LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dr. Atkins ..... :-)

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Annie

Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door Annie »

Hi,

Je kan er lang en kort over praten, maar naar mijn mening heeft ieder dieet dezelfde basis nl.: MINDER eten en MEER bewegen!!! Na jarenlang VEEL eten en WEINIG bewegen zul je het echt moeten omdraaien als je kilo's wil kwijtraken. Het dieet van Dr. Atkins is naar mijn mening best 'gezond' te noemen, en zoals in de uitzending naar voren kwam, wordt de koolhydraten-inname na een tijd ook weer omhoog geschroeft. Maja, om nu je hele leven geen aardappeltje of een lekkere pasta te eten lijkt me toch al te zot. In Italië zal het dieet vast en zeker niet aanslaan!!!

leovv
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2003 20:59

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door leovv »

Hoi Annie,

Ben sinds een tijdje als Diabeet bezig met meer vet en minder koolhydraten.
Ik moet zeggen dat het me prima bevalt, voel me veel lekkerderen heb meer energie al klinkt dat misschien raa.
Ook mijn bloedsuikergehalte stijgt minder en de fluctuatie is veel minder.
Kortom ik heb er veel baat bij tot nu.

Annie

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door Annie »

Hai,

Dat klinkt goed! Zelf probeer ik mijn inname van koolhydraten zo veel mogelijk te beperken, maar ik vind het samenstellen van een avondmaaltijd wel redelijk moeilijk zonder rijst, bonen, pasta of aardappelen. Vaak eet ik ook vis met een bonenschotel of gewoon een grote groentemix .... maar spagetti is toch op z'n tijd erg smakelijk...!! iemand misschien goede tips/recepten voor een 'vettig' -dieet..?

tyger25

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door tyger25 »

Hoi allemaal

Hierbij wil ik even melden dat het Atkins wel heel goed werkt
met dit dieet kun je ontzettend veel afvallen
maar je kunt het natuurlijk zelf zo streng maken als je zelf wilt
ikzelf smokkel natuurlijk ook wel eens dat geef op zich niets
alleen over de vetten alle vetten die na het koud worden dik wordt die zijn niet goed maar zoals olijfolie die kun je natuurlijk wel eten

mrll

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door mrll »

Om de jongen uit de studio bij te staan:
ook ik ben een aantal maanden met Atkins aan het afslanken en
het gaat goed. Zo'n kilo per week.
Na ongeveer 4 maanden ben ik nu 17 kilo kwijt.

Belangrijk bij dit dieet is wel dat je zeer goed op de vitaminen blijft letten en voldoende drinkt! Let wel: geen light producten.
De eerste keer dat ik begon heb ik mij daar niet aangehouden en had ook geen resultaat! Zeer frustrerend.

Als je je goed laat informeren voor je begint (de Atkins-site in Amerika bv.) is het met Atkins wel degelijk mogelijk om af te vallen en goed te blijven functioneren.

lancelot100
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2003 21:22

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door lancelot100 »

Ik ben sinds 1-1 dmv Atkins 18 kg afgevallen, mijn vrouw 13 kg. Mijn cholestorol gehalte is gedaald (gemeten door artsen) en mijn bloeddruk is gedaald van 140/90 naar 125/75 (dit laatste overigens met name omdat ik geen drop meer eet). Ik heb geen enkel moeilijk moment gehad. Je hebt namelijk nooit honger met Atkins. Als je trek hebt dan eet je wat, als het maar geen brood, pasta, patat, milkshake of snoep is. O ja, wij zondigen best wel eens (ik M&M en mijn vrouw chocolade) maar doordat wij verder conform Atkins eten komen wij niet meer aan. De kern van Atkins is minder koolhydraten en gewoon doorgaan met het eten van vlees, eieren, kaas, vis en noten. Wat vaak wordt vergeten is dat Atkins ook zegt "eet veel groenten" en dan met name groenten die vitaminen bevatten. Daarnaast zegt Atkins ook "beweeg meer en slik supplementen. Mijn vrouw en ik hebben geen enkele reden om te veronderstellen dat wij ooit nog in ons oude eetpatroon terugvallen. Waarom zouden wij ons die ellende aandoen. Wij voelen ons uitstekend.

leovv
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2003 20:59

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door leovv »

Hoi,

Bijvoorbeeld
350 gram varkenvlees of kip
1 pak diepvries spinazie
2 tomaten
2 gekookte eieren
1 uitje
2 teentjes knoflook
veel goede kerrie
peper en zout

je bakt de uitjes even aan tot ze gazig zijn dan het vlees erbij roerbakken het en dan gooi je de dan de spinazie bij daarna de gekookte eitjes en de tomaten pers de knoflook erboven uiten dan afmaken met veel kerrie en peper en zout.

Heeerlijk

leovv
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2003 20:59

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door leovv »

Varkesvlees bakken in veel roomboter trouwens.
groetjes

menno

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door menno »

Hallo Annie,
Ik wil ook even zeggen dat bij mijn het dr. Atkinsdieet ook zeer goed bevalt. Ik ben nu een jaar bezig en ik ben inmiddels 50 kg. afgevallen en er volgen nog 20 kg. hoop ik.
Wat mijn wel opvalt is dat mijn smaak heel andrs is geworden. Ik proef nu de smaak en kleurstoffen in producten. Met als gevolg dat ik het gewone eten niet eens meer lekker vindt.

leovv
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2003 20:59

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door leovv »

Hoi menno,

Ja is ook een bekend verschijnsel beter peoeven en ruiken.
Weet echter niet hoe dat komt

80bruggink@hetnet

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door 80bruggink@hetnet »

Geachte redactie,

Dit dieet is niet anders dan het Montinac-dieet dat ik jaren geleden heb
gevolgd. Bij dit dieet mag je rustig vet eten icm bv groenten, maar niet icm aardappel(-s)-produkten. En dat helpt echt !
mvg.

[email protected]

lancelot100
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2003 21:22

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door lancelot100 »

kijk voor recepten:

atkinsdieet.nl
atkinsdieet.isgezond.nl
atkinsfriends.com
lowcarb.ca
lowcarbluxury.com

keuze genoeg..... :D

leovv
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2003 20:59

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door leovv »

En voor meer info newtreatmens.org ook in het nederlands te zien

vetbol

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door vetbol »

kijk voor het gemak eens op een nl-site. De club van Ketolife biedt véél. Zeker aardig om eens andere opties dan veel vet te moeten eten.
succes

Piet de bOER

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door Piet de bOER »

Ik heb alle soorten dieten al uitgeprobeerd en niets hielp

Ben nu al twee maanden op Atkins en ben al 17 kilo kwijt
Mijn cholesterol is nu ook goed

De dietisten lopen de boel maar voor de gek te houden of zitten op een verkeerde weg
In ieder geval een goed verkeerde we

Moest ik even kwijt

Astridk

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door Astridk »

Hoi,

Ik doe nu 4 wekenAtkins en ban al 10mkilo afgevallan. ik voel me beter dan ooit. Mijn bloedsuikerwaardes waren 4 5 weken geleden nog rond de 17 mmol, nu nog maar gemiddeld 5,5 mmol.
Ik heb me in lange tijd nog niet zo goed gevoeld.
Een leuk druk bezocht forum over het Atkinsdieet vindt je hier:

http://coeliakie.zenidhost.net/forum/yabbse/index.php

Tukker1

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door Tukker1 »

Ook ik doe sinds april mee met dit "dieet", ik ben inmiddels ruim 12 kilo kwijt, maar wat ik veel mooier vind is, dat ik na 10 jaar mijn diabetes 2 kwijt ben, mijn huisarts snapte er niets van, maar mijn bloedsuikerspiegel en mijn cholesterol is nu prima. Ik moest 7 tabletten per dag eten, maar nu niets meer. Ik blijf wel onder controle van de huisarts, maar is eigelijk niet meer nodig.
Ik kon nog maar 5 minuten lopen per keer, dan moest ik uitrusten, ik loop nu weer uren aan een stuk.
Ik mis ook de aardappelen en dergelijke niet, nee, ik wil nooit meer iets anders, want ik heb me 30 jaar niet meer zo goed gevoeld.

Groeten Cris

Petra

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door Petra »

Ik ben ook fervent bezoeker van bovenstaand leuk forum/site. Uit de uitzending kun je opmaken dat we pak'mweg 30 jaar lang zijn belazerd, dit had ik al eerder gelezen. De FDA heeft in die tijd "besloten" dat we minder vet moesten gaan eten maar in al die tijd is er volgens mij niet één onderzoek overeind gebleven waaruit blijkt dat dit een juiste zienswijze was. Volgens de uitzending zou het een politicus zijn geweest die hetzelfde heeft geroepen, ik denk dat het de voedingsindustrie is geweest. Ze hebben veel verdiend aan light-producten! Nu kunnen ze helaas niet zo maar wat anders gaan produceren zonder gezichtsverlies te lijden, denk ik.

Ik ben blij met Atkins, iedereen mag er het zijne/hare van vinden. Voor geïnteresseerden: kom kijken op de site en beslis zelf of het iets voor je is. Ik luister tenminste niet meer naar die antivetterreurverhalen van het Voedingscentrum, mijn lichaam verteld mij wat goed voor me is!

Gast

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door Gast »

Hi,

Heerlijk, zo'n uitzending die eindelijk eens iets positiever brengt dan wat we uit de media gewoon zijn over Atkins. Ik doe het nu 4 maanden en ben 8 kilo kwijt. Da's niet heel veel, maar belangrijker vind ik dat ik veel meer energie heb dan vroeger, nooit nog honger en ik heb zelfs minder slaap nodig(nog maar 5u per nacht!).

Atkins is veel meer dan een dieet. Het is een levenswijze. Voor mensen zoals ik die heel hun leven al worstelen met hun gewicht, is Atkins echt DE oplossing: ik mag zoveel eten als ik wil, als ik wil snoepen kan dat (geen chocola natuurlijk, maar kaas, kippevleugels, worstjes,...)

Ik ben niet akkoord dat je minder moet eten om af te vallen. Ik ken verschillende mensen uit de Atkinsforums die enorm veel eten en toch afvallen met Atkins. Dat komt doordat je geen vet gaat opslaan als je geen koolhydraten eet. Zelfs al eet je veel vet, maar minder dan 20g kh per dag, dan nog zal je afvallen. De spreuk 'elk pondje gaat door het mondje' is dan ook NIET van toepassing op Atkins.

Ik blijf dit doen voor de rest van mijn leven, in fase 4 van Atkins kan je best eens een bruine boterham eten of wat spaghetti.

ilonka

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door ilonka »

Hoi,

Na vele dieeten gevolgd te hebben ben ik nu 9 maanden bezig met het Atkins dieet en al 36 kilo kwijt. Na mijn mening werkt het Atkins dieet dus voortreffelijk. Met die andere dieeten kwam ik vaak zelfs aan soms per week een kilo. Ik heb een hormoon afwijking dus mensen die uitspraken doen als elke pondje gaat door het mondje kan ik dan niet uitstaan. Maar het Atkins dieet werkt ik heb ook bijna alle boeken gelezen die er zijn alleen wel engelstalig. Ik eet ongeveer 1 x per week spaghetti en elke dag brood daarnaast maak ik ook wel eens een cake of muffins. Maar dan wel op basis van proteine of sojameel.
Dus ik heb niet het gevoel dat ik wat tekort kom. Daarnaast slik ik wel vitaminepillen. Veel mensen in mijn omgeving hebben mijn voorbeeld gevolgd allemaal met goed resultaat nu hebben we besloten om een clubje te beginnen en elke week bij elkaar te komen om elkaar op te peppen in de mindere dagen omdat we allemaal soms een periode hebben dat we even stilstaan op het gewicht. Nog even voor de mensen die het te eentoonig vinden kijk eens op lowcarbmegastore.com daar kun je alle voedingsproducten kopen zonder of met weinig koolhydraten.

groetjes,

Ilonka

Gesloten