LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tono ondergoed

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Gast

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Ik heb geprobeerd via de genoemde sites achter het e-mail adres van de Provea Groep en/of Miriale te komen maar dat is niet meer te achterhalen. Ook de links voor contact in de voorgaande mailtjes werken niet meer. Ik heb het vermoeden dat ze gek werden van alle mailtjes en het mail adres van de site afgehaald hebben.
Heeft iemand het e-mail adres misschien voor mij?

Alvast bedankt!

Groeten, Marianne

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ik heb mijn gelijk gekregen van de firma en heb een email onvangen en uitgeprint dat zij fout zaten.
door omstandigheden en dreigbrieven van intrum justitia heeft mijn vrouw betaald.
Ik heb contact met intrum gezocht en het uitgelegd.
Maar tot mijn grote verbazing is nu intrum zakken aan het vullen en reageert niet op mijn faxen en telefoontejes.
En met dit malafide bedrijf is de staat in zee.
NO UNDERSTAND

piggy

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door piggy »

ben jaren bezig geweest om van deze rotzooi af te komen, heb uit eindelijk alle pakketjes terug gestuurd met merkstift opgeschreven MOVED!, maar had inmiddels ook al een incasso bureau die namens hun geld probeerde te halen die ook een aangetekende brief gestuurd dat ik niet van plan was om te betalen, deze verstuurd per post , gefaxt en ge emailt , de fax en email zo'n 50 keer verstuurd nu heb ik al een half jaar niets vasn die ongein gehoord, bellen heeft geen nut want tegen die tijd dat je het nummer wil bellen wordt deze volgens de kpn al een tijdje niet meer aktief gebruikt

Henkdetank

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Henkdetank »

Hier ook net zo'n drama als bij ieder ander. Onderstaande brief gaat vanmiddag op de bus. Hopelijk laten ze hierbij. Ik ben ze echt goed zat. Beetje dreigen met een incassobureau. Helaas zijn er veel mensen die daardoor waarschijnlijk tot betaling over gaan :evil: .

Geachte meneer/ mevrouw,

Op 15 oktober jongstleden heb ik de 4de aanmaning van u ontvangen. Bijgevoegd heb ik de kopie van deze aanmaning. Dit is de tweede keer dat ik via deze weg reageer op jullie communicatie. Na de eerste zending heb ik mij direct afgemeld via het daarvoor bestemde telefoonnummer. Desondanks blijven jullie mij spullen sturen. Twee zendingen heb ik inmiddels retour gezonden. Een hiervan is van het kostenoverzicht verdwenen, maar de andere niet.
Deze twee zendingen zijn beide gedaan NA afmelding van mij. Ik heb dus reeds te kennen gegeven dat ik NIET gediend ben van verder contact of zendingen van uw kant.
Dit is mijn laatste reactie op communicatie van uw kant. Toegezonden pakjes zend ik dus niet meer terug en op rekeningen reageer ik niet meer. Nogmaals, ik ben niet gediend van toezendingen van onderbroeken of wat dan ook, niet van reclame of zogenaamde openstaande rekeningen en al HELEMAAL NIET van dreigingen met een incassobureau. Bij herhaling van een van bovenstaande feiten zal ik juridische stappen overwegen. In deze strijd sta ik niet alleen, er zijn velen die net als ik op deze manier benaderd worden. IK ben hier in ieder geval niet van gediend.
Voor een correcte afwerking: Mijn rekeningnummer: 40.xxxxxxx

Hopend op een correcte afwerking verblijf ik.

stiel

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door stiel »

ik heb ooit ook die onderbroeken besteld voor , wat was het ? , 3,95
Leuke onderbroeken voor die prijs , maar de volgende zendingen gewoon terug gestuurd , en/of gebeld dat ze niet meer welkom waren .Ook heb ik in 2004 op hun website mezelf daarvoor afgemeld op de nat. en internationale site .
Alles oke , dacht ik . Krijg ik vandaag een rekening van april 2004 of ik nog even eenzending wil betalen van 18,80 euro .
Ik ga even op hun (nieuwe) site kijken om te klagen maar daar staat dat je alleen kan bellen .0297 28 70 18 , maar daar ga ik dus geen eurocentje meer aan uitgeven , dus gaan we het maar met e-mail proberen , dus HIERO MASSAAL naar E-MAILEN

[email protected]

vraag me niet waar .ch voor staat want als het is , wat ik denk dat het is , zal je er wel WEER niks van horen .

Houd de moed er in .niet opgeven

Gast

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

CH = zwitserland.

Ofwel de zoveelste truc van de firma om nietsvermoedende klanten, en mensen die dat volgens hen zijn, te bedonderen. Want wie gaat er nou naar ze op zoek in Zwitserland?

Jodelaiti, zullen ze wel denken, wij geven die arme stumperds het nakijken. Maar de firma zit nog gewoon in Nederland hoor.

Dus het beste is om massaal post naar hun antwoordnummer te sturen, dan houden ze zich weer een tijdje koest.

Een tip: stuur ze een oude gevulde onderbroek naar dat adres. Zorg er wel voor dat je het goed in plastic verpakt, anders krijgen ze het nooit.

Ze moeten dan porto betalen voor een heerlijk gevulde onderbroek. Lijkt me toch een duidelijk signaal voor ze, dat hun handeltje stinkt, he?

Natron

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Natron »

Ben blij dat ik niet deze negatieve ervaringen heb.
Ik wil hierbij niet goedpraten wat ze doen en zo wie zo niet aangeven dat het zulke goede bedrijven zijn. Maar ik heb ze gebeld nadat ik dus op een gegeven moment genoeg onderbroeken had vor zeg maar 3 jaar.
:) dus ik ging ook bellen, en jawel na 1 minuut een persoon aan de lijn.
Ik heb uitgelegd dat ik zowat op de markt kon gaan staan zoveel onderbroeken had ik nu gespaard en dat ik verder niets meer wenste te ontvangen. Ik vroeg dus kan dit telefonisch het opzeggen? en jawel dat kon. sindsdien niets meer ontvangen en hopen dat het zo blijft.
Dit geld voor allebei de merken.
Misschien komt het omdat ik genoeg heb afgenomen en dat de kosten voor de eerste zending eruit waren dat ze zo toegeeflijk zijn. Ik weet het niet. Maar het was voor mij dus niet veel moeite om eraf te komen.
Voor de mensen die wel problemen hebben die wens ik succes en voor het bedrijf Tono en Front geef ik het advies om eens iets voor die klanten te doen.

merlijn janssen

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door merlijn janssen »

Ook ik had bij Tono gekocht.
Ongevraagd kwam er een tweede zending. Ik heb een brief gestuurd aan Tono en gezegd dat ik niets meer wilde ontvangen. Ook liet ik ze in dezelfde brief weten dat ik een copie van de brief aan mijn advokaat zou sturen. Ik heb nooit meer iets gehoord!!! :D

Merlijn

vincent1971

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door vincent1971 »

Kreeg vandaag een pakketje in huis. Zitten 2 lingerie broekjes in en een acceptgiro. Totale kosten zijn Eur 6,80. Echter op de acceptgiro is het bedrag niet ingevuld en zie ik alleen '*'. Daarnaast ook geen rekeningnummer ingevuld.
Heb niets gevraagd en kreeg dit ongewenst via de post. Ik zelf doe niets en mocht er gedreigd worden met een incasso bureau dan beroep ik hierbij op artikel 7 van het burgelijk strafrecht.

Artikel 7

Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.
Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1–2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender

vincent1971

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door vincent1971 »

Vergeten bij te vermelden dat het op het bedrijf Miriale gaat. Zelfde postadres als Tono..

Gast

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Goed gedaan, Vincent. Maar denk nou niet dat de firma ophoudt met het verzenden van dit soort zaken.

Er staat dus een belangrijke bepaling in dat artikel, he?

Wanneer redelijkerwijs kan worden gezegd dat toezending van die spullen niet aan de ontvanger toe te rekenen is......daar komt het op neer, DAT is natuurlijk van toepassing.

Het is aan de verzender te bewijzen dat jij zelf erom hebt gevraagd. Laat maar komen, die aanmaningen, laat Intrum hier maar zijn energie op botvieren. Zouden ze na al deze reacties dan echt geen maatregelen nemen om dit soort onterechte vorderingen achterwege te laten?

vincent1971

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door vincent1971 »

Kreeg vandaag maar liefst 3 pakketjes. 2 van Miriale en 1 van Tono.
Leuke onderbroek. Kan nog een hoop onderbroekenlol worden zeg.

Gast

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Vullen met hetgeen je kwijt moet na een avondje zwaar tafelen. Stuur naar hun antwoordnummer, en ze komen er vanzelf achter dat het zaakje stinkt.......


Misschien beter om de spullen te houden, en alleen de verpakking met bovenstaande zaken te vullen.

Ik vind trouwens dat ze zich wat mijzelf betreft, behoorlijk koest houden, nu ze van mij eens een dergelijke verrassing hebben gekregen.

Gast

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Vullen met hetgeen je kwijt moet na een avondje zwaar tafelen. Stuur naar hun antwoordnummer, en ze komen er vanzelf achter dat het zaakje stinkt.......


Misschien beter om de spullen te houden, en alleen de verpakking met bovenstaande zaken te vullen.

Ik vind trouwens dat ze zich wat mijzelf betreft, behoorlijk koest houden, nu ze van mij eens een dergelijke verrassing hebben gekregen.

angela25

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door angela25 »

zooo heb ik ff geluk!!
ik scik me helemaal wild van al deze verhalen!!
begin januari kreeg ik zo een bonnen boekje in de us met allerlei reclame en aanbiedingen,
ook dus een bon van tono een heel mooi setje lingerie voor maar 5 euro!
ik denk hey das niet gek!!
ik ingevuld en opgestuurd,
maaaar tot op de dag van vandaag nog niks gehoord dus ik heb gewoon mazzel gehad als ik dit alllemaal lees!!

Roger123

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Roger123 »

Ik ben afgelopen week gebeld door een vervelende callcenter agent die een Tono abonnement wou verkopen. Toen ik vroeg of het een verkoop betrof wist Fabrique Kiers ??? van Do Context uit Amsterdam te vertellen dat het om een promo ging. Ik moest echter wel vrijblijvend opzeggen... Nu heb ik KvK gecontroleerd in Amsterdam en zie dit callcenter helemaal niet vermeld. De verkopers geven dus valse namen op? Een reden om nooit Tono producten af te nemen zou ik zeggen.

Roger

vincent1971

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door vincent1971 »

Vandaag kreeg ik de bankafschriften. Bleek dat ze voor die 'pretpakketen' de betalingen afgeschreven hadden van mijn rekening. Vervolgens het totale bedrag gestoneerd ;). Gelijk maar eens een extra setje formulieren opgehaald bij de bank. Eens zien wat er nu gaat gebeuren.

klasina

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door klasina »

Ik wilde U even laten weten dat ik het e-mail adres www.provea.com intypte en kwam meteen op de side van tono.

Gast

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Dat klopt ook. Die firma handelt onder de namen TONO, SOCKS, Body by Patricia, Miriale, Prove, Front International, en er zullen nog wel een paar namen zijn. Je kunt het nagaan: ze zitten allemaal in Zwijndrecht, op hetzelfde adres.

Wordt het ze onder de ene naam te heel onder de voeten, dan gaan ze vrolijk verder met hun praktijken onder een van de andere namen. Net zolang totdat ze alle namen gehad hebben, dan beginnen ze weer opnieuw. Zijn we intussen wel een jaar verder.

robbert timmermans
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:24

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door robbert timmermans »

ik kan me helemaal identificeren met voorgaande verhalen..
ook mij werd verteld dat als ik het pakket terug zou sturen verder voor mij alles stop gezet zou worden en dat het dan daarbij zou blijven.
Uiteraard 2 maanden later een volgende pakket(inclusief flinke accept giro). Deze niet betaald, weeiger te bellen want wat is het nut? Vervolgens een aanmaning van Provea???? daarheen gebeld en het is gelukkig stop gezet en de acceptgiro hoeft niet betaald te worden... toch nog een gratis paar sokken overgehouden aan dit gezeur.. mocht ook wel.. Telefoonnummer is 0297287018 , bel met je mobiel, het is namelijk in Belgie, dan betaal je tot de grens, zij de rest en word je snel geholpen...

Gesloten