LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tono ondergoed

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Rayan

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Rayan »

:P :idea: Email adres voor klachten over Tono:
www.tono-int.com

fbjheetkamp

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door fbjheetkamp »

Wat ben ik stom geweest. Deze week werd ik uit bed gebeld door een medewerker van Tono International. Aan een geheim nummer heb je tegenwoordig ook al niks meer. Al die irritante telemarketingbedrijven weten je te vinden. Het lijkt wel of er een grootschalige handel in persoonlijke gegevens waaronder telefoonnummers en e-mailadressen plaatsvindt. Ben ik ook nog zo naïef geweest om me een onderbroek aan te laten smeren voor 0 euro, maar met 2,90 euro verzendkosten. Twee dagen later kreeg ik een brief in de bus van Tono International waarbij ik een nummer in Frankrijk moet bellen, indien ik vragen heb of ervan af wil. Ik wil er METEEN vanaf. Mochten er in de tussentijd bedragen van mijn rekening worden afgeschreven, dan bel ik uiteraard meteen de bank op om het bedrag terug te laten storten. Wat zijn het toch vreselijke bedrijven? Nu weet ik voor eens en voor altijd dat ik de volgende keer nog maar twee woorden zeg aan de telefoon, namelijk:
GEEN INTERESSE!

Zijn er nog meer mensen gebeld door Tono International?[/quote]

veronique

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door veronique »

IK HEB DUS AL EERDER GESCHREVEN DAT DE ONDERBROEK ONDERWEG ZOU ZIJN>.......NOG NIETS GEZIEN DUS.
NADAT DIE KWAL MIJ GEBELD HAD EN INDERDAAD DIE BRIEF 2 DAGEN ERNA.. IS HET INMIDDELS AL WEL EEN WEEK OF 6 GELEDEN?? DUS AAN SNELLE SERVICE DOEN ZE OOK AL NIETS.

MAAR JA IK WAS OOK DIEGENE DIE DUS MIJN BANKREKENING NIET PER TELEFOON DOOR WILDE GEVEN EN ER EEN ACEPGIRO BIJ IN WILDE HEBBEN. :wink:
MAAR JA ALS EERDAAGS HET PAKJE IN DE BUS VALT.....STUUR IK HET RETOUR MET BEWONERS ZIJN VERHUISD NAAR FRANKRIJK HEHEHEHE. :lol:
GEEN BANKREKENING EN BEWONERS VERHUISD ADRES ONBEKEND:-)
DOEI SUCCES EN STUUR ALLE ONDERBOKSEN MAAR TERUG MET EEN KLONT PINDAKAAS ACHTER IN HEHEHEHE :twisted:

tono provea problemen

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door tono provea problemen »

Ook ik ben in de val gelopen.
In de mikrogids stond een folder van Tone etc. Die hebben wij ingevuld (uiteraard zonder bankrekening). Vandaag kreeg ik dus het pakketje met die waanzinnige onderbroek. Maar een mogelijkheid om af te bellen/schrijven/mailen ho maar.
Bellen naar het 0900 nummer heeft totaal geen zin: 2 minuten aan de telefoon met de vermelding dat er geen telefoniste aanwezig is en dat je later nog maar eens terug moet bellen.

maw. Trap er niet in; ik heb nog steeds geen idee hoe ik hiervanaf moet komen.

www tono-int.com geeft je in ieder geval een mogelijkheid een e-mail te sturen. Ik verwacht hier verders eigenlijk geen reactie van.

Anton van de Wiel

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Anton van de Wiel »

Helaas ben ik ook de klos. :cry:

Ik heb de eerste aanbieding (gratis) binnen, en ik moet zeggen over de kwaliteit valt niks te klagen. maar ik had niet verwacht om steeds paketjes automatisch te krijgen. Ik heb al 3 brieven klaar liggen die ik naar de 3 adressen stuur die ik in de diverse brieven kan vinden. Nu maar hopen dat dit werkt. dat 0900 nummer is bijna onbereikbaar (de medewerkers dan) ik heb gauw mijn volgende zending geannuleerd en hoop in de tussentijd mijn lidmaatschap op te kunnen zeggen. Iemand nog goede tips? :cry:

kathy

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door kathy »

ik heb ook aan de actie meegedaan en wilde er geen verdere zendingen van ontvangen.Ik heb ook diverse malen gebeld ook tijdens de kantoortijden die hun vermelden.Maar steeds geen gehoor toch nog eens geprobeerd en had toen beet ik heb sindsdien geen pakjes maar gehad en was verlost.

Jean-Paul

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Jean-Paul »

Ik heb enkele maanden geleden op de websites uwmeningtelt.nl en dmsainfofilter.nl aangegeven dat ik geen enkele vorm van reclame wil ontvangen. Dat werkt uitstekend, tot vandaag. Ik werd telefonisch benaderd door Tono Int, dat zich dus helemaal niets van deze filters aantrekt en daarmee niet alleen nutteloze telefoontjes pleegt, maar ook veel irritatie opwekt.

Mieke1

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Mieke1 »

Gisteren ontving ik een acceptgiro van Front International. Het ging om een herinneringsnota.
Ik had nog nooit van front international gehoord. Dus ik bellen naar de klantenservice. Helaas, na 5 minuten werd steeds de verbinding verbroken. Dan maar op de site kijken die ze aangeven in het telefoonbericht, site bestaat dus niet!!!!!
Vanochtend direct om 8.30 weer een poging ondernomen om te bellen weer helaas!!!! Je krijgt gewoon niemand te pakken.

Het allermooiste is dat ik dus nooit enig pakketje ontvangen heb maar wel 8 euro mag betalen.

Gezocht op internet wat voor bedrijf front international is en tjemig op allerlei sites (consumentenbond etc) lees je wel iets negatiefs.
Zo kwam ik ook hier bij forum terecht,

Ik ben dus niet van plan te betalen, heb een brief geschreven aan de klantenservice, dat ik niet betaal en dat ze me uit hun bestand moeten verwijderen. en dat ik kopieën van deze brief stuur naar alle belangrijke consumentenorganisaties.
Ben benieuwd of het lukt!!!

groetjes, en iedereen succes met zijn of haar strijd tegen dit soort praktijken :!:

MBreedeveld

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door MBreedeveld »

Via de website van TONO en Miriale kun je invullen dat je niets meer met ze te maken wilt hebben.
www.tono-int.com
www.miriale.com

Van beide websites is er een Nederlandse versie; vereist misschien even zoeken.

Ik kreeg netjes per e-mail terug dat ik als klant uitgeschreven was.

NB: Het ingevulde formulier kun je het beste even uitprinten. Als je ooit problemen krijgt kun je de printjes (incl datum) overleggen. Ook schijnt het dat een e-mail rechtsgeldig is.

PEET

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door PEET »

Ook wij hebben een onderboek "cadeau" toegezonden gekregen en meteen retour gestuurd nadat bleek dat er 3.50 betaald diende te worden er een lidmaatschap aan vast zat.
En meteen tezamen met het pakketje dat retour ging in een duidelijke brief het lidmaatschap geannuleerd.

Toch kwam na 6 weken een herinneringnota met 4,50 extrakosten aangezien zij het introductiepakket niet terug hadden ontvangen?????

Ik heb tevergeefs gebeld met het opgegeven nummer en vervolgens een email gestuurd en een kopie van deze email naar Zwijndrecht, waarin ik duidelijk uitleg dat ik geen enkele betaling zal doen aangezien dit alles ongevraagd heeft plaatsgevonden.

Ik heb echter nog steeds geen bevestiging van mijn afzegging ontvangen!! (3 weken geleden)

Adres:

FRONT INTERNATIONAL
Postbus: 2035
3330 DA Zwijndrecht
0900-4564564 (kost :?: geld)

[email protected]

Kent iemand een beter adres of telefoonnummer van het bedrijf in Zwijndrecht??

Gast

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Wat is een onderboek ? Waar gaat dit over ?

Mieke

Ing

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Ing »

Peet, wij zijn er ook ingestonken bij die zooi in Zwijndrecht!
Kreeg eerst een onderbroek( na weken en weken) netjes betaald , kreeg nu een herinneringsacceptgiro of ik maar ff 8 euro wilde betalen want er waren nu administratie kosten bijgekomen!
Ik heb ze wel ik weet niet hoe vaak geprobeer te bellen, ik heb ze mailtjes gestuurd maar je krijgt die lui gewoon niet te pakken!

Ing

Ing

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Ing »

Kan nog erger, kreeg net een acceptgiro van Front Int.trade house of ik nu maar even 12,50 wil betalen anders wordt er een deurwaarder ingeschakeld!
Radar, pak die oplichters aan!!

jo erna

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door jo erna »

ik heb twee strings ontvangen van body by patricia niks besteld en ik krijgze niet te pakken. ik zat dit net tegen een vriendin te vertellen en die bleek het ook te hebben ontvangen maar krijgt ze ook niet te pakken. nu heb ik een tijdtje terug op rader gehoord dat je het gewoon kan houden en dat je het moet zien als een schenking en niet moet betalen klopt dit ?

Gast

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Nee

-patrick-

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door -patrick- »

Je hoeft t niet terug te sturen. Ook niet bellen (kost alleen maar geld) of op een andere manier reageren. Laat ze t maar zelf komen ophalen. Hadden ze t maar niet moeten sturen. Wees ook niet bang als ze gaan dreigen met deurwaarder. Zolang je nergens voor hebt getekend maken ze geen schijn van kans.

natalie

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door natalie »

ik kreeg van de week ook een pakketje van body by patricia>
3 strings zaten er in en een ring die ik cadeau kreeg.er zat een acceptgiro bij van 15 euro.ik heb ooit een keer meer 2 strings gehad gratis heb alleen verzendkosten betaald toen.nu beweren zij dat ik lid ben geworden.als ik de volgende zending over wil slaan moet ik dat aankruisen en opsturen,maar over 2 maanden krijg je wel weer een pakketje.hoe kun je dit stop zetten? het pakketje is kappot gegaan toen ze het door de brievenbus gooiden,(blijkbaar kan ik het dan niet terug sturen)please help me!!!ik wil het stoppen :(

crackermen

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door crackermen »

Hallo iedereen,

ik ben er ook ingetrapt en heb zo'n gratis onderbroek besteld, daarna stroomden de onvevraagde pakketten binnen van die sufferds.
Alle retour afzender gestuurd.
Daarna kwam Front Int.trade house incasso buro met rekening van 68 euro, snel betalen of anders deurwaarder zeiden ze.

De oplossing: :idea: In de voorwaarden van die onderbroeken winkel staat dat je je telefonisch af kan melden van het ongevraagde lidmaatschap dus brief geschreven naar Front Int.trade house dat ik dit meteen gedaan had (dit kunnen ze nooit meer achterhalen) en voila :D

Joep

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Joep »

Ook ik werd gebeld door iemand met de vraag of ikhun boxershorts wilde proberen voor maar 2,90 euro. Ik vroeg nog of ik daarna nog meer toegezonden zou krijgen, maar dat zou volgens degene die ik aan de lijn had niet het geval zijn. Bij ontvangst van de short zat echter een brief met daarin de mededeling dat er iedere 3 maanden een set opgestuurd zou worden. Telefoneren naar het 0900-nummer en dan wachten op een medewerker is geen optie, want het duurt een hele tijd voordat er opgenomen wordt (a 55 cent per minuur)

In een reactie in dit forum werd gesproken over een nederlandse versie van de site. Na een beetje spelen met het adres ben ik tot de volgende pagina gekomen.

http://www.tono-int.com/nl/index_nl.asp

Ik ga in elk geval proberen via deze website van de overige zendingen af te komen en hopelijk dat ik uit de lijst wordt geschrapt.

Berrie Hessels

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Berrie Hessels »

Ook wij hebben meegedaan met Tono, de eerste bestelling was goed, op het bijgevoegde kaartje aangegeven dat wij niets meer wensen te ontvangen. Maar dat heeft geen effect gehad ! Nu in januari weer een pakket ontvangen !
Dit sturen we ongeopend terug !

Gesloten