LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort's financiele administratie waardeloos

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Remko Vossen

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door Remko Vossen »

Als reactie op het laatste bericht; Telfort wil dus niet een andere wijze dan automatische incasso betalingswijze (omdat het dan anders verkeerd zou gaan bij de klant....) De poging om het zelf te betalen (en dus alles vlekkeloos te laten verlopen) staat Telfort niet aan. Ze kunnen het zelf niet eens...

Goed alle mensen met Telfort-problemen:
WWW.VARA.NL kijk bij KASSA (uitzending van za 23 maart 2002). Telfort is inmiddels onder de loupe genomen, nu nog wachten op de reacties vanuit Telfort en de excuusbrieven.... ze wilden zelf niet persoonlijk reageren.

Marco

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door Marco »

Deze maand heb ik van Telfort een faktuur ontvangen met een begleidende brief. Hierin staat dat ivm de invoering van de Euro er op de faktuur nog gesprekskosten in rekening zijn gebracht van enkele maanden terug. Inderdaad op de rekening staat voor 133 euro aan gesprekskosten uit mei en juni 2001. Nou zitten me 3 dingen dwars.

Ik probeer mijn belgedrag te beinvloeden door mijn maandelijkse kosten te monitoren. DAT LUKT NIET ECHT OP DEZE MANIER!

Wat heeft de invoering van de EURO in hemelsnaam te maken met niet in mei en juni 2001 doorbelaste gesprekskosten? (De fakturen van die perioden, heb ik netjes voldaan)

Kan Telfort dit zomaar doen?

Jorg Kruit

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door Jorg Kruit »

Beste Remco,
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik krijg op 27 febrauri 2001 een rekening over een heel jaar(2000). Zonder begeleidende brief. Een rekening van maar liefst 561 gulden. Ik kan dat niet zomaar betalen! En dan staat er bij: dit bedrag wordt binnen 5 dagen van uw rekening afgehaald. Belachelijk!!!!!
Uiteraard heb ik niet betaald en heb ik een brief gestuurd waar ik overigens maanden later pas een reactie op kreeg. Wel heb ik gelijk gebeld en is mijn abonnement stopgezet. Dus, reken mee, op 28 februari 2001 is mijn abonnement stopgezet en kon ik niet meer bellen. Wat gebeurd er: in mei 2001(dik 2 mand later) wordt er zonder rekening 30,14 gulden van mijn rekening afgehaald. Ik telfort bellen en die weten van niets. Ik weer een brief gestuurd. Ik krijg een reactie erop. Afijn, na de schoolvakantie, ik hoor niets meer. En nu prompt weer een aanmaning of ik binnen 5 dagen die 591(inmiddels) gulden wil betalen. Dat is nu 2 weken geleden. Ik heb gelijk gebeld en jahoor: de telfonnlijnen in gesprek. En als ik nu dat nummer bel is dat nog steeds zo. Telfort is een ongeorganiseerd amateuristisch bedrijfje, waarvan de administratie niet klopt en waar wij de dupe van worden. Ik weiger te betalen, totdat de incassobureaus aan mijn deur staan!
We kunnen natuurlijk ook zelf stappen ondernemen?


Groetjes!
Jorg Kruit
voor mijn tel.nr kan je me e-mailen!

tommy

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door tommy »

Hoi mensen wilde jullie wat mededelen over telfort ik heb namelijk 3 abbo bij hun.Ze zijn alledrie tegelijk aangesloten maar 2 ervan hebben ze de verkeerde gironumer genoteerd dus een half jaar later schrijven ze mij een brief waarin staat u heef niet betaald neemcontact op met incasso.Dus ik heel netjes bellen en 30 minuten gewacht en een betalingsregeling kunnen treffen met hun dat ik elke maad zoveel terug betaal.1 week later ontvang ik daarvan een bevestiging dus begin ik maar tebetalen 1 maand later bellen naar telfort kunnen ze het geld niet vinden op mijn acount die ik heb over gemaakt en over de betalingsregeling helemaal niks dus ik weer die brief naar hun toe faxen die ik idem dito van hun hebt ontvangen.Maar weer een maand later heb ik weer een exstra termijn betaald nu bel ik weer vertellen ze me dat ze me gaan afsluiten omdat ze de betalingsregeling niet kunnen vinden.Nou ja word je toch GEK van terwijl IK nog ga bellen om alles teregelen.BETER NIET GEBELD denk ik TELFORT F.CK YOU

nu ben ik afgesloten en moet ik alles in 1 keer betalen voordat ze me weer aansluiten

Herman

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door Herman »

In het forum lees ik van alles over verkeerde rekeningen.
Bij ons speelt er al maanden heel wat anders. Wij hebben helemaal geen Telfort-abbonement, maar we krijgen wel rekeningen en nu aanmaningen ten name van heel iemand anders, echter wel aan ons adres geadresseerd.
Wat we ook doen terugsturen met of zonder begeleidend briefje, het gaat gewoon door.
We vragen ons nu af wanneer er een deurwaarder voor de deur staat, want de laatste mededeling was dat de nota naar de Gerechtsdeurwaarder is gestuurd.
We zijn benieuwd!

jeroen

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door jeroen »

Tja.. niks nieuws.. Ik heb ook een rekening gehad,.. 62 euro.. :( Binnen 5 dagen!! Na diverse herinneringen?????
Waar? Ik eis van telfort niet een kopie factuur die ik niet betaald zou hebben.. ik wil de berekening waarop mijn achterstallige automatische(!!!) betalingen zijn gebaseerd. De consument is de dupe.. Telfort weet dondersgoed dat het gros van hun klanten, veelal jongeren (niet iedereen ofcourse), Niet altijd even netjes hun afschriften bewaren.. Slimme truuk.. gewoon een rekening sturen en de consument laten bewijzen dat het niet terecht is!!

Ik heb wel afschriften waar op te zien is dat telfort geld heeft afgeschreven, overeenkomend met wat ze nu van mij zouden moeten krijgen. Alleen hun vermelden factuurnummers die op geen enkele manier overeen kunnen komen met de informatie vermeld bij mijn automatische afschrijvingen. Leuk...

aapie

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door aapie »

kan iemand mij vertellen,ik heb 11 abnomenten van
telfort maar nog nooit met eentje gebeld of een rekening
betaald kan/mag het wel dat telfort me zoveel abnomenten
heeft laten aansluiten

en wat kan er gebeuren als ik niet betaal

jan

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door jan »

Geachte dames en heren,

Hoe telfort zijn administratie behoud en nu pas reageerd is een wonder maar ja het is nu te laat en telfort is nu netjes door het stof gegaan.

Betreft automatische incasso bij de giro krijgt je nooit te horen dat de automiatsiche incasso mislukt is. Houdt in dat als deze incasso ook niet jouw afschrift terug ziet dat hij teruggestort is de instelling van de giro is dat als de automatische incasso mislukt dat de incasso persoon wel een brief stuurt of belt. Dan is het voor de giro geen zaak meer. Bij de bank krijg je wel melding als de incasso mislukt is doordat het teruggestort wordt op jij rekeing van eerst debit en daarna credit. Dus lees je afschriften eerst goed door. Dan kan je zien dat een incasso mis lukt van een maand als deze niet op jouw afschrift staat bij de giro en bij de bank als die dubbel vermeld is.

Hopelijk doen ze het nu beter bij telfort.

Met vriendelijke groeten,

jan

Meta de Wreede

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door Meta de Wreede »

Als jullie naar het forum oproepen/mededelingen gaan zien jullie dat Radar zelf mensen oproept om deze klachten bekend te maken. Ik heb de mijne er al bij gezet. Misschien handig als jullie dat ook doen. Btw, mijn klacht gaat ook over Telfort.

Henny

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door Henny »

Ik heb ook een factuur gekregen. Over de maand december 1999
feb 2000 en maart 2000.Terwijl ik mijn abbonement heb over laten zetten naar beltegoed in dec 1999 een beetje gek vinden jullie ook niet.
Ik heb al een paar keer gebeld en ze weten het zelf nog niet eens, wel vertelden ze mij dat ik een credid nota zal krijgen over de maand maart 2000 van €26.35 maar die heb ik nog steeds niet gezien. Ik heb de afdeling incasso gebeld maar daar krijg ik steeds te hooren, een half uur wacht tijd
aangezien ik niet meer in nederland woon word dat een duur half uurtje.
Tot slot ik heb niks meer van telfort gehoort of gezien.

Nordine

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door Nordine »

Bij mij een soortgelijk verhaal. Ik heb sinds eind 1999 een abonnement bij Telfort. De kosten zouden maandelijks via mijn Postbank-creditcard automatisch afgeschreven worden. Dat is dus 4x gelukt. Daarna nooit meer iets afgeschreven. Ik heb hierover meerdere malen gebeld om ze daarop te attenderen. En er gebeurde NIETS!! Ik heb mijn abonnement begin dit jaar opgezegd. Belt er laatst een knakker van Telfort op: of ik effe 712 euro wil betalen!? Na veel gediscussieer met hem overeengekomen dat het in 10 termijnen kan. Krijg ik vervolgens een brief in huis dat tijdens die 10 maanden mijn abonnementskosten vrolijk doorlopen. Mooi niet dus, mijn abonnement had ik immers al opgezegd. Ook vragen ze me iedere maand een betalingsbewijs te faxen. Pleur maar op, ze moeten zelf hun administratie maar op orde brengen. Ik stuur dus wel even een brief terug, met een kopie aan Postbank en de Conumentenbond, want dit pik ik niet!!

Johan Mellema

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door Johan Mellema »

Bij mij zelfde soort verhaal. Heb mijn abbonement opgezegd in mei 2000. Krijg nu brief van deurwaarder voor periode NA mei 2000 van maar liefst 603 EURO. Na veel bellen met incasso geeft Telfort toe dat dit niet klopt, maar dat blijkt dat er nog andere rekeningen open staan. Na dit zelf gecontroleerd heb blijkt juist het tegendeel. Telfort moet nog een creditnota aan mij voldoen. Heb nu twee weken geleden kopieen opgevraagd van de facturen. Tot op heden nog niets ontvangen....

Gast

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door Gast »

zijn gewoon zigeuners daar

johnny

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door johnny »

Ook ik ben het slachtoffer van telfort. Ik had er een abonnement altijd keurig betaald via de automatische incasso. Op een bepaald moment wordt er niet meer geincasseerd, daarna wordt wel de telefoon afgesloten en heb ik dit bedrag gestort via de bank op hun rekening daarna gebeld of ze het hadden ontvangen. De reactie de dag daarop was we hebben ontvangen maar opnieuw aansluiten ho maar !!! Het restant van de laatste nota komen ze nu op nieuw mee. Ik heb ook een brief van de deurwaarder gehad boze reactie teruggestuurd en vervolgens hoor je helemaal niets meer !!!! Toch wel vreemd vindt ik.

Ik denk dat ze intern bij telfort eerst eens alle interimmers eruit moeten zetten en capabele mensen moeten aannemen op een debiteurenadministratie en dan hun beleid tot afsluiten en dergelijke eens onder de loep moeten nemen !!! Het is geen feest dat telfort weer nederlands is eerder is het een ........


Gesloten