LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Packard Bell

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Karlijn

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Karlijn »

Wij hebben ook een PB en zijn er erg tevreden over. Onze eerste computer is het en we hebben er allebei niet zo erg veel verstand van maar tot nu toe altijd prima geholpen. Laatst deed hij niks meer. Alles doorgenomen met de helpdesk en bleek dat de ventilator stuk was ofzo. Kosteloos gerepareerd. Prima service.
Je moet natuurlijk wel af en toe de gebruiksaanwijzing doorlezen en hier en daar hulp durven vragen en niet zelf maar aan gaan zitten klooien totdat ie er mee ophoudt.

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door »

Ik heb ook een P. Bell (mijn vierde)
Heb een perfecte srevice een veel betere service als bij de computerboer om de hoek!
Ik raad dan ook iedereen aan om P.Bel te kopen!
Als is het alleen maar op de manier waarop het eventuele probleem wordt verholpen!

Gerard van de Berg

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Gerard van de Berg »

De pc's van PB zijn op zich nog niet zo slecht; er zitten wat tropische onderdelen in, maar over het algemeen is het redelijk in orde.

Het probleem met de helpdesk is dat de monteurs die bij de klanten langsgaan maar 1 onderdeel kunnen meenemen (heeft te maken met een contract van pb met een extern bedrijf). Dat betekent dat de helpdesk zeker moet weten welk onderdeel defect is; anders kan die monteur drie keer op een neer klepperen.

En natuurlijk heeft dit alles te maken met kostenbesparing. NEC (de moedermaatschappij) heeft nou eenmaal geen cent te makken.

Is getekend door: HeadSet Hennie.

Edwin

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Edwin »

Met veel verbazing heb ik jullie reacties gelezen en begrijp het allemaal niet zo goed en andere heeel goed. Eduard: Zoek een andere baan. Je heb geen verstand van computers.
Sharon: PB maakt geen harde schijven. Het ligt dus niet aan packerd bell maar aan de harde schijf. Wat ik jammer vind is dat je niet vermeld om welke merken het gaat.
ThaDreamer: LEZEN voordat je gaat restoren. Het wordt namelijk vermeld. Bij een restore cd wordt alles teruggezet zoals ie uit de fabriek komt. Zonder partities dus. Lijkt me logisch.
Martijn: Packard Bell maakt absoluut geen onderdelen. Ze kopen Harde schijven en moederborden etc. Hetzelfde als de computerboer maar dan grootschalig.
Monique: Softwarematige problemen vallen in de categorie eigen schuld dikke bult. Als je alles zomaar van internet ophaald kan je inderdaad problemen krijgen. Dit is niet de schuld van PB. Met je volgende pc krijg je weer deze problemen als je hier mee doorgaat.
Gerard van der Berg: Dat is niet alleen NEC's probleem, maar van allemaal. De consument wil voor een dubbeltje eerste rang zitten en moet nu de prijs gaan betalen.

Gerard heeft gelijk. Er zitten wat tropische onderdelen in de packerd bell wat moeilijkheden kan geven. Verder zijn het gewoon de gebruikers die de problemen maken wand als je er verstand van heb, koop je geen packard bell maar laat je wat bouwen. En als laatste: Een ict-medewerker die het toestaat een packard bell te laten leveren voor een pc-prive project. HAHAHAHAHAHAHAHA

CreativeMind

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door CreativeMind »

IDD... koop nooit een Notebook of MP3 speler van Packard Bell!! spaar je geld op voor een ander merk! Ik kan er over mee praten

Gast

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Gast »

Even een reactie tav EDWIN, tbv deze opmerking; ThaDreamer: LEZEN voordat je gaat restoren. Het wordt namelijk vermeld. Bij een restore cd wordt alles teruggezet zoals ie uit de fabriek komt. Zonder partities dus. Lijkt me logisch.

Dat is niet logisch zoals jij dit beschrijft, ten eerste bij een restore, wordt er niets veranderd aan je partities, tenzij je het aangeeft, en/of verkeerde antwoorden bij de vraagstellingen geeft.
Standaard restores verwijderen geen partities.

Er wordt altijd nog een vraag stelling gedaan waar je de informatie wilt heen zetten, en of je de paritie indeling wilt behouden of niet.
1 grote C schijf of de huidige partitie structuur.

Alleen bij restores ben je al je settings en software kwijt, die je na de standaard installatie hebt toegevoegd.
Dus als je een later een usb scanner hebt gekocht en je hebt al je foto's op de C: schijf gezet, dan ben je die nu dus kwijt, en dat teld ook met andere programma's.
Het is aan te raden om meerdere parities te gaan gebruiken, en zelfs je windows versie niet eens op de C: schijf te zetten, maar op een K: partitie of zo.
Daarnaast kun je het beste een partitie gaan indelen voor je program files, zodat bij verlies van je windows partitie, je altijd nog de software hebt die je na de standaard installatie hebt geinstalleerd.
Wel rekening houden tijdens installatie van de software deze naar de juiste partitie te begeleiden.
Heb je dit allemaal gedaan, dan maak je een back-up van je registers en een back-up van je windows directory.
Deze natuurlijk op een apparte restore partitie zetten.
Op deze manier ben je een hoop ellende bespaard, en installeer geen software onder de windows dir en/of parititie.
Denk maar een aan virussen, adware, hackers, en zelfs foute installaties, die je FLATfile struktuur gaan ver***en.
Ps dan praat ik niet over een harddiskje van 40 gig, maar eerder over een Hd van 120 a 200 gig, daar heb je ruimte genoeg op.
Ow en wat dacht je van een dual boot maschine een voor je huiswerk en een voor je internet, dan kun je de 2 van elkaar gaan afscheiden, zonder enige problemen te krijgen omdat er een virus op geraakt.
Tis maar een idee.

Forumparadijs
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:04

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Forumparadijs »

PB is het Consumentenmerk van NEC.
NEC is op zich een goed merk te noemen.

Echter is duidenlijkheid bij PB ver te zoeken, beginnende computergebruikers weten niet beter en voor je het weet heb je de poppetjes aan het dansen.
Verder zou PB er goed aan doen door minder exotische hardware in hun pc's te gebruiken zeker als hun doelgroep beginners is.

Radar is ook een beetje laks, er zijn een hele berg klachten over packerd bell, maar waar blijft het item op de tv???

M.v.g.
Een trotse zelfbouwer.

Johan D

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Johan D »

Mensen kijken niet graagr verder dan hun neus lang is....

...en het probleem bij een ander neer leggen is erg makkelijk. Dan hoef je inderdaad niet zelf na te denken. Hebben jullie de verhalen over andere fabrikanten gelezen hier op dit forum.... geloven jullie die klagers ook allemaal? Dan zou je kunnen concluderen dat er geen enkel goed werkend systeem op de markt zou zijn.... :wink:

Zou het echt zo zijn dat Nederlanders alleen maar klagen en zelf niets proberen te verbeteren of leren???

Constantijn

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Constantijn »

Ik heb nu 3 maanden een PB computer en heb het volgende probleem:
Het systeem valt gewoon spontaan uit tijdens gebruik van het internet en start dan meteen weer op. Dit is alleen bij het internetten! Ik heb al een paar keer naar de helpdesk gebeld en om een lang verhaal kort te maken.Ze geven me elke keer advies om wat te proberen maar tot nu toe zonder resultaat. Volgens mij en ook anderen is dit gewoon een hardwarefout en wil ik gewoon dat ze een keer iemand langssturen.

Gast

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb ook een packard b. enne TOPPIE ben der heel erg blij mee.
en de helpdesk altijd vriendelijk en krijg netjes alle medewerking van ze

killerbee

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door killerbee »

Constatijn ,

Hier de oplossing voor je probleem:

http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=nl
wel ff op een ander systeem downloaden,

dit komt trouwens niet alleen bij PB voor.

groetjes :)
[/url]

David_G

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door David_G »

Goede tip,

vergeet niet om een virusscan te doen, anders kom je nooit van al die virussen (Blaster) af.

gr,
David

Gesloten