LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tono ondergoed

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Mo »

Ik neem aan dat u het terugsturen via het postkantoor heeft gedaan met de daarbij behorende retourtickets die u (gratis) verkrijgt van de baliemedewerkster.

Hierop staat het adress aan wie het is geretourneerd en een nummer waardoor de TPG kan zien of het pakket op het juiste adres is aangekomen en wanneer.

Als u hiervan een copy naar het bedrijf stuurt als bewijs dat u alles geretourneerd heeft zullen zij de incasso procedure moeten stoppen.

lilian

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door lilian »

mijn moeder heeft ook besteld bij gratis :?: tono ondergoed heeft de eeste keer netjes gedaan wat ze vroegen.en is naar spanje vertrokkken voor 5maanden ik zorgde voor haar flat en post.krijg een pakje van tono ik heb dat terug gestuurd met de op schrif van is naar spanje verhuist.2maanden later weer het zelfde.2maanden later is ze thuis en krijgt weer een pakje ik heb dat open gemaakt en een brief bij gedaan
dat deze persoon naar spanje verhuist is en dat ik verder geen pakjes meer wil anders ik een instantie in schakel.dat was de eerste week van april 2004 nu zijn we 2weken later heeft ze een brief gekregen dat ze die pakketjes nog moet betalen samen €38 .anders krijgt ze een deurwaarde aan de deur.ze is al 73jaar en weet even niet wat ze moet doen ik ook niet wie wel? :oops: :oops:

fiat
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2004 17:47

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door fiat »

Ik heb een tijdje terug telefonisch mijn toestemming gegeven om een gratis onderbroek toe te sturen. Ik hem meteen geprobeert (via de telefoon) de boel stop te zetten, zoals afgesproken aan de telefoon met Tono. Deze waren dus onbereikbaar. Uiteindelijk heb ik via de telefooncomputer mijn 'klantgegevens' door kunnen geven om alles te laten stoppen. Ook via de computer heb ik ze nog een brief gestuurd. Nu heb ik tot nu niets meer vernomen van Tono, tot gisteren... een openstaande rekening van 2,90 euro (de verzendkosten van de 1e onderboek). Nu wil ik deze wel betalen, ik heb hem immers al een tijdje in mijn bezit. Maar: ik wil niet dat mijn rekeningnummer bij hun bekend wordt.
Ik ben zo slim geweest dat ik die nl. de 1e keer niet heb gegeven...
Is betalen aan de balie op het postkantoor mijn enige optie?
Is het slim om gewoon te betalen met je eigen rekeningnummer, met daarbij nog een laatste brief waarin je afziet van verdere samenwerking?
Heeft iemand een goed idee?

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Mo »

Tiesenco, goed nagedacht in ieder geval.
Maar je behoeft niet bang te zijn dat ze daarna nog incasseren. Simpel weg omdat deze soort organisaties vallen onder de mogelijkheid van restornen.
Mochten ze na die 2,90 euro nog wat afschrijven dan onmiddelijn (wel binnen een maand) de bank opbellen c.q. aan de balie het desbetreffende bedrag retour laten storten op jouw rekening.

Maar vaak doen ze niet aan zomaar afschrijven. En dit kan al helemaal niet als je nimmer enige toestemming hebt gegeven voor een automatische afschrijving. En dat laatste, lees ik uit je tekst, heb je ook niet gedaan. Dus een eenmalige handmatige storting van het bedoelde bedrag kan zeker geen kwaad.

Mo

grada

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door grada »

Ook ik na een kennismakings boxer short blijf tono aan de gang met versturen,maar wil ook kwijt dat Tono en mirale 1het zelfde bedrijf is.
Stuur de ongewenste pakjes terug maar breng het wel op het post kantoor met bewijs op hun koste.En nu maar kijken wie het langst vol houd

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Mo »

Goed gedaan Grada, maar vraag wel bewijs he aan het postkantoor!
En Lilian, heb jij ergens op papier (misschien een verhuisbericht of een uitschrijvingsbewijs GAB , burgerlijke stand o.i.d.) dat ze is verhuisd.
De incasso voor dit bedrag gaat namelijk niet over de grenzen heen. Raar maar waar ondanks EU etc.

Stuur ze dat bericht met het nogmaals een berichtje dat je al reeds meerdere malen hun bericht hebt gestuurd (heb je daar nog bewijs van van de retourzendingen) en dat is het dan. Tevens zet je wl in het bericht dat ze jouw niet meer moeten benadren maar dat ze dat maar met de originele bestelster moeten doen op haar adres.
Verder stuur je voortaan al de post gestuurd door deze organisatie retour met daarop dat de geadresseerde niet meer op dat adres woonachtig is.

Als je het niet helemaal netjes wilt doen, doe je dat sowieso met al die post van deze maatschappij en behoef je verder niet eens haar adres te geven.

Mo

aardbei

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door aardbei »

Ik heb niet meegedaan aan een actie van Tono maar gewoon via een kennis ondergpoed besteld. In eerste instantie hadden ze een verkkert artikel gelevert en in de verkeerde maat.

Dat is recht gezet en nu naa een keer of tien een automatiesche zending te hebben geacepteert heb ik de laaste zending ongeopend en via paket service van de PTT teruggezonden. Dit om bewijs van retourzending in handen te hebben. Nu is dat ca tweemaanden geleeden en heb vervolgend nog steeds geen nieuwe zending. Ik denk toch dat het werkt. Maar blijf wel allert zo goauw als er weer een zending binnenkomt gaat deze ook weer retour ik vind het best wel wat aan de dure kant. Twee onderbroeken en eenpaar kousen voor E 16,= Dat is omgerekent ergveel geld voor zo weing goederen. :shock:

Gast

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook meegedaan en nooit problemen. Ik stuur de pakketjes terug met een briefje erbij dat ik niet meer wil en het is geregeld.

Eagle Hunter

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Eagle Hunter »

Pakje ontvangen. Lelijke onderbroek.

Strookje teruggestuurd naar Zwijndrecht en email gestuurd met de mededeling dat voortaan iedere ongevraagde levering niet wordt teruggestuurd en ook niet wordt betaald.

Brief teruggekregen dat ik uitgeschreven was.

Punt uit.

Ik ga niet iets betalen waarvoor ik geen handtekening heb gezet. :!:

Reubsaet

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Reubsaet »

Gewoon retour zenden en niets meer betalen, nooit automatisch, anders banknummer blokkeren.
Nergens meer last van gehad.

Groetjes

Traaroo

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Traaroo »

Ik heb een mail gestuurd dat ik niets meer wenste te onvangen en alles retour afzender gedaan. Na een tijdje niets meer gehoord en opgestuurd gekregen.

ennovy78
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2004 20:41

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door ennovy78 »

Ik heb een eerste zending van Tono gratis gehad en gehouden.
Daarna heb ik een brief gestuurd dat ik geen verdere zendingen meer wilde hebben. Hierop heb ik ook niets meer gekregen. Kleine moeite toch om even een briefje te maken en te sturen ???

wennepen

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door wennepen »

TIP: zoek het e-mailadres op en stuur een e-mail dat je per direkt opzegd. Dat je paketten die nog verstuurd worden niet zult betalen, omdat je er niet om hebt gevraagd. En dat als ze nog paketten sturen, je deze als geschenk zult zien.
SUCCES

Route 66

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Route 66 »

Het kan altijd nog erger. Heb sokken - lingerie - en de onderbroeken besteld. Heb ondertussen opgezegt maar toch steeds weer pakketjes ontvangen, welke ik dus wel trouw betaald heb. Heb voor de 2de keer nu alles weer opgezegt en ben nu van plan om niet meer te betalen als ik iets ontvang en ook niet te retourneren. :shock: Was trouwens helemaal verbaasd dat er zoveel mensen zoveel gekke dingen doen.

Petra
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2003 00:51

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Petra »

:evil: Ik heb vorig jaar ook zo´n eerste pakket herenboxershort
voor zeer weinig geld ontvangen.
Daarna ontvingen regelmatig pakketten met ondergoed.
Ik had daar niet omgevraagd of ingeschreven. (alhoewel ik moet
zeggen, dat het wel goede kwaliteit is).
Maar gewoon opzeggen bleek niet te kunnen, of in ieder geval ze
bleven sturen.
Dus wij zijn steeds de pakketjes ongeopend terug gaan sturen (op hun
kosten).
En toen is het eigenlijk vanzelf opgehouden na een maand of twee.
En zo zal het met de sokken net zo zijn.
Het is niet alleen Tono, die dit flikt . Ook Front.
Als je alleen maar het kennismakingspakket wilt ontvangen en verder
niets. Begin er niet aan!
Koop gewoon in de winkel je ondergoed en de sokken.

bodejos

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejos »

Zijn er nu nog steeds mensen die hier in trappen?

Voor eens en voor altijd: Wanneer je ongevraagd spullen krijgt toegezonden, is niemand verplicht dit aan de afzender terug te sturen. Daar is in ons land het Burgerlijk Wetboek glashelder in.

Laat ze maar dreigen, laat ze maar sturen. Een deurwaarder zal heus niet werkelijk aan de deur komen om je huis leeg te halen vanwege een stel niet betaalde sokken.

Je moet er wel absoluut zeker van zijn dat je echt niets hebt besteld. ZIJ dienen te bewijzen dat je dat wel hebt gedaan. Ook al hebben ze je aan de lijn gehad, en heb je je gegevens telefonisch verstrekt, als ze er niet expliciet bij vertellen dat je je aan een lidmaatschap verbindt, ben je nergens toe verplicht. Ze moeten VOORAF zeggen dat je verzendkosten moet betalen.

Wanneer ze van mening zijn dat jij rechtmatig in hun klantenbestand voorkomt, laat ze dat dan maar aantonen, en vooral: laat HEN voor alle kosten opdraaien en laat ze merken dat je niet bang voor ze bent. Dan draaien ze wel bij. Ik heb ze eens een pakket van drie kilo waardeloos materiaal toegestuurd op hun antwoordnummer, dat hier in dit topic overal te vinden is. Ik kreeg weliswaar een boos telefoontje van ze, ze hadden er behoorlijk wat geld voor moeten betalen, maar toen ik ze heb uitgelegd waarom ik dat deed, werd me toegezegd dat hun vordering op mij per direkt was vervallen. Hiervan heb ik ook per email een bevestiging gekregen. Kortom: geeft ze een koeje van eigen deeg, jaag ze flinl op kosten, dan houden ze wel op.

Mijn advies: koop je sokken voortaan bij de textielsupermarkt: je betaalt ongeveer hetzelfde als dat ene paar sokken (3,50), want besef goed dat je daarna een fors hogere prijs betaalt voor je spullen.

Devies: laat je niet bang maken, ze hebben intussen zoveel negatieve publiciteit over zich heen gekregen, dat ze heus wel weten dat ze moeten gaan opaassen met wat ze doen.

Jan-Piet

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Jan-Piet »

ook ik ben in zee gegaan met Tono en heb alle aanmaningen van dit bedrijf teruggestuurd met adres onbekend. Op een gegeven moment zijn ze er mee gestopt.

Evert Smist

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Evert Smist »

Ook ik heb dus zo'n aardig persoon aan de lijn gehad van de Provea groep.
Ik heb vandaag 25-10-2004 om 10.30 uur gebeld op het nummer 0297- 282373 en na een minuut of vijf kreeg ik Baukje aan de lijn ik vroeg haar of zij het merk Evisu kende omdat ik nu al twee mensen aan de telefoon heb gehad die beweren dat ze geld aan mijn adres over hebben gemaakt.
Ik weet dus helemaal niets, aldus Baukje. :roll:
En Uw bestelling kan ik ook niet blokkeren kwam er meteen achteraan,
waarop ik haar vroeg of ze mij wel uit haar klantenbestand kon verwijderen.
Dat kon dus wel.
Mijn vraag is kent iemand het merk ondergoed EVISU ??

Groetjes Evert[/b]

leonberkers

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door leonberkers »

Bellen over uitgebleven leveringen heeft meestal weinig zin
als het niet klopt van de leverancier uit gebruiken ze alleen smoesjes om over de periode te komen die je nog heb om bij de bank de betaling terug te draaien.
Met is meestal beter om te faxen of een brief te sturen.

Met vriendelijke groeten

Leon

http://www.e-shopbuilders.nl

zuma

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door zuma »

Ook ik heb ooit een keer een aantal onderbroeken, sokken en zelfs een T-shirt van Tono ontvangen.
Echter heb ik geen toestemming gegeven om de bedragen automatisch van mijn rekening af te schrijven.
Ik kreeg dan ook elke keer een acceptgirokaart met de verzending meegestuurt.
Na 2 pakjes heb ik besloten dat ik geen artikelen meer van Tono wilde ontvangen. Dus netjes een briefje erbij gedaan en het laatste pakje retour gestuurd. Tot op heden heb ik niets meer ontvangen van Tono.

Gesloten