Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
06 dec 2023 20:10
Maar aangezien er steeds meer kritiek komt op de in ons land genomen maatregelen lijkt het mij verstandig om daar goed naar te kijken en luisteren om er van te leren voor de toekomst.
Wat dus tot op heden niet gebeurd door onze alwetende overheid.
Ik juich een dergelijk onderzoek toe. Maar dan wél met het door jou genoemde doel, namelijk om ervan te leren, en niet met het doel om mensen erop af te rekenen.

Zijn we het gewoon eens :wink:

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
06 dec 2023 20:37
Deltoer, heeft u trouwens de laatste verrichtingen van Ajax gevolgd? Domme vraag, natuurlijk wel, u was namelijk de eerste om erop te wijzen dat ze op plek 18 stonden. Vindt u het niet knap dat men sinds die beruchte dag in de 6 competitiewedstrijden die volgden 16 punten hebben gehaald en men nu alweer op plek 6 staat? Ik ben er persoonlijk zeer gelukkig mee.
Net zo gelukkig als met de laatste doelpunten van Feyenoord :mrgreen:

kuklos
Berichten: 9782
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
06 dec 2023 19:30
kuklos schreef:
04 dec 2023 23:17
[...] Een screenshot van jouw uitspraak [...]
Je hebt nog steeds niet aangegeven waarom en met welk doel jij het nodig vindt om screenshots te maken. Niet naar mij wijzen, even eerlijk zijn over je eigen bedoelingen ermee. Welk voordeel hoop je eruit te halen?
Volgens mij heb ik dat direct al uitgelegd. Zodat iedereen weet dat jij een aanslag op een politicus goed nieuws vindt en later niet meer kan ontkennen dat je dat ooit gezegd hebt.

Nijogeth
Berichten: 10016
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik las dat uit onderzoek is gebleken dat 84% van de Palestijnen de aanslagen van 7 oktober steunt. Of daar mensen tussen zitten die niet durven te zeggen dat ze er niet achter staan, dat weet ik helaas niet.

Echter, uit datzelfde onderzoek bleek dat 98% van de Israëliërs achter de acties in de Gazastrook staan. Dat vond ik zelf veel aparter, omdat 20-25% van de Israëlische bevolking bestaat uit Arabieren waarvan een groot deel met Palestijnse roots.

Maar als je dieper kijkt, snap je dat dat de Palestijnen zijn die wel in een vrije staat willen leven en gelukkig zijn in Israël, waar men gewoon deel van de bevolking is. Het beste voorbeeld is natuurlijk de rechter in de rechtszaak tegen Netanyahu over omkoping, fraude en vertrouwensbreuk die maandag weer hervat is. Die rechter is namelijk een Arabier.

Dit wetende, vraag ik me af of een oplossing nog wel voorhanden is. Een tweestaten oplossing is al honderden keren afgeschoten door de Palestijnen. De enige optie voor hen is volgens mij nog steeds het uitroeien van alle Joden en Christenen, zoals Hamas dat ook in het handvest heeft staan. Ik vraag me af waar het eindigt...

Thijs124
Berichten: 722
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Oorlogen tussen gelovigen zullen nooit eindigen.
Een land kun je veroveren en knechten.
Bij een groep mensen (lees geloof) lukt dat niet.

Onkruid71
Berichten: 2710
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Hoe zijn ze tot de resultaten van dat onderzoek gekomen?
Ik kan met niet voorstellen dat dat via internet afgenomen is.

Bezorgdeburger
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Onkruid71 schreef:
07 dec 2023 14:47
Hoe zijn ze tot de resultaten van dat onderzoek gekomen?
Ik kan met niet voorstellen dat dat via internet afgenomen is.
Nijogeth geeft geen link naar het onderzoek dus niet te controleren.

Maar wie wel eens in Gaza is geweest weet dat zo'n onderzoek niet echt representatief kan zijn.

En al helemaal niet als dit een recent onderzoek van na 7 oktober 2023 zou zijn.

Onkruid71
Berichten: 2710
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij is het allemaal "controlled information".
Dat zie je ook in die andere oorlog.

Nijogeth
Berichten: 10016
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
07 dec 2023 17:34
Nijogeth geeft geen link naar het onderzoek dus niet te controleren.
Het is een onderzoek van de Birzeit University op de Westelijke Jordaanoever.
Helaas heeft de website van die Arabische Universiteit geen Engelse pagina, dus kan ik niet verder komen dan dit.

https://www.i24news.tv/en/news/middle-e ... 7-massacre

De 98 procent van de Israëliërs komt uit deze bron, die ook de 84% voor de Palestijnen noemt.

https://www.haaretz.com/middle-east-new ... e9eeef0000

Bezorgdeburger
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Nijogeth schreef:
07 dec 2023 19:26
Bezorgdeburger schreef:
07 dec 2023 17:34
Nijogeth geeft geen link naar het onderzoek dus niet te controleren.
Het is een onderzoek van de Birzeit University op de Westelijke Jordaanoever.
Helaas heeft de website van die Arabische Universiteit geen Engelse pagina, dus kan ik niet verder komen dan dit.

https://www.i24news.tv/en/news/middle-e ... 7-massacre

De 98 procent van de Israëliërs komt uit deze bron, die ook de 84% voor de Palestijnen noemt.

https://www.haaretz.com/middle-east-new ... e9eeef0000
Dat is een peiling. Dat is geen echt onderzoek. Ook geen controle wie hebben gestemd enz.

Zelfde als 80 procent van de VVD kiezers wil samen met PVV.

Zegt dus niets allemaal

Onkruid71
Berichten: 2710
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Gaat volgens haar nog leuk worden met de verkiezingen in Amerika.
Trump of RFK Jr.
Ik zie Biden niet echt een kans hebben.


Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
06 dec 2023 23:39
Volgens mij heb ik dat direct al uitgelegd. Zodat iedereen weet dat jij een aanslag op een politicus goed nieuws vindt en later niet meer kan ontkennen dat je dat ooit gezegd hebt.
Ik vraag niet naar mij te wijzen en je wijst naar mij. Het is echt treurig met je gesteld als dit je modus operandi is. In elk geval schat je mij verkeerd in en dat is goed zo. :D

*

Wat vervuiling in een ziektekostenverzekeringstopic
rwolters schreef:
07 dec 2023 17:32
Ik denk dat we nog wat rechtser moeten gaan stemmen. Alle problemen die we nu hebben schijnen het gevolg te zijn van de extreem-linkse regeringen die we hebben gehad. Dat is in ieder geval wat je veel op social media ziet....
Nijogeth schreef:
07 dec 2023 19:18
Ik denk dat alle problemen vooral zijn ontstaan door idiote kabinetten. Linkse en rechtse partijen in 1 regering, dat gaat gewoon vrijwel niet.
Bezorgdeburger schreef:
07 dec 2023 20:37
@Nijogeth wat is anno 2023 nog links en rechts in de politiek?
@Rwolters: op sociale media schreeuwt 'rechts' je tegemoet. In het echte leven ligt het allemaal veel diverser.
@nijogeth: de meeste kabinetten sinds 1945 waren een middenkabinet.

Inzake het zorgstelsel: daar zit veel 'rechtse' invloed in zoals de carroussel met de contracten tussen zorgverzekeraar en zorgverlener, een vaste directe premie en een variabele premie via de werkgever, de overdaad aan diagnose-behandel-codes en de actieve onwil er iets aan te verbeteren.

Onkruid71
Berichten: 2710
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wat het zorgstelsel betreft, dhr Kuipers heeft er een behoorlijk en rommeltje van gemaakt, dat was het al.
Dat is er echt 1 die totaal niet weet waarover hij het heeft.

Straks in het programma kassa wordt hij ff geïnterviewd. Benieuwd wat hij nu weer voor onzin uit gaat kramen.

kuklos
Berichten: 9782
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
09 dec 2023 17:04
kuklos schreef:
06 dec 2023 23:39
Volgens mij heb ik dat direct al uitgelegd. Zodat iedereen weet dat jij een aanslag op een politicus goed nieuws vindt en later niet meer kan ontkennen dat je dat ooit gezegd hebt.
Ik vraag niet naar mij te wijzen en je wijst naar mij. Het is echt treurig met je gesteld als dit je modus operandi is. In elk geval schat je mij verkeerd in en dat is goed zo. :D
Zegt de man die een aanslag op een politicus goed nieuws vindt en het ook nog eens terecht vindt.

Maar misschien moet je het eens bespreken met je wo-niveau overleg groep, want dat zijn geen bouwvakkers hoor.
(ook jouw woorden)

Lady1234
Berichten: 27177
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
09 dec 2023 17:16
Wat het zorgstelsel betreft, dhr Kuipers heeft er een behoorlijk en rommeltje van gemaakt, dat was het al.
Dat is er echt 1 die totaal niet weet waarover hij het heeft.

Straks in het programma kassa wordt hij ff geïnterviewd. Benieuwd wat hij nu weer voor onzin uit gaat kramen.

Als u het beter weet dan Dr. Kuipers, zou ik maar solliciteren.

Zo makkelijk alleen maar commentaar leveren vanuit een luie stoel.

Onkruid71
Berichten: 2710
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
09 dec 2023 18:43
Onkruid71 schreef:
09 dec 2023 17:16
Wat het zorgstelsel betreft, dhr Kuipers heeft er een behoorlijk en rommeltje van gemaakt, dat was het al.
Dat is er echt 1 die totaal niet weet waarover hij het heeft.

Straks in het programma kassa wordt hij ff geïnterviewd. Benieuwd wat hij nu weer voor onzin uit gaat kramen.

Als u het beter weet dan Dr. Kuipers, zou ik maar solliciteren.
Werken gaat niet. Dus solliciteren heeft weinig zin.
En als ik ooit weer kan gaan werken, dan niet voor een baas.
En waarom zou je dan gelijk moeten gaan solliciteren?

En wat heeft hij gedaan aan Volksgezondheid, Welzijn en Sport , want daar is hij verantwoordelijk voor.

Lowieze
Berichten: 6616
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
09 dec 2023 18:50

Werken gaat niet. Dus solliciteren heeft weinig zin.
En als ik ooit weer kan gaan werken, dan niet voor een baas.
En waarom zou je dan gelijk moeten gaan solliciteren?

En wat heeft hij gedaan aan Volksgezondheid, Welzijn en Sport , want daar is hij verantwoordelijk voor.
Bent u ook weleens positief over iets of iemand?
Ik lees alleen maar geklaag van u.

Onkruid71
Berichten: 2710
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
09 dec 2023 18:59
Onkruid71 schreef:
09 dec 2023 18:50

Werken gaat niet. Dus solliciteren heeft weinig zin.
En als ik ooit weer kan gaan werken, dan niet voor een baas.
En waarom zou je dan gelijk moeten gaan solliciteren?

En wat heeft hij gedaan aan Volksgezondheid, Welzijn en Sport , want daar is hij verantwoordelijk voor.
Bent u ook weleens positief over iets of iemand?
Ik lees alleen maar geklaag van u.
Natuurlijk ben ik dat wel eens.
En het is geen klagen, het is een feit over dhr Kuipers, dat hij +/- 100.000 mensen in de kou heeft laten staan, en ook meerdere malen over gelogen heeft.
Dat is geen klagen dat is informatie. Waarom zou ik iets goed over die man moeten zeggen. Hij doet gewoon niet waar hij voort aangesteld is, volgt de wetenschap niet.

Lowieze
Berichten: 6616
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
09 dec 2023 19:08


Natuurlijk ben ik dat wel eens.
En het is geen klagen, het is een feit over dhr Kuipers, dat hij +/- 100.000 mensen in de kou heeft laten staan, en ook meerdere malen over gelogen heeft.
Dat is geen klagen dat is informatie. Waarom zou ik iets goed over die man moeten zeggen. Hij doet gewoon niet waar hij voort aangesteld is, volgt de wetenschap niet.
Het is geen feit, het is uw mening. Maar goed, ik zie dat het klagen weer doorgaat

Plaats reactie