Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Onkruid71
Berichten: 2755
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
04 mei 2024 20:41
Onkruid71 schreef:
04 mei 2024 18:45
witte angora schreef:
04 mei 2024 18:28
hoe zie je dan de oplossing voor je?
Je hebt deze vraag nog steeds niet beantwoord. Het enige wat we van jou horen is wat er niet kan, maar wat kan er volgens jou nou een keertje wél?
Net zo makkelijk als niemand voor mij de beste oplossingen kan bedenken, kan ik dat ook niet voor andere bedenken. Gewoon omdat je niet alles precies weet.

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
04 mei 2024 19:42
Onkruid71 schreef:
04 mei 2024 19:35
Dan zal in mijn ogen de verhuurder iets moeten regelen.
Heb je mijn eerdere bijdrage al gelezen?
In je link lijkt er wel sprake van een "ongeriefsvergoeding."
Zodat je tenminste iemand de boodschappen boven kunt laten brengen.

witte angora
Berichten: 30918
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
04 mei 2024 21:00
witte angora schreef:
04 mei 2024 20:41
Onkruid71 schreef:
04 mei 2024 18:45
Je hebt deze vraag nog steeds niet beantwoord. Het enige wat we van jou horen is wat er niet kan, maar wat kan er volgens jou nou een keertje wél?
Net zo makkelijk als niemand voor mij de beste oplossingen kan bedenken, kan ik dat ook niet voor andere bedenken. Gewoon omdat je niet alles precies weet.
Kortom, je bent aan het zeuren om het zeuren.

Onkruid71
Berichten: 2755
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij geef ik gewoon mijn mening.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
04 mei 2024 21:04
Moneyman schreef:
04 mei 2024 19:42
Onkruid71 schreef:
04 mei 2024 19:35
Dan zal in mijn ogen de verhuurder iets moeten regelen.
Heb je mijn eerdere bijdrage al gelezen?
In je link lijkt er wel sprake van een "ongeriefsvergoeding."
Zodat je tenminste iemand de boodschappen boven kunt laten brengen.
Precies, dat zou een uitkomst kunnen zijn van het gesprek wat ik ts aanraadde.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
04 mei 2024 19:54
Jawel hoor, maar ik bekijk het van mijn eigen kant als ik het mee zou moeten maken.
TS heeft alleen niet veel aan jouw mening, als die afwijkt van de realiteit.

Onkruid71
Berichten: 2755
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik zou niet weten waarom die veel van de realiteit afwijkt. De realiteit is toch dat het bespreekbaar moet zijn tussen de verhuurder en de huurder die met een gigantisch probleem komt te zitten. En dan moeten ze samen tot een voor beide redelijke oplossing komen.
Kijk als ik naar mijn eigen zou kijken zou het voor mij geen oplossing zijn om bij bekende tijdelijk te wonen. Ik weet niet hoe de situatie voor de TS is.
Wil zou ik als ik TS was, en de mogelijkheid heb, op zoek gaan naar een woning waar je tegen dat soort problemen niet meer aanloopt. Dus iets zonder lift.

witte angora
Berichten: 30918
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, maar als een ander exact met die suggestie komt reageer je hiermee:
Onkruid71 schreef:
04 mei 2024 20:34
witte angora schreef:
04 mei 2024 20:09
Onkruid71 schreef:
04 mei 2024 19:54
Jawel hoor, maar ik bekijk het van mijn eigen kant als ik het mee zou moeten maken. En dat er goed over gepraat zal moeten worden.
Zoals gezegd, als je ouder wordt, is het zaak toch wat meer naar beneden te gaan.
Maar met een woning heb je niet altijd keuzes.
En vervolgens dit:
Onkruid71 schreef:
04 mei 2024 21:00
witte angora schreef:
04 mei 2024 20:41
Onkruid71 schreef:
04 mei 2024 18:45
Je hebt deze vraag nog steeds niet beantwoord. Het enige wat we van jou horen is wat er niet kan, maar wat kan er volgens jou nou een keertje wél?
Net zo makkelijk als niemand voor mij de beste oplossingen kan bedenken, kan ik dat ook niet voor andere bedenken. Gewoon omdat je niet alles precies weet.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
04 mei 2024 22:12
Ik zou niet weten waarom die veel van de realiteit afwijkt.
Omdat je mening simpelweg niet klopt.

Je schrijft dat "je het niet zou accepteren", en "dat de verhuurder iets moet regelen". De werkelijkheid is precies andersom.

Onkruid71
Berichten: 2755
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
04 mei 2024 23:13
Onkruid71 schreef:
04 mei 2024 22:12
Ik zou niet weten waarom die veel van de realiteit afwijkt.
Omdat je mening simpelweg niet klopt.

Je schrijft dat "je het niet zou accepteren", en "dat de verhuurder iets moet regelen". De werkelijkheid is precies andersom.
Heb je het dan over het menselijke of over het wettelijke?

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
04 mei 2024 23:56
Moneyman schreef:
04 mei 2024 23:13
Onkruid71 schreef:
04 mei 2024 22:12
Ik zou niet weten waarom die veel van de realiteit afwijkt.
Omdat je mening simpelweg niet klopt.

Je schrijft dat "je het niet zou accepteren", en "dat de verhuurder iets moet regelen". De werkelijkheid is precies andersom.
Heb je het dan over het menselijke of over het wettelijke?
Over de realiteit.

Zoals je hebt al lang had kunnen lezen, overigens.

Onkruid71
Berichten: 2755
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ja, dat vraag ik, de wettelijke realiteit, of de menselijke realiteit?

kuklos
Berichten: 9820
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
05 mei 2024 01:00
Ja, dat vraag ik, de wettelijke realiteit, of de menselijke realiteit?
Zucht. Er is geen "wettelijke realiteit" afgezet tegen een "menselijke realiteit". Er is een realiteit. En die is simpel, je hebt nergens recht op. Er is niet zoiets wat jij "menselijke realiteit" noemt, dat is wat jij als wenselijk zou zien.

Ik deel volledig je mening dat er mensen die zo'n lift fysiek gezien nodig hebben in de aap gelogeerd zijn en dat coulance vanuit de verhuurder mooi zou zijn. En ik deel ook je mening dat niet iedereen voldoende oog heeft voor het feit dat sommigen die lift gewoon nodig hebben. Maar hou eens op met discussies als "menselijke realiteit" en "wettelijke realiteit".

Nijogeth
Berichten: 10076
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
04 mei 2024 22:12
Wil zou ik als ik TS was, en de mogelijkheid heb, op zoek gaan naar een woning waar je tegen dat soort problemen niet meer aanloopt. Dus iets zonder lift.
Dan moet ie vooral blijven waar ie zit. Kan ie binnenkort oefenen.

Mice2
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 mar 2020 16:57

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Mice2 »

Ik zelf woon in een appartementencomplex waar iets soortgelijks is gebeurd. Liftonderdelen heel lang niet leverbaar. De verhuurder (woningbouwvereniging) heeft in de tussentijd per verdieping een stoeltjeslift op de trap gemonteerd. Bewerkelijk, maar een goede oplossing. Misschien kan dat in dit geval ook.

Jack55
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2018 13:14

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Jack55 »

Nijogeth schreef:
03 mei 2024 18:42
Hoezo onmogelijk? Zo wordt het op zoveel plaatsen gedaan. Een noodlift (dus geen bouwlift) zetten ze in een dag neer.
Een voorbeeld:
https://reco-lift.eu/nl/noodliften/
Eerlijk gezegd zou dat een prima oplossing zijn. Het is van de zotte dat iemand die van een lift afhankelijk is, een maand lang zijn/haar huis niet uit kan. Zeker niet nu er beter weer aan komt. Maar ik neem aan dat er meer mensen in dat gebouw wonen, en die zullen niet allemaal tevreden zijn om een maand met de trap te moeten gaan. 5 hoog is best een klim. En ik neem aan dat er wellicht meerdere ouderen wonen?

HandigeHarrie
Berichten: 1398
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Volgens mij is een appartement in een gebouw met een lift een geschikte oplossing voor personen die moeite hebben met traplopen. Nogal vreemd om al die mensen te adviseren om BG te gaan wonen; alsof dat zomaar mogelijk is .....
Een lift die regelmatig buiten gebruik is betekent verminderd woongenot, en daarvoor zou een deel van de huur terugbetaald moeten worden (als het verwaarloosd is). Je betaalt namelijk voor die lift.
Tijdelijk buiten gebruik vanwege onderhoud is normaal, dan kunnen de buren of familileden evt. boodschappen boven brengen. Herhaaldelijk en langdurig buiten gebruik is niet normaal. Een vergoeding is dan op z'n plaats.
Een vakantiehuisje is een goed idee, en kan deels betaald worden vanuit een vergoeding van de verhuurder.

Een Wiskunde Student
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Die Reco liften kosten wel een paar centen. (zie er uit mijn raam eentje staan en daar heeft de overheid 120K voor 1 jaar voor beschikbaar gesteld)

Misschien is het goedkoopste dat ze je 20 dagen een mooie centrepark met wellness aanbieden. ( en jij dit vraagt )
Ik ga er dan wel vanuit dat er maar een paar bewoners zijn die zo moeilijk kunnen traplopen

Methusalah
Berichten: 1203
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Methusalah »

HandigeHarrie schreef:
06 mei 2024 15:48
Volgens mij is een appartement in een gebouw met een lift een geschikte oplossing voor personen die moeite hebben met traplopen. Nogal vreemd om al die mensen te adviseren om BG te gaan wonen; alsof dat zomaar mogelijk is .....
Een lift die regelmatig buiten gebruik is betekent verminderd woongenot, en daarvoor zou een deel van de huur terugbetaald moeten worden (als het verwaarloosd is). Je betaalt namelijk voor die lift.
Tijdelijk buiten gebruik vanwege onderhoud is normaal, dan kunnen de buren of familileden evt. boodschappen boven brengen. Herhaaldelijk en langdurig buiten gebruik is niet normaal. Een vergoeding is dan op z'n plaats.
Een vakantiehuisje is een goed idee, en kan deels betaald worden vanuit een vergoeding van de verhuurder.
Ongeacht je rechten en je wensen, in de realiteit gaan liften gewoon om de zo veel tijd stuk. Daar gaat niets aan veranderen. Dus als je dan slecht ter been bent is het onvermijdelijk dat hier problemen mee gaat krijgen. Ik zou mij daar niet van afhankelijk willen maken en dus wel op zoek gaan naar een begane grond woning. En als je artrose hebt, dan kan je dit aan zien komen (zolang het niet recentelijk pas ontdekt is).

Nijogeth
Berichten: 10076
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een Wiskunde Student schreef:
06 mei 2024 15:51
Die Reco liften kosten wel een paar centen. (zie er uit mijn raam eentje staan en daar heeft de overheid 120K voor 1 jaar voor beschikbaar gesteld)

Misschien is het goedkoopste dat ze je 20 dagen een mooie centrepark met wellness aanbieden. ( en jij dit vraagt )
Ik ga er dan wel vanuit dat er maar een paar bewoners zijn die zo moeilijk kunnen traplopen
Ik wou net zeggen. Als je 20 mensen 4 weken naar een Center Parcs stuurt of 4 weken een lift die schijnbaar iets meer dan 2000 per week kost moet bekostigen, dan zou ik voor optie kiezen. Die overweging zal de verhuurder moeten maken.

Plaats reactie