LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het is druk bij de politie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Frits Voogd

Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door Frits Voogd »

Veel gekker moet t toch niet worden !!!!

ik wou gewoon ff wat kwijt over het vreemdste wat ik de laadste tyd heb meegemaakt
(aangezien ik op de tram werk maak ik nogal eens wat mee)

ik werk zoals ik al zei op de tram en ga daar naar toe op mijn scootertje.
nu heb ik vorige week een nieuwe verzekering gekocht (na 2 weken zonder scooter genot)
voor 120 euro (best veel voor een (id)conducteur)
kon ik weer lekker scheuren naar mijn werk.
nu had ik vandaag een heerlijke vroege dienst
ging vol plezier naar mn werk en toen ik terug kwam zag ik tot mijn schrik dat mijn verzekeringsplaatje was gejat
@#&@edome

ik snel mn verzekering gebeld en daar werd mij medegedeeld dat ik aangifte moest doen
dan even met die aangifte naar de anwb met 6 eurotjes en dan zou ik een nieuw plaatje krijgen
dus ik naar de ferdinandbol om aangifte te doen
kom ik daar , leg de boel uit
en krijg ik als andwoord dat het TE DRUK WAS !!
(ik was alleen in t buro)
dus moest ik een nummer bellen (tegen lokaal tarief) en daar werd gezegt dat ik volgende week terug zou worden gebeld en dan krijg ik de formulieren thuis gestuurd ???
dus nu moet ik nog een week wachten voordat ik een nieuw plaatje kan krijgen :( (tis zo lekker weer) en mag ik dus niet op mijn scooter rijden.

en daar Baal IK dus echt van !!!!
DE POLITIE HEEFT T TE DRUK MET DIT MOOIE WEER HETREMBRANDPLEIN TE BEWAAKEN OM 2 UUR SMIDDAGS
MET 3 WAGENS !!!!!

als ik t te druk om mn tram krijg zeg ik toch ook niet
willen de laadste mensen weer uitstapen en op de volgende tram wachten anders word t me te druk !!!


zo en dat wou ik ff kwijt !!!!

p.s mocht de volgende week de tram weer eens te laat komen dan weet u waarom ;)

Frits Voogd
Tramconducteur (in de meest debiele stad van nederland)

helma jansen

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door helma jansen »

wou graag even reageren op het onderwerp polite.
laatst waren wij boodschappen aan het doe ,een vrouw parkeert haar auto naast die van ons ,zij doet het portier open en komt hiermee tegen onze auto ,hierdoor zit er schade op onze auto,na het aanspreken van de vrouw in kwestie zou zij ons in dezelfde avond bellen,al wat er gebeurde zij belde niet terug ,daar ik het kenteken had opgeschreven ben ik na ongeveer 12 dagen naar de politie gegaan ,deze heeft deze vrouw opgespoort en de mededeling doorgegeven.
ik inmiddels naar huis met de afspraak dat de politie mij terug zou bellen voor afhandeling belt deze later met de volgende bericht geving.

het advies luide dat ik er maar van af moest zien daar de echtgenoot van vrouw de politeagente bijna over de balie van het politieburo hat getrokken en meneer beweerde dat wij al wat schade hadden wat niet het geval was .
het moraal van dit verhaal is dit onze sterke arm die dit soort praktijken tollereren waar kunnen wij als gewone burger ons recht nog halen? ik weet het niet meer!!!!!

peter12

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door peter12 »

Een tijd terug is de fiets van onze zoon gestolen. Om aangifte te doen moest een afspraak gemaakt worden. Ik kon na 5 dagen naar het buro komen om aangifte te doen. De volgende dag lag er een brief in de bus, met typefouten, dat we geen verwachtingen moesten hebben omdat de politie niets kan doen.
Wie wil er nou bij zo'n bedrijf werken??? :oops:

Gast

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door Gast »

ach hier in den haag komen ze nieteens na een inbraak waar je de inbreker zelf heb staande gehouden.
ze hebben het daar te druk voor was hun antwoord er lopen nu eenmaal rare snuiters........
dus hebben we de inbreker zelf maar ff hardhandig aangepakt :D

Smogus

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door Smogus »

Tijd terug wilden ik en mijn vriendin naar bed gaan, was rond 2:00 's nachts toen er werd aangebeld. Het was de buurman. Hij en zijn vrouw waren net terug van het wekelijkse kaarten. Ze konden het huis niet in omdat hun slot was vast gevroren.

Na was proberen en porren hebben we de politie gebeld met de vraag of zij wisten hoe we dit konden oplossen, en of zij niet iets konden doen, iemand langssturen ofzo.

Antwoord van de politie:

Sla maar even een ruitje in, kun je naar binnen klimmen en kijken of je de deru van binnen uit kunt openen.

Dus ik zeg tegen die kerel: Het is 2 uur 's nachts ! Wat moeten mensen hier in de buurt denken ? Die denken dat er word in gebroken.

Zegt ie, ja maar als er meldingen komen, weten we in ieder geval dat jullie het zijn .................................................... :shock:

Met andere woorden, als je weet dat je buren niet thuis zijn 's nachts, ik zou kwaad willen bij die mensen is een telefoontje naar het politiebureau voldoende om hun huis leeg te halen ............

Smogus

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door Smogus »

Dit heeft niet met drukte te maken denk ik, ik woonde toen in een klein dorp bij nijmegen met een eigen politie bureau !

Arnold van de Poll

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door Arnold van de Poll »

Mijn autoradio was gestolen en alles erbij, kan een keer gebeuren, de verzekering betaalde en twee weken later was ik 1x, dus echt 1x vergeten e radio er uit te halen, hup...weer gejat, ik ga wederom aangifte doen bij de politie in Nijkerk en ik zeg toen we bij de auto stonden te kijken: Moet je kijken, ik heb hier twee perfecte vinger afdrukken zitten aan de binnenkant van de auto, zegt die luie bliksem: Daar doen we niets mee, want dat levert waarschijnlijk toch niets op. Drie weken later krijg ik bericht: Wegens gebrek aan bewijs laten ze de zaak rusten....WAT NOU: GEBREK AAN BEWIJS ?????
Bij gebrek aan inzet hadden ze er neer moeten zetten. O wee als ik met 52 kilometer per uur over een tweebaansweg rij om 3 uur 's nachts, netjes nuchter en met gordel om, dan krijg ik weer een prent thuis of ik ff 28 euro wil overmaken, omdat ik volgens hun ontzetten de verkeersveiligheid in gevaar heb gebracht, stelletje nutteloze drop...len!!
Arnold

Gast

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door Gast »

Pas geleden was mijn vrouw gestolen ik bellen antwoordden ze dan zoek je toch gewoon een andere. Nou zeg heb je ooit zulke appelflappen gegeten.

pascale

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door pascale »

:D :) :lol: :D :) :lol: :P :wink: :!:

bij de politie?
helemaal zo gek nog niet :!:

Gast

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door Gast »

Ik had vorige week een aspraak bij de politie om een getuigenverklaring op te nemen. Er was haast bij zeiden ze. De volgende dag kom ik aan om 13:00. Ze laten me een kwartier wachten en vervolgens krijg ik te horen dat de desbtreffende recherceur met spoed ergens anders naar toe moest. Sindsdien heb ik er niks meer van gehoord. Het zijn een stelletje ******!!!

Imken
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jan 2004 19:59

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door Imken »

Gelukkig heb ik ook goede ervaringen met de politie te Utrecht.
Ik was mijn paspoort en die van mijn man kwijtgeraakt en dan moet je aangifte doen. Zo zijn die bureaucratische regels nu eenmaal.
Wij zijn naar bureau Marco Pololaan geweest, waar we heel snel geholpen werden. Binnen een half uur stonden wij weer buiten MET het proces verbaal in de hand.
Twee weken nadat wij nieuwe paspoorten hadden, vond ik de oude terug onder een stoel in de auto :oops:

En een andere keer werd ik op de Berekuil in Utrecht aangereden door een oelewapper die zelf verkeerd voorgesorteerd stond en dacht dat ik dat dan ook wel zou staan. Berekuil is ook een ingewikkelde, stomme rotonde.
Affijn, wij de politie gebeld. Die was er binnen 5 minuten! En ze hebben de boel prima geregeld. Twee weken later had ik het proces verbaal in huis.
Daarna nog 9 maanden op mijn geld gewacht doordat de verzekeringen van de oelewapper en iemand die mij sneed, waardoor de oelewapper op mij inreed, het niet eens konden worden wiens schuld het nu eigenlijk was.

Iets positiefs mag af en toe ook wel.

in mijn ogen functioneerd de politie te Utrecht prima!

Arnold van de Poll

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door Arnold van de Poll »

Dan mogen die wel eens in Nijkerk voordoen hoe het moet ! Hier zijn ze er uitsluitend voor om parkeerbonnen te schrijven, de junks te ondersteunen, te flitsen en alle andere stoeren activiteiten, in hun ogen, uit te voeren. Hier in Nijkerk staan agenten gelijk aan de aap. gelukkig worden ze tegenwoordig ook zo behandeld, stelletje dwazen...

Gast

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door Gast »

Bij ons in de polder zit de politie de hele dag op zolder.

!!!!

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door !!!! »

Tja, om maar niet over die grapjassen in Arnhem te beginnen.
Die doen namelijk ook niks anders dan parkeerbonnen uitdelen en koffie drinken......

Laatste vergat er eentje te remmen terwijl er voor hem wel geremd werd......
Helaas was ik degene die voor hem reed.... :?
Maar goed, kan gebeuren natuurlijk.....
Omdat hij behoorlijk hard reed en er dus best wel veel schade was aan mijn auto en het feit dat de bestuurder nog aardig jong was leek het mij verstandig om toch de politie maar ff te bellen....
Je weet immers maar nooit.....

Krijg je doodleuk te horen dat ze daar echt niet voor komen......
Waar worden ze dan voor betaald?
Vertelde het tegen mijn verzekeringsagent en die vertelde mij dat ze MOETEN komen wanneer je belt en erom vraagt.
Maar nee hoor, ze vertikken het gewoon.

PetraStrem
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jan 2004 00:34

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door PetraStrem »

Politie. Tja, ik heb er weinig vertrouwen meer in.
Het huis naast mij is van criminelen. Zij blijven na ontruimen wietplantage gewoon vrij rondlopen. Het huis verpauperd en die rotzakken (sorry0 lopen er vaak in het donker rond (ze komen enkel 's avonds en hebben geen stroom, overigens geen vloerbedekking niets).

Hoe vaak ik de politie ook bel (kentekens, info over wat ze binnen slepen) ik hoor niets van ze terug en ik zie ze nooit. Ze nemen niet eens de moeite om te komen kijken wat ze er nu weer uitspoken. Mijn huis loopt gevaar, maar criminelen hebben blijkbaar de grootste rechten hier in nederland!

bemore

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door bemore »

M'n dochter had laatst een aanrijdinkje, auto voor haar bij het stoplicht liet z'n rem los en rolde achteruit tegen haar auto aan. Bestuurster verklaarde in eerste instantie dat het helemaal haar schuld was, totdat manlief zich er mee ging bemoeien. Prompt reed dit oudere echtpaar weg.
M'n dochter naar het politieburo in Zierikzee, daar vertikte de politie om ook maar iets voor haar te doen.
Zal wel te veel papierwerk opleveren.

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Ja, dat laatste lijkt te kloppen. Wel met veel manschappen verkeerscontroles houden zoals hier in Amsterdam. En ook in de leidsestraat fietsers stoppen, die weliswaar asociaal fietsen waar het niet mag, maar tegelijkertijd de junks laten lopen. Er zijn wijken waar normale mensen niet durven te lopen, maar de politie ook niet.
Als je dan, zoals ik, onlangs op de ringweg bij Groningen een flitsbekeuring krijgt voor 6 kilometer overschrijding van 70km/u, wordt je toch een beetje link. Men meet dus met twee maten, die van "wat brengt het op" en "loop ik enig risico". Meer blauw op straat = prima, maar wel graag op de juiste plekken! Waar WIJ de burgers (wat een politieagent tenslotte ook maar gewoon is) last hebben van de kleine criminaliteit en het schorem. Overigens heb ik (dat even voor die conducteur) best wel eens meegemaakt dat de tram zo vol zat dat de deuren niet werden geopend en dat ik mooi mocht wachten op de volgende. Nou ja, dat hoort er ook bij in Amsterdam! :(

Gast

Re: Het is druk bij de politie

Ongelezen bericht door Gast »

Stel je zelf eens de vraag; Zou ik bij de politie willen werken?

Nee, dat dacht ik al, en zo zijn er duizenden anderen. Dus te weinig mensen.

Gesloten