LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brief van legio-lease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
marianne

brief van legio-lease

Ongelezen bericht door marianne »

Beste mensen kan iemand mij vertellen of zij toen der tijd bij het afsluiten van de winstverdriedubbelaar ook een brief kregen van de heer Kroll Directeur Verkoop waarin hij schreef dat als mijn aandelen over drie jaar werden verkocht mijn resultaat dus verdriedubbeld is. Let wel er staat dus resultaat en niet als het correct zou zijn resultaat en/of eventueel verlies. De brief is persoonlijk aan mij gericht en ondertekend door de heer Kroll. Deze is trouwens ontslagen bij Legio, dus ik kan niet meer aan hem vragen.
Kan ik iets met deze brief, ik krijg van Dexia geen antwoord toen ik een copie van deze brief naar hen stuurde, wel werden alle andere punten van mijn brief de grond ingeboord maar over de brief van Krol noppes.
Graag een berichtje of iemand ook zo iets heeft.

PLUKKER

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Hoi Marianne,

Het wordt resultaat kan zowel negatief als positief eindbedrag en dus verlies en winst betekenen. Ik denk dus dat je daarmee niet ver komt.

PLUKKER - heeft die brief overigens niet

Rob

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door Rob »

Marianne,

Ik heb die brief ook en bewaar hem goed! Hoe bedoel je op het verkeerde been worden gezet....

Rob

PLUKKER

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Oh jee, wat zie ik nu. Ik bedoelde natuurlijk:

Het WOORD 'resultaat' kan zowel negatief als positief eindbedrag en dus verlies en winst betekenen. Ik denk dus dat je daarmee niet ver komt.

PLUKKER - hoopt dat het zo duidelijker is

gedupeerd

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door gedupeerd »

LEGIO-LEASE
Schipholweg 5-7
Postbus 878
2300 AW Leiden
Telefoon 071-524 36 36
Telefax 071-524 36 90

Mevrouw [Naam]
Leiden, [Datum] 2000
Betreft: Legio-Lease WinstVerDriedubbelaar

Geachte mevrouw [Naam]

Gefeliciteerd met uw besluit om deel to nemen aan de Legio-Lease WinstVerDriedubbelaar.
Op [Datum] hebben we voor u op de Amsterdam Exchanges voor f [bedrag] aandelen ABN AMRO, Ahold en ING aangekocht. Volgend jaar doen we dat opnieuw en over twee jaar voor de derde keer.
...................... En steeds tegen dezelfde koers als nu!
Als we uw aandelen over drie jaar weer verkopen is uw resultaat dus verdriedubbeld. In de leaseovereenkomst staan o.a. de exacte aantallen en aankoopkoersen per fonds vermeld.

Controleert u de gegevens op de overeenkomst alstublieft heel zorgvuldig. Stuur daarna het door u ondertekende exemplaar in de retourenvelop terug. Liefst vandaag nog. De getekende lease-overeenkomst is nodig om de aandelen voor u aan het werk to zetten. Het ingebonden exemplaar, met daarin ook de Fiscale Opinie, is voor u.
Als u nog vragen heeft, bel dan een van onze adviseurs. Zij zijn elke dag van 's-morgens 8.00 tot 's-avonds 10.00 uur bereikbaar op het gratis informatie-nummer 0800-1537. Ook in het weekend.

Uiteraard houden we u op de hoogte van de ontwikkelingen van uw WinstVerDriedubbelaar. U gaat drie zeer interessante jaren tegemoet.

Met vriendelijke groet en dank voor uw vertrouwen,
Legio-Lease


[Handtekening A.Kroll]
A. Kroll
Directeur verkoop

Legio-Lease is een onderdeel van Bank Labouchere nv to Amsterdam, Handelsregister Amsterdam 33009641

19

Jean

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door Jean »

Plukker = scherp

Rob

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door Rob »

Plukker werkt voor Dexia of zoiets...we see right through you!

marianne

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door marianne »

Hoi Plukker, je kunt het woord "resultaat"inderdaad positief of negatief bekijken, maar persoonlijk vind ik als het gaat om een serieus contract men voorzichtig moet zijn met resultaat, zet dan het anders op papier en laat het resultaat weg en spreek dan duidelijke taal zoals:
of u heeft een behoorlijke winst of een behoorlijk verlies na einddatum en de keuze is dan aan mij, maar laat een simpele ziel zoals moi dan niet rondzwemmen met 3 dubbele resultaten. Ik heb mij dus blij gemaakt met het beroemde gouden ei.

Anita

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door Anita »

Plukker is weg als het te moeilijk voor hem wordt.
Maar het geld niet alleen voor de winstverdrie(t)dubbelaar hoor! Bijna alle produkten zijn met een naam waar winst voor staat. En er staat ook niets over een eventueel verlies iets in de papieren!

Anita

PLUKKER

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Hoi, daar is PLUKKER weer. Wat is er te moeilijk? Werd er nog wat gevraagd dan? PLUKKER mist dat dan even.

PLUKKER - begrijpt dat 'resultaat' uitgelegd wordt zoals het het beste uitpakt

Martin

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door Martin »

De naam van het contract heet winstverdriedubbelaar. Als men in de foldermateriaal spreekt over het resultaat, is dit mijnsinziens dan ook winst.

PLUKKER

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Ja maar, die naam is toch al een keer niet misleidend bevonden de Reclame Code Commissie? Waar hebben we het dan nog over?

PLUKKER - denkt dat je niet oude koeien it de sloot moet blijven halen

Karin

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door Karin »

Gefeliciteerd met uw besluit om deel to nemen aan de Legio-Lease WinstVerDriedubbelaar.
Op [Datum] hebben we voor u op de Amsterdam Exchanges voor f [bedrag] aandelen ABN AMRO, Ahold en ING aangekocht. Volgend jaar doen we dat opnieuw en over twee jaar voor de derde keer.
...................... En steeds tegen dezelfde koers als nu!
Als we uw aandelen over drie jaar weer verkopen is uw resultaat dus verdriedubbeld. In de leaseovereenkomst staan o.a. de exacte aantallen en aankoopkoersen per fonds vermeld.


Toen deze brief werd opgesteld was er sprake van "plus", er waren immers net aandelen aangekocht, die een "plus" waarde vertegenwoordigden.
Als een "plus" resultaat wordt verdriedubbeld kan het nooit "min" worden. + x + x + = +

marianne

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door marianne »

Plukker spreekt over geen oude koeien in de sloot halen maar plukker haalt er geen nieuwe uit?? Plukker it's al in the game.wat is uw antwoord, is het Plukker over and out of komt Plukker weer in the game?

Hans

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door Hans »

Gewoon die PLUKKER negeren. Het is een grote blaaskaak.

Hans

rob v.d.

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Ik heb een wervingsbrief waarin wel degelijk van 'winst'wordt gesproken, en niet van 'resultaat'.
Ik laat de tekst daarvan voor de liefhebbers volgen:


Leiden 2 november 2000

Geachte […]

Als deelnemer aan de WinstVerDriedubbelaar weet u hoe bijzonder en uniek de WinstVerDriedubbelaar is: in slechts drie jaar tijd uw winst verDRIE-dubbelen en daarmee een hoge uitkering kunnen ontvangen. Op verzoek van velen heeft Legio-Lease daarom de WinstVerDriedubbelaar vernieuwd. Nu verkrijgbaar met de aandelen AEGON, KPN en Wolters Kluwer. En u kunt nu weer meedoen vanaf slechts f 50,- per maand of vanaf slechts f 1.620,-éénmalig!


Een groot bedrag voor u aan het werk

De WinstVerDriedubbelaar werkt als volgt. Er wordt niet éénmaal, maar zelfs driemaal een pakket aandelen voor u aangekocht. Stel, u doet mee met een vast maandbedrag van f 250,- of f 8.100,- éénmalig. Dan is al vanaf de eerste dag een pakket aandelen van in totaal maar liefst f 42.893,10 voor u aan het werk.


Beleg in solide fondsen

U belegt in aandelen AEGON, KPN en Wolters Kluwer. Stuk voor stuk vooraan-staande hoofdfondsen aan de beurs te Amsterdam (Euronext Amsterdam). Na ontvangst van uw aanmelding wordt uw eerste pakket aandelen aangekocht ter waarde van f 14.297,70. En nu komt het bijzondere: na één jaar en na twee jaar wordt voor u eenzelfde pakket aandelen aangekocht, tegen precies dezelfde aankoopprijs als het eerste pakket. Ook al is de koers op dat moment veel hoger! Het volledige aandelenpakket van f 42.893,10 is on deze unieke manier eigenlijk al vanaf dag één voor u aan het werk!


Uitbetaling al na 3 jaar

Na 3 jaar kunnen uw aandelen worden verkocht. De verkoopopbrengst van uw aandelen, slechts onder aftrek van de aankoopprijs, wordt dan aan u uitbe-taald. Uw winst is dan letterlijk verDRIEdubbeld! Bij een jaarlijkse koersstijging van gemiddeld 14% ontvangt u dan maar liefst f 20.654,00. Belastingvrij!

U bepaalt natuurlijk zelf voor hoeveel u meedoet. In het voorbeeld gaan we uit van f 250,- leasen per maand of f 8.100,- éénmalig. Maar u kunt al meedoen vanaf slechts f 50,- per maand of f 1.620,- éénmalig.


Profiteer van koersstijgingen

Uw belastingvrije uitbetaling op de einddatum is uiteraard afhankelijk van de koersstijging van uw aandelen. Over de laatste 7 periodes van 3 jaar bedroeg de stijging van het aandelenpakket AEGON, KPN en Wolters Kluwer gemiddeld ruim 28% per jaar (peildatum 31 december). In het prognosevoor-beeld wordt uitgegaan van een gemiddelde koersstijging van 14% per jaar, dus de helft lager. Ter vergelijking: de AEX-Index, de officiële graadme-ter van de beurs te Amsterdam, steeg sinds haar ontstaan begin 1983 met gemiddeld ruim 17% per jaar. De waarde van uw belegging kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.


Lees meer in de brochure

U vindt in de bijgaande brochure alle details van de unieke WinstVerDrie-dubbelaar. Hierin is ook een overzicht opgenomen van de uitbetalingen bij diverse percentages koersstijging.

Doe meteen mee met de WinstVerDriedubbelaar
Vul uw aanmeldingsformulier vandaag nog in. Stuur het terug in de gratis antwoordenvelop. U ontvangt dan zo snel mogelijk uw overeenkomst ter ondertekening. U stuurt deze retour en de zaak is rond. Uw maandbedrag of éénmalige inleg wordt pas na uw toestemming automatisch van uw bank- of girorekening afgeschreven.


Bel ons met uw vragen

Heeft u vragen, dan kunt u gratis de Advies-Desk bellen: 0800-1537. Een team van ervaren adviseurs zit 7 dagen per week (dus ook op zon- en feestdagen) van 8.00 tot 22.00 uur voor u klaar. Bel gratis 0800-1537.

Laat deze kans niet aan u voorbijgaan. Stuur uw aanmeldingsformulier vóór 30 november a.s. op en verDRIEdubbel uw winst!
Met vriendelijke groet,

A. Kroll Directeur Verkoop Legio-Lease


P.S. DRIEmaal belastingvrije winst, al na 3 jaar! Doe nu mee met de unieke Legio-Lease WinstVerDriedubbelaar, net zoals ruim 100.000 andere deelnemers.

PLUKKER

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Hallo Hans (wie is Hans?),

Je hebt gelijk, PLUKKER gaat zichzelf vanaf nu negeren. Want PLUKKER is heel vervelend, want PLUKKER zeg weleens iets dat neigt naar objectivisme en dat is ZOOOO gevaarlijk. En PLUKKER is een grote blaaskaak bovendien.

PLUKKER - negeert zichzelf vanaf nu

rob v.d.

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Wat mij betreft hoeft PLUKKER zichzelf geenszins te negeren, maar misschien is het een optie voor PLUKKER om zichzelf wat minder nadrukkelijk te profileren?

plukker

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door plukker »

Zo beter Rob? ;-)

plukker - gaat lowprofile

ceesara

Re: brief van legio-lease

Ongelezen bericht door ceesara »

PLUKKER MOET BLIJVEN!!!!!

Gesloten