Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

scharrelschipper schreef:
05 dec 2023 09:14
Moneyman schreef:
04 dec 2023 23:23
scharrelschipper schreef:
04 dec 2023 10:27
Kijk,zo`n recensie heb je wat aan!
Dank MM.
Zal binnenkort de proef op de som nemen.
Ik ben benieuwd hoe jij ‘m ervaart. Laat je dat weten tzt?
scharrelschipper schreef:
04 dec 2023 20:26
Als leek in vergelijking met MM kan ik je ook "Tullamore Dew" aanbevelen.
Is Iers,en smaken verschillen natuurlijk,maar die vind ik dan weer heel erg lekker.
Die vind ik dan weer tegenvallen ;-) dus dat maakt het extra spannend hoe jij de andere ervaart.
witte angora schreef:
04 dec 2023 13:29
Prima idee. Ik ben niet bekend met whiskey, misschien is deze wel een heel goede eerste om uit te proberen. :D
Als je een kleine proeverij wilt:kom maar een keer proeven. Wel met de trein natuurlijk. ;-)
ik laat zeker weten hoe deze bevalt.
Wat die tullamore dew betreft,leuk verhaaltje.
Zag hem staan in een Duitse supermarkt maar in een ronde fles,dat hoort niet moet een platte zijn.
Dacht even zou dit wel de echte zijn?
Op het etiket een uitleg "er is brand geweest bij onze flessen leverancier,en wat moet onze whisky zonder fles?"
Ze beloofden dat het zo snel mogelijk weer in de vertrouwde fles zou zitten.
Maandje later was dat inderdaad zo.


Die boot is dat een type zuipschuit misschien. :mrgreen:

trouwens de whisky bij aldi duitsland is goed te drinken en niet duur

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
05 dec 2023 15:06


Ik heb het niet onder ON gehad, maar een parlementaire enquête is gewoon nodig.
Het is bepaald niet goed gegaan vanuit de regering, en daar moet van geleerd worden.
Zodat mis/des informatie vanuit de regering niet meer voor komt. En dat er correct gehandeld wordt.

Edit, het quoten gaat hier niet lekker op de een of andere manier.

Bij een onverwachte gebeurtenis van deze omvang zul je het nooit alle mensen naar de zin kunnen maken. Wat voor besluiten er ook genomen worden, er zal altijd een groep mensen over die besluiten klagen.
En van achteren kijk je natuurlijk een koe in de kont….

Onkruid71
Berichten: 2709
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
05 dec 2023 15:19
Onkruid71 schreef:
05 dec 2023 15:06


Ik heb het niet onder ON gehad, maar een parlementaire enquête is gewoon nodig.
Het is bepaald niet goed gegaan vanuit de regering, en daar moet van geleerd worden.
Zodat mis/des informatie vanuit de regering niet meer voor komt. En dat er correct gehandeld wordt.

Edit, het quoten gaat hier niet lekker op de een of andere manier.

Bij een onverwachte gebeurtenis van deze omvang zul je het nooit alle mensen naar de zin kunnen maken. Wat voor besluiten er ook genomen worden, er zal altijd een groep mensen over die besluiten klagen.
En van achteren kijk je natuurlijk een koe in de kont….
Door de koe in de kont te kijken, wordt je natuurlijk ook wijzer, de darm flora zegt veel over de gezondheid.
Wat ik zo uit Nieuw Zeeland begrijp is er nooit door Pfizer gezegd dat het vaccin het verspreiding tegen gaat.
Hier werd dat wel gezegd, vaccineer jezelf voor je omgeving.
Waar komt die informatie vandaan. Dat mag best wel onderzocht worden.

ZeerPrivé
Berichten: 5479
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Waar die info vandaan kwam lijkt mij bekend, nl. van het kabinet waarschijnlijk in samenspraak met de RIVM. Vermoed dat ik het eerder in een Corona topic ook al gezegd heb: staaltje manipulatie van de bovenste plank.

Bezorgdeburger
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Het is toch wel vreemd dat dit soort studies weinig tot niet door met name RIVM worden genoemd. Het is nogal een foute inschatting geweest om de verzorgingshuizen en verpleeghuizen af te sluiten tijdens coronaperiode.

https://artsencollectief.nl/opsluiting- ... esultaten/

scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

gosewijn schreef:
05 dec 2023 15:16
scharrelschipper schreef:
05 dec 2023 09:14
Moneyman schreef:
04 dec 2023 23:23

Ik ben benieuwd hoe jij ‘m ervaart. Laat je dat weten tzt?


Die vind ik dan weer tegenvallen ;-) dus dat maakt het extra spannend hoe jij de andere ervaart.


Als je een kleine proeverij wilt:kom maar een keer proeven. Wel met de trein natuurlijk. ;-)
ik laat zeker weten hoe deze bevalt.
Wat die tullamore dew betreft,leuk verhaaltje.
Zag hem staan in een Duitse supermarkt maar in een ronde fles,dat hoort niet moet een platte zijn.
Dacht even zou dit wel de echte zijn?
Op het etiket een uitleg "er is brand geweest bij onze flessen leverancier,en wat moet onze whisky zonder fles?"
Ze beloofden dat het zo snel mogelijk weer in de vertrouwde fles zou zitten.
Maandje later was dat inderdaad zo.


Die boot is dat een type zuipschuit misschien. :mrgreen:
Voordeel is dat die "boot" niet bij het snelverkeer hoort,dus er kan de hele dag naar hartelust ingenomen worden. :wink:
trouwens de whisky bij aldi duitsland is goed te drinken en niet duur

J. Deltoer
Berichten: 3103
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat is maar de vraag. Ik heb begrepen dat moneyman bij uitstek de meeste expertise heeft van whisky (whiskey volgens de kat) dus ik wacht even af, hj heeft overigens overal de meeste verstand van althans volgens hemzelf.

Moneyman
Berichten: 30151
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
05 dec 2023 16:41
Het is nogal een foute inschatting geweest om de verzorgingshuizen en verpleeghuizen af te sluiten tijdens coronaperiode.
Altijd leuk, met de kennis van nu kritiek leveren op keuzes die in the heat of the moment gemaakt worden met de kennis én inschatting van toen...

Uit je eigen link:
De auteurs laten zien dat, bij de huidige stand van kennis, isolatie en segregatie van ouderen geen enkel nut heeft bij het voorkomen van sterfgevallen onder epidemische of pandemische omstandigheden.

Lady1234
Berichten: 27168
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bezorgdeburger schreef:
05 dec 2023 16:41
Het is toch wel vreemd dat dit soort studies weinig tot niet door met name RIVM worden genoemd. Het is nogal een foute inschatting geweest om de verzorgingshuizen en verpleeghuizen af te sluiten tijdens coronaperiode.

https://artsencollectief.nl/opsluiting- ... esultaten/

Ach ja die Stichting Artsen Collectief.

Lees dit eens. https://www.zorgvisie.nl/blog/discutabe ... d-schaden/


Maar deze discussie is al uitgebreid hier gevoerd.

Moneyman
Berichten: 30151
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
05 dec 2023 17:17
Ach ja die Stichting Artsen Collectief.
Ik deel je scepsis t.o.v. het SAC. Maar in dit geval ligt er in ieder geval wel een wetenschappelijk onderzoek aan het artikel ten grondslag. Over de kwaliteit dat dat onderzoek en de juistheid van de weergave ervan in het artikel heb ik nog geen oordeel.

Onkruid71
Berichten: 2709
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
05 dec 2023 17:17
Bezorgdeburger schreef:
05 dec 2023 16:41
Het is toch wel vreemd dat dit soort studies weinig tot niet door met name RIVM worden genoemd. Het is nogal een foute inschatting geweest om de verzorgingshuizen en verpleeghuizen af te sluiten tijdens coronaperiode.

https://artsencollectief.nl/opsluiting- ... esultaten/

Ach ja die Stichting Artsen Collectief.

Lees dit eens. https://www.zorgvisie.nl/blog/discutabe ... d-schaden/


Maar deze discussie is al uitgebreid hier gevoerd.


Die discussie is toen gevoerd met de kennis van toen. 😂🤣😂

scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
05 dec 2023 17:34
Lady1234 schreef:
05 dec 2023 17:17
Ach ja die Stichting Artsen Collectief.
Ik deel je scepsis t.o.v. het SAC. Maar in dit geval ligt er in ieder geval wel een wetenschappelijk onderzoek aan het artikel ten grondslag. Over de kwaliteit dat dat onderzoek en de juistheid van de weergave ervan in het artikel heb ik nog geen oordeel.
Is ACC hetzelfde als SAC?

Bezorgdeburger
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@lady1234 je kan links van tig studies hier plaatsen. En ook kun je de boodschapper aanvallen.

Maar feit blijft dat het Engelstalige onderzoek dat het artsencollectief vertaalde op belangrijke conclusies een aantal feiten blootlegt die het RIVM nergens vermeld. Tenminste ik kan niets vinden.

Ik heb wel laatst een verslag van een Rotterdamse vrouw gelezen die min of meer tot dezelfde conclusies kwam. Maar kan geen link vinden op dit moment

Het is toch heel verdrietig dat juist kwetsbare ouderen slachtoffers zijn geworden van een foute beslissing van de overheid? Dat honderden ouderen zijn overleden in eenzaamheid en zonder hun naasten?

Ik vind dat in en in triest.

juliomariner
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Is inderdaad in triest maar achteraf kijk je een koe in de .......
Niemand had ervaring met zo'n pandemie maar er moesten wel beslissingen genomen worden.
Met de wetenschap van nu waren het niet allemaal goede beslissingen maar dat konden ze toen niet weten.

Onkruid71
Berichten: 2709
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Had dat met de wetenschap van toen ook niet anders gekund? Hebben ze niet de verkeerde bronnen gebruikt om te kijken wat werkt en niet werkt? Dat is nogal belangrijk.

Lady1234
Berichten: 27168
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb een verslag van een Amsterdamse vrouw gelezen, die tot heel andere conclusies kwam. Maar een link kan ik niet vinden. 😁

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bezorgdeburger schreef:
05 dec 2023 18:42
@lady1234 je kan links van tig studies hier plaatsen. En ook kun je de boodschapper aanvallen.

Maar feit blijft dat het Engelstalige onderzoek dat het artsencollectief vertaalde op belangrijke conclusies een aantal feiten blootlegt die het RIVM nergens vermeld. Tenminste ik kan niets vinden.

Ik heb wel laatst een verslag van een Rotterdamse vrouw gelezen die min of meer tot dezelfde conclusies kwam. Maar kan geen link vinden op dit moment

Het is toch heel verdrietig dat juist kwetsbare ouderen slachtoffers zijn geworden van een foute beslissing van de overheid? Dat honderden ouderen zijn overleden in eenzaamheid en zonder hun naasten?

Ik vind dat in en in triest.
Wat denkt u dat er nu gezegd zou worden als die maatregelen destijds niet genomen zouden zijn en er veel meer ouderen overleden waren? Zou er dan gezegd worden: nou, dat heeft de regering goed gedaan hoor.

scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lowieze schreef:
05 dec 2023 19:40
Bezorgdeburger schreef:
05 dec 2023 18:42
@lady1234 je kan links van tig studies hier plaatsen. En ook kun je de boodschapper aanvallen.

Maar feit blijft dat het Engelstalige onderzoek dat het artsencollectief vertaalde op belangrijke conclusies een aantal feiten blootlegt die het RIVM nergens vermeld. Tenminste ik kan niets vinden.

Ik heb wel laatst een verslag van een Rotterdamse vrouw gelezen die min of meer tot dezelfde conclusies kwam. Maar kan geen link vinden op dit moment

Het is toch heel verdrietig dat juist kwetsbare ouderen slachtoffers zijn geworden van een foute beslissing van de overheid? Dat honderden ouderen zijn overleden in eenzaamheid en zonder hun naasten?

Ik vind dat in en in triest.
Wat denkt u dat er nu gezegd zou worden als die maatregelen destijds niet genomen zouden zijn en er veel meer ouderen overleden waren? Zou er dan gezegd worden: nou, dat heeft de regering goed gedaan hoor.
Dat is natuurlijk een beetje "wat als"wat nergens op slaat,want de maatregelen zijn wel genomen dus is er geen vergelijk mogelijk.
Feit is dat er veel ouderen zijn overleden door de maatregelen.
Of dat er meer of minder zouden zijn geweest zonder die maatregelen zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Feit is dat al tijdens die maatregelen velen zeiden dat het niet de juiste manier was.
ik weet dat ik bevooroordeeld ben omdat ik niet gevaccineerd ben,en nooit geloofd heb dat de mensheid zou verdwijnen als we niet allemaal de prik zouden halen,maar het geeft toch te denken dat er steeds meer onderzoeken/studie`s openbaar worden die op zijn minst twijfel geven over en de vaccinatie`s en de maatregelen?

Bezorgdeburger
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lowieze schreef:
05 dec 2023 19:40
Bezorgdeburger schreef:
05 dec 2023 18:42
@lady1234 je kan links van tig studies hier plaatsen. En ook kun je de boodschapper aanvallen.

Maar feit blijft dat het Engelstalige onderzoek dat het artsencollectief vertaalde op belangrijke conclusies een aantal feiten blootlegt die het RIVM nergens vermeld. Tenminste ik kan niets vinden.

Ik heb wel laatst een verslag van een Rotterdamse vrouw gelezen die min of meer tot dezelfde conclusies kwam. Maar kan geen link vinden op dit moment

Het is toch heel verdrietig dat juist kwetsbare ouderen slachtoffers zijn geworden van een foute beslissing van de overheid? Dat honderden ouderen zijn overleden in eenzaamheid en zonder hun naasten?

Ik vind dat in en in triest.
Wat denkt u dat er nu gezegd zou worden als die maatregelen destijds niet genomen zouden zijn en er veel meer ouderen overleden waren? Zou er dan gezegd worden: nou, dat heeft de regering goed gedaan hoor.
Juist door de kwetsbare ouderen te isoleren zijn er meer overleden dan nodig zou zijn geweest. En ook nog eens in alle eenzaamheid.

Dat is toch wel anders dan achteraf de koe in de kont kijken naar mijn mening.

Het gaat er ook om lessen te leren uit het verleden. Maar daar doen ze niet aan hier in Nederland.

Ik vind dat triest.

Lady1234
Berichten: 27168
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@scharrelschipper

U schrijft: “feit is dater veel ouderen zijn overleden door de maatregelen”.

En dat is dus geen feit, maar een veronderstelling. Er zijn inderdaad veel ouderen overleden, maar waardoor?

En u ontkracht uw eigen stelling ook al door te schrijven dat we waarschijnlijk nooit zullen weten of het er meer of minder geweest zouden zijn zonder die maatregelen.

Ik zou niet weten wie beweerd heeft dat de mensheid zou verdwijnen als we niet allemaal die prik zouden halen. Maar dat men dat niet gelooft, lijkt me nogal voor de hand liggend.

Plaats reactie