LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betaalgarant: geld terug actie ????

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Edwin & Jolanda

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door Edwin & Jolanda »

Hallo Allemaal,

Wij hebben ook zo'n waterbed aangeschaft in combinatie met het betaalgarant en een leasecontract. Aangezien ik er toch werk van wilde maken, heb ik gesproken met een jurist welke als eerst zei dat wij onze situatie bij het betaalgarant moesten melden en of zij het geld willen betalen, en deels aan Arenda. Helaas bleek ook Stichting Betaal Garant letterlijk met de Noorderzon te zijn vetrokken. Ik heb de desbetreffende buurvrouw telefonische gesproken en die beweerde dat de mensen op dat adres vorig jaar naar Curacao zijn vertrokken. Zij gaf ook nog een naam, Bongers?
Met deze informatie wil ik weer een afspraak gaan maken met de jurist. Ik hoop dan weer een stap verder te komen, aangezien het naar mijn mening een lang traject kan worden. Verder lijkt het mij zinvol om bij Radar hiervan melding te maken, en te gaan inventariseren om hoeveel gedupeerden het gaat. Wanneer ik meer weet of als een ander lotgenoot informatie kan verschaffen hoor ik het graag.

Groeten Edwin en Jolanda

jan

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door jan »

Geachte dames en heren,

Voor alle duidelijkheid de financieringsmaatschappijen hebben niks te maken met de pay back actie van de wapro groep waaronder water premier nr 1 onder viel. De financieringsmaatschappijen zijn daarvoor niet verantwoordelijk voor deze actie en voor de schade met de waterbedden. Ook al verwijst de advocaat naar uitspraken van de hoge raad over deze soort voorvallen waarin de financierinsmaatschappij verantwoordelijk wordt gesteld voor de onderhoud van het product zal de advocaat de van de financieringsmaatschappij zicht ook beroepen op uitspraken en gewonnen zaken.

Voor verdere advies verwijs ik jullie naar mijn eerdere berichtgeving.

Dus voor alle duidelijkheid als een persoon een rechtzaak wil krijgen. zal de kans bestaan dat de persoon deze zaak met 99,99% zal verliezen dat is dus zonde van het geld en het vele werk dat dit kost bij de rechtbanken die al zo onderbezet zijn. De enige winnaars zijn de advocoaten die alleen rekening schrijven.


met vriendelijke groeten,

Jan

H. Gerritsen

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door H. Gerritsen »

Is dit 'toevallig' weer een aktie van de fa. Bongers? Zij hebben al meermalen waterbeddebzaken opgericht, en na korte tijd weer laten 'klappen'. Meederdere familieleden hebben zaken, sommigen op bijna-gelijkende namen, echter een andere inschrijving Kamer van Koophandel. Helaas zijn deze 'heren' nog nooit tegen iets hards aangelopen. Consumenten worden desnoods wél door deze lieden bedreigd. Via jusidisch adviseurs is niets tegen deze mensen te beginnen; geld weg, en géén garantie en gekocht onderhoud. Soms wil een 'familielid', wat zij nooit zomaar zullen toegeven, tegen betaling de onderhoudsservice overnemen. Probeer dus vóór aankoop eerst even te controleren wie de werkelijke eigenaar van de zaak is. Soms is de hele zaak uit het pand, andere keren zit er een 'nieuwe eigenaar' maar dan wel dezelfde natuurlijke persoon in!

Monieq en Hendri de Graaf

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door Monieq en Hendri de Graaf »

Hallo allemaal,

Triest om zoveel mensen aan te treffen die ook in hetzelfde schuitje zitten.
1 probleem, gister ging ons waterbed kapot dus. Zo lek als een zeef, alleen geen lek te vinden, geweldig!
gekocht in 1999. Heeft iemand informatie voor mij hoe het nu staat met de gang van zaken? Weet iemand of er ergens ons geld nog te halen is? Of kan ik iets anders doen of gezamenlijk? Graag een mail naar [email protected]
Ik wil graag contact hebben met andere gedupeerden, reageer a.u.b. op mijn mailadres.
Alvast bedankt.
Groetjes, Monieq

Hans Kater

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door Hans Kater »

Hallo medegedupeerden,

ook ik heb nu een probleem. Afgelopen week donderdagmorgen dd 25-5-2002 merkte ik dat mijn bed lek was. Na wat telefoontjes kwam ik er achter dat premier falliet is.
Na het lezen van voorgaande telefoontjes word mijn gemoed er niet beter op. Hopelijk kunnen we met genoeg mensen onze krachten bundelen.
Ik heb mijn bed pas drie jaar, dus dan zou ik nog 7 jaar moeten betalen. Ik laat mijn rechtsbijstandverzekering uitzoeken wat er mogelojk is.

groet Hans

Leo en Wilma van Wijk

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door Leo en Wilma van Wijk »

Hallo medegedupeerden,
Wij hebben ons waterbed in 1998 gekocht met zo'n laesecontract en terugbetalingsgarantie. Omdat wij ons onderhoudssetje niet ontvingen ben ik gaan bellen met Premier waterbedden. Geen contact mogelijk. Na informatie bij Arenda bleek dat Premier Waterbedden failliet is. Na alle negatieve informatie over Premier Waterbedden kort nadat wij dit bed gekocht hadden, waren wij al niet meer zo blij, maar nu helemaal niet meer. Van Arenda krijgen wij een brief over het faillissement en van de curator. Bij Arenda zeiden ze al dat we er niet vrolijker van zouden worden. Ook wij gaan onze rechtsbijstandsverzekering gebruiken om te kijken wat we hiermee kunnen doen. Hopelijk kunnen wij inderdaad iets met zijn allen doen, maar hoe komen we aan elkaars adressen?
Ons e-mailadres: [email protected].
Horen wij ook nog iets van Radar?
Sterkte allemaal

jan

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door jan »

Dames en heren,

Jullie begrijpen het nog steeds niet zo te zien. De rechtwinkels kunnen ook niks voor jullie beteken en de financieringsmaatschappijen kan jullie ook niet helpen.

Ik verwijs jullie naar mij eerdere berichten.
Wat het kost jullie allemaal alleen geld en tijd en dat is niet zo leuk voor alle mensen.

vrienelijke groeten,


jan

Bas en Frances

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door Bas en Frances »

Zucht...pas nu zijn wij erachter gekomen dat Premier failliet is. Ons verwarmingselement is kapot, dus één van ons slaapt nu op een erg koud bed. Niet erg bevordelijk voor je rug en kuiten!
Proberen morgen via het tel.nr van het CBW toch het element te laten maken.Iemand daar al ervaring mee?
Wij hebben geen rechtsbijstandsverzekering, dus we wachten met spanning jullie verhalen af. Ook wij moeten nog ongeveer 7 jaar betalen. Heb het idee dat we naar het geld kunnen fluiten.
Houden we contact??
Bas en Frances, Almelo
[email protected]

Bas en Frances

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door Bas en Frances »

CBW weet van niets??!!!!

Hans Kater

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door Hans Kater »

Hallo medegedupeerden,

Ik heb een e-mail gehad van een Jeroen. Hij zegt hierin dat er binnenkort een uniek systeem start waarin hij alle gedupeerden van Premier helpen kan. Ik heb ook contact gehad met met Rudi en Nico, 2 ex-vertegenwoordigers van Premier.
Mensen, een goede raad : ga niet met deze Jeroen in zee want hij is van dezelfde familie als de mensen van Premier. Hoogstwaarschijnlijk is Premier opgezet om in korte tijd rijk te worden en iedere klant te beduvelen.
Dus een gewaarschuwt mens teld voor twee.

groet Hans Kater [email protected]

mirrie

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door mirrie »

Jawel, weer een slachtoffer. Zelfde verhaal als de vele verhalen die hier al vernoemd zijn. Mocht er actie ondernomen worden, hou me dan aub op de hoogte. Bij Arenda valt niets te halen, daar ben ik al geinformeerd.

Jan-Willem Van der Woude

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door Jan-Willem Van der Woude »

Ik baal ook echt als een stekker!
Zeker als ik al deze verhalen lees, echt belachelijk allemaal.
Ik slaap nu nog goed en dat wil ik ook zeker zo houden, dus kan ik me ergens aansluiten om op de hoogte te worden gehouden en eventueel mijn bijdrage te leveren.

P.F.Heinen

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door P.F.Heinen »

Hallo medegedupeerden

Wij zijn er dus vandaag pas achter gekomen dat premier failliet is. Ik weet niet of er al iemand is die onder het leasecontract uit is gekomen maar als iemand dit lukt dan zou ik graag willen weten hoe?
Ik voel me ( net zoals jullie ) Belazerd. We moeten een hoop geld neerleggen voor iets wat kwalitatief niet is wat ons is aangesmeerd. Wat te doen als het bed nou echt lek raakt? Ik sta op het punt te verhuizen ( dus gratis verhuizen door premier zit er ook niet in ) verhuis ik dit bed nog? Koop ik bij een fatsoendelijke firma niuwe waterzakken i.p.v. de oude mee te verhuizen met kans op lekkage? Wat zouden jullie mij adviseren? Op dit moment weet ik het niet meer. Betalen wil ik niet meer maar een incasso op mijn nek krijgen heb ik ook geen zin in.

Iemand advies A.U.B.

mail naar: [email protected]

Renate G.

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door Renate G. »

Hallo medegedupeerden

Ook wij zijn (nu 3 jaar)in het bezit van een waterbed van Premier met betaalgarantactie, alhoewel wij er niet op kunnen slapen. Het afgelopen weekend lagen wij ineens in een plas met water! Na controle blijkt er in beide waterzakken een heel klein gaatje te zitten waardoor het bed dus heel langzaam leeg aan het lopen was. Oke dacht ik, ik bel met premier en het wordt geregeld.......NIET DUS !!
Via Arenda kwamen wij erachter dat Premier failliet is en dus zelf maar wat moesten ondernemen (Arenda gaf ons wel de tip om op de site van RADER te kijken).

Gisteren zijn wij dus direct materialen gaan halen om het bed te kunnen plakken. De schade is enorm, de beschermhoes op de bodem is gewoon verteerd, en de houten bodem vertoont zwarte plekken waar het water gelegen heeft.

Ik ben 7,5 maanden zwanger, heb een duur bed staan en wij slapen op de bank!! dit is niet goed voor onze lichamen en na het lezen van voorgaande berichten wordt ik er echt niet vrolijker van.

Wat kunnen we nu doen?? Wij worden graag op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.

Sterkte aan alle gedupeerden.

Groetjes,
Renate

mirrie

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door mirrie »

Wat ik trouwens niet snap is dat een 'Serieuze' firma als Arenda zich inlaat met zo'n stel oplichters. Ik heb in de krant gelezen dat de familie die achter Premier zit ondertussen rustig weer verder gaat en alweer een nieuwe firma heeft opgericht, ik weet niet of Arenda hier ook weer bij in zit. Dat wij als particulieren ons hebben oplichten omdat we niet genoeg kennis hebben daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Maar dat Arenda met dit soort lui in zee gaat zegt genoeg over beide firma's. Ik heb de buik goed vol van ALLEBEI!

jan

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door jan »

De verhalen die ik lees zijn niet leuk.
Maar het is zo. De financieringsmaatschappijen kan je niet aanspreken want als je b.v. een auto koopt en deze financiert via een lening bij de bank kan je bank ook niet de schuld geven als later blijkt dat de garage waar je de auto hebt gekocht hebt op de fles gegaan is.De bank kan ook niet weten ook doen ze hun best om hun huiswerk te maken hoe de situatie is van de garage. Iedereen heeft er nu last van de klanten en de banken.

Jan-Willem Van der Woude

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door Jan-Willem Van der Woude »

LET OP VOOR "SNEAKY" OPLICHTER JAN...!

ZIE BOVENSTAAND BERICHT!

Beste Mirri,

Ik ben het volkomen met je eens dat die lui van arenda niet deugen. Dat blijkt wel uit de reaktie van deze ZOGENAAMDE Jan.
Die man werkt duidelijk voor ARENDA. Nou is dat nog niet zo erg maar laat hem dat dan EERLIJK vertellen als die zich in deze rubriek meldt ipv deze SNEAKY manier.

Onderstaande een selectie van de berichten van JAN eerder in dit forum en dan zal een ieder het met me eens zijn.

==========================================================

Geachte dames en heren,

Ik heb u forum helemaal goed gelezen.
Ik wil u op het volgende wijzen. Als u een financiering hebt afgesloten voor waterbed. Is de mogelijkheid om de financieringsbedrijf aansprakelijk te stellen voor eventuele problemen met het waterbed niet mogelijk. Ze zullen zich beroepen de algemen voorwaarden van het contract dat u afgesloten hebt. Waarin duidelijk vermeld staat dat de financieringsmaatschappij niet aansprakelijk is voor eventuele schade aan het waterbed en men ook niet aansprakelijk is voor eventuele kosten die u moet maken voor het waterbed voor het verhuizen en kopen van algen middel voor het waterbed.

Als u van vindt dat u niet meer moet betalen voor het waterbed is de enige mogelijkheid om het contract bij de financieringsmaatschappij gewoon in te lossen inclusief boeterente en dergelijk. Zodat u veder kan genieten van het waterbed of hem gewoon wegdoen.

Als u weigert de gewone termijnbetalingen verder te voldoen zolang het waterbed niet is opgelost kan het bedrijf het contract uit handen geven. natuurlijk nadat ze met u contact gehad hebben en geprobeerd hebben om u weer te laten betalen. Met gevolg dat men een incassotraject kan beginnen met het uiteindelijk gevolg dat er beslag wordt gelegd op de inkomsten en op u huis. De kosten daarvan zijn hoger dan het waterbed.

Dus lees dit goed en denk goed wat men gaat doen.
Dus voor alle duidelijkheid de financierinsmaatschappijen en zijn niet aansprakelijk door de problemen met het waterd en ook niet voor de risico dat de terugbetalingsachtie van het waterbed niet doorgaat.


met vriendelijk goreten

jan.

===========================================================

Geachte dames en heren,

Voor alle duidelijkheid de financieringsmaatschappijen hebben niks te maken met de pay back actie van de wapro groep waaronder water premier nr 1 onder viel. De financieringsmaatschappijen zijn daarvoor niet verantwoordelijk voor deze actie en voor de schade met de waterbedden. Ook al verwijst de advocaat naar uitspraken van de hoge raad over deze soort voorvallen waarin de financierinsmaatschappij verantwoordelijk wordt gesteld voor de onderhoud van het product zal de advocaat de van de financieringsmaatschappij zicht ook beroepen op uitspraken en gewonnen zaken.

Voor verdere advies verwijs ik jullie naar mijn eerdere berichtgeving.

Dus voor alle duidelijkheid als een persoon een rechtzaak wil krijgen. zal de kans bestaan dat de persoon deze zaak met 99,99% zal verliezen dat is dus zonde van het geld en het vele werk dat dit kost bij de rechtbanken die al zo onderbezet zijn. De enige winnaars zijn de advocoaten die alleen rekening schrijven.


met vriendelijke groeten,

Jan

===========================================================

Dames en heren,

Jullie begrijpen het nog steeds niet zo te zien. De rechtwinkels kunnen ook niks voor jullie beteken en de financieringsmaatschappijen kan jullie ook niet helpen.

Ik verwijs jullie naar mij eerdere berichten.
Wat het kost jullie allemaal alleen geld en tijd en dat is niet zo leuk voor alle mensen.

vrienelijke groeten,


jan

===========================================================

MIJN COMMENTAAR HIEROP:
Nee Jan we snappen het inderdaad nog niet dat jij het lef hebt hier zo achterbaks op te treden.

cathy van tienen

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door cathy van tienen »

Hier is het bericht van een zoveelste gedupeerde.
De randen van ons bed waren kapot, dus premier gebeld en wat schets onze verbazing. Premier is failliet.
Wij zijn daar nu bijna een jaar later pas achter gekomen en we hebben zelfs van Arenda nooit iets vernomen, dus volgens mij is arenda net zo'n oplichter als Premier zelf.
Ook wij zouden graag iets willen ondernemen, maar naarmate de telefoontjes vorderen, komen we tot de conclusie dat er maar weinig mogelijk is en dat we dat geld gewoon kwijt zijn.
Als er mensen zijn die al ergens resultaat hebben geboekt, dan horen we dat natuurlijk graag en ook wij zouden ons ergens willen aansluiten om onze krachten te kunnen bundelen.
Mocht iemand ons iets kunnen melden mail het dan naar het volgende mailadres: [email protected]
Wij voelen ons opgelicht en we hebben het gevoel dat we nu opgescheept zitten met een waterbed dat z'n geld lang niet waard is.
Wij laten nooit meer een huis aan huis verkoper bij ons in de buurt komen en zeker niet als hij waterbedden verkoopt.
Groeten Cathy

A. Robert

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door A. Robert »

de zoveelste gedupeerde van Premiernr1 waterbedden
Ook wij zijn er sinds kort achtergekomen (via een telefoontje naar Arenda) dat Premier waterbedden al een tijdje failliet is.
Wij probeerden ook om contact op te nemen met dit bedrijf omdat er een klein lekje in één van de matrassen zat (hopelijk blijft het hierbij)
Ik hoop dat we met z'n allen met medewerking van Radar de strijd tegen deze oplichters aan kunnen gaan en eventueel ons geld terug krijgen.(wat waarschijnlijk ondenkbaar is)
Wij hebben met afgrijsen al jullie berichten gelezen!!!
En wat sneaky Jan betreft ben ik het helemaal met Jan-Willem eens!!!!!!!!!!!!
groeten van Arthur en Anja

Jan-Willem Van der Woude

Re: betaalgarant: geld terug actie ????

Ongelezen bericht door Jan-Willem Van der Woude »

Beste SNEAKY Jan van Arenda,

Ik mis al enige tijd je 'goedbedoelde' adviezen.

Hoe komt dat nou beste 'ontmaskerde' sneaky Jan...?

Gesloten