DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
THEASenquint
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2024 23:38

DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Ongelezen bericht door THEASenquint »

Ik had via marketplace 3 dozen Wiltopia Playmobil gekocht voor 85 euro inclusief verzendkosten. De dozen werden door de verzender in een grote doos Croky (chips) verstuurd met een wit groot etiket met namen en adressen van verzender en ontvanger.
Deze grote doos is nooit aangekomen, maar wel wat overigens nooit is besteld door verzender en ontvanger een onderdeel van een boxmobiel voor een baby..... en op het in plastic ingepakte pakketje zat een oranje etiket met namen/adressen van verzender en ontvanger. Daar bovenop zat een gele sticker en daarnaast zat een witte sticker met adres van ontvanger. De witte sticker zag eruit dat het eerder op een etiket had gezeten en onder de gele sticker stond geschreven 3x wiltopia!!. Vreemd toch met wit etiket verzonden en totaal ander niet besteld pakket ontvangen met oranje etiket.
Verzender heeft 2 maal een onderzoek aangevraagd.
Ontvanger heeft idem 2 maal om verheldering gevraagd en ook daar is onderzoek naar gedaan. Totaal 4 casenummers.
Ontvanger heeft na 5 dagen (3 tot 5 dgn duur onderzoek)telefonisch gevraagd naar stand van zaken. Echter was niets bekend en er zou een melding bovenop onderzoek plaatsvinden. Dezelfde avond kreeg ik van verzender bericht dat het pakket weg was en dat er een claim zou komen. Welke een dag later was bepaald op 13 euro!!!!!!
Ik de ontvanger heb meerdere klachten gemeld bij Klacht.nl. echter krijg je daar van DHL geen antwoorden op vragen die ik gesteld had namelijk:
Hoe kan zo specifieke doos kwijt/zoek raken?
Hoe kan het dat op een totaal vreemd pakket voor ons beiden wel de adressen staan van verzender en ontvanger echter wel in andere kleuren?
Hoe kan het dat je zelf moet bellen informeren naar de stand van zaken en deze niet binnen het termijn wordt behandeld?
Waarom krijgt de ontvanger de gedupeerde in dit geval totaal geen respons van DHL tijdens het onderzoek.
De klantvriendelijkheid ver te zoeken is bij DHL en de professionaliteit er totaal niet is. Er worden antwoorden gegevens als sorry. .. en ja deze dingen gebeuren wel vaker en waar het gebeurd en hoe het komt dat weten ze niet. Maar als het nog een keer voorkomt dat mag ik de vorige casenummers gebruiken voor een nieuw onderzoek!!!!! Nou dat spant toch de kroon.
En het feit dat mijn kleinzoon van 6 aan mij zijn spaarcentjes heeft gegeven zodat Oma her geld kon overmaken aan de verzender dat is jammer voor mijn kleinzoon. Empathie heeft DHL dus ook niet!.
De vraag of er wel degelijk gezocht en of een onderzoek heeft plaatsgevonden trek ik erg in twijfel. Ook heb ik het vermoeden dat er bij DHL heel veel dingen zomaar verdwijnen of wellicht worden meegenomen.....voor eigen gebruik......
DHL ZO'N GROOT BEDRIJF MAAR ZO SLECHT.
de reviews die er staan bij trustpilot liegen er niet om.
En als er dan ook nog wordt gevraagd wat verwacht je van DHL en je daarop antwoord de dozen zoals besteld of het bedrag wat betaald is 85 euro inclusief verzendkosten. Dan is dat eigenlijk een vraag die er totaal niet toe doet.
Ik de ontvanger vind dit onbegrijpelijk en schandalig en het ergste vind ik dat mijn kleinzoon hier de dupe van is. Zijn spaarcentjes weg en hoe leg je het uit dat hij niets krijgt en zijn geld ook weg is!!
Ik ben het aan mijn kleinzoon verplicht om het hier niet bij te laten en hoop dat ik met mijn inzet wat zal bereiken.

PGros
Berichten: 1153
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Ongelezen bericht door PGros »

De verzender is verantwoordelijk en moet u dus terugbetalen.
Hij moet het dan met DHL uitzoeken.
Wel lastig van particulier naar particulier maar ....

Speedy123
Berichten: 1329
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Ongelezen bericht door Speedy123 »

U moet bij de verzender zijn. Die is verantwoordelijk voor de verzending en dient u terug te betalen indien er niet geleverd is.

U heeft geen overeenkomst met DHL en dus niets met hun te maken.

NeoDutchio
Berichten: 12361
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

THEASenquint schreef:
10 mei 2024 11:19
Empathie heeft DHL dus ook niet!.
De medewerkers zullen wel empathie hebben, maar ze kunnen er niets aan veranderen. U bent geen partij en de verzender heeft niets aangetekend verzonden, dus word er uitbetaald wat er in de overeenkomst staat.
THEASenquint schreef:
10 mei 2024 11:19
De vraag of er wel degelijk gezocht en of een onderzoek heeft plaatsgevonden trek ik erg in twijfel.
Verdwenen pakketten duiken vaak spontaan weer op. Vaak bij een depot of als deze verkeerd is afgeleverd. Een onderzoek bestaat niet uit dat een medewerker elk depot af gaat zoeken naar een bepaalde doos.
THEASenquint schreef:
10 mei 2024 11:19
Ook heb ik het vermoeden dat er bij DHL heel veel dingen zomaar verdwijnen of wellicht worden meegenomen.....voor eigen gebruik...
Makkelijke dooddoener, hoe ziet u dat voor u?
Er staat chips op de buitenkant van de doos, hoe weten ze daar wat er in de doos zit? Gokken? alle pakketjes openmaken? Gokken? Op de werkvloer zijn geen jassen of tassen. Er moeten een x aantal pakketjes per uur op de lopende band terecht komen. U denkt dat er tijd is om dozen open te maken en deze na te kijken? En hoe komt die medewerker ongezien met de inhoud weg van de werkvloer?
THEASenquint schreef:
10 mei 2024 11:19
de reviews die er staan bij trustpilot liegen er niet om.
Over elke bezorgdienst zijn klachten te vinden.
THEASenquint schreef:
10 mei 2024 11:19
En als er dan ook nog wordt gevraagd wat verwacht je van DHL en je daarop antwoord de dozen zoals besteld of het bedrag wat betaald is 85 euro inclusief verzendkosten.
U hebt niets bij DHL besteld en u hebt DHL ook niet ingeschakeld, u klaagt dus bij de verkeerde.

Hoe en waarom de stickers veranderd zijn is gokken. Kan zijn dat de lopende band is vastgelopen door beschadigde pakketten waardoor handmatig en met gokken stickers terug op dozen geplakt zijn. Het kan ook zijn dat de verzender de stickers niet goed geplakt heeft en heeft losgelaten. Feit is dat de verzender verantwoordelijk is. Die moet u schadeloos stellen.

rwolters
Berichten: 1619
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Ongelezen bericht door rwolters »

Ik word een beetje moe van dat iedereen maar "empathie" moet tonen. Ja, een arts die moet vertellen dat je een ernstige ziekte hebt doet er goed aan wat empathie te tonen. Maar een helpdeskmedewerker.... We zijn echt helemaal aan het doordraaien door die idiote snowflakes die niet meer met probleempjes kunnen omgaan.....

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Ongelezen bericht door witte angora »

THEASenquint schreef:
10 mei 2024 11:19
En het feit dat mijn kleinzoon van 6 aan mij zijn spaarcentjes heeft gegeven zodat Oma her geld kon overmaken aan de verzender dat is jammer voor mijn kleinzoon. Empathie heeft DHL dus ook niet!.
Toch even in de context zetten. Het was van de medewerk(st)er misschien een wat ongelukkige reactie. Maar hoe had hij/zij/die dan anders kunnen/moeten/gewenst reageren? Ik zie niet zozeer een gebrek aan empathie, maar meer een gebrek aan mogelijkheden om de boel veranderen.

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een Croky doos? Die dingen die gemaakt zijn om nog geen halve kilo te kunnen houden? Ik zou daar nooit iets mee verzenden. Die gaat gegarandeerd kapot. Dat zal hier ook wel het geval zijn geweest.

Kokka1
Berichten: 413
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Ongelezen bericht door Kokka1 »

THEASenquint schreef:
10 mei 2024 11:19

En het feit dat mijn kleinzoon van 6 aan mij zijn spaarcentjes heeft gegeven zodat Oma her geld kon overmaken aan de verzender dat is jammer voor mijn kleinzoon.
Een jongen van 6 die aan zijn oma vraagt om via marketplace iets te kopen en daar dan 85 euro voor geeft? Klinkt niet bijzonder geloofwaardig welke kleuter heeft er 85 euro?. Vervolgens gaat dat mis en neemt oma geen veranwoording maar die knul is wel zn 85 euro kwijt?? Oma is niet aan haar kleinzoon verplicht om dhl te blijven bashen, ze zou die jongen z'n 85euro terug moeten geven. Uiteindelijk kan oma niet aan haar kant van de overeenkomst voldoen. Ze kan de jongen niet het doorhem betaalde speelgoed leveren.

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Ongelezen bericht door witte angora »

Zit het verhaal nog even te herlezen... maar welke zekerheid is er dat de verzender datgene verzonden heeft wat is afgesproken?

Lowieze
Berichten: 6654
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik krijg ook meer het idee dat de verzender een verkeerd adresetiket op de verkeerde doos heeft geplakt.
En dat er een andere adressticker op zat dan oorspronkelijk kan ook in het verzend/sorteerproces gebeurd zijn. Als de oorspronkelijke sticker los zit, is er misschien halverwege een nieuwe sticker opgeplakt.


Thijs124
Berichten: 810
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Sommige antwoorden al zijn ze nog zo kort begrijp ik niet.
Wat is nu met die mand? Probeer eens een zin met een werkwoord erin.

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Misschien vergiste hij zich, en heeft de hond moeten luisteren naar een hele forumreactie.

Moneyman
Berichten: 30263
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Thijs124 schreef:
13 mei 2024 12:16
Sommige antwoorden al zijn ze nog zo kort begrijp ik niet.
Wat is nu met die mand? Probeer eens een zin met een werkwoord erin.
Ik zal je op weg helpen ;-)

Thijs124
Berichten: 810
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Tis dat ik normaal geen Nederlandse tv kijk, dus dat heb ik dan gemist. Maar nu weet ik het.
Mand!

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL Laat groot pakket verdwijnen, maar geeft wel totaal ander pakket af.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat had een stuk korter kunnen zijn.

Plaats reactie