Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27177
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Persoonlijk heb ik Keulemans hoger zitten dan De Hond.

Nijogeth
Berichten: 10018
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
14 dec 2023 18:00
@nijogeth

"Echter, ik vind Wilders alles behalve een racist. Een islamofoob mag je hem noemen, maar volgens mij maakt ras hem vrij weinig uit."

Bij de uitspraken van 'Marokkanen minder minder' was hij wel degelijk een racist, maar maakt mij niet hoe je hem noemt ik vind hem een gevaar voor de rechtsstaat en hoop niet dat hij premier wordt.
Marokkaan is een afkomst, geen ras. Overigens heeft hij zelf nooit 'minder, minder' gezegd. Het was wel degelijk opruiend, maar hij stelde alleen de vraag 'willen we meer of minder Marokkanen?', de menige die er stond die antwoordde daar weer op. Ik heb hem nog nooit op racisme betrapt, wel op het duiden van een bepaald bevolkingsgroep met een bepaald geloof als probleem.

Bezorgdeburger
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@nijogeth je hebt gelijk Marokkaan zijn is een nationaliteit. En dus geen rascisme. Blijft staan dat ik hoop dat hij geen regering kan vormen en zeker geen premier wordt. Maar is uiteraard persoonlijke mening.

@lady1234 Ieder mag voorkeuren hebben voor personen uiteraard. Nog wel zeg ik daar dan bij want het gaat naar mijn mening niet de goede kant op met Nederland. Ook dit is een persoonlijke mening

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Bezorgdeburger schreef:
14 dec 2023 18:03
scharrelschipper schreef:
14 dec 2023 17:56
Moneyman schreef:
14 dec 2023 11:29
De vinger op zere plek leggen is gelukkig iets anders dan gelijk hebben. Ik vind het betoog van Maurice én van de geciteerde professor weinig steekhoudend. Ze roepen een hoop, en onderbouwen weinig tot niets. En laat dat nu net zijn wat ze "de tegenpartij" verwijten... :lol:
Volgens mij betekent "de vinger op de zere plek leggen" zoveel als aanwijzen wat er mis gaat/is gegaan.
Heeft dus niet zoveel met gelijk hebben te maken maar meer met feitelijkheden.
Aangezien MM onderkend dat die vinger is gelegd,denk ik dat we de goede kant opgaan :)
@Moneyman in het artikel van Maurice wordt wel degelijk een onderbouwing gegeven, gekopieeerd uit dat artikel: https://maurice.nl/2023/12/13/oversterf ... krachting/

Er is echter één klein probleem: wat de studie van het CBS ook laat zien, het is zeker niet wat Keulemans en Kamsma ervan maken. Ik volsta met een paar opmerkingen:

1. Het onderzoek ging kennelijk over een periode van 8 weken na de prik. Dat zegt dus werkelijk vrijwel niets over de oorzaken van de oversterfte die al jaren aanhoudt. Overlijden als gevolg van het vaccin kan ook veel later plaatsvinden, en dat maakt het precies zo ongelooflijk ingewikkeld.

2. De studie vermeldt dat het vaccin niet alleen de sterfte aan Covid lager maakt, maar ook aan non-Covid. Een beter bewijs dat de studie lijdt aan het zogenaamde “healthy-vaccinee effect” is nauwelijks denkbaar, tenzij het vaccin ook heel goed helpt tegen bijvoorbeeld kanker en hart- en vaatziektes. Dat zal wel niet, dus dit zal een enorm effect hebben op de uitkomst. (MdH: Degenen die zich hebben laten vaccineren zijn op het moment van vaccinatie gemiddeld gezonder dan degenen die dat niet hebben laten doen).

3. De studie geeft geen enkele informatie over de groepen die met elkaar zijn vergeleken. Waarom zijn die groepen vergelijkbaar en zo niet, hoe precies is daarvoor gecorrigeerd? We weten het niet.

4. De claim dat er maximaal 20 mensen aan het vaccin zijn overleden vind ik schokkend. De doodsoorzakenregistratie in Nederland laat zo’n conclusie helemaal niet toe.

Ik heb het al eerder geschreven: statistisch onderzoek naar de oversterfte en de eventuele rol van vaccins daarin is veel moeilijker dan Keulemans en Kamsma denken. Ik doe er vooralsnog geen definitieve uitspraak over. Dat kunnen het CBS, Keulemans en Kamsma maar beter ook niet doen.”
En wederom wordt weer dezelfde discussie in dezelfde huiskamer met dezelfde argumenten en dezelfde linkjes gevoerd terwijl de uitdrukkelijke wens van de moderatie was om dit NIET te doen en werd het corona topics ook niet voor niets gesloten.

juliomariner
Berichten: 4861
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bezorgdeburger schreef:
14 dec 2023 18:00
@nijogeth

"Echter, ik vind Wilders alles behalve een racist. Een islamofoob mag je hem noemen, maar volgens mij maakt ras hem vrij weinig uit."

Bij de uitspraken van 'Marokkanen minder minder' was hij wel degelijk een racist, maar maakt mij niet hoe je hem noemt ik vind hem een gevaar voor de rechtsstaat en hoop niet dat hij premier wordt.
Minder minder heeft Wilders dus niet geroepen. Hij weet precies hoe ver hij kan gaan.
Ik hoop wel dat hij premier wordt want die linkse kneuzen bakken er telkens niets van. Het zou een ramp voor het land zijn als superkneus Timmermans premier wordt.
Hij kan nauwelijks een fatsoenlijk debat voeren.

Onkruid71
Berichten: 2711
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
14 dec 2023 18:40
Bezorgdeburger schreef:
14 dec 2023 18:03
scharrelschipper schreef:
14 dec 2023 17:56

Volgens mij betekent "de vinger op de zere plek leggen" zoveel als aanwijzen wat er mis gaat/is gegaan.
Heeft dus niet zoveel met gelijk hebben te maken maar meer met feitelijkheden.
Aangezien MM onderkend dat die vinger is gelegd,denk ik dat we de goede kant opgaan :)
@Moneyman in het artikel van Maurice wordt wel degelijk een onderbouwing gegeven, gekopieeerd uit dat artikel: https://maurice.nl/2023/12/13/oversterf ... krachting/

Er is echter één klein probleem: wat de studie van het CBS ook laat zien, het is zeker niet wat Keulemans en Kamsma ervan maken. Ik volsta met een paar opmerkingen:

1. Het onderzoek ging kennelijk over een periode van 8 weken na de prik. Dat zegt dus werkelijk vrijwel niets over de oorzaken van de oversterfte die al jaren aanhoudt. Overlijden als gevolg van het vaccin kan ook veel later plaatsvinden, en dat maakt het precies zo ongelooflijk ingewikkeld.

2. De studie vermeldt dat het vaccin niet alleen de sterfte aan Covid lager maakt, maar ook aan non-Covid. Een beter bewijs dat de studie lijdt aan het zogenaamde “healthy-vaccinee effect” is nauwelijks denkbaar, tenzij het vaccin ook heel goed helpt tegen bijvoorbeeld kanker en hart- en vaatziektes. Dat zal wel niet, dus dit zal een enorm effect hebben op de uitkomst. (MdH: Degenen die zich hebben laten vaccineren zijn op het moment van vaccinatie gemiddeld gezonder dan degenen die dat niet hebben laten doen).

3. De studie geeft geen enkele informatie over de groepen die met elkaar zijn vergeleken. Waarom zijn die groepen vergelijkbaar en zo niet, hoe precies is daarvoor gecorrigeerd? We weten het niet.

4. De claim dat er maximaal 20 mensen aan het vaccin zijn overleden vind ik schokkend. De doodsoorzakenregistratie in Nederland laat zo’n conclusie helemaal niet toe.

Ik heb het al eerder geschreven: statistisch onderzoek naar de oversterfte en de eventuele rol van vaccins daarin is veel moeilijker dan Keulemans en Kamsma denken. Ik doe er vooralsnog geen definitieve uitspraak over. Dat kunnen het CBS, Keulemans en Kamsma maar beter ook niet doen.”
En wederom wordt weer dezelfde discussie in dezelfde huiskamer met dezelfde argumenten en dezelfde linkjes gevoerd terwijl de uitdrukkelijke wens van de moderatie was om dit NIET te doen en werd het corona topics ook niet voor niets gesloten.
Maar helaas is het corona nog lang niet afgelopen.

scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

En wederom wordt weer dezelfde discussie in dezelfde huiskamer met dezelfde argumenten en dezelfde linkjes gevoerd terwijl de uitdrukkelijke wens van de moderatie was om dit NIET te doen en werd het corona topics ook niet voor niets gesloten.
[/quote]

Voor een deel mee eens.
Heb zelf indertijd ook geschreven dat ik het beter vond het topic te sluiten.
Maar het gaat nu niet meer alleen over corona,maar meer over hoe betrouwbaar RIVM en CBS zijn.
En dit i.v.m. o.a. oversterfte.
Het is je vast niet ontgaan dat dit in meerdere landen onderwerp van discussie is.
Dus n.m.i. een onderwerp wat heel goed in de huiskamer besproken kan worden.

Onkruid71
Berichten: 2711
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik zie het al voor me, krijg je mensen op bezoek, komt het onderwerp corona, Oh ff wachten, dit moeten we op de gang bespreken, kan niet in de huiskamer. 🤣😂🤣

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
14 dec 2023 18:03
scharrelschipper schreef:
14 dec 2023 17:56
Moneyman schreef:
14 dec 2023 11:29
De vinger op zere plek leggen is gelukkig iets anders dan gelijk hebben. Ik vind het betoog van Maurice én van de geciteerde professor weinig steekhoudend. Ze roepen een hoop, en onderbouwen weinig tot niets. En laat dat nu net zijn wat ze "de tegenpartij" verwijten... :lol:
Volgens mij betekent "de vinger op de zere plek leggen" zoveel als aanwijzen wat er mis gaat/is gegaan.
Heeft dus niet zoveel met gelijk hebben te maken maar meer met feitelijkheden.
Aangezien MM onderkend dat die vinger is gelegd,denk ik dat we de goede kant opgaan :)
@Moneyman in het artikel van Maurice wordt wel degelijk een onderbouwing gegeven, gekopieeerd uit dat artikel: https://maurice.nl/2023/12/13/oversterf ... krachting/
Dat stuk (wat ik nu maar even niet mee heb gequote) heb ik uiteraard gelezen en is nu juist de reden van mijn stelling. Zolang die professor moet spreken over “ kennelijk” en “we weten het niet”, is het dus evident dat hij geen idee heeft of et klopt wat hij schrijft.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
13 dec 2023 21:05
Beginnen we weer met het selectieve gedrag van Jablan.
Als je maar een screenshot hebt gemaakt. Niet vergeten, altijd doen, anders heeft je wantrouwen geen dagelijkse verse voeding gekregen :mrgreen:

*
Bezorgdeburger schreef:
13 dec 2023 20:53
Dat 2,5 miljoen mensen op Wilders hebben gestemd is zeer zorgelijk naar mijn mening.
Dat getal heb ik recent in een andere context gezien.

Stichting Lezen en Schrijven kwam ermee. In Nederland hebben 2,5 miljoen mensen van 16 jaar en ouder moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Dat is 18% van alle mensen in Nederland. Dus ongeveer 1 op de 6 mensen!

*
Onkruid71 schreef:
13 dec 2023 20:57
Men vind het normaal dat als een crimineel meer dubbele nationaliteit volgens Timmermans gewoon mag blijven.
Ik vind zelf als je normen en waarden hebt een je besluit te gaan emigreren, dat je je aan alle regels van het land moet aanpassen. Zo niet, dan vind ik dat ze het recht hebben je het land uit te zetten.
Bij mensen met een verblijfsvergunning is dit praktijk, alleen lastig te handhaven. Bij de dubbele nationaliteit heb ik mijn vraagtekens, omdat geen enkele staat dit perfect kan registreren en wat doe je met mensen, die wel van de tweede nationaliteit af willen, maar waar dat niet lukt?

*

Ik, eerder over de PVV: Dat komt neer op regelrechte ontkenning van de staatsinrichting.
Nijogeth schreef:
13 dec 2023 21:44
Die laatste zin van je komt puur uit het feit dat jij niets met de PVV hebt en andere zaken belangrijker vindt.
Als je jarenlang lid bent van een parlement en datzelfde parlement consequent als 'nepparlement' aanduidt, wat doe je dan?

*
Bezorgdeburger schreef:
14 dec 2023 11:00
Maarten Keulemans e.a. blijken nogal omstreden uitspraken te hebben gedaan over het oversterfte onderzoek van het CBS onderzoek dat volgens gerenommeerde statistici van alle kanten rammelt.
Dan neem ik liever een kijkje bij de bron:
CBS gaat over naar de reguliere statistieken over sterfte en doodsoorzaken van voor corona

Erthanax
Berichten: 9719
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Meester, die aangehaald wordt door De Hond, blijkt zijn eerdere, omstreden artikel over covid, vaccins en statistiek (waarmee hij bekend is geworden) te hebben ingetrokken, maar dat lijkt hij te willen verdoezelen. Wie daarover kritische vragen stelt, wordt geblokt op Twitter en LinkedIn.
Zie bv de volgende draadjes op Twitter/X:
https://twitter.com/pjvanerp
https://twitter.com/mkeulemans/status/1 ... 6285496565

Maar dat is allemaal klein bier vergeleken bij wat er vandaag in de Tweede Kamer is gebeurd.

scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
14 dec 2023 23:10
Bezorgdeburger schreef:
14 dec 2023 18:03
scharrelschipper schreef:
14 dec 2023 17:56

Volgens mij betekent "de vinger op de zere plek leggen" zoveel als aanwijzen wat er mis gaat/is gegaan.
Heeft dus niet zoveel met gelijk hebben te maken maar meer met feitelijkheden.
Aangezien MM onderkend dat die vinger is gelegd,denk ik dat we de goede kant opgaan :)
@Moneyman in het artikel van Maurice wordt wel degelijk een onderbouwing gegeven, gekopieeerd uit dat artikel: https://maurice.nl/2023/12/13/oversterf ... krachting/
Dat stuk (wat ik nu maar even niet mee heb gequote) heb ik uiteraard gelezen en is nu juist de reden van mijn stelling. Zolang die professor moet spreken over “ kennelijk” en “we weten het niet”, is het dus evident dat hij geen idee heeft of et klopt wat hij schrijft.
Heb het cbs rapport niet gelezen,maar er van uitgaande dat er inderdaad in staat dat het vaccin ook goed werkte bij non covid,geeft dat toch wel te denken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
14 dec 2023 18:25
Overigens heeft hij zelf nooit 'minder, minder' gezegd. Het was wel degelijk opruiend, maar hij stelde alleen de vraag 'willen we meer of minder Marokkanen?', de menige die er stond die antwoordde daar weer op. Ik heb hem nog nooit op racisme betrapt, wel op het duiden van een bepaald bevolkingsgroep met een bepaald geloof als probleem.
Het fragment staat bij de NOS op Youtube online. Let op de retorische opbouw en vergeet vooral de afsluiter niet: 'Dan gaan we dat regelen'. Het heeft hem een veroordeling opgeleverd wegens groepsbelediging. Uit het rtl-artikel: Die oordeelde dat de veroordeling standhoudt, omdat hij een hele groep mensen vanwege ras heeft beledigd, zei de voorzitter van de Hoge Raad.
Bezorgdeburger schreef:
14 dec 2023 18:00
Bij de uitspraken van 'Marokkanen minder minder' was hij wel degelijk een racist, maar maakt mij niet hoe je hem noemt ik vind hem een gevaar voor de rechtsstaat en hoop niet dat hij premier wordt.
Hoop doet leven 8)

Ik vraag mij af of de pvv-kiezers bij volgende verkiezingen weer op de pvv zouden stemmen, nu Wilders voor regeringsdeelname praktisch alle standpunten, die van de pvv de pvv maken, overboord gooit.

Ten tijde van de hoofddoekjesbelasting had ik een assistente met hoofddoek. Elke dag een andere, want ze had er minstens 400 in de kast liggen en zonder hoofddoek voelde ze zich naakt. In die periode kreeg ze te maken met agressie van vreemden op straat. Dat was voor ons reden om haar kinderen en man toegang tot de beveiligde werkplek te geven, zodat ze 's middags veilig naar huis kon.

Als je van dichtbij meemaakt hoe uitspraken van een politicus mensen in angst versetzen, dan blijft dat in het geheugen hangen.

Ik geloof niets van een verandering in de standpunten bij de PVV. Een wolf verliest wel de haren, nooit de streken.

Een regering met steun of deelname van de vier 'rechtse' partijen heeft in de Eerste Kamer 30 zetels. Maximaal 35 zetels met steun van Ja21 en FvD. Het zijn er te weinig voor een stabiele regering. Daarom zie ik deze formatieronde weinig gebeuren. Pas wanneer deze poging mislukt, kan Yeşilgöz de u-bocht naar een middenkabinet maken of het worden nieuwe verkiezingen, liefst tegelijk met die voor het Europees Parlement.

juliomariner
Berichten: 4861
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

De afkeer van Yeşilgöz tegen een centrum links kabinet met PVDA-GL is nog groter dan met Wilders.
Ik zie hier niet gauw met Timmermans aan tafel gaan.

Onkruid71
Berichten: 2711
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/co ... ~b2e29ee7/

Er is dus wel duidelijk verschil tussen een griepje en een Covid besmetting.

En vooral nu het weer oploopt met besmettingen is het dus zeker opletten.

scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

We waren gisteravond in het theater,daar trad Herman van Veen op.
De Grote Meester kan het nog steeds.
Prima bij stem en soepeltjes over het podium datelend,knap hoor!
Stel goede muzikanten en een paar zangeressen/danseressen erbij.
Meer moet dat niet zijn zoals onze zuiderburen zeggen.

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
15 dec 2023 13:20
De Grote Meester kan het nog steeds.
Een uniek talent, kan me voorstellen dat je genoten hebt!

Lady1234
Berichten: 27177
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wees maar blij dat u niet in Ahoy was bij Rammstein. 😁

Nijogeth
Berichten: 10018
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarom? Rammstein is prima te doen. Leuke sfeer hangt er sowieso.

Lady1234
Berichten: 27177
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bekogeld worden met rotte vis, leuk?

Plaats reactie