LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belspellen op televisie: word je belazerd??

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
sake

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door sake »

Gister weer eens een belspelletje gezien op sbs/net5. Garito of zoiets.
Een of andere domme jongen die zich leent voor dit soort bedrog, blijft maar doorgaan met een simpele vraag. Roept steeds dat er chaos is in de studio omdat er nog steeds geen winnaar is. Heb de tijd eens opgenomen en de vraag begon om 14.09 uur. Elk gesprek duurt ongeveer 7 seconden a €0,75. Om 14.45 waren ze nog steeds met dezelfde vraag bezig. Rekent uzelf even uit wat dit de makers oplevert.

Het zou per direct verboden moeten worden. Je kunt het niet controleren en ze kunnen doen wat ze willen. Er zijn onschuldige mensen en dan met name ouderen die aan dit soort geintjes veel geld
kwijt zijn.

ADVIES is dus DOE HIER NIET AAN MEE

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

Hey Neptunus 1963, jij wilt wel graag bekend worden, of niet?
Trouwens ook de groetjes van mij.

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

moet zeggen dat ik iemand ken die een keer 3500 euro heeft gewonnen met die vraag over atwt, niemena gelooft me natuurlijk als ik t zo schrijf, hahaha, (zou ik ook niet, haha) maar geintje daar gelaten, ze had t wel gewonnen...

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

Aan dit kan ik me ook zo aan ergeren,staan er kreunende meiden die maar niemand krijgen,die een goed antwoord willen door bellen,dit is allemaal doorgestoken kaart,en ook nog € 0,75 per gesprek vragen,
NIET MEE DOEN !!!!!!!!!!!!!

Theo1980

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Uhm aan de gast die eerder zei dat je een kans van 1 op 84 hebt om de drie logo's te raden: dat is niet waar. De kans is namelijk nog veel kleiner, omdat het goed raden van logo 1 niet impliceert dat je het tweede en derde logo ook raadt. Ik ben een alfa-student, dus ben niet bijster wiskundig, maar de kans loopt in ieder geval eerder ergens in de buurt van 1 op 10.000 dan 1 op 84. Precieze aantal kan ik, als je dat leuk vindt, wel even door een jaarclubgenootje die wiskunde studeert, laten narekenen.

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

Graag ben ik wel nieuwsgierig naar.

Dolphina
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2004 18:40

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Dolphina »

Zelf heb ik begin van het jaar meegedaan emt zon stom belspelletje op rtl 4... ik werd voor de zoveelste keer tiende belelr,,, ja je moet je eerst kwalificeren zeg aar.. en ik werd teruggebeled. helaas heb ik het bedrag wat op tv vermeld werd niet geownnen er ging eerst nog eens 25 % kans en speel belastingvanaf. dus je kan wel degelijk wat winnen het is alleen een kwestie van geluk... maar das met alle kansspelen zo vindt ik...

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

dolvinarium die belspelletjes draaien op mensen zoals jij :D :lol: :roll: :idea: :arrow:

Gert van der Meer

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gert van der Meer »

De kans op 3 logo's bij de interlectuele spelletje van RTL is (inderdaad) 1 op 84. Ik zal het uitleggen
In totaal zijn er 9 kaarten, waarvan 3 met een logo. De kans dat je de 1e keer een logo trekt is 3 op 9 ofwel 1/3. Als je dat 1e logo hebt moet je de 2e zien te krijgen. Er zijn nog maar 8 kaarten waarvan 2 met een logo. Kans dus 2 op 8 ofwel 1/4. Als je het 2e logo hebt moet je ook het 3e zien te krijgen. Dat is moeilijker. Er zijn nog maar 7 kaarten waarvan 1 met een logo. Dat zo'n miep nadat er 2 logo's zijn getrokken roep dat het superspannend wordt slaat nergens op. De kans is 1 op 7.
Om 3 logo's te trekken is de kans dus 1/3 x 1/4 X 1/7 = 1 op 84. Plus natuurlijk de kans dat je in de studio komt. Ik schat dat er per spelletje minimaal 500 personen deelnemen. Dus de kans op de jackpot is dus ongeveer 1 op 50.000!!!

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

ik snap er geen hout van

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

dat doen ze bij die belspelletjes ook altijd, zoveel flauwe info dat de dombo's onder ons toch gaan bellen!!! :roll: :roll: :roll: :roll:

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

Beste venantius,
Wel eens bedacht dat bij 1 tegen 100 de makkelijke en moeilike vraag misschien wel eens precies gelijk zijn?

T.a.v. beinvloeding kandidaat t.o.v. speler:
- Linda vindt het wel leuk als een kandidaat gokt en doorgaat met de kans veel te verliezen. Logisch, zij heeft immers genoeg geld. Maar zij zal je toch niet zodanig beinvloeden en daarmee over de streep te trekken. Ze laat het daarmee toch je eigen beslissing worden;
- Caroline, zij weet het antwoord op de vraag, en dat merkt je duidelijk. Bij een fout antwoord laat ze meer tijd om je richting goed te laten gaan. Bij een goed antwoord en inzet van escape, doet ze niks, zodat je een escape verliest. Zeker bij evntuele wat moeilijkere vragen, zou het een zegen zijn als zij niet het juiste antwoord op haar schermpje van meet af aan had staan. Het omdraaien naar publiek om aantal fouten te zien, is ook fake: dat aantal staat vlak voor omdraaien ook al op haar schermpje en kan je bespeuren in haar voorafgaande reactie, zeker bij 0, 1 of juist heel veel fouten.

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

Hoeveel is 1 + 1?


Volgens mij moet het antwoord op die vraag: ''banaan'' zijn, met dubbele K.

G. Doel

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door G. Doel »

Linda beïnvloedde de beslissing van de finalist in Miljoenenjacht vorige keer een beetje met "hebben we een TON?!". Toen 75.000 eruit kwam rollen vond de kandidaat het dan "weinig" en ging door. Finalist had 75 duizend in de hand en 100 duizend in de lucht.
Ook heeft Linda van kansberekening weinig kaas gegeten. Er waren op een gegeven moment 8 koffers te openen en 2 hoge toen de finalist er 2 moest openen. Linda zei dat de kans om dan de 2 hoge eruit te halen 25 procent was omdat 2 gedeeld door 8 een kwart is denkt Linda. Goed uitgerekend maar helaas is een andere som van toepassing om die kans te berekenen. 1 op de 56 want 1/8 maal 1/7 is 1/56 dus minder dan 2 procent en geen 25 procent.
Als we Linda's kansberekening toepassen dan is de kans om de lotto jackpot te winnen 1 op de 45. :D

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb al meerdere keren geld gewonnen met belspelletjes, dus hou die onzin dat het allemaal nep zou zijn gewoon voor je!

Jullie kunnen het gewoon niet uitstaan er ooit iets mee gewonnen te hebben en bombarderen het daardoor maar voor nep.

Waar is die conclusie op gebaseerd?

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

Goed uitgerekend maar helaas is een andere som van toepassing om die kans te berekenen. 1 op de 56 want 1/8 maal 1/7 is 1/56
Jammer, maar helaas.
Die kans is 2/8 maal 1/7 is 1/28 om de 2 hoge beide eruit te halen

G. Doel

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door G. Doel »

Je hebt gelijk want de kans dat in dat geval het eerste koffer een van de twee dure is, is 2/8 :oops:
Gelukkig is Linda iets blonder :wink:

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

De meeste kansspelen is de transparantie ver te zoeken. Je maakt kans op de hoofdprijs, maar die is veel kleiner dan de reciproke... d.w.z. als de hoofdprijs 1 miljoen is, de kans veel kleiner dan 1 op de miljoen. Je moet dan toch denken aan 1 op de miljard. Een mooi voorbeeld is Dayzers van de Staatsloterij. Omdat dit een datum is met 3 random letters is de kans te berekenen. De kans op de hoofdprijs is ca. 1 op de miljard, dus zelfs als heel Nederland zou meespelen dan zal de hoofdprijs nog steeds heel weinig vallen.

De grootste profiteur is nog steeds de Staat. 20 % van de inkomsten is voor de Staat, 20 % is salaris voor de werknemers, dus 60 % is beschikbaar voor de prijzenpot. Een deel hiervan gaat ook naar goede doelen. Andere loterijen dan de Staatsloterij zijn verplicht minstens 50 % te doneren aan goede doelen. Alweer 20 % is voor de Staat. Er blijft dus heel weinig over voor de prijzenpot... de kans op een prijs is daarom extra klein.

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

in het weekend bij cristine vielen de 3 logo's
dus 10000 euri.


ze zaten achter 7 ,8 en 9.

wat er achter de andere cijfers zat zagen we niet.

voorbeeld : de beller kiest 4 ,6 ,8
cristine laat dan zien 4 ,6 en 8 .

als er alleen achter de 4 een logo zat .laat ze uiteraard ook zien
waar de andere zaten.

je hebt dan 6 cijfers gezien!

nu terug naar het afgelopen weekend .
de logo's zaten achter 7,8 en 9
dus wij en de beller zagen alleen 7 ,8 en 9.

maw ,om een keer de beller te laten zien dat je toch de 3 logo's kunt raden ,hebben ze achter alle cijfers logo's geplaatst!!

waarvan akte.

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

elke combinatie kan, dus waarom dan niet 7 8 en 9 ?
die winnaar kon dat vantevoren toch ook niet weten?

de winkans is 1 op 84.
ik vraag mij wel af, of ze gemiddeld inderdaad zo ongeveer 1 keer per 84 spelletjes hebben uitbetaald.

Gesloten