LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

het is toch overduidelijk dat de bioscoop meer geld uit je zak wil kloppen door hun peperdure snoep enzo te kopen.

gast500

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door gast500 »

Als je uit gaat weet je dat het geld kost.
Je gaat toch ook niet op een terras zitten en vervolgens een blikje drinken uit je tas halen?

Mag toch ook niet.
Waarom zou het in een bioscoop wel mogen?

Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat een bioscoop een film verkoopt en een kroeg verkoopt je drank.
Dus als je je eigen snoepgoed meeneemt of drinken dan heeft dat niks met het kernproduct van de bioscoop te maken.

Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 06 Jul 2004 12:35 door gast500


--------------------------------------------------------------------------------

Als je uit gaat weet je dat het geld kost.
Je gaat toch ook niet op een terras zitten en vervolgens een blikje drinken uit je tas halen?

Mag toch ook niet.
Waarom zou het in een bioscoop wel mogen?
Weet zeker het verschil niet tussen een bioscoop of een terras.

Even een stapje verder met jouw theorie:

Als je rookt, mag je ook geen sigaret uit je eigen pakje halen omdat ze binnen ook sigarettten verkopen.
Of is dat nu ineens iets anders? Lijkt mij hetzelfde principe!

Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

Als je rookt, mag je ook geen sigaret uit je eigen pakje halen omdat ze binnen ook sigarettten verkopen.
Of is dat nu ineens iets anders? Lijkt mij hetzelfde principe!

pffff is nog heel vroeg niet aan het bier gezeten maar eh wie dit snapt kan die het ff voor me uitleggen????????


maar buiten dat volgens mij ga je door de aanschaf van een kaartje gewoon accoord met de voorwaarden die de bioscoop stelt....
Ben je het er niet mee ens dan ga je er toch gewoon niet naartoe?????

Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

Staan al die voorwaarden dan achterop dat kaartje?
Nooit geweten dat bioscopen dit in hun voorwaarden hebben staan, als die er al zijn.
En als die er zijn waar kun je die dan lezen????

Als je de theorie van het terras, kroeg e.d. wat verder door theoretiseerd, dan zou je dus ook kunnen stellen dat meegebrachte sigaretten niet opgestoken mogen worden als ze in de zaak die het terras of kroeg exploiteert ook sigaretten verkopen.
Als je dat niet snapt, is er iets mis met je eigen theorie.

Koop jij maar lekker snoep, drinken e.d. in de bioscoop, neem ik wel eigen blikjes drinken en snoep mee.

dennis01

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door dennis01 »

Door een kaartje te kopen gaar u accoord met de voorwaarden van de bioscoop. Deze zijn op te vragen, hangen ergens in het zicht in de vorm van een bordje. Mocht hierbij de voorwaarde staan dat er geen etenswaren en of drinken mag worden meegenomen dan bent u met de aankoop van het kaartje hiermee accoord gegaan. In veel voorwaarden is zelfs opgenomen dat een controle kan plaatsvinden.

Nu vraagt een medewerker ter controle van de voorwaarden of hij/ zij in uw tas mag kijken. Dit hoeft u niet toe te staan. Let wel, het bedrijf mag u hierbij wel de toegang weigeren. U gaat immers niet accoord met de voorwaarden.

Dit is een puur civielrechterlijke aangelegenheid en heeft niets te maken met strafrecht of de politie. De politie zal dan ook nooit naar de bioscoop komen voor tassencontrole. Tenzij er sprake is van een vermoedelijke overtreding van de wet waar de tas een rol in speelt. (Bijvoorbeeld het vermoeden van een wapen in uw tas)

gast500

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door gast500 »

Ben ik blij dat ik niet meer rook.

Weer een probleem minder.

gast500

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door gast500 »

Ik begrijp je opmerking niet Gast van 8.34 uur.

Leg eens uit.

Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

oh en voor de sukkels onder ons die verwijzen naar de voorwaarden;

ze staan en worden niet met het kaartje geleverd. Ook zijn ze nergens aanwijsbaar te lezen of op te vragen. Maar het beste van allemaal is dat ze TIJDENS (pathe bijv) het begin van de film verwijzen naar de algemene voorwaarden. Dus m.a.w even opstaan voorwaarden lezen en teruglopen naar de film.

Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

omdat ik mijn eigen soep zo lekker vind nam ik een bakje mee naar een restaurant, met het verzoek het ff in de magnatron op te warmen......

wouden ze niet :?

Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

Vraag dan eens of ze je meegebrachte DVD willen opzetten.
Misschien maak je meer kans...

Enne...over die voorwaarden: Waar hangen die bordjes dan? Voor of na de kassa? Als ze er al hangen.
Een bedrijf kan mij er niet op attenderen dat ik de voorwaarden ergens had kunnen lezen (waar dan ook) als dat NIET van tevoren bekend gemaakt is en ook niet op het kaartje (toegangsbewijs) staat.
Aan: "je HAD het kunnen weten..." heb ik niets.
Maar wat is nu rechtsgeldig??
Denk ook eens aan het bordje wat bij de (betaalde) garderobe kan hangen dat de directie niet aansprakelijk is etc.
Mooi wel dus! Door je jas in bewaring te geven tegen een vergoeding is het bedrijf wel aansprakelijk bij vermissing of diefstal.

Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

ik ga gewoon in jou gedachtegang mee, gast500.
Jij vind dit soort opmerkingen altijd zo grappig wanneer jij dat tegen een ander zegt.....
wanneer het dan tegen jezelf is gericht begrijp je het niet meer???

gast500

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door gast500 »

Nee gast van 11.14 deze snap ik niet.

Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

Tja, dan moet je nog een hoop leren, vrees ik.

gast500

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door gast500 »

Een mens is nooit te oud om te leren.

Gesloten