Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Speedy123
Berichten: 1286
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Speedy123 »

woneninterieur schreef:
16 nov 2023 08:29
Mevrouw SabSan heeft keurig van ons het bedrag ontvangen maar tot onze verbazing ook zojuist een chargeback ontvangen via haar kaart.
Mevrouw heeft het bedrag nu 2x ontvangen.
Bent u echt verbaasd dat een klant die na 17 weken wachten op een niet geleverde bestelling, na het cancellen van de bestelling en het verstrijken van de 14 dagen termijn waarin u had terug moeten betalen, een charge back aangevraagd heeft bij de creditcard maatschappij waarmee zij haar betaling maanden geleden gedaan heeft?

Het is een wonderlijke wereld.

Kan ik u wel een goede tip geven, normaliter wordt een terugbetaling altijd gedaan via het betaalmiddel waarmee betaald is. Dat voorkomt een dubbele terugbetaling in het geval van een charge back.

brigit73
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2023 16:15

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door brigit73 »

Mijn ouders hebben nog steeds hun geld niet terug.

betreft: order 4094 Fam. van Vuuren
Bed besteld en betaald via Ideal op 23 juli 2023
Levertijd op de website 2 - 3 weken

Meerdere malen berichten gestuurd over wanneer het bed zou komen, maar de datum werd steeds weer verzet.
Uiteindelijk op 9 oktober de order geannuleerd via email en aangetekende brief.

Vervolgens blijft de retourbetaling nu ook uit en hebben wij hier ook weer meerdere keren contact over gezocht. Op 1 november werden we zelfs gebeld door een meneer van woneninterieur en hij beloofde toen dat het geld voor 3 november 18.00 uur op hun rekening zou staan. Het is nu 16 november en het is nog steeds niet binnen.

Vorige week weer meerdere keren via email gevraagd en we krijgen iedere keer als antwoord dat zij de terugbetaling in hun systeem hebben verwerkt en de datum van uitbetaling schuift ook hier op, zoals bijv. "vandaag voor 18.00 op je rekening" (dit werd vorige week donderdag gestuurd via email) en wegens vertraging wordt het maandag etc. Helaas horen we dit nu al bijna 4 weken.

Moedeloos en heel frustrerend allemaal....

Bericht voor woneninterieur: u hoeft ons niet te bellen en te mailen, maar alleen maar te zorgen dat het bedrag zsm wordt bijgeschreven op de rekening van mijn ouders. Als het binnen is, zullen we dat uiteraard hier melden.
Laatst gewijzigd door brigit73 op 16 nov 2023 16:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Ida24
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2023 21:41

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ida24 »

woneninterieur schreef:
16 nov 2023 12:43
Beste Ida
Op verzoek is deze bestelling geannuleerd op 10 november.
Ook heb jij van ons een bevestiging ontvangen.
Het betaalde bedrag moet dan 23 november op je rekening staan.
Beste woneninterieur,

Ik heb deze bestelling op 8 november geannuleerd, direct nadat ik had begrepen dat het meubel niet leverbaar is. Pas 2 dagen later heb ik bevestiging van deze annulering ontvangen. Desondanks wil ik uiterlijk 21 november geld terug zien, voordat de wettelijke termijn van 14 dagen verstreken is!

En nog een advies: pas uw website aan. De betreffende kast en andere niet leverbare meubels worden nog steeds te koop aangeboden. Dit is ernstige nalatigheid. Persoonlijk vind ik dat zelfs frauduleus!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jablan »

woneninterieur schreef:
16 nov 2023 08:29
Mevrouw SabSan heeft keurig van ons het bedrag ontvangen maar tot onze verbazing ook zojuist een chargeback ontvangen via haar kaart.
Mevrouw heeft het bedrag nu 2x ontvangen.
Voor de meer ervaren forummers hier: Is er nu een vordering op deze klant of niet?

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
16 nov 2023 19:39
woneninterieur schreef:
16 nov 2023 08:29
Mevrouw SabSan heeft keurig van ons het bedrag ontvangen maar tot onze verbazing ook zojuist een chargeback ontvangen via haar kaart.
Mevrouw heeft het bedrag nu 2x ontvangen.
Voor de meer ervaren forummers hier: Is er nu een vordering op deze klant of niet?
Tuurlijk. Een van die terugbetalingen is onverschuldigd.

brigit73
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2023 16:15

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door brigit73 »

brigit73 schreef:
16 nov 2023 16:23
Mijn ouders hebben nog steeds hun geld niet terug.

betreft: order 4094 Fam. van Vuuren
Bed besteld en betaald via Ideal op 23 juli 2023
Levertijd op de website 2 - 3 weken

Meerdere malen berichten gestuurd over wanneer het bed zou komen, maar de datum werd steeds weer verzet.
Uiteindelijk op 9 oktober de order geannuleerd via email en aangetekende brief.

Vervolgens blijft de retourbetaling nu ook uit en hebben wij hier ook weer meerdere keren contact over gezocht. Op 1 november werden we zelfs gebeld door een meneer van woneninterieur en hij beloofde toen dat het geld voor 3 november 18.00 uur op hun rekening zou staan. Het is nu 16 november en het is nog steeds niet binnen.

Vorige week weer meerdere keren via email gevraagd en we krijgen iedere keer als antwoord dat zij de terugbetaling in hun systeem hebben verwerkt en de datum van uitbetaling schuift ook hier op, zoals bijv. "vandaag voor 18.00 op je rekening" (dit werd vorige week donderdag gestuurd via email) en wegens vertraging wordt het maandag etc. Helaas horen we dit nu al bijna 4 weken.

Moedeloos en heel frustrerend allemaal....

Bericht voor woneninterieur: u hoeft ons niet te bellen en te mailen, maar alleen maar te zorgen dat het bedrag zsm wordt bijgeschreven op de rekening van mijn ouders. Als het binnen is, zullen we dat uiteraard hier melden.

brthzlgr
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2023 08:57

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door brthzlgr »

Ook ik wil mij graag aansluiten bij de klacht tegen Woneninterieur.

In mei 2023 een eettafel van 1200 euro besteld en betaald. Deze is na 3x een beloofde leverdatum en vrij nemen nooit geleverd zonder te melden dat dit niet doorging. Zijn amper bereikbaar en inderdaad is het webwinkel certificaat tijdelijk ingetrokken.

Op 30 oktober geannuleerd en nu 20 dagen later na wederom steeds beloftes van over een aantal dagen staat het op uw rekening nog geen terugbetaling ontvangen. Ver voorbij de wettelijke 14 dagen en het lijkt er inmiddels op dat we simpelweg naar ons geld kunnen fluiten.

Melding gedaan bij ACM en als we woensdag (want nu zou het weer begin volgende week worden) nog geen geld hebben gaan we helaas over op een incassobureau.

Nu zijn ze vandaag ook nog van Google verdwenen, zie dit dus echt als een waarschuwing hier niet te bestellen.

Na het plaatsen van reviews krijg ik wel meteen het vriendelijk doch dringend verzoek deze te verwijderen omdat ze schadelijk zouden zijn terwijl er enkel feiten in staan en het belangrijk is dat potentiële klanten gewaarschuwd worden voor dit bedrijf.

Ordernummer 3732

brigit73
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2023 16:15

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door brigit73 »

Update 19 november, wij hebben vandaag het volgende bericht ontvangen van woneninterieur.nl:

"Wel klopt het dat het niet ontvangen is maar dat is puur onmacht geweest. Afgelopen maanden waren er intern de nodige problemen die gelukkig zijn opgelost. U kan er 100% op rekenen dat het komende week op de rekening staat. Nogmaals dank"

Mocht het bedrag binnen komen, dan vermeld ik dat hier uiteraard. We wachten weer af....

brthzlgr
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2023 08:57

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door brthzlgr »

brigit73 schreef:
19 nov 2023 20:52
Update 19 november, wij hebben vandaag het volgende bericht ontvangen van woneninterieur.nl:

"Wel klopt het dat het niet ontvangen is maar dat is puur onmacht geweest. Afgelopen maanden waren er intern de nodige problemen die gelukkig zijn opgelost. U kan er 100% op rekenen dat het komende week op de rekening staat. Nogmaals dank"

Mocht het bedrag binnen komen, dan vermeld ik dat hier uiteraard. We wachten weer af....
Beste Brigit,

Wij kregen 15 november hetzelfde bericht, alleen dan zouden wij het binnen enkele dagen hebben nadat ons de week daarvoor 3-4 dagen was beloofd. Het is inmiddels 20 november en wij hebben nog steeds niets ontvangen.

brigit73
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2023 16:15

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door brigit73 »

brthzlgr schreef:
20 nov 2023 09:20
brigit73 schreef:
19 nov 2023 20:52
Update 19 november, wij hebben vandaag het volgende bericht ontvangen van woneninterieur.nl:

"Wel klopt het dat het niet ontvangen is maar dat is puur onmacht geweest. Afgelopen maanden waren er intern de nodige problemen die gelukkig zijn opgelost. U kan er 100% op rekenen dat het komende week op de rekening staat. Nogmaals dank"

Mocht het bedrag binnen komen, dan vermeld ik dat hier uiteraard. We wachten weer af....
Beste Brigit,

Wij kregen 15 november hetzelfde bericht, alleen dan zouden wij het binnen enkele dagen hebben nadat ons de week daarvoor 3-4 dagen was beloofd. Het is inmiddels 20 november en wij hebben nog steeds niets ontvangen.
Goedemorgen allemaal, mijn ouders hebben vanmorgen het geld terug ontvangen van woneninterieur!!
Ze zijn heel blij, wel jammer dat het allemaal zo gelopen is.
Wij zullen wel nooit meer iets via Ideal vooruit betalen, bij welk bedrijf dan ook. Weer wat geleerd :-)

brigit73
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2023 16:15

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door brigit73 »

brigit73 schreef:
17 nov 2023 11:00
brigit73 schreef:
16 nov 2023 16:23
Mijn ouders hebben nog steeds hun geld niet terug.

betreft: order 4094 Fam. van Vuuren
Bed besteld en betaald via Ideal op 23 juli 2023
Levertijd op de website 2 - 3 weken

Meerdere malen berichten gestuurd over wanneer het bed zou komen, maar de datum werd steeds weer verzet.
Uiteindelijk op 9 oktober de order geannuleerd via email en aangetekende brief.

Vervolgens blijft de retourbetaling nu ook uit en hebben wij hier ook weer meerdere keren contact over gezocht. Op 1 november werden we zelfs gebeld door een meneer van woneninterieur en hij beloofde toen dat het geld voor 3 november 18.00 uur op hun rekening zou staan. Het is nu 16 november en het is nog steeds niet binnen.

Vorige week weer meerdere keren via email gevraagd en we krijgen iedere keer als antwoord dat zij de terugbetaling in hun systeem hebben verwerkt en de datum van uitbetaling schuift ook hier op, zoals bijv. "vandaag voor 18.00 op je rekening" (dit werd vorige week donderdag gestuurd via email) en wegens vertraging wordt het maandag etc. Helaas horen we dit nu al bijna 4 weken.

Moedeloos en heel frustrerend allemaal....

Bericht voor woneninterieur: u hoeft ons niet te bellen en te mailen, maar alleen maar te zorgen dat het bedrag zsm wordt bijgeschreven op de rekening van mijn ouders. Als het binnen is, zullen we dat uiteraard hier melden.
Goedemorgen allemaal, mijn ouders hebben vanmorgen het geld terug ontvangen van woneninterieur!!
Ze zijn heel blij, wel jammer dat het allemaal zo gelopen is.
Wij zullen wel nooit meer iets via Ideal vooruit betalen, bij welk bedrijf dan ook. Weer wat geleerd :-)

SabSan
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2023 06:18

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door SabSan »

Moneyman schreef:
16 nov 2023 21:22
Jablan schreef:
16 nov 2023 19:39
woneninterieur schreef:
16 nov 2023 08:29
Mevrouw SabSan heeft keurig van ons het bedrag ontvangen maar tot onze verbazing ook zojuist een chargeback ontvangen via haar kaart.
Mevrouw heeft het bedrag nu 2x ontvangen.
Voor de meer ervaren forummers hier: Is er nu een vordering op deze klant of niet?
Tuurlijk. Een van die terugbetalingen is onverschuldigd.
Lijkt mij zeer logisch dat dit zo is, ware het niet dat ik de creditcardmaatschappij allang heb ingelicht dat ik mijn geld terug heb ontvangen en dat zij de chargeback kunnen stoppen. Als je niet zeker bent dat je je geld terugkrijgt zet je alles in het werk om dit uiteraard wel terug te krijgen. Woneninterieur kan ophouden met elke keer overal reageren en nogmaals hun blijkbaar kostbare tijd, geld en energie stoppen in of een goede bedrijfsvoering of mensen terug te betalen. Zo keurig was de betaling overigens niet, want de manier waarop zij klanten aan het lijntje houden is ongekend.

Enig onderzoek laat zien dat deze 'problemen' al meer dan 2 jaar gaande zijn, dus het is geen tijdelijkheid meer.

SabSan
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2023 06:18

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door SabSan »

juliomariner schreef:
15 nov 2023 14:35
Ruud.A schreef:
09 nov 2023 18:01

Nogal slordig voor een jurist. (wat een jurist dan ook moge zijn)
Ik zal het straks wel opzoeken.
Google zegt over jurist:
Een jurist heeft vaak een juridische opleiding gevolgd, bijvoorbeeld een universitaire of HBO-studie rechten, maar een dergelijke opleiding is niet vereist.. Jurist is namelijk geen beschermde titel, dus in principe mag iedereen zichzelf jurist noemen.
Dat kan, alleen weegt het denk ik wel ietsje zwaarder als je LLM achter je naam mag plaatsen na het behalen van je universitaire graad in de master Rechtsgeleerdheid.

brthzlgr
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2023 08:57

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door brthzlgr »

brigit73 schreef:
20 nov 2023 12:43
brthzlgr schreef:
20 nov 2023 09:20
brigit73 schreef:
19 nov 2023 20:52
Update 19 november, wij hebben vandaag het volgende bericht ontvangen van woneninterieur.nl:

"Wel klopt het dat het niet ontvangen is maar dat is puur onmacht geweest. Afgelopen maanden waren er intern de nodige problemen die gelukkig zijn opgelost. U kan er 100% op rekenen dat het komende week op de rekening staat. Nogmaals dank"

Mocht het bedrag binnen komen, dan vermeld ik dat hier uiteraard. We wachten weer af....
Beste Brigit,

Wij kregen 15 november hetzelfde bericht, alleen dan zouden wij het binnen enkele dagen hebben nadat ons de week daarvoor 3-4 dagen was beloofd. Het is inmiddels 20 november en wij hebben nog steeds niets ontvangen.
Goedemorgen allemaal, mijn ouders hebben vanmorgen het geld terug ontvangen van woneninterieur!!
Ze zijn heel blij, wel jammer dat het allemaal zo gelopen is.
Wij zullen wel nooit meer iets via Ideal vooruit betalen, bij welk bedrijf dan ook. Weer wat geleerd :-)
Wat fijn voor uw ouders, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik hoop dat ik ditzelfde bericht zo snel mogelijk kan posten. Inmiddels aangifte gedaan in de hoop dat dit het proces versnelt, dan kunnen we deze ook intrekken.

SabSan
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2023 06:18

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door SabSan »

Mijn eerste bericht kan ik niet meer aanpassen naar de huidige tijd. Ik heb gezegd tegen woneninterieur.nl dat ik sowieso mijn berichten niet ga verwijderen, dus dan maar een update. Op 7 november in de ochtend is het bedrag, na veel en veel en veel te veel mails, teruggestort. Uiteraard had ik al een chargeback lopen, maar die start je nadat je erachter komt dat er iets niet pluis is. Deze is, zoals ik eerder al had gezegd, stopgezet. Ik heb zelf de creditcardmaatschappij gelijk gebeld en geïnformeerd dat het geld is teruggestort door woneninterieur.nl via de bank met mijn toestemming. De vermoedelijk eigenaar van woneninterieur.nl wilde nog telefonisch contact met mij, maar daar had ik geen enkele behoefte aan, gezien de tijd die er is verstreken en de desinformatie die is gegeven. Het zou en zal absoluut niks toevoegen aan het beeld wat zij hebben gecreëerd. Ik zal ook niet zeggen dat ik blij ben dat ze hebben teruggestort, want 1. ik heb er recht op mijn eigen geld als er geen prestatie tegenover staat, 2. ik wilde een nieuwe tafel en die is er nu nog steeds niet en 3. het heeft zoveel negatieve energie gekost dat ik echt teleurgesteld ben in hoe mensen blijkbaar met elkaar om kunnen gaan.

Daarna begon het rapporteren van mijn reviews weer door hen en wilde zij druk op mij uitoefenen dat ik de reviews moest verwijderen.
Ik heb aangegeven dat ik de teksten zou aanpassen naar de huidige tijd, maar verwijderen doe ik niet, want het is mijn ervaring en ik geef aan wat ik ga/ging doen op basis van feiten. Bovendien was ik hier al bijna 4 maanden mee bezig, dus ik voelde totaal geen haast om per direct mijn reviews aan te gaan passen. Laat je vooral niet onder druk zetten als jij slachtoffer bent en zij fout hebben gehandeld.

Ironisch om te zien dat zij denken de rollen te kunnen omdraaien door mij te mailen dat zij op 16 november binnen 72 uur aangifte te zullen gaan doen van fraude?! Vanwege de chargeback!?! Staat ze vrij om te doen, nogmaals ik heb juist gehandeld en ik denk dat er een beerput opengaat als zij zich nu in een slachtofferrol willen gaan wurmen. Iets met slapende honden wakker maken?

'Daarna ontvangen wij ook een bevestiging dat het bericht van google en trustpilot is en van radar.' - aldus woneninterieur.nl in een e-mail van 16 november naar mij. Alles moet gewist worden. Ga ik dus niet doen, heb nooit die toezegging gedaan. Aanpassen is wat anders dan verwijderen en ik bepaal nog steeds wat ik aanpas.

Kortom, ik hoop dat alle gedupeerden hun geld terugkrijgen en/of dat u uw meubel als nog geleverd krijgt. Als woneninterieur.nl een oprecht bedrijf is die gewoon geen bedrijf kunnen runnen adviseer ik: stel je zaken als een malle op orde, want je verliest ongelofelijk veel klanten en richt je energie op goede bedrijfsvoering in plaats van alleen maar op voor jullie negatieve reviews rapporteren. Als het geen oprecht bedrijf is en mensen willen oplichten/bestelen hoe je het ook wil noemen, dan moet hier een verdienmodel achter zitten over de ruggen van onschuldige mensen. Ik geloof in karma en dan komt de waarheid echt aan het licht. Of het nou een maand, jaar, 2 jaar is...

Ik weet in ieder geval dat ik nooit meer hier iets koop, ik raad het bedrijf ook echt niet aan, want het is hoofdpijn, stress, boosheid omdat je achter je eigen hard verdiende geld aan moet. Thuiswinkelwaarborg certificaat is tijdelijk ingetrokken, die van Ecommerce Trustmark ook en met Trees for All blijken ze helemaal geen samenwerking mee te hebben dan wel te hebben gehad. Met de leverancier Livingfurn overigens ook niet, na navraag omdat mijn tafel maar niet kwam. Woneninterieur.nl geen dealer meer (ooit dus wel). De tafel staat echter nog steeds online als zijnde te bestellen. Plus zijn ze per heden (ik keek zonet) verdwenen van Google. Bespaar jezelf de negatieve energie, betaal een klein beetje mee door te bestellen bij een betrouwbaar bedrijf en je hebt je meubels gewoon die je graag wilt.

Aan woneninterieur.nl: laat mij met rust! We hebben geen enkele verplichting meer jegens elkaar.

rwolters
Berichten: 1593
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door rwolters »

SabSan schreef:
10 nov 2023 11:13
Ik had een typefoutje gemaakt. Ik blijf ook een mens. Woneninterieur had de wettelijke termijn overschreden van 14 dagen want 6 november na 20 uur was er nog niks gestort. 7 november in de ochtend is er inderdaad gestort en een compensatie waar ik niet om heb gevraagd. We kunnen het wel beschouwen als wettelijke rente vanwege vertraagde betaling. Vervolgens werd ik continu gebeld door hen, waarschijnlijk om mijn reviews weg te halen. Aangezien het mij 17 weken heeft gekost om uiteindelijk geen tafel te krijgen en te moeten strijden om mijn geld terug te krijgen, voel ik geen haast om nu alles per direct in de reviews 'aan te passen'. Verwijderen doe ik sowieso niet, want mijn berichten waren en zijn gebaseerd op feiten. Ik geef ook niet meer sterren, want het blijft gewoon waardeloos.
Aub bel/mail mij niet meer, ik heb geen behoefte aan een gesprek, het voegt niks toe en gebruik die energie om alle gedupeerden terug te betalen. Ik kom toch niet terug als klant.
Typfoutjes zijn nogal slordig voor juristen. Hun core business is typefoutjes zoeken bij de tegenpartij.

Ihsanelaa
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 nov 2023 23:39

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ihsanelaa »

Hier helaas nog een gedupeerde! Order #3493.. ovale Salvator tafel besteld t.w.v. 890,10 euro op 9 APRIL 2023. Ik ben maanden aan het lijntje gehouden en heb er uiteindelijk voor gekozen om de tafel te annuleren aangezien ik een leverdatum had gekozen en zij natuurlijk niet geleverd hebben.. zoals bovenstaande berichten, gooien ze het op de ‘lange levertijd’. Ik heb een andere meubelzaak benaderd en daar kon de tafel binnen 7 dagen geleverd worden.

De tafel is geannuleerd en ik wil spoedig binnen de wettelijke betaaltermijn mijn geld terug. Gebeurt dit niet, dan komen er financiële gevolgen voor de webshop, we staan allen volledig in ons recht om een incassobureau in te schakelen. Daarnaast kan ik juridische stappen nemen.

brthzlgr
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2023 08:57

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door brthzlgr »

Ihsanelaa schreef:
20 nov 2023 23:50
Hier helaas nog een gedupeerde! Order #3493.. ovale Salvator tafel besteld t.w.v. 890,10 euro op 9 APRIL 2023. Ik ben maanden aan het lijntje gehouden en heb er uiteindelijk voor gekozen om de tafel te annuleren aangezien ik een leverdatum had gekozen en zij natuurlijk niet geleverd hebben.. zoals bovenstaande berichten, gooien ze het op de ‘lange levertijd’. Ik heb een andere meubelzaak benaderd en daar kon de tafel binnen 7 dagen geleverd worden.

De tafel is geannuleerd en ik wil spoedig binnen de wettelijke betaaltermijn mijn geld terug. Gebeurt dit niet, dan komen er financiële gevolgen voor de webshop, we staan allen volledig in ons recht om een incassobureau in te schakelen. Daarnaast kan ik juridische stappen nemen.
Wij zitten in precies dezelfde situatie, alleen dan de Salvator 230cm van 1299 euro besteld in mei. Inmiddels 23 dagen verstreken sinds annulering, en telkens wordt gezegd dat we snel ons geld krijgen (3-5 dagen, begin volgende week). Tot op heden geen geld en geen enkele afspraak nagekomen. Zeiden inderdaad dat het een landelijk probleem was qua levering maar bij een andere zaak hadden we hem binnen 5 dagen in huis.

Wij hebben aangifte gedaan bij de politie, het lijkt erop dat je je geld nooit krijgt, enkel loze beloftes. Enige contact is dat het weer een paar dagen duurt of verzoeken om reviews te verwijderen, heel apart. Telefonisch ook niet bereikbaar.

SabSan
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2023 06:18

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door SabSan »

brthzlgr schreef:
21 nov 2023 12:01
Ihsanelaa schreef:
20 nov 2023 23:50
Hier helaas nog een gedupeerde! Order #3493.. ovale Salvator tafel besteld t.w.v. 890,10 euro op 9 APRIL 2023. Ik ben maanden aan het lijntje gehouden en heb er uiteindelijk voor gekozen om de tafel te annuleren aangezien ik een leverdatum had gekozen en zij natuurlijk niet geleverd hebben.. zoals bovenstaande berichten, gooien ze het op de ‘lange levertijd’. Ik heb een andere meubelzaak benaderd en daar kon de tafel binnen 7 dagen geleverd worden.

De tafel is geannuleerd en ik wil spoedig binnen de wettelijke betaaltermijn mijn geld terug. Gebeurt dit niet, dan komen er financiële gevolgen voor de webshop, we staan allen volledig in ons recht om een incassobureau in te schakelen. Daarnaast kan ik juridische stappen nemen.
Wij zitten in precies dezelfde situatie, alleen dan de Salvator 230cm van 1299 euro besteld in mei. Inmiddels 23 dagen verstreken sinds annulering, en telkens wordt gezegd dat we snel ons geld krijgen (3-5 dagen, begin volgende week). Tot op heden geen geld en geen enkele afspraak nagekomen. Zeiden inderdaad dat het een landelijk probleem was qua levering maar bij een andere zaak hadden we hem binnen 5 dagen in huis.

Wij hebben aangifte gedaan bij de politie, het lijkt erop dat je je geld nooit krijgt, enkel loze beloftes. Enige contact is dat het weer een paar dagen duurt of verzoeken om reviews te verwijderen, heel apart. Telefonisch ook niet bereikbaar.
Wij hadden precies dezelfde tafel besteld. Leverancier deed geen zaken meer met ze, maar dat moest ik Woneninterieur zogenaamd vertellen. Meneer Tom of wie ze ook mogen zijn had daar even geen antwoord op toen ik hem rechtstreeks sprak destijds.....hele vreemde zaak. Als ze al over hun termijn zijn kun je ook wettelijke rente eisen per dag. Het is gewoon schandalig.

riddert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door riddert »

Als een fabrikant niet aan een leverancier meer levert, heeft dat meestal te maken met het niet betalen van facturen.
Daar zal woneninterier een reden voor hebben, waarschijnlijk hebben ze een cashflow probleem.
Dat maakt ook dat betalingen van geannuleerde orders slecht betaald worden.

Plaats reactie