LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tono ondergoed

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Wout

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Wout »

Ook wij hebben meegedaaan aan de gratis actie. Na ontvangst van de eerste zending hebben wij direct gebeld. Toen bleek dat we ergens aan vastzitten wat ons niet duidelijk was. Er was gezegd dat het een eenmalig iets was. Daarna heb ik een fax gestuurd, waarin duidelijk is vermeld dat wij geen prijs stellen op meerdere zendingen van Tono. Dit is ongeveer oktober 2003 geweest. Wat schets onze verbazing? Vandaag, 3 januari 2004, ligt er een Tonopakketje in de bus. Met een acceptgiro, waarop bovendien wordt vermeld dat het bedrag automatisch wordt afgeschreven van onze rekening!!!!!! Voor dit laatste hebben wij NOOIT een handtekening gezet of toestemming gegeven. Tips om hier definitief van af te komen zijn hartelijk welkom. Wij gaan in ieder geval het pakketje retourneren en laten ook het bankrekeingnummer van Tono bij de bank blokkeren. Dan kunnen zij nooit automatisch afschrijven.

Wout

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Wout »

Joep plaatste de URL van de Nederlandse site. Bedankt, Joep! Ik heb zojuist via die site, en dan rechtsbovenin CONTACT een berichtje gestuurd dat ik geen toezendingen e.d. meer wil hebben. Enige seconden later kwam er een antwoord waarin de klantenservice van Tono Int. aangeeft c.q. belooft z.s.m. aan mijn verzoek te zullen voldoen.

Dit bericht bewaar ik uiteraard heel goed.

nellyp

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door nellyp »

03-01-2004 Dacht van tono af te zijn, maar vanmorgen vond ik na ongeveer een half jaar weer een pakketje van TONO. Ik blijk dus weer of nog lid te zijn. Alleen is de afzender nu woonachtig in HUIZEN, vorig jaar in ZWIJNDRECHT. IK stuur het afzender retour.

joco1

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door joco1 »

Ook ik heb een zending ontvangen waarbij het bedrag automatisch van mijn rekening wordt gehaald hoewel ik een eenmalige machtiging heb verstrekt voor alleen die gratis onderbroek waarbij ik alleen de verzendkosten hoefde te betalen.

Ik denk dat iedereen dit pakje aangetekend terug moet sturen omdat als zij dreigen met een deurwaarder jij kunt aantonen dat je het teruggestuurd hebt. Verder ga ik bij de bank deze machtiging (ik heb een eenmalige machtiging verstrekt) die ik nooit verleend en getekend heb proberen op te zeggen. Is er iets overgemaakt dan laat ik het bij de bank terugboeken. En als ze dan beginnen te zeuren kan ik aantonen dat ik het teruggestuurd heb. Op mijn pakketje staat het volgende adres

Tono international
postbus 1121
1270 bc Huizen
The Netherlands

tiets

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door tiets »

Helaas helaas, ook ik ben niet zo slim geweest. Maar nu wil ik heel erg graag van het ondergoed van Tono International af. Afgelopen vrijdag viel er een pakketje door mijn brievenbus. De afzender bij mijn pakketje was een antwoordnummer in Mijdrecht en op de enveloppe stond helemaal geen adres.
Ik zal mijn pakketjes terugsturen, ik weet alleen niet welk adres ik hiervoor moet gebruiken. (iemand tips?)
Ook de eenmalige machtiging die ik heb gegeven zal ik via de bank proberen op te zeggen. Goed argument is natuurlijk dat het een eenmalige machtiging is geweest.
Mijn vraag aan Radar is eigenlijk of dit hetzelfde bedrijf is dat al eerder in jullie uitzending aandacht heeft gehad? En kunnen we dit ergens bij een officiele instantie melden?
Groet

joco1

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door joco1 »

verder kan ik dit nog mededelen: (zie www.stichtingdeombudsman.nl)

Doorlopende automatische incassomachtiging, telefonisch
Een telefonische automatische incassomachtiging lijkt sterk op de schriftelijke variant. In dit kopje vermelden wij daarom alleen de belangrijkste verschillen.
Omdat telefonisch machtigen fraudegevoeliger is, moeten bedrijven aan strengere eisen voldoen voordat ze op deze wijze mogen incasseren. Hierbij wordt niet alleen gekeken naar betrouwbaarheid(zijn ze niet), ook moet het bedrijf verplicht de gedragscode telemarketing toepassen. Een andere waarborg is dat het bedrijf verplicht is een schriftelijke bevestiging naar u te sturen wanneer u hen telefonisch machtigt (nooit gedaan). In deze bevestiging moet in ieder geval de termijn van terugboeking staan(staat er niet op) en op welke datum het bedrag van uw rekening wordt afgeschreven. Zo komt u niet voor onaangename verrassingen te staan


ook:

Eenmalige automatische incassomachtiging, telefonisch
Deze vorm van automatische incasso is de laatste jaren sterk in opkomst. Denk maar eens aan het telefonisch bestellen van producten bij postorderbedrijven. Het bedrijf is verplicht om u een schriftelijke bevestiging van uw bestelling en automatische incassomachtiging te sturen. Dit moet binnen 1 à 2 werkdagen na bestelling gebeuren (nooit gebeurd). Ook moet het bedrijf u in deze bevestiging de datum van afschrijving van het bedrag melden en de termijn waarbinnen u het afgeschreven bedrag kunt laten terugboeken (staat er niet op). Deze termijn bedraagt 30 kalenderdagen

Ceees

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Ceees »

tono ondergoed retour afzender, dus gewoon weigeren

tiets

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door tiets »

Hieronder staan telefoonnummers van klantenservice van Tono International:
hoofdkantoor: 029 728 2373.
anders: 023 514 5522
Hier kan je je "lidmaatschap" opzeggen.
Verder krijg je een antwoordnummer waar je je pakketje naar toe kan zenden:
Tono International
Antwoordnummer 55019
3640 VB Mijdrecht

Geinig trouwens dat je het liedje help van de Beatles krijgt als je in de wacht staat.

Gast

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

ik wil even zeggen dat ik wel lid ben van tono, en dat ik daar erg tevreden mee ben. als ik een kwartaal een bestelling niet wil ontvangen omdat ik even genoeg ondergoed heb, kan ik dit gewoon aangeven. ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over een slecht bereikbare klantenservice, want mij is het tot nu toe altijd gelukt!
Het klopt inderdaad wat die meneer zei, dat er verschillende bedrijven zijn. Er is een soort 'moederbedrijf' Tono, met allemaal 'kindjes' zoals tono, miriale, socks enzovoort. en als je de klantenservice niet kunt bereiken kun je toch ook gewoon de antwoordcoupon terugsturen?
Zowieso vind ik het raar dat mensen het automatisch laten afschrijven, want dan krijg je dus dit soort klachten. maar goed dat is nou eenmaal de werkwijze van het bedrijf. En misschien is het de schuld van het callcenter (of het bedrijf zelf, de medewerkers die opbellen) als u het via de telefoon heeft besteld, dat nalatig is geweest in het nader uitleggen van het concept van tono. naja... ik zal wel de enige tevreden klant hier zijn... :oops: trouwens, in de brief die je kort na de aanmelding krijgt staat toch ook nog alles uitgelegd??
ik begrijp echt niets van al deze problemen. ik wil best geloven dat ze flinke fouten hebben gemaakt, natuurlijk... en dat ze zich niet echt populair hebben gemaakt. is het dan misschien nalatigheid van u geweest, of die van het bedrijf om het concept niet goed uitteleggen

Margareth

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Margareth »

////////ik heb geen problemen, ik heb tweemaal op twee verschillende namen een onderbroek besteld, bij de tweede zending tevens een shirt. Geen problemen om er daarna mee te stoppen. Ik wil ook nog even melden dat het wel heel mooi en goed ondergoed is, zelfs na diverse keren wassen, en flink zweten door sporten, en weer wassen, het ondergoed blijft perfect in vorm. Dus er zijn ook wel positieve dingen te vermelden, ook over de anderen zoals evita, cotton de luze en mirale. Bij geen van allen heb ik problemen ondervonden.

Spiky

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Spiky »

Ook ik wil bij deze even melden dat ik zeer tevreden ben met de service van Tono. Ik werd via een callcenter gevraagd of ik het wilde proberen. Er werd mij daar duidelijk uitgelegd dat als ik niet reageerde na de eerste zending er meer kwamen. Ook werd verteld dat ik er ieder moment mee kon stoppen.
De onderbroek bleek van goede kwaliteit te zijn en aangezien de volgende zending er ook goed uitzag heb ik besloten die zending ook te laten komen. Wel heb ik even gebeld met Tono. 1 maal naar het 0900 nummer om het model te wijzigen en 1 maal naar een ander gewoon nummer omdat op de bijgevoegde brief bij de proefzending vermeld stond dat vervolgzendingen ook gemachtigd zouden worden (degenen die nu verbaasd zijn dat volgende zendingen automatisch afgeschreven worden, hebben blijkbaar niet goed gelezen en moeten de schuld bij zichzelf zoeken). Dat wilde ik dus niet, mede gezien enige reacties die ik hier op het forum heb gelezen. Toen ik belde werd ik na een minuutje wachten keurig te woord gestaan door een mevrouw die mij verzekerde dat volgende zendingen niet meer gemachtigd zouden worden als ik dat niet meer wilde en dat ik in het vervolg met de acceptgiro betalen kon.
Afgelopen zaterdag viel mijn tweede Tono pakketje in de bus. Vol spanning maakte ik het open om te kijken of ik inderdaad met de acceptgiro betalen moest en of het model gewijzigd was. Gezien alle forum reacties had ik er niet veel vertrouwen in dat mijn wensen zouden zijn ingewilligd. Maar, wat schetste mijn verbazing? Er zat een keurige acceptgiro bij en ook het model was gewijzigd. Prima dus! Tot op heden ben ik dan ook zeer tevreden. Het volgende pakketje ga ik waarschijnlijk afzeggen. Mijn verwachting is dat dat ook wel zal lukken.

Trouwens, de €2,90 die ze wel mochten machtigen is tot op heden niet van mijn rekening verdwenen, terwijl ik die onderbroek nu al meer dan twee maanden in huis heb. Ben benieuwd of het nog zal gebeuren. Maar ik neem aan van wel.

Peter V

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Peter V »

Mijn eigen zoon/dochter (laat ik in het midden) heeft op het callcenter gewerkt en daar velen van jullie zo'n abbonement aan moeten praten. Ik ben blij dat hij/zij er weg is, neem het hem/haar niet teveel kwalijk. Er moest nu eenmaal geld verdiend worden. :?
Ikzelf kreeg het spul ook toegestuurd. De onderbroek zit lekker, maar van tono afkomen is een crime, inderdaad, en feitelijk zijn het ook criminelen, want...

Ze geven NERGENS aan HOE je van ze af kan komen.

Ze presteren het om op de kaart een ANTWOORDNUMMER te gebruiken en tegelijkertijd in de rechterbovenhoek te stellen dat je moet FRANKEREN. Terwijl antwoordnummers door de TPG alleen worden verstrekt aan bedrijven die zich contractueel bereid verklaren te zullen betalen voor zulke binnenkomende post.

Op het 09-betaalnummer presteren ze het om actief OP TE HANGEN, wat ertoe leidt dat je wel betaald hebt (55 eurocent p/m), maar nul komma nul resultaat geboekt hebt.


Mijn gevoel zegt me dat hun incassobureau kansloos is. Het zou fijn zijn als RADAR daar eens de tanden in zet.

_suzanne

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door _suzanne »

Dit bericht staat op de consumentengids pagina. Je mag het dus gewoon houden en als je voor de zekerheid toch af wilt zeggen, ga dan naar www.tono-int.com/nl/contact_nl.asp. Daar kun je in een e-mail aangeven dat je je lidmaatschap op wilt zeggen. Een e-mail is ook rechtsgeldig.


Nog steeds krijgen we dagelijks klachten over Front International, het bedrijf dat ongevraagd lingerie toestuurt, danwel vervolgzendingen waar mensen niet om gevraagd hebben. Veel mensen die ongevraagd de producten van Front International hebben ontvangen, worden gevolgd met fikse rekeningen. Het bedrijf handelt hiermee in strijd met de wet. We hebben Front International in gebreke gesteld en geëist dat zij onmiddellijk ophouden met het ongevraagd toesturen van lingerie en rekeningen. Doet het bedrijf dit niet, dan stappen we naar de rechter. Overigens mag u alles wat u ongevraagd toegestuurd krijgt, houden.

bartelet

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door bartelet »

Tono zend maar pakjes, maar als je telefonisch contact wil, hang je telkens 3 min aan de telefoon, en dan word ordinair de verbinding verbroken, als je dan toch niet betaal vangen ze hun geld gewoon door de telefoon tikken :twisted: dus ook niet bellen want daar krijg je niemand aan de lijn.

GROETJES,

Jack

Roger t

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Roger t »

Ik ben ook verrast met een zending onderbroeken en sokken. Ik heb direct een mail gestuurd naar het adres in Zwitserland.

De volgende zaken heb ik hierin benoemd:
-Dat ik dit pakketje voldoende gefrankeerd terug zou sturen
-Dat ik volgende pakketjes als ongewenst beschouw en ongefrankeerd retour zou zenden
-Dat ik mijn rekening had geblokkeerd voor eventuele afschrijvingen van Tono
-Dat ik als klant cq lid wilde worden uitgeschreven
-Dat ik hier een bevestiging van wilde hebben

Toen ik niets van hoorde heb ik deze inhoud ook als brief bij de retourzending van het pakketje bijgevoegd. Ik kreeg echter na ca 2 weken na mijn mailtje een mail terug dat ik uitgeschreven ben als lid.

Nu maar hopen dat ik ook daadwerkelijl geen spullen meer krijg toegestuurd.

Harold

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Harold »

Tono ondergoed ontvangen en betaald. Gelijktijdig brief verzonden met mededeling. Ondergetekende stelt geen vervolgzending op prijs.
Indien u mij ongevraagd opnieuw ondergoed toestuurt wordt deze niet betaald of geretourneerd en is deze levering voor uw eigen risico.

Deze gestuurd naar zelfde adres waar de eerste levering was besteld.

Nooit meer iets toegezonden gekregen.



Ps. Kopie bewaard (vermelden op brief) :D :D :D :D :D

Diane

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Diane »

Netjes eerste onderbroek ontvangen. Daarna brief met de vraag als ik de volgende onderbroek NIET wil ontvangen bel met dat 0900 nummer. Heb de onderbroeken enkele maanden telefonisch gecancelled en niets meer ontvangen. Daarna heb ik dat 0900 nummer gebeld en telefonisch opgezegd. Nu ben ik al 6 maanden Tono vrij!! (waarschijnlijk wel geluk gehad met de telefoniste)

Anno

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Anno »

Ik heb WEL meegedaan aan deze aktie. Ik heb meteen bij het 1ste pakketje de strook ingevuld dat ik verder geen bestellingen wilde ontvangen en dat heb ik ook nog eens telefonisch gedaan. Dit is nu zo'n 3 mnd. geleden en ik heb geen vervolg pakketjes meer ontvangen. Het kan dus ook GOED gaan. En ik heb een heel mooi setje ondergoed voor mijn man voor een paar centen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik helaas wel weer een zending ontvangen ondanks opzegging, het heleverhaal retour afzender gestuurd
hoop nu verlost te zijn van tono

remcothebest

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door remcothebest »

hallo

een paar maanden geleden kreeg ik een paar pakketjes van tono en miralle internatinaal met het zelfde adres maar de pakketjes waren ongewenst dus hebben wij ze terug gestuurd en nu sturen ze een rekening en als we niet binnen 10 dagen betalen dan komt het incasso buro wat moet ik doen betalen of niet

reageer AUB snel op [email protected]

bedankt

Gesloten