Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

witte angora
Berichten: 30907
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... dan weet je wat er nu gaat gebeuren. Half Nederland gaat uit frustratie nu echt alles aan zijn laars lappen, en hoppa! - het aantal besmettingen komt binnen een week of twee boven de 10.000.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
11 apr 2021 18:23
witte angora schreef:
11 apr 2021 18:12
Nou... dan weet je wat er nu gaat gebeuren. Half Nederland gaat uit frustratie nu echt alles aan zijn laars lappen, en hoppa! - het aantal besmettingen komt binnen een week of twee boven de 10.000.
En waarom denkt u dat? Wie zijn gefrustreerd?
Wat een zwartkijkerij.

Nijogeth
Berichten: 10054
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Haal gewoon de avondklok eraf, want dat zorgt niet voor meer besmettingen. En geef gewoon aan dat bij bepaald weer de terrassen open mogen onder bepaalde voorwaarden, zodat de parken niet stampvol zitten. Ik denk dat je daar veel druk van mensen af kan nemen en er zullen geen extra besmettingen van komen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Viroloog @Nijogeth? de avondklok zit niemand in de weg, beter de winkels open. Dan hebben mensen nog wat anders te doen dan in de natuur te lopen.

Nijogeth
Berichten: 10054
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
11 apr 2021 18:27
Viroloog @Nijogeth? de avondklok zit niemand in de weg, beter de winkels open. Dan hebben mensen nog wat anders te doen dan in de natuur te lopen.
Nou ja, de avondklok houdt geen besmettingen tegen, dus wat dat betreft heeft het geen nut. De winkels helemaal open zorgt echter wel voor extra besmettingen, omdat je dan veel meer funshoppers in binnensteden krijgt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Tja, C&A is groter dan menige Jumbo dus snap niet dat ze niet per aantal open gaan. Avondklok heb ik totaal geen moeite mee. Lekker rustig als ik met de hond loop .

witte angora
Berichten: 30907
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

snellie schreef:
11 apr 2021 18:53
Dit halfzachte getuttel schiet immers ook niet op.
Klopt, maar veel mensen kunnen er intussen wel op schieten. :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
11 apr 2021 18:01
Maar de uitgelekte versoepelingen gaan dus gewoon niet door.
Was te verwachten, toch?? Alleen maar geroeptoeter voor de bühne!
Wie is er nu nog blind voor de oplopende cijfers?

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
11 apr 2021 18:36
Lady1234 schreef:
11 apr 2021 18:01
Maar de uitgelekte versoepelingen gaan dus gewoon niet door.
Ik heb dringend een kabelnaald nodig!
Jammer, ik heb een tijdje terug mijn koker met alle soorten naalden weggegeven.

Misschien van iemand lenen, of bijvoorbeeld kijken bij de Hema. Of een tijdelijk een stukje kabel gebruiken. Past er wel bij.

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
11 apr 2021 19:04
Lady1234 schreef:
11 apr 2021 18:01
Maar de uitgelekte versoepelingen gaan dus gewoon niet door.
Wie is er nu nog blind voor de oplopende cijfers?
Velen hier op het forum.

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bent geen ene IC afgeweest. En die cijfers zijn ook niet te bestrijden. U voorziet een revolutie? Doe niet zo belachelijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
11 apr 2021 19:11
moederslink schreef:
11 apr 2021 19:04
Lady1234 schreef:
11 apr 2021 18:01
Maar de uitgelekte versoepelingen gaan dus gewoon niet door.
Wie is er nu nog blind voor de oplopende cijfers?
Velen hier op het forum.
Niet alleen hier, protesten alom!
Ik snap het niet, écht niet.....als je zaak naar de kl**** is , ok, maar de ' gewone ' burger??
Kom op zeg! Hou gewoon ff vol, tot iedereen is gevaccineerd ( of niet) en je in ieder geval niet besmettelijk bent of besmet kan worden.
Ga gewoon flink wandelen , haal wat te drinken in huis, maak het thuis warm en gezellig , # does lief en hou je klep eens ! Accepteer het domweg.
Dat gejammer .....grrrr🥴 er zijn véél ergere dingen , wees blij met wat er nog wél mogelijk is!
We zitten tenslotte niet in een concentratiekamp of in een strafkamp in Siberië.

De gewone reguliere zorg is afgeschaald , triest ! Zovelen die nu niet behandeld kunnen worden.
Je zult maar een van hen zijn of een van je dierbaren.

angel1978
Berichten: 11000
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

snellie schreef:
11 apr 2021 20:16
Tja, als je veel ondernemers in je vriendenkring hebt, reageer je iets anders. Maar laat het maar faillissementen regenen hoor. Beginnen we in 2022 weer opnieuw. Als iedereen die dat wil tenminste dan is gevaccineerd........
Vergeet niet dat wij de rekening van die faillissementen uiteindelijk ook betalen. Dan zit ik liever op een terrasje.
Die regen aan Faillissementen geloof ik inmiddels ook wel. Als er ergens cijfers discutabel zijn dan is het daar wel.
Teveel aan de beademing en teveel de schuld naar corona terwijl dat alleen de laatste druppel is en de emmer toch al vol was.

scharrelschipper
Berichten: 1834
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
11 apr 2021 19:16
U bent geen ene IC afgeweest. En die cijfers zijn ook niet te bestrijden. U voorziet een revolutie? Doe niet zo belachelijk.
Natuurlijk is niemand de ic`s afgeweest.
De cijfers zijn zeer onduidelijk,ze spreken elkaar tegen,dat weten we allang.
Dus kunnen we hier op dit forum ook niet zoveel zinnigs zeggen behalve onze eigen ideeen en meningen,als die al zinnig zijn.
En het idee van een revolutie is dan wel wat extreem misschien,maar er komt een dag dat het volk het niet meer pikt.
Je blind staren op de redding door het vaccin en verder nergens over nadenken lijkt mij ook niet de goede weg.
En een ieder voor belachelijk of erger uit maken die een andere mening heeft dan de jouwe is naar mijn mening zeer zeker niet de goede weg.
Maar goed,het is hier alleen maar een forum van eigenwijze figuren (hoor ik ook bij) die van alles roepen,en dat zal de wereld niet veranderen/verbeteren.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@jose, als iedereen zich een jaar lang aan de regels had gehouden, hadden ze nou niet hoeven afschalen.
Al ben ik het met het afschalen ook niet eens.
Ik vind jouw reactie erg hard en egoïstisch.
Samen moeten wij hier doorheen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
11 apr 2021 21:07

Als de ziekenhuizen beter voor hun personeel hadden gezorgd was er nu minder druk geweest
Hier ben ik het wel mee eens.

En het is naar mijn mening onterecht dat alles maar in de schoenen wordt geschoven van de burger die zich niet aan de maatregelen zou houden.
Naar mijn mening is dit wel terecht de vele illegale feestjes maar ff op te noemen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Angstzaaierij?? Kom op zeg, dan ben je wel extreem angstig.
Inderdaad, de demonstraties en kerkbijeenkomsten was ik ff vergeten.

Wat betreft de supermarkt, mensen moeten toch eten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wandelen, ik denk dat iedereen het wel zat is.
Het is niet anders, je moet er mee dealen.

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt toch al corona gehad Jose? En een deel van uw familie ook? En @snellie krijgt het niet. Mooi toch?

angel1978
Berichten: 11000
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
11 apr 2021 20:46
moederslink schreef:
11 apr 2021 19:19
Lady1234 schreef:
11 apr 2021 19:11

Velen hier op het forum.
Niet alleen hier, protesten alom!
Ik snap het niet, écht niet.....als je zaak naar de kl**** is , ok, maar de ' gewone ' burger??
Kom op zeg! Hou gewoon ff vol, tot iedereen is gevaccineerd ( of niet) en je in ieder geval niet besmettelijk bent of besmet kan worden.
Ga gewoon flink wandelen , haal wat te drinken in huis, maak het thuis warm en gezellig , # does lief en hou je klep eens ! Accepteer het domweg.
Dat gejammer .....grrrr🥴 er zijn véél ergere dingen , wees blij met wat er nog wél mogelijk is!
We zitten tenslotte niet in een concentratiekamp of in een strafkamp in Siberië.

De gewone reguliere zorg is afgeschaald , triest ! Zovelen die nu niet behandeld kunnen worden.
Je zult maar een van hen zijn of een van je dierbaren.
Maar waarom krijgen coronapatiënten nu al ruim een jaar voorrang op anderen? Waarom moet iemand met een andere ernstige ziekte heeft die bv dringend een operatie nodig heeft daarvoor wijken?

Laat dan maar eens iemand met corona doodgaan denk ik dan. En help die nierpatiënt met een niertransplantatie bv.
Het overgrote deel van de coronapatiënten heeft een onderliggende ziekte. Maar mensen met een onderliggende ziekte zonder corona worden niet geholpen.

En als je kijkt naar de sterftecijfers en die afzet tegen de gevolgen van de maatregelen voor inmiddels miljoenen mensen kun je daar toch wel je vraagtekens bijzetten.
Je zoveelste onzin bericht José. Corona patiënten krijgen geen voorrang.

Gesloten