LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tono ondergoed

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik vind het verdacht rustig rond deze louche firma, zouden ze een van hun eigen produkten (de kous, in dit geval) op hun zieke kop hebben gekregen? Of handelen ze weer eens onder een nieuwe naam, en gaan ze vrolijk door met hun praktijken?

nieky
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 sep 2005 21:16

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door nieky »

Ik heb al jaren een Tono onderbroek. Omdat hij erg lekker blijft zitten, wil ik er meer. Daarom googlede ik eens op TONO.
Toen ik deze onderbroek kocht, heb ik de vervolgzendingen zonder meer kunnen stoppen. Het was helemaal geen probleem.
Ik vind de kritiek daarom niet terecht.
Te zien op de site gaat het om een serieus bedrijf.
Louche bedrijven bestaan namelijk niet zo lang, hooguit een jaar of twee.
Het kan best zijn, dat ze door de drukte en door de lage prijzen, wat meer foutjes maken dan wenselijk is. Dan heb je een keertje pech.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Een keertje pech, noem je die ladingen kritiek die dit bedrijf over zich heen krijgt, een keertje pech?

Ik vind het persoonlijk niet kunnen, dat dit bedrijf onder 6 of 7 verschillende namen handelt, vanuit 1 en hetzelfde huisadres. Wanneer hen de grond onder de voeten te heet wordt, hebben ze ineens een van die andere namen, totdat ook dat weer fout gaat.

Er is nooit gezegd dat de spullen die ze leveren, van slechte kwaliteit zijn. Alleen, wanneer ze voor de volle prijs worden verkocht, zijn ze veel duurder dan de merk-lingerie in de winkel. Een goed paar sokken, ik betaal er enkele euro's voor in de winkel, ik kan het niet plaatsen waarom zij daar ongeveer 18 euro voor moeten vragen.

Ze hebben onder hoge druk van onder andere Radar op hun website erbij gezet, dat je bij de kennismakingszending verzendkosten moest betalen, dat stond eerst niet in hun folders, en ook niet op internet. Wat doet een Zweedse directeur in een uitzending van Radar, als er niets aan de hand is? Waarom doet die man in de uitzending de toezegging dat het inderdaad allemaal anders moet, en dat de ladingen kritiek weldegelijk terecht waren? Het is misschien een week goed gegaan, onder invloed van alle publiciteit, daarna is men op de oude voet verder gegaan.

Ik heb spullen van ze toegestuurd gekregen, waarbij ze bij hoog en bij laag volhielden dat ik ze zelf had besteld. Ik weet wel zeker dat dat niet het geval is, en wilde ze laten aantonen dat het door mij was besteld. Alleen, dat konden ze niet. Wat ze wel deden, was die viezerikken van intrum justitia op mij af sturen, binnen enkele maanden liep de rekening op tot bijna 70 euro.

Toen ik intrum zelf een rekening presenteerde, met soortgelijke bewoordingen als zij doorgaans in hun brieven gebruiken, bonden ze in, toen bleek het ineens allemaal een misverstand te zijn.

Dat jij geen problemen met ze hebt gehad, verwijst dat dan alle boze reakties van slachtoffers hier naar het rijk der fabelen?

Hoogewoud
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2005 14:32

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Hoogewoud »

Ik bestel al jaren ondergoed bij Tono via de kaartjes die je krijgt en stuur na ontvangst altijd gelijk het bonnetje waar de volgende zending opstaat terug met de mededeling dat ik verder niets wil ontvangen en tot nu toe nooit problemen.

Guus Hoogewoud

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dan moeten ze eens leren dat ze die kaartjes ook eens verwerken in hun administratie. Overigens moet er dus wel onderscheid gemaakt worden tussen mensen die WEL een kennismakingszending hebben aangevraagd, en mensen die ongevraagd die spullen hebben gekregen. In het laatste geval ben je helemaal niet verplicht om in aktie te komen.

Ik was dus iemand die tot die laatste categorie behoorde, maar werd hun post (gevolgd door die van intrum justitia) zo zat, dat ik de rollen maar heb omgedraaid. Zelf kosten in rekening brengen, zelf aankondigen dat je een rechtszaak tegen ze aanspant, maakt indruk. Betalen van iets dat je nooit hebt besteld, zorgt alleen maar voor onduidelijkheid.

Wendy Verhoeven
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2005 14:13

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Wendy Verhoeven »

Voor iedereen die met de oplichters of in ieder geval afzetters van TONO in zee zijn gegaan volgen hier onder de adressen waar je kunt op zeggen:

[email protected]

Tono international van Provea groep
Postbus 43
3640 AA Mijdrecht
of
Tono international van Provea groep
Antwoordnummer 55019
3640 VB Mijdrecht
en
Tono international van Provea groep
Antwoordnummer 543
1270 VB Huizen
en
Tono international een merk van Provea groep
Route des Dragons 9
CH- 1033 Cheseaux/Lausanne

Tel: 0297-282373
fax: 0041-217319001

Voor voorbeeld brieven en nog meer gevens kijk ook eens op

www.tono.web-log.nl

Daar staan ervaringen van andere gedupeerde maar ook standaard brieven die je kunt aanpassen en versturen.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

En o ja, pikant detail als je op google gaat zoeken op het telefoonnummer van de klanten service van tono zul je zien dat dat exact het zelfde nummer is als van front international waarover op dit forum nog een heleboel meer staat.

Het blijkt dus dat ze er niks van geleerd hebben en doorgaan met hun oplichters praktijken onder een andere naam.

En als je ze probeert te bellen krijg je keurig een bandje te horen wat je verteld dat alle gesprekken worden opgenomen voor trainingsdoel einde, ik vraag me af of ze dat zo maar mogen doen maar goed.

Succes,

Wendy Verhoeven

john001
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:03

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door john001 »

ik was ook met tono in zee gegaan natuurlijk ... :(
nadien zag ik alle reacties op dit forum
een telefoontje er toch maar aan gewaagd en jawel hoor .... na ongeveer een minuutje had ik ze aan de lijn en zonder problemen zou ik geschrapt worden van de klantenlijst
nu maar afwachten of het zo is
in ieder geval heb ik contact gehad dus ik heb mijn brief met alle raad die ik hier gelezen heb al klaar liggen
laat ze nu maar sturen ...... :lol:
hopelijk heeft iedereen dit geluk en als we de rollen omdraaien en hun van alles terug sturen houden ze vanzelf wel op ....

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Moedermaatschappij is dus: PROVEA-Miriale-groep.

Ze werken verder onder de namen TONO, SOCKS, Front International, Body by Patricia. Ze zijn onder die namen actief op internet, maar je kunt ze meestal aantreffen in die bonnen-informatieboekjes die de TPG verspreidt.

Let wel: wanneer je je op DIE manier aanmeldt, kom je er niet vanaf door te beweren dat je niet hebt geweten dat je ervoor moest betalen, al zijn het in hun woorden de verzendkosten. Ze hebben het allerkleinste lettertype gevonden dat er bestaat, en het staat dus vaak op een onmogelijke plaats in het midden van het boekje: vlakbij het nietje........

Ja hoor: juridisch voldoen ze aan hun plicht om die informatie erbij te zetten. Netjes is natuurlijk een heel ander verhaal.

abmannetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2005 09:53

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door abmannetje »

Wat een gedoe allemaal.
Ik ging even op internet zoeken ivm adreswijziging, kom ik al dit geneuzel tegen. De leveringen van TONO bevallen me tot nu toe goed.
Het is geen rommel wat me toegestuurd wordt. Als ik voor hetzelfde product naar een winkel wil, moet ik er eerst wel zien te komen (dus extra kosten). Nu komt het gewoon in de bus.
En ach, die gratis sokken betaal je ook zelf, net als het gratis weekend weg als je een nieuwe auto koopt.
Misschien dat het mis gaat op het moment als ik me wil uitschrijven, maar zover ben ik nog niet.
Ik vind dat deze mening ook in het gehele beeld meegenomen moet worden.

chanty1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2005 16:23

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door chanty1984 »

Ben ik ff blij dat ik hier terecht ben gekomen...

Zojuist kregen we een folder in de bus voor een gratis herenonderbroek. Ik en mijn vriend vonden het er wel goed uitzien, maar vertrouwden het ook niet helemaal. Dus ben even gaan zoeken via google. Mooi dat je bij het intikken van provea en tono meteen zoveel negatieve reclame tegenkomt. Op deze manier moet dit bedrijf wel eens falliet gaan. Bedankt voor de vele waarschuwingen! Deze folder gaat het oud-papier in :D

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

abmannetje, er wordt ook nergens beweerd dat de spullen van slechte kwaliteit zijn.

Alleen: hun ondergoed en sokken zijn idioot duur, als je naar hun reguliere prijzen kijkt.

Of denk je dat het alleen maar pesterij is, dat er hier zoveel aandacht aan wordt besteed? Een bedrijf, dat zijn zaakjes goed op orde heeft, maar waar incidenteel iets fout gaat, zal hier op het forum of bij Radar niet op deze manier worden aangepakt.

Het zijn echter bij die sokkenfirma geen incidenten, het lijkt eerder een incident te zijn dat er een tevreden klant blijkt te zijn.

Mijn sokken kosten 5 euro per 5 paar. Ik doe daar gemiddeld 2 jaar mee. Ik heb prijzen gezien van 18 euro per paar, exclusief verzendkosten. Voor een fractie van de verzendkosten heb ik dus een paar sokken, of een onderbroek. En zelf uitgekozen.

Wat is er mis mee, om zelf op pad te gaan voor je spullen? Kom je nog eens onder de mensen, en ben je bovendien uiteindelijk toch stukken goedkoper uit.

frasier
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2005 09:50

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door frasier »

Hallo,

Ik heb nu net betaald voor mijn 2e zending en wou het stopzetten via internet.

De site schijnt niet op te starten en heb dus gebeld(nadat ik dit forum tegenkwam). Kreeg praktisch direct iemand aan de lijn en zei dat ik vanaf nu uit de zendingenlijst ben gehaald.

Ik ben benieuwd of dit ook zo is. 16 december 2005 zou mijn vervaldatum zijn. zit er ver vanaf dus dik op tijd.

Afwachten...

p.s. kwaliteit is goed. prijs te hoog.

Groetjes

Dennis

mberkhey
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2008 09:10

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door mberkhey »

Ik zie de negatieve reacties over de gang van zaken bij het bestellen van Tono ondergoed.. ik nmoet bekennen dat ik ook nooit zo'n fan ben van automatisch toegestuurde items en het feit dat je er niet vanaf kunt raken is al helemaal een crime. Zo vind ik de praktijken van de nederlandse boekenclub onaanvaardbaar... enfin, terug naar Tono.. ik was boos op mn vrouw dat zij in zee ging met deze firma maar na een 6-tal zendingen had zij het voor elkaar om utgeschreven te worden echter was ik toen al " verslaafd" aan mijn tono's geraakt.. klinkt gek misschien, maar het is wel een goede kwaliteit onderbroek en ze zijn niet duur. Ik moet dus met enige schroom bekennen dat ik me weer gewoon heb ingeschreven. Ik heb niet veel tijd en en grote hekel aan winkelen dus die automatische zendingen vind ik eigenlijk wel gemakkelijk. Ik heb nu ook sokken en hemden besteld.. :lol:

Rolandroland

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Als blijkt dat het dezelfde groep is kun je massaal bellen met uw gsm naar hun gratis telefoonnummer om ze terug te pakken:

nummer nummertm status eigenaar
0800-2943463 0800-2943463 Toegekend KP Hageman Fulfilment B.V.
0800-8669463 0800-8669463 Toegekend KP Hageman Fulfilment B.V.
0900-4564564 0900-4564564 Toegekend KP Hageman Fulfilment B.V.
0900-4567899 0900-4567899 Toegekend KP Hageman Fulfilment B.V.

http://209.85.165.104/search?q=cache:Di ... =firefox-a

< zie ook op die link.

Gesloten