitor werd 7x keer (!!!) gerepeareerd alvorens IIyama besloot me een nieuwe te geven, terwijl aan het begin gezegd werd dat als de monitor het na 3x repareren niet meer doet dat deze dan omgeruild zou worden. Maar daar werd later weer op teruggekomen. En zo werden wel meer dingen verdraaid. Echt triest.
Ik kreeg uiteindelijk wel een nieuwere versie van die monitor, aangezien mijn model niet meer leverbaar was.
Man o man, wat was dat een drama zeg. Ook elke keer de dag dat ik em terug kreeg, viel ie weer uit. Het leek wel of Teleplan em in een hoekje zette om em na 2 weken weer terug te sturen. En elke keer ook een vrije dag nemen zodat dat ding opgehaald of ontvangen kon worden. Argh!
Vermijd Teleplan koste wat kost!

Gesloten