Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5514
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als afsluitertje wat 'leuke' vrekkenstreken https://www.telegraaf.nl/vrouw/14557655 ... ad-gegeten

witte angora
Berichten: 30883
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
01 apr 2024 14:05
witte angora schreef:
01 apr 2024 12:41
(…) Maar vanmorgen kwam ik op een tijdschrift dat 'De levende natuur' heet. Niet zo heel bekend, iets van 2000 abonnees. Het blijkt al sinds 1896 te bestaan, een van de oprichters is een bekende: Jac. Thijssen. Geen idee of het wat is. Gewoon proberen, het eerste jaar kost me de kop niet. Ben benieuwd!
Dat het nog bestaat, dat wist ik niet. Ik heb hier nog een paar ver-vooroorlogse ingebonden jaargangen staan, uit 1910 of daaromtrent.
Het bestaat inderdaad nog. Heb intussen een artikel door kunnen lezen. Informatief, zeker, maar om het voor te lezen tijdens het voetbalkijken, dat gaat het niet worden. Het is erg diepgravende informatie, wat ik zo zie. Was een artikel over de verzuring van de Veluwe, en wat er aan te doen is. Maar ook hoe het ontstaat en zo, om welke elementen het gaat - heel wat anders dan de Libelle of zo. Maar ik kan nog niet zeggen of het nu een soortement van vakblad is.

Onkruid71
Berichten: 2723
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Zou het van conspiracy naar feit gaan?

https://www.ad.nl/buitenland/nieuw-onde ... ndienst%20(GRU,functionarissen%20in%20binnen%2D%20en%20buitenland.

Diegene die dat toen allemaal beweerde jaren geleden werden voor gek verklaard.

Het zou me niet verbazen als het waar is.

witte angora
Berichten: 30883
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmorgen niet de puf om op reis te gaan. En ook al is het 2e Paasdag, het is maandag. Dus het gebruikelijke maandagschema uit de kast gehaald en gaan poetsen. Ben enkel niet naar de sportschool geweest.

Vanavond lekker genieten van mijn schone en gepoetste huisje.

kuklos
Berichten: 9798
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

RvC schorst Alex Kroes wegens zeer sterke aanwijzingen voor handel met voorwetenschap
https://www.ajax.nl/artikelen/rvc-schor ... etenschap/

De man is per 15 maart officieel in dienst getreden.

J. Deltoer
Berichten: 3111
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De gifbeker voor deze vennootschap is nog stees niet leeg. Mooi.

Nijogeth
Berichten: 10037
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat mij betreft mag direct de hele raad van commissarissen eruit. Pluk maar 4 simpele zielen van straat, die willen waarschijnlijk wel goed proberen te functioneren.

Als je toch al in augustus weet dat die man aandelen heeft, al jaren, en er nog wat bij heeft gekocht een week van te voren, dan kun je toch niet hem er in april daarvoor uitgooien, terwijl ie in maart is begonnen. Daarbij is er niet eens naar de AFM gestapt, dat doet Kroes nu zelf (ik geef hem best wel eens kans, want iedereen wist al dat Ajax hem aan wilde stellen voordat het definitief was, dus het was geen voorkennis die niet bekend was en daarnaast was het niet iets waarmee de koers beïnvloedt zou worden). De RVC heeft 6 maanden de tijd gehad om iets te doen met de informatie, maar omdat Quote vorige week wat vragen stelde moet hij er nu ineens uit.

Het idee zelf, daar kan ik me wel in vinden. Investeren, zodat het zelf financiële gevolgen heeft als je belabberd werk levert en zo laten zien dat je er vertrouwen in hebt dat het de goede kant op gaat. Tot nu toe is de koers echter gezakt.

Onkruid71
Berichten: 2723
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het onderwerp in de kamer is nu, dat "personen" in de politiek geld uit Rusland hebben gekregen.
Dat zou de democratie in de weg staan.
Maar wat is nou het verschil als partijen grote bedragen van bedrijven krijgen, staat dat niet de democratie in de weg?

kuklos
Berichten: 9798
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

@Onkruid71, goede vraag. Er zullen veel factoren zijn die hierop van invloed zijn.

Lady1234
Berichten: 27189
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
02 apr 2024 18:07
Het onderwerp in de kamer is nu, dat "personen" in de politiek geld uit Rusland hebben gekregen.
Dat zou de democratie in de weg staan.
Maar wat is nou het verschil als partijen grote bedragen van bedrijven krijgen, staat dat niet de democratie in de weg?
Als u wilt weten wat ze allemaal krijgen, hier staat het vermeld.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... w-vastgoed

scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

kuklos schreef:
02 apr 2024 18:14
@Onkruid71, goede vraag. Er zullen veel factoren zijn die hierop van invloed zijn.
Enerzijds kun je zeggen "ik symphatiseer met deze partij dus help ik met mijn donatie om hun kosten te dekken"
Anderzijds "ik doneer zodat ik indirect invloed kan uitoefenen"
Is een verschil,of toch niet?
Trouwens,wat let mij om aan de campane van Trump of Biden bij te dragen?
Niet dat ik dat van plan ben,maar dat mag toch?
Voorlopig draag ik alleen in de vorm van een lidmaatschap aan een partij bij.
Dat gaat over een paar euro per maand,en ik heb dan ook niet de illusie dat ik ook maar enige invkoed kan uitoefenen.

rwolters
Berichten: 1585
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
02 apr 2024 18:07
Het onderwerp in de kamer is nu, dat "personen" in de politiek geld uit Rusland hebben gekregen.
Dat zou de democratie in de weg staan.
Maar wat is nou het verschil als partijen grote bedragen van bedrijven krijgen, staat dat niet de democratie in de weg?
Niet als het allemaal volgens de regels wordt gedocumenteerd. Heb jij informatie over politici die geld accepteren van bedrijven dat niet opgeven? Zo ja, dan zijn er vast wel journalisten geïnteresseerd om daar iets mee te doen.

Onkruid71
Berichten: 2723
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
03 apr 2024 12:58
Onkruid71 schreef:
02 apr 2024 18:07
Het onderwerp in de kamer is nu, dat "personen" in de politiek geld uit Rusland hebben gekregen.
Dat zou de democratie in de weg staan.
Maar wat is nou het verschil als partijen grote bedragen van bedrijven krijgen, staat dat niet de democratie in de weg?
Niet als het allemaal volgens de regels wordt gedocumenteerd. Heb jij informatie over politici die geld accepteren van bedrijven dat niet opgeven? Zo ja, dan zijn er vast wel journalisten geïnteresseerd om daar iets mee te doen.
Ligt er aan of die regels ook juist zijn. Als je een grote donatie doet aan een politieke partij, maar je personeel geen fatsoenlijk loon geeft, vraag ik me toch af, waarom doneer je zoveel, het is niet omdat ze zo vrijgevig zijn dan.

Thijs124
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Pure liefdadigheid vanuit bedrijven bestaat niet (meer).
Het zal toch wel altijd voor wat hoort wat zijn.

rwolters
Berichten: 1585
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
03 apr 2024 13:34
rwolters schreef:
03 apr 2024 12:58
Onkruid71 schreef:
02 apr 2024 18:07
Het onderwerp in de kamer is nu, dat "personen" in de politiek geld uit Rusland hebben gekregen.
Dat zou de democratie in de weg staan.
Maar wat is nou het verschil als partijen grote bedragen van bedrijven krijgen, staat dat niet de democratie in de weg?
Niet als het allemaal volgens de regels wordt gedocumenteerd. Heb jij informatie over politici die geld accepteren van bedrijven dat niet opgeven? Zo ja, dan zijn er vast wel journalisten geïnteresseerd om daar iets mee te doen.
Ligt er aan of die regels ook juist zijn. Als je een grote donatie doet aan een politieke partij, maar je personeel geen fatsoenlijk loon geeft, vraag ik me toch af, waarom doneer je zoveel, het is niet omdat ze zo vrijgevig zijn dan.
En ja hoor daar zijn we weer. Gewoon weer allemaal zaken er bij verzinnen die er helemaal niet toe doen….

rwolters
Berichten: 1585
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Thijs124 schreef:
03 apr 2024 13:39
Pure liefdadigheid vanuit bedrijven bestaat niet (meer).
Het zal toch wel altijd voor wat hoort wat zijn.
Toch wel hoor. Als jouw werkgever dat niet doet moet je misschien overwegen naar een goed bedrijf over te stappen.

Thijs124
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Werkgever? Pensioenfonds of SVB (aow)

Onkruid71
Berichten: 2723
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
03 apr 2024 17:25
Onkruid71 schreef:
03 apr 2024 13:34
rwolters schreef:
03 apr 2024 12:58


Niet als het allemaal volgens de regels wordt gedocumenteerd. Heb jij informatie over politici die geld accepteren van bedrijven dat niet opgeven? Zo ja, dan zijn er vast wel journalisten geïnteresseerd om daar iets mee te doen.
Ligt er aan of die regels ook juist zijn. Als je een grote donatie doet aan een politieke partij, maar je personeel geen fatsoenlijk loon geeft, vraag ik me toch af, waarom doneer je zoveel, het is niet omdat ze zo vrijgevig zijn dan.
En ja hoor daar zijn we weer. Gewoon weer allemaal zaken er bij verzinnen die er helemaal niet toe doen….
Waarom doen die er niet toe?

angel1978
Berichten: 10988
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

rwolters schreef:
03 apr 2024 17:26
Thijs124 schreef:
03 apr 2024 13:39
Pure liefdadigheid vanuit bedrijven bestaat niet (meer).
Het zal toch wel altijd voor wat hoort wat zijn.
Toch wel hoor. Als jouw werkgever dat niet doet moet je misschien overwegen naar een goed bedrijf over te stappen.
Natuurlijk niet.
Geld weggeven zonder reden is in geen enkel belang voor een bedrijf en gebeurt dan ook niet.
Natuurlijk kan een eigenaar bedrijfsmiddelen weggeven, maar zelfs dan is er een persoonlijk motief.

Nijogeth
Berichten: 10037
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Thijs124 schreef:
03 apr 2024 13:39
Pure liefdadigheid vanuit bedrijven bestaat niet (meer).
Het zal toch wel altijd voor wat hoort wat zijn.
Ik zou anders niet weten waarom mijn vader 3 voetbalclubs in het dorp sponsort, terwijl iedereen in het dorp bij het horen van mijn achternaam zegt 'oh, van de schoenenwinkel'.

Plaats reactie