LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dr. Atkins ..... :-)

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Eddy Huisman

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door Eddy Huisman »

Ik wil toch graag even reageren op het volgende:

"atkinsdieet.nl is zelf toch ook commercieel bezig met de levering van supplementen.""

Beste mijnheer van Ketolife, ik volg zelf het dieet, besteedt bijna al mijn vrije tijd aan het beantwoorden van mails en forumberichten van Atkins liefhebbers. Al het geld dat ik verdien met de verkoop van supplementen en ketostix gaat rechtstreeks terug in mijn werk aan de site en de aankoop van nuttige informatie om de mensen te helpen. Daar gaat het namelijk om met dit dieet, elkaar helpen, het "familiegevoel". En uw organisatie heeft niet het imago van helpen maar het imago van geldverdienen. Een foto op uw site plaatsen van een zogenaamd team dat rechtstreeks uit de clipart van Microsoft komt helpt daar niet bij vrees ik. Dat mag best, er is niks met geldverdienen, maar vergelijkt u mijn activiteiten aub niet met de uwe!!

Met vriendelijke groet,

Eddy Huisman
Beheerder www.atkinsdieet.nl

[email protected]

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik ben blij dat de verhitte discussies van gisteren weer enigszins geluwd zijn. Natuurlijk weet ik, dat er velen zijn die van hun hobby hun werk maken en geheel belangeloos informatie verzamelen en publiceren op het internet. Eddy sorry voor de opmerking van gisteren. Het was absoluut niet de bedoeling beide activiteiten met elkaar te vergelijken.

KetoLife is primair opgericht om een ketogeen dieet, zoals het Atkins dieet in nederland te promoten. Daarin hebben wij zeer veel in geïnvesteerd. Ontwikkeling website, onderhandeling met leveranciers in de Verenigde Staten (vluchten etc) duizenden Euro's aan advertenties in Nouveau, Telegraaf en Links op het internet. Zoals dat commercieel nu eenmaal de bedoeling is.

Dat wij op onze website geen telefoonnummer geplaatst hebben, is gebaseerd op het feit, dat wij onze werkzaamheden graag per email, fax of post afhandelen. Vanaf januari zullen wij ook telefonisch bereikbaar zijn, zodat men ook telefonisch met vragen terecht kan bij KetoLife

Heden zijn wij gestart met de verkoop van koolhydraat arme producten. Het is nu mogelijk de originele Atkins maaltijdrepen en broodmixen te bestellen via http://www.ketolife.nl Wij importeren deze producten uit de VS en besparen daardoor voor velen de hoge verzendkosten indien men dit zelf in de VS bestelt.

Wij pretenderen nergens het originele boekwerk van Dr. Atkins New Diet Revolution in het nederlands te leveren. Dit bestaat immers nog niet. Verwacht wordt, dat dit boek vanaf mei 2004 in nederland verkrijgbaar is via de boekhandel. Wij hebben een naslagwerk ontwikkeld gebaseerd op de theorie van Dr. Atkins.

Wij van KetoLife zijn van mening, dat wij een goede bijdrage hebben geleverd aan het promoten van Atkins in Nederland. Daar is iedereen bij gebaat. Zowel zij die commercieel aktief zijn, als zij die puur informatief op non-profit basis informatie verstrekken. Het gaat er immers om dat we met z'n allen flink wat kilo's kwijt raken en werken aan een goede gezondheid op lange termijn.

En Jan-Willem. Je volgt inderdaad niet het ketolife dieet maar het Atkins dieet. KetoLife helpt je daarbij en daar heb je voor betaald. In ieder geval bedankt voor de positieve bijdrage aan deze discussie

henny

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door henny »

had de uitzending opgenomen dus wat later gezien. Ik was zeer teleurgesteld in de reactie van de zgn voedingsexpert. Mw. Schutte. Zij zei nota bene dat Akins slecht was, want je lichaam zou in Ketosis gaan, en dat betekende dat je lichaam "zijn eigen vetten moest verbranden"

duh....dat is toch de bedoeling nu juist van ieder dieet!!

zo komen we wel verder

Henny

jadie
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 okt 2003 14:57

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door jadie »

:roll: Ik denk dat een heleboel mensen er goed aan zouden doen om het boek eens te lezen!!....mevrouw schutte...???....jaaaaaaaaaaa!!!!! :wink:

Jeanette

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door Jeanette »

Als je afvalt met de schijf van vijf verlies je dan je vet met de urine mevrouw de dietiste? Met mijn vroegere dieeten dacht ik als ik honger had "daar gaat weer een onsje". Maar honger is eigenlijk alleen maar een lage bloedsuikerspiegel en een reden voor het lichaam om de energie te verlagen waardoor je je slap en lusteloos voelt en minder cal. verteerd. En dan roepen ze je moet wel sporten hoor.

jadie
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 okt 2003 14:57

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door jadie »

Inderdaad!!...sporten is wel goed voor je,maar je moet er wel zelf achter staan,anders werkt het niet!! En als je geen koolhydraten eet,en een chroomtabletje slikt,gaat die behoefte aan suiker weg!! Ook je vermoeidheid verdwijnt als je afkickt van kh en suikers!! Voor mij blijft de atkinsschijf het belangrijkste!! :wink:

wibroek

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door wibroek »

Zelf volg ik Dr.Atkins al drie en half jaar, ben totaal 26 kilo afgevallen, buik zou worden 'bijgewerkt' bij verlies van 30 kilo, gek genoeg haal ik dat niet, dan weer een voedsel vergiftiging door vis, dan weer zwakte, zo van laat maar waaien. Gelijk kom je dan kilo's aan, dus het is niet gemakkelijk, ik hoop nu a.s. augustus te worden geopereerd. Bloeddruk;prima! ben minder pillen gaan gebruiken,die ik voor die tijd wel had. Dus geen slecht woord over Dr.Atkins.
Wist u trouwens dat in Engeland 4 dieten zijn getest door een paar honderd mensen? Ook daar kwam Dr.Atkins er goed uit.WilBr.

jadie
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 okt 2003 14:57

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door jadie »

Ik heb atkins jaren terug ook al eens gedaan,maar langzaam maar zeker weer in het oude ritme verzeild geraakt. Nu atkins ik alweer vanaf april en er is 18 kilo af,weeg nu sinds een goede maand 56 kilo en atkins gewoon door,wel het handhavingsdieet hoor!!
groetjes...Jadie :wink:

Cor de Vrieze
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 okt 2003 09:44

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door Cor de Vrieze »

Ook ik had zo mijn bedenkingen tegen KetoLife.
Omlangs moest ik Veenendaal zijn en ben toen maar meteen even langs het vestigingsadres gereden van KetoLife.

Het adres zoals dat op website van KetoLife staat:
KetoLife Nederland
P.H. van Rijnstraat 27
3904 HG Veenendaal

Tja, een gewoon huis in een gewoon straatje. Niks geen bedrijfspand zoals de foto van het team van KetoLife suggereert.

Het telefoonnummer:
KetoLife is uitsluitend via email of fax te bereiken.
Waarom zou dat dan wel zijn?
Het netnummer van Veenendaal is 0318

En dit zijn de contactgegevens van KetoLife:
fax +31 344 693367 (dat is dus niet in Veenendaal)
email [email protected]

Even Peter R de Vries spelen en ik vind uit dat het faxnummer is van:
Betuwsche Incasso Service
Blankertsewg 6
4024HZ Eck en Wiel
Tel: 0344 693365
Fax: 0344 693367 - kijk, zelfde nummer als van KetoLife!

Wat heeft een Incassobureau nou te maken met KetoLife?
Heeft één van de werknemers (of de eigenaar zelf) een bron van neveninkomsten bedacht?

En wat is het e-mail adres van dat incassobureau:
Email: [email protected]

En waar gaat je geld naar toe als je wat betseld bij KetoLife:
"De betaling zal gedaan worden aan Vaags Holding b.v."

Begrijp me niet verkeerd. Als iemand met het Atkinsdieet een centje wil verdienen, van mij mag ie. Maar waarom zou je dikdoen met een team als je waarschijnlijk een zolderkamerbedrijfje hebt.

Waarom is er op de site van KetoLife sprake van Atkins voeding supplementen, terwijl er een heel ander merk aangeboden wordt.

Anderen hebben het hier ook al gezegd. De suggestie wordt gewekt dat het allemaal officiëel Atkins is, terwijl dat niet zo blijkt te zijn. De publicatie die in boekvorm en pfd-file en cd-rom aangeboden wordt is het Atkinsdieet in eigen woorden naverteld, zo heb ik begrepen.

Op de pagina "Wie is KetoLife" wordt helemaal niet uit de doeken gedaan wie er achter KetoLife zit. Waarom deze vaagheid? Wie niks te verbergen heeft, kan gewoon open kaart spelen. Dat er nu zo kritisch gereageerd wordt op de activiteiten van KetoLife, heeft ketoLife helemaal van zichzelf te danken.

Mijn conclusie, ik zou niks bestellen bij KetoLife.

De boeken zijn 2e hands te vinden op bijvoorbeeld www.marktplaats.nl of bij De Slegte. Er zwerft ook een digitale kopie van Nieuwe Dieetrevolutie op internet rond. En om het Atkinsdieet te volgen heb je niet perse Atkinsprodukten nodig. Ook voedingssupplementen van andere goede merken voldoen. Te verkrijgen bij speciaalzaken op het gebied van orthomoleculaire voedingssupplementen.

Met vriendelijke groet,


Cor
........................................................................

DE ATKINS DIËTEN
Website: http://groups.yahoo.com/group/De_Atkins_Dieten/
E-mail: [email protected]

Nog een website: www.atkinsdieet.isgezond.nl
E-mail supportgroep: http://groups.yahoo.com/group/atkinsdieet/
........................................................................

jadie
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 okt 2003 14:57

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door jadie »

Cor bedankt!!...Ik heb het gelijk gekopieerd naar de site van guinan en pexx!! Dit is zo belangrijk,dat moeten alle mensen die atkinsen weten!! Wij moeten mensen waarschuwen hier absoluut geen producten te kopen of te bestellen!!...Nogmaals...bedankt!!!
groetjes...Jadie..

nein

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door nein »

goh wat ben ik blij dit te lezen cor!
Heel overduidelijk is dit dus iemand die overduidelijk $$$$ in zn ogen heeft staan. Is nie erg, maar wees gewoon eerlijk over wat je doet en in dit geval gaat het Ketolife niet om de kwaliteit van het geleverde product, maar meer "hoe krijg ik zo snel en goedkoop mogelijk centen binnen", door in te springen op dit 'gaatje in de markt'.

Zoals Radar al eerder bekend maakte: Iedereen kan een incassobureau beginnen zonder veel moeite.
Gewoon lekker mensjes bedreigen met grote woorden, en op je kont zitten (op het zolderkamertje waarschijnlijk) en afwachten tot er iemand intrapt die alle kosten betaalt.

Gast

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door Gast »

WORD NU LID VAN HET RADAR TESTPANEL en ontvang gratis een speldje en een autosticker!

jadie
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 okt 2003 14:57

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door jadie »

Waar slaat dit op!!

chriska
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2003 23:16

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door chriska »

Loop niet met z'n allen over Ketolife te zeuren want er zijn nog meer organisaties te vinden die geld verdienen aan dieten die erg op het Atkins dieet lijken.
Kijk maar op www.waistline.nl of www.just4weeks.nl
De site van just4weeks werkt voor geen meter. Als je bijv. gaat zoeken naar een supportcentrum bij jou in de buurt en je klikt op een provincie op de landkaart van Nederland dan kom je in alle gevallen bij een plaats in Friesland uit! Ik geloof Joure of zo! De laatste infoavond was ergens in juli dus wie weet, is deze hele toko wel opgedoekt. Viola Holt heeft hier o.a. nog promotie voor gemaakt, misschien dat er dan een belletje gaat rinkelen!
O ja, ik heb geen enkele relatie met Ketolife voor het geval iemand dat mocht denken.....

jadie
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 okt 2003 14:57

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door jadie »

Op de forums van Atkins wordt er totaal geen geld verdiend!! Aan wat dan ook!! En de lui van ketolife bestaan niet eens. Degenen die dit doen ,doen dit puur uit eigenbelang..een boek kopieren en dan geld per recept vragen,wat gekopieerd wordt uit het boek,dat is schandalig en moet gewoon een halt toegeroepen worden!! Wij zullen niet nalaten om zoveel mogelijk te waarschuwen voor dit soort praktijken!!

CarinB

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door CarinB »

Als mensen met Ketolife in zee willen gaan is daar toch verder niets mis mee. De meeste mensen met internet komen toch vanzelf wel op een Atkinsgroep of forum terecht en worden zo wel geholpen. Maar of men van de echte Atkins centra happy zullen zijn met Ketolife is natuurlijk iets heel anders. Lijkt me niet!!

Esterella
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 okt 2003 18:25

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door Esterella »

Hallo allemaal,

Ik zie regelmatig berichten langskomen van mensen die er echt geen ene vervelend van begrijpen, sorry voor mijn taalgebruik maar het maakt me af en toe best boos. Waarom gaan zoveel mensen ervan uit dat dikkers verkeerd eten? Ikzelf ben een dikkerd, niet door eten maar door PCOS. Jawel lieve mensen, dat bestaat ook nog! Dikkers die dik zijn geworden omdat ze iets mankeren!! Stelletje .... met oogkleppen op!!!
Tevens is het zo dat er ook dikkers rondlopen die dik worden van het 'gezonde' eten, voor deze mensen is het onzin om te zeggen ach eet gewoon gezond, 3 maaltijden per dag en ga sporten, want dit helpt niet!!
Voor heeeeeel veel mensen zijn nl. de koolhydraten (en de suikers die werkelijk overal ingestopt worden door de fabrikanten) de boosdoeners, ze worden hier niet alleen dik van maar ook ziek!!
Mensen denk eens een keer na voordat u over een ander oordeelt, aan de buitenkant zie je niet wat er van binnen zit!!
Atkins, of liever gezegd low-carben, is een hele gezonde leefstijl, veeeel gezonder dan wat dat achterlijke voedingscentrum ons allemaal voorschrijft. Zo, dat ben ik kwijt :evil:

Wert

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door Wert »

Beste Esterella,

Ik begrijp niet wat je bedoelt: aan de ene kant zeg je dat dikkerds er niets aan kunnen doen, maar aan de andere kant zeg je dat veel mensen teveel koolhydraten en daar niet alleen dik maar zelfs ziek van worden. Als je te dik wordt van te veel koolhydraten kan je er toch wel iets aan doen?

momo
Berichten: 133
Lid geworden op: 25 okt 2003 14:49

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door momo »

je kunt je ook helemaal binnestebuiten laten keren in een goed ziekenhuis,je kunt je laten doorsturen door je dokter, of je dieetiste, en die kunnen kijken of je baat hebt bij een koolhydratendieet, een eiwitdieet ,een zetmeeldieet, en nog veel meer soorten dieeten , mijn schoonzusje heeft daar veel baat bij gehad, ze dachten dat ze zo groeide door haar schildklier ,omdat de rest dat ook heeft in de fam.dat was dus niet zo, het ging van kwaad naar erger en nu is ze eindelijk op de goede weg!

jadie
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 okt 2003 14:57

Re: Dr. Atkins ..... :-)

Ongelezen bericht door jadie »

Hallo wert.
Estrella doet er toch ook iets aan!! ze doet het Atkinsdieet,dat is een low-carbdieet.dus weinig koolhydraten. Dat doen wij er dus aan...en weet je /,...het werkt nog ook!! :D

Gesloten