LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belspellen op televisie: word je belazerd??

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
pietnelemans

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door pietnelemans »

Ze zeggen niet dat er nog niemand gebeld heeft, maar dat de jury nog niemand teruggebeld heeft! Wat dat betreft liegen ze dus niet per definitie.[/quote]

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

Nee ze lokken zoveel mogelijk mensen die bellen, want hoe meer er bellen hoe groter de geldpot wordt en uiteindelijk kan er maar een de winnaar zijn.
Maar dat het nep is dat vind ik niet, maar bel wel met mate, want het kost wel €.0,75 per gesprek.

meis

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door meis »

ook ik was altijd zeer sceptisch als het om die bel spelletjes ging. vooral als ze dan aan het einde van het programma zeggen "de lijnen worden nu gesloten en er wordt er iemand terug gebeld", dacht ik altijd dat is allang geregeld die persoon die wordt terug gebeld die weet dat allang, daar is al eerder contant over geweest.
maar toch liet ik me wel eens verleiden om de 10de beller te worden. en zowaar dat lukte me een keer en een half uur later hoorde ik zeggen en nu wordt iemand terug gebeld en toen ging bij mij de telefoon........... ik heb een goedkope vakantie gehad.

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb een tijdje terug 1500 euro gewonnen (bruto) bij een belspelletje, alleen bellen ze je al terug zo'n 10 minuten voor t einde, je bent dan live in de uitzending, je hoort de presentatrice praten en krijgt een seintje als je de uitzending in mag, dus als ze zeggen je hebt nog 5 minuten om te bellen is de winnaar al geselecteerd

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben zelf bij de opname geweest van een RTL4 spelletje. De opnames met de kandidaten in de studio worden iedere dag weer live opgenomen, want we waren ook op dat moment ook op tv. Ook de beller wordt live in de uitzending gehaald.

Zelf heb ik vanuit huis ook weleens gebeld. De eerste keer direct 10e beller, maar nooit teruggebeld. Later nog eens gebeld maar was toen 4e beller (of zoiets). Toen ben ik er maar direct mee opgehouden.

Als ze zeggen dat ze nog niemand hebben teruggebeld, en dat ze een probleem hebben, o, o, wat nu? Proberen ze mensen gewoon over te halen om te bellen. Altijd weer een smoes, mooi weer of zo.
Maar het is dus wel live.

bridgetvh

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door bridgetvh »

sorry dat was ik dus.

rviegen

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door rviegen »

Het is niet nep. Het voldoet aan de wet. Dat Nederland voor een groot gedeelte bestaat uit "domme' mensen is de belangrijkte voorwaarde om een spel in Nederland te kunnen starten. Wettelijk is er niets aan te doen. De enige mnanier om dit te kunnen stoppen is gewoon niet meedoen, dan sterft dit vanzelf uit.

vreemde

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door vreemde »

Ik heb ook ooit eens meegedaan en was meteen 10e beller. Ik werd teruggebeld terwijl de presentator nog druk bezig was om mensen over te halen om te bellen. Na 5 minuten zei hij dat er niet meer gebeld kon worden, daarna ging hij met mij praten en kwam ik live op t.v.
Ik heb toen het gigantische bedrag van 113 gulden gewonnen, maar ja, beter iets dan niets. Ik heb nooit weer gebeld, omdat ik weet dat het niet helemaal eerlijk gaat.

Oxigun

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Oxigun »

Vandaag heb ik ook opgemerkt wat hier al vaker geplaatst is. Ongeveer een week geleden zag ik op RTL4 het spel "Woordzoeker" tijdens het zappen.
Er stond het woord regenzone en dat moest een lekkernij worden (negerzoen dus). En de hint was "Ik kan het wel zoenen".

Dit was vandaag precies hetzelfde als ik eerder zag. En uiteraard "geen" bellers volgens de presentatrice.

Vorige uitzending weet ik niet meer, maar vandaag (15-10) was het rond 12:45.

Choca Vlokken

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Choca Vlokken »

Het forum is allemaal begonnen bij iemand die de vraag plaatste over de werking van het belspel. Er kwamen veel reacties met mensen die vonden dat het niet eerlijk was enzo, maar dat is geen antwoord op de vraag die desbetreffend persoon had gesteld.
Ook ik vraag me af hoe zo'n spel precies werkt, ergens in het forum las ik iets over een notaris maar dat begreep ik niet precies. Zou iemand de moeite willen nemen om het goed en duidelijk uit te leggen. Misschien bellen er minder mensen als iedereen precies weet hoe de vork in de steel steekt.

Bedankt voor eventuel reacties

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

Vandaag zag ik zo'n belspel in het programma Chris Kras, en ben blijven kijken omdat het interview met de gaste mij interesseerde. Kan toch gebeuren.
Bellen doe ik overigens niet.

Je werd aangemoedigd te bellen, zodat je wel EUR 4.500,== kon winnen.
Aan het einde een kandidaat met oplossing van de makkelijke vraag. Maar toen moest ze nog wel even 3 logo's uit 9 zien te vinden..

En je raadt het al, geen 3 logo's, hoewel ze er wel in zaten, zoals nadien getoond, dus wat dat betreft geen nep. Het was ook geen elektronisch bord, want dan vertrouw ik het so-wie-so niet.

Het werd dus een veel lagere prijs, ik geloof iets van EUR 325,==.

Maar nu even wat statistiek. Wat is uberhaupt de kans om die 3 logo's uit 9 beschikbare velden te vinden. SCHRIK NIET: 1 op 84!

Dus ben je uiteindelijk na 1 uur de geselekteerde, is de kans om de voorgespiegelde hoge prijs te winnen, alsnog zeer minimaal. Niemand die zich die lage kans in de finale (zoals gezegd maar 1 op 84) realiseert, maar RTL4 beslist wel, zodat met recht van misleiding zou kunnen worden gesproken.

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

Euh, Choca Vlokken, volgens mij is de vraag in vele opzichten duidelijk genoeg beantwoord. Tuurlijk kan het in de show van Caroline Tensen lijken of alles live is. Als de prijs van € 5.000,- is gewonnen komt de naam van de beller in beeld, Caroline noemt die naam niet, ze wijst alleen naar onderen, kan ik ook! En dat Gaston de straatprijs uitdeelt wordt natuurlijk ook van tevoren opgenomen. Zelfs weekend millionairs wordt niet rechtstreeks uitgezonden. Tijdens de opname zegt Robbert eerst: de jackpot is eruit, en nog een keer : de jackpot is niet gevallen. Ná de trekking die zelfs niet live hoeft te zijn plakken ze een van die twee filmpjes achter de trekking.
Als een kandidaat belt met een vriend gebeurt dat ook tijdens de opnames, hoe vaak vergist die vriend zich wel niet en zegt: goedemiddag of goedemorgen tijdens het bellen.
Alles kan van tevoren worden opgenomen met de juiste techniek, en wij er allemaal maar instinken! :roll:

daantje

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door daantje »

bel sms spellen zijn pas echte geld ontnemers, ik heb eens meegedana met een sms spel blijkbaar kon ik geen sms stop doen ofzo waardoor ik 3 keer per dag een sms kreeg ( waarvoor ik moest betalen) end at de hele week door.

ik heb mijn sim kaart weg gegooid en een nieuwe simkaart gekocht.

kortom nooit meedoen met sms spelletjes

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Ik erger me al jaren aan die belspelletjes en daarna zap ik er aan voorbij. De vragen dat weet een kind van 3 en dan ga je bellen. Je bent dan 10de beller. Dan denk je dat je er bent, maar er zijn natuurlijk nog meer tiende bellers en daar zit jij dan toevallig nooit tussen.

Ik ben blij dat Minister Donner die belspelletjes per 1-1-2005 verboden wilt maken. Ze bedriegen je inderdaad waar je bijstaat. Heel misschien; ooit in de toekomst kan je dan nog ooit eens geluk hebbeb dat je live in de uitzending komt en dan zeggen ze altijd: Het antwoord is fout", terwijl het antwoord gewoon goed is en dan heb je nog niets. Dus die flauwekkul gebruiken ze om hun eigen kas te spekken over de ruggen van mensen die het toch al niet breed hebben en dat geld kunnen gebruiken.

Niet te vergeten is het niet per minuut bellen dat je betaalt he, maar wel per gespfrek word er dan ook nog gezegd. Klopt, want in doit specifieke geval duurt het gesprek doorgaans 10 seconde. Dus dat is snel verdiend. Moet je het nog maar een keer proberen word er gezegd.

Die belspelletjes van SBS6 is nog veel erger. Daar kan je ook door middel van een jackpot te winnen 17.000,= verdienen, maar ja, dan moet je dus niet uit een 3 cijferige code iet kiezen, maar uit een vrier cijferige code die veel meer codemogelijkheden hebben en vervolgens dan dat je het elke keer fout hebt en ik heb de jackpot nooit eruit zien gaan. Die mensen komen sympathiek over als iemand belt, omdat ze weten dat die mensen toch door jou belazert zijn.

Wat ze wel goed hebben gedaan is dat ze die meiden uit de Red Light District van hebben kunnen houden. Want anders hadden ze daar juiist hun geld verdient. Zo zin ze althans wel naar uit. Ik zeg het wel wat omslachtig maar wanneer ik dat woord inyp krijg je 6 sterretjes te zien en weet je nog niet wat er staat, maar dat ze anders in de prostitutie vallen is een zekerheid van 1000%.

Ook wanneer je daar in puzzeltijd op bezoek komt moet je nog eerst je reisgeld terug verdienen anders ga je helemaal berooid weg. Hoogstens 250,= heb ik iemand zien winnen daarzo.

Nee; we z9ijn er mee bezig dit soort praktijken te weren, Of gewoon: NIET BELLEN EN WACHTEN TOT HET VERBODEN WORD!!

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Die Puzzeltijd en dat programmaatje daarvoor en nog eens op SBS6 zijn net zulke spelletjes als dat Balletje Balletje spel in Amsterdam. Die op straat gespeeld word en waar je bnooit kan weten waar5 het balletje onder welk doosje ligt en voor 100,= kan je dan kijken. Iemand gaf me om uit te proberen een 300,=. Toen kwam er een man aanrennen en die had de doosjes en de balletjes en het kleedje van hen afgerukt. De Balletje Balletje misleiders renden achter hun aan en ik zat met 300,= in mkijn hnden, maar ik hoefde dus niet meer te spelen. Want dat was net voor mijn neus weggekaapt.

Heerlijk. Toch € 300,= verdient. L:ekker toch?? En zij zijn uit het land gezet.

Zo kan het ook.

Groet,

Neptunus1963

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Dat ze zichzelf zo voor schut zetten; komt alleen dat geld een rol speelt waar ze schat hemeltje rijk van worden. Dat is het, want die meiden trekken je zo door de tv en kan je hun nog ****** voor 2000,= ook. Het is een nieuwe vorm van oplichterij, maar oplichterij komt niet bij de wkade criminelen voor alleen bij de Witte Boorden criminelen. Voorbeeld van een witte boorden crimineel is een Deurwaarder of advocaat.

MAAR MINISTER DONNER HEEFT NEDERLAND TOEGEZEGD NEDERLAND TE BEVRIJDEN VAN BELSPELLETJES.

Groet, Neptunus.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

beste Nonnie,

De 150,= die jij verdient hebt met dat spelletje daar staat een inkomsten van hun zijde van 30.000,= tegenover. Dus maak maar geen illusie en bij deze haal ik je meteen uit een droom, dat jij dan net uit de kosten bent; ookla realiseer je dat niet.

HET ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN.....EN .......MINISTER DONNER IS DE BESTE MINISTER VAN JUSTIE DIE WE GEHAD HEBBEN, WANT HIJ WILT DIT SOORT BELSPELLETJES VERBIEDEN. IK GA NOG NET GEEN CDA STEMMEN.


GROET

NEPTUNUS

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Beste Ricardo,

je hoeft geen psycholoog te zijn om hier doorzicht in te hebben en dabn hebben de meeste psychologen ook niet een addekwaad inzichtsvermogen. Met een beetje boeren verstand zie je dat ze die belspelletjes niet voor jou doen maar allemaal voor zichzelf. Net als met al die reclames. Ze doen het niet voor jou, maar allemaal voor zichzelf. Ook wat die leningen betreft. Daar word je ook mee beduvelt, want als je dan te horen krijgt, dat je maar 3.2 % op jaarbasis aan rente betaalt, dan in één keer betaal je na drie maaden 6,8% en na een half jaar 9,2 % en dan na een jaar 12,3 en daarna wordt het hoger. Iedereen trapt erin en we zien dus dat die mensen alleen maar bedrog voorgeschoteld hebben. Ik heb lenen.nl een keer gebeld voor een offerte. Zij beloofde me dat wanneer ik wist dat er een goedkopere leningadviseur kon krijgen die goedkoper weas moest ik het bewijs erbij sturen en dan passen ze dat aan. Nou ik had duis een lening van het GKB Bank, die op 0% rente uitkwam. Ik heb hen dat gestuurd en ik kreeg netjes een brief terug, dat ze dit soort leningen nergens konden onderbrengen en dat ze vooralnog de vrijheid behouden om een goedkopere lening te kunnen sluiten. Dirt had veel weg vavnm die belspelletjes.

Je moet echt uitkijken tegenwoordig. Het is zo geraffineerd. Voordat je het weet hebben ze je totaal kaalgeplukt en wist je niet dat j met een stel legale criminelen te maken hebt gehad. \

Groet,

Neptunus.

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

Groetjes terug hoor :arrow:

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

het is echt ongelooflijk hoe die zeikerds van rtl4 een aantal programma's 's ochtend om zeep kunnen helpen. Door mijn werk wil ik 's ochtends nog wel eens naar atwt kijken maar dat wordt onderbroken door 2x reclame(oke) maar daar achteraan door 2x 12 minuten geouwehoer door een sukkel die vertelt dat ik nu moet bellen en die een vraag stelt die achterlijk is!!!
Hoe kan je dat werk doen vraag ik me dan af, ga iets nuttigs doen. Kan me er vreselijk boos overmaken dat ze t uizenden maar ook dat er nog mensen bellen, als we allemaal die troep boycotten dan zal t vast wel stoppen. Dus boycotten die zooi!!!

Gesloten