Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 2712
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
20 jan 2024 21:00
Onkruid71 schreef:
20 jan 2024 20:57
Ik ga geen discussie voeren daarover.
Kom hier dan ook niet een comment plaatsen daarover.
Waaruit maak jij op dat jij mag beslissen wat ik hier wel of niet neer zet?
Ik kan het nergens uit opmaken in ieder geval. Als je niet gereageerd had had ik ook niet hoeven reageren.

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
20 jan 2024 20:57
Ik ga geen discussie voeren daarover.
Dit is alweer je vierde reactie hier over...

Dit is de huiskamer, zullen we het weer over jeugdsentiment hebben? Vind ik een veel leuker onderwerp, zo op de zaterdagavond. Corona is zóóóó... 2019.

Straks een uurtje lekker jazz luisteren, lezend in een van de boeken van Willie van der Heide: 'Bombarie om een bunker', Bob Evers en zo. Op ruim 60-jarige leeftijd hebben de avontuurtjes wel wat aan glans ingeboet, en toch - het is alweer zo lang geleden...

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
20 jan 2024 20:32
pubertijd (wie commentaar heeft op die spelling laat alleen maar blijken mijn ragfijne spel met spelling, betekenis en idioom niet te doorgronden :mrgreen: — bespaar u de moeite).
Beiden zijn goed. Ik ben meer vertrouwd met -teit, daarom gebruik ik dat altijd.

https://onzetaal.nl/taalloket/pubertijd-puberteit

Bezorgdeburger
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Zijn verhaal was echt aangrijpend: Zo Jong nog en dan al zo ernstig ziek. Heel heftig om te zien.

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... -overleven

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja... ik kan niet de hele wereld op mijn nek nemen. Geen idee ook wat ik met dat verhaal moet, ik ken die jongen niet en kan hem niet helpen. Wat moet ik ermee? Heb inmiddels genoeg achter de rug, zeker de afgelopen maanden. En dat deel ik ook niet met het hele land. Vorige week een duidelijke streep getrokken, en ik wil nu rust. Dit is de huiskamer.

Straks Toots Tielemans opzetten, dat boeit me meer.

kuklos
Berichten: 9782
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Same here.

CSI New York, paar interessante Youtube video's en rond 23 uur voetbalsamenvattingen.

Erthanax
Berichten: 9720
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
20 jan 2024 21:11
Erthanax schreef:
20 jan 2024 20:32
pubertijd (wie commentaar heeft op die spelling laat alleen maar blijken mijn ragfijne spel met spelling, betekenis en idioom niet te doorgronden :mrgreen: — bespaar u de moeite).
Beiden zijn goed. Ik ben meer vertrouwd met -teit, daarom gebruik ik dat altijd.

https://onzetaal.nl/taalloket/pubertijd-puberteit
Beter hier beide goed, dan Alle dertien goed.

Ja, ik verzin ze waar u bij staat. Ik zou bijna zeggen: “Roept u maar!” met wat ritmisch gepingel op de piano. En we zitten hier gezellig en we zitten hier oke!

rwolters
Berichten: 1575
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Bezorgdeburger schreef:
20 jan 2024 21:24
Zijn verhaal was echt aangrijpend: Zo Jong nog en dan al zo ernstig ziek. Heel heftig om te zien.

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... -overleven
En dan zijn er nog steeds ranzige politici (waar toch nog honderduizenden mensen op hebben gestemd) die covid afdoen als een "griepje" en het allemaal als een complot zien....

Nijogeth
Berichten: 10018
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ga alweer mijn bed in. Moet morgen om half 6 ergens zijn. Hopen dat ik enigszins snel in slaap val, anders is het wel een heel kort nachtje.

Erthanax
Berichten: 9720
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
20 jan 2024 22:19
Ik ga alweer mijn bed in. Moet morgen om half 6 ergens zijn. Hopen dat ik enigszins snel in slaap val, anders is het wel een heel kort nachtje.
Ik hoop dat u al slaapt en dit morgen pas leest. Voor u is dat dan vandaag, wat de juiste aanduiding wat lastig maakt. Drs P heeft over de variant met plaatsaanduiding (deze kant, de overkant) een korte beschouwing geschreven.
Morgen (of mogelijk, voor u hopelijk, vandaag dus) moet ik ook ergens zijn om half zes, namelijk in mijn bed!

Lady1234
Berichten: 27177
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lollig. 😁

Nijogeth
Berichten: 10018
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik sliep inderdaad al. En ik heb de personen netjes afgeleverd op het vliegveld. Dus zo maar even kijken of ik nog wat slaap bij kan pakken.

Bezorgdeburger
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

rwolters schreef:
20 jan 2024 21:48
Bezorgdeburger schreef:
20 jan 2024 21:24
Zijn verhaal was echt aangrijpend: Zo Jong nog en dan al zo ernstig ziek. Heel heftig om te zien.

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... -overleven
En dan zijn er nog steeds ranzige politici (waar toch nog honderduizenden mensen op hebben gestemd) die covid afdoen als een "griepje" en het allemaal als een complot zien....
Niet alleen politici maar ook volwassen mensen met hele andere beroepen en gepensioneerden en werklozen.

En er overlijden niet meer mensen aan het coronavirus dan aan de griep. En de symptomen lijken heel erg op elkaar. Dus niet zo vreemd dat mensen dat denken.

Het verhaal van die 13-jarige jongen met Long Covid is toch een uitzondering mag ik hopen. Maar het zal je maar overkomen.

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
20 jan 2024 21:34
witte angora schreef:
20 jan 2024 21:11
Erthanax schreef:
20 jan 2024 20:32
pubertijd (wie commentaar heeft op die spelling laat alleen maar blijken mijn ragfijne spel met spelling, betekenis en idioom niet te doorgronden :mrgreen: — bespaar u de moeite).
Beiden zijn goed. Ik ben meer vertrouwd met -teit, daarom gebruik ik dat altijd.

https://onzetaal.nl/taalloket/pubertijd-puberteit
Beter hier beide goed, dan Alle dertien goed.

Ja, ik verzin ze waar u bij staat. Ik zou bijna zeggen: “Roept u maar!” met wat ritmisch gepingel op de piano. En we zitten hier gezellig en we zitten hier oke!
Ook goedemorgen!

Alle 13 goed kan ik me ook nog wel herinneren van vroeger, er waren verschillende LP's van. Heb ze nooit allemaal gehad, dat vond ik wel jammer. En nu vind ik het even niet jammer, moet nog wakker worden. Plus hoofdpijn van wat vermoedelijk naar een wortelkanaalbehandeling gaat leiden, dat ook nog. Het zal wel weer goed komen.

Nu eerst wakker worden en nog wat dingen uit het verleden helder zien te krijgen. Gaat in een sneltreinvaart nu, juist doordat ik vorige week die streep heb getrokken. Rust in het hoofd geeft ruimte voor bezinning, serieus.

Lapsang
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lapsang »

Hoe start je op dit forum een nieuw topic? Ik kan het echt nergens vinden.

Erthanax
Berichten: 9720
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

En nog een goede morgen, het kan niet op.
Die afgrijselijke hoezen van A13G waren voor mij voldoende reden ze niet te kopen. Ik ben toch al geen pleitbezorger van dat soort verzamelplaten of cd’s.

Hoofdpijn die tot een wortelkanaalbehandeling gaat leiden klinkt nogal onheilspellend. Pijn in of aan het hoofd vind ik heel akelig; ik kan er geen afstand van nemen, anders dan bij bv een kwetsuur aan een ledemaat.

Rust in het hoofd en ruimte voor bezinning, zijn net een kip en een ei. Het een leidt tot het ander, en omgekeerd. Succes!

Bezorgdeburger
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

VVD staat op 12 zetels in nieuwe peiling. PVV stijgt naar 49 zetels. Is Nederland gek geworden?

https://www.maurice.nl/2024/01/20/pvv-4 ... ls-de-vvd/

Edit: 49 zetels
Laatst gewijzigd door Bezorgdeburger op 21 jan 2024 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lapsang schreef:
21 jan 2024 11:28
Hoe start je op dit forum een nieuw topic? Ik kan het echt nergens vinden.
Je moet naar de knop 'forum'. Daar vind je de knop 'start een nieuw topic' (of zoiets). De knop 'forum' werkt nu even niet bij mij, kan je dus niet verder de weg wijzen.

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bezorgdeburger schreef:
21 jan 2024 11:41
VVD staat op 12 zetels in nieuwe peiling. PVV stijgt naar 45 zetels. Is Nederland gek geworden?

https://www.maurice.nl/2024/01/20/pvv-4 ... ls-de-vvd/
49 zelfs. Nederland is niet gek geworden, Nederland wil eindelijk eens een regering die doorpakt. De VVD is de factor die de boel blokkeert. En wordt daar dus op afgerekend.

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
21 jan 2024 11:39
Rust in het hoofd en ruimte voor bezinning, zijn net een kip en een ei. Het een leidt tot het ander, en omgekeerd. Succes!
Klopt helemaal. Het zit nu eindelijk in de juiste spiraal. Ongekend wat een rust iemand kan hebben, en dan is wat ik nu ervaar enkel nog het vooruitzicht op hoe het uiteindelijk kan worden. En gaat worden.

Voorheen kon ik altijd rustig overkomen. Dat was meer een gevolg van het accepteren van heel veel dingen. Maar nu gaat de rust van binnen uit komen, en dat is toch heel wat anders.

Plaats reactie