Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10084
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik moet zeggen dat ik m nog nooit gehad heb. Maar even navraag gedaan bij een vriend die hem wel ooit gedronken heeft. Het schijnt best een lekkere whisky te zijn, zeker voor die prijs. Tenminste als je van dit soort whisky's houdt. Drinkt zacht weg met een smaak die wat weg heeft van vanille, maar ook nog best kruidig is. Aldus die vriend van me.

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
03 dec 2023 20:28
Er zijn hier vast wel whisky kenners.
ik werd door een vroege sinterklaas verrast met een fles 12 jaar oude single malt genaamd "Old Pulteney"
Nooit van gehoord,en nog niet geprobeerd.
Iemand die er wat over weet?
Ik heb 'm een tijd geleden een keer gehad. Een prima whisky, vriendelijk geprijsd. Stevige smaak, niet te rokerig, met een zachte afdronk. Ik heb standaard zo'n 10-15 flessen staan, waarvan sommige heel langzaam leeg gaan en sommige een stuk sneller. Deze Old Pulteney behoorde tot de snellere, en dat betekent enerzijds dat ik 'm zelf lekker vond, en anderzijds dat ik 'm ook aan anderen schonk. Dit is één van die whisky's die bewijzen dat een lekkere whisky echt niet minimaal 100 euro hoeft te kosten.

Lekker kaasje, worstje, chocolaatje erbij (eventueel een sigaartje), wat goed gezelschap en dan en lekker genieten :wink:

scharrelschipper
Berichten: 1841
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
04 dec 2023 09:03
scharrelschipper schreef:
03 dec 2023 20:28
Er zijn hier vast wel whisky kenners.
ik werd door een vroege sinterklaas verrast met een fles 12 jaar oude single malt genaamd "Old Pulteney"
Nooit van gehoord,en nog niet geprobeerd.
Iemand die er wat over weet?
Ik heb 'm een tijd geleden een keer gehad. Een prima whisky, vriendelijk geprijsd. Stevige smaak, niet te rokerig, met een zachte afdronk. Ik heb standaard zo'n 10-15 flessen staan, waarvan sommige heel langzaam leeg gaan en sommige een stuk sneller. Deze Old Pulteney behoorde tot de snellere, en dat betekent enerzijds dat ik 'm zelf lekker vond, en anderzijds dat ik 'm ook aan anderen schonk. Dit is één van die whisky's die bewijzen dat een lekkere whisky echt niet minimaal 100 euro hoeft te kosten.

Lekker kaasje, worstje, chocolaatje erbij (eventueel een sigaartje), wat goed gezelschap en dan en lekker genieten :wink:
Kijk,zo`n recensie heb je wat aan!
Dank MM.
Zal binnenkort de proef op de som nemen.

witte angora
Berichten: 30937
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
04 dec 2023 09:03
Lekker kaasje, worstje, chocolaatje erbij (eventueel een sigaartje), wat goed gezelschap en dan en lekker genieten :wink:
Prima idee. Ik ben niet bekend met whiskey, misschien is deze wel een heel goede eerste om uit te proberen. :D

scharrelschipper
Berichten: 1841
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
04 dec 2023 13:29
Moneyman schreef:
04 dec 2023 09:03
Lekker kaasje, worstje, chocolaatje erbij (eventueel een sigaartje), wat goed gezelschap en dan en lekker genieten :wink:
Prima idee. Ik ben niet bekend met whiskey, misschien is deze wel een heel goede eerste om uit te proberen. :D
Gewoon proberen.
Als leek in vergelijking met MM kan ik je ook "Tullamore Dew" aanbevelen.
Is Iers,en smaken verschillen natuurlijk,maar die vind ik dan weer heel erg lekker.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
27 nov 2023 19:56
De overheid heeft echt wel inzicht in de kosten van de zorg in onderdelen.
Heel gedetailleerd zelfs. Ik denk wel, dat je de vraag mag stellen, wat deze databerg oplevert aan informatie en of steekproeven niet veel goedkoper zijn om aan dezelfde informatie te komen.
Lady1234 schreef:
25 nov 2023 19:50
Overigens sterkte gewenst met de uitvaarten.
Treurig verhaal. Jong stel, zij terminaal en hij is twee uur na haar overleden aan een hartstilstand. Kinderen worden nu verder grootgebracht door een broer van hem met zijn vrouw. We waren nog net op tijd voor de begrafenis en omdat we er toch waren, gelijk wat andere familiedingen kunnen regelen.
moederslink schreef:
28 nov 2023 09:58
En ik was het weekendje weg en heb Corona opgelopen :cry: .
Ben er even niet best aan toe, voel me écht ziek!
Huidige variant is geen fijne. Mensen zijn er lang mee bezig, drie tot zes weken ziek. Sterkte.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ach ja, Kuklos was er ook nog. Goed, laatste keer.

Wat FvD vindt of ventileert aan meningen, is wel relevant voor de kans op aanslagen. Baudet is extreem geworden en dat levert een hoger risico op. Het is zijn eigen keus om zich te profileren ten koste van anderen en daarmee zijn de gevolgen voor zijn rekening.
Voor Wilders geldt in principe hetzelfde, maar een Fatwa is van een andere orde en daarom vind ik dat de staat, de overheid, daar actiever op had moeten ageren. Sowieso ontbreekt beleid hoe om te gaan met politici als Wilders als ze met pensioen willen.

Als jij het eens bent met alle negen punten uit het verkiezingsprogramma van FvD bij het onderdeel 'woke', dan kan ik alleen adviseren je te verdiepen in de grondwet, staatsinrichting en werking van een democratie.

Als jij het nodig vindt om van een forum als dit screenshots te maken, dan vertel je mij daarmee, dat jij heel wantrouwend in het leven staat. Geen idee wie of wat je vroeger zo heeft gebeten, maar ik kan je wel vertellen, dat het heel ontspannen leeft als je wel durft te vertrouwen op het onbekende.

Discriminatie: als het antwoord ook niet letterlijk is, wat je wenst, dan blijf je zeuren. Nee, je krijgt je zin niet. Voorkeursbeleid, positieve discriminatie, is één van de vele mogelijkheden om mensen uit te filteren, en net als bij elke vacature, leidt dat tot discriminatie tijdens het selectieproces. Zo is het leven, leef ermee.

Lady1234
Berichten: 27226
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach ja, Jablan was er ook nog.

Het komt niet in u op om te schrijven: “dat ik het terecht vind, (die belaging van Baudet) had ik hier niet neer zetten”. U blijft vingerwijzen naar de uitspraken van Baudet en naar iemand die een kopie maakt van uw schrijfsels.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Elke idioot kon voorspellen, dat er iets aan zat te komen en ik blijf bij mijn mening, dat Baudet dit via zijn TikTok/Instagram-activiteiten over zichzelf heeft afgeroepen.

Natuurlijk, ik had mee kunnen gaan met het koor 'nooit', maar daarmee steun je dit soort extreme types in hun slachtofferrol. Als Baudet slachtoffer is, dan vooral van zichzelf.

Is er uit Groningen ondertussen meer bekend gemaakt over de daders en hun motieven?

Lady1234
Berichten: 27226
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees de krant.

J. Deltoer
Berichten: 3141
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En plaats je reacties op de Joop. Daar vinden ze het niet erg dat de door u verguisde politici een kopje kleiner worden gemaakt.

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
04 dec 2023 21:27
Ach ja, Kuklos was er ook nog. Goed, laatste keer.

Wat FvD vindt of ventileert aan meningen, is wel relevant voor de kans op aanslagen. Baudet is extreem geworden en dat levert een hoger risico op. Het is zijn eigen keus om zich te profileren ten koste van anderen en daarmee zijn de gevolgen voor zijn rekening.
Je blijft het maar goedpraten, keer op keer op keer weer.
Jablan schreef:
04 dec 2023 21:27
Als jij het eens bent met alle negen punten uit het verkiezingsprogramma van FvD bij het onderdeel 'woke', dan kan ik alleen adviseren je te verdiepen in de grondwet, staatsinrichting en werking van een democratie.
Want jouw wo-niveau praatgroepje die geen bouwvakkers zijn wat je even wil benadrukken zegt dat?
Jablan schreef:
04 dec 2023 21:27
Als jij het nodig vindt om van een forum als dit screenshots te maken, dan vertel je mij daarmee, dat jij heel wantrouwend in het leven staat. Geen idee wie of wat je vroeger zo heeft gebeten, maar ik kan je wel vertellen, dat het heel ontspannen leeft als je wel durft te vertrouwen op het onbekende.
Een screenshot van jouw uitspraak dat je de aanslag op Baudet goed nieuws vond. Dus naast je hooghartigheid, goedkeuren van een aanslag loop je nu ook nog feiten te verdraaien.
Jablan schreef:
04 dec 2023 21:27
Discriminatie: als het antwoord ook niet letterlijk is, wat je wenst, dan blijf je zeuren. Nee, je krijgt je zin niet. Voorkeursbeleid, positieve discriminatie, is één van de vele mogelijkheden om mensen uit te filteren, en net als bij elke vacature, leidt dat tot discriminatie tijdens het selectieproces. Zo is het leven, leef ermee.
Oh ja, en je praat discriminatie ook nog goed. Nou ja, zolang het blank, man, hetero betreft.

Misschien moet je ook nog even herhalen dat iedereen in een organisatie een werknemer mag ontslaan. :roll: :roll: :roll:

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
04 dec 2023 10:27
Kijk,zo`n recensie heb je wat aan!
Dank MM.
Zal binnenkort de proef op de som nemen.
Ik ben benieuwd hoe jij ‘m ervaart. Laat je dat weten tzt?
scharrelschipper schreef:
04 dec 2023 20:26
Als leek in vergelijking met MM kan ik je ook "Tullamore Dew" aanbevelen.
Is Iers,en smaken verschillen natuurlijk,maar die vind ik dan weer heel erg lekker.
Die vind ik dan weer tegenvallen ;-) dus dat maakt het extra spannend hoe jij de andere ervaart.
witte angora schreef:
04 dec 2023 13:29
Moneyman schreef:
04 dec 2023 09:03
Lekker kaasje, worstje, chocolaatje erbij (eventueel een sigaartje), wat goed gezelschap en dan en lekker genieten :wink:
Prima idee. Ik ben niet bekend met whiskey, misschien is deze wel een heel goede eerste om uit te proberen. :D
Als je een kleine proeverij wilt:kom maar een keer proeven. Wel met de trein natuurlijk. ;-)

scharrelschipper
Berichten: 1841
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
04 dec 2023 23:23
scharrelschipper schreef:
04 dec 2023 10:27
Kijk,zo`n recensie heb je wat aan!
Dank MM.
Zal binnenkort de proef op de som nemen.
Ik ben benieuwd hoe jij ‘m ervaart. Laat je dat weten tzt?
scharrelschipper schreef:
04 dec 2023 20:26
Als leek in vergelijking met MM kan ik je ook "Tullamore Dew" aanbevelen.
Is Iers,en smaken verschillen natuurlijk,maar die vind ik dan weer heel erg lekker.
Die vind ik dan weer tegenvallen ;-) dus dat maakt het extra spannend hoe jij de andere ervaart.
witte angora schreef:
04 dec 2023 13:29
Moneyman schreef:
04 dec 2023 09:03
Lekker kaasje, worstje, chocolaatje erbij (eventueel een sigaartje), wat goed gezelschap en dan en lekker genieten :wink:
Prima idee. Ik ben niet bekend met whiskey, misschien is deze wel een heel goede eerste om uit te proberen. :D
Als je een kleine proeverij wilt:kom maar een keer proeven. Wel met de trein natuurlijk. ;-)
ik laat zeker weten hoe deze bevalt.
Wat die tullamore dew betreft,leuk verhaaltje.
Zag hem staan in een Duitse supermarkt maar in een ronde fles,dat hoort niet moet een platte zijn.
Dacht even zou dit wel de echte zijn?
Op het etiket een uitleg "er is brand geweest bij onze flessen leverancier,en wat moet onze whisky zonder fles?"
Ze beloofden dat het zo snel mogelijk weer in de vertrouwde fles zou zitten.
Maandje later was dat inderdaad zo.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Voor wie het interesseert:
vanmorgen bij Ongehoord Nieuws :
kritische geluiden omtrent de Coronacrisis plus de maatregelen en de bijwerkingen.
Complete ontwrichting vd samenleving ---- tot op heden zijn de gevolgen zichtbaar.
Best interessant om eens terug te kijken.
Er zijn er zeer velen die dit jaar zich niet opnieuw laten vaccineren.
Zelfs 94% niet!

Onkruid71
Berichten: 2762
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wat mij betreft mag daar wel een parlementaire enquête naar komen om te kijken wat er allemaal aan fouten gemaakt zijn in die tijd en wat men aan foute informatie is gegeven.

Erthanax
Berichten: 9741
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

moederslink schreef:
05 dec 2023 13:55
Voor wie het interesseert:
vanmorgen bij Ongehoord Nieuws :
kritische geluiden omtrent de Coronacrisis plus de maatregelen en de bijwerkingen.
Complete ontwrichting vd samenleving ---- tot op heden zijn de gevolgen zichtbaar.
Best interessant om eens terug te kijken.
Er zijn er zeer velen die dit jaar zich niet opnieuw laten vaccineren.
Zelfs 94% niet!


Die cijfers van ON wijken nogal af van de cijfers van het RIVM. Ik zie vooralsnog geen reden om te twijfelen aan de gegevens van het RIVM.

Lady1234
Berichten: 27226
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
05 dec 2023 14:19
Wat mij betreft mag daar wel een parlementaire enquête naar komen om te kijken wat er allemaal aan fouten gemaakt zijn in die tijd en wat men aan foute informatie is gegeven.

Alsof we niets beters te doen hebben dan een parlementaire enquete houden.

Die rare complot figuren van Ongehoord Nederland neemje toch niet serieus.

Onkruid71
Berichten: 2762
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
05 dec 2023 14:59
Onkruid71 schreef:
05 dec 2023 14:19


Wat mij betreft mag daar wel een parlementaire enquête naar komen om te kijken wat er allemaal aan fouten gemaakt zijn in die tijd en wat men aan foute informatie is gegeven.

Alsof we niets beters te doen hebben dan een parlementaire enquete houden.

Die rare complot figuren van Ongehoord Nederland neemje toch niet serieus.
Ik heb het niet onder ON gehad, maar een parlementaire enquête is gewoon nodig.
Het is bepaald niet goed gegaan vanuit de regering, en daar moet van geleerd worden.
Zodat mis/des informatie vanuit de regering niet meer voor komt. En dat er correct gehandeld wordt.

Edit, het quoten gaat hier niet lekker op de een of andere manier.

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
05 dec 2023 13:55
Complete ontwrichting vd samenleving ---- tot op heden zijn de gevolgen zichtbaar.
Klopt helemaal. Tegelijk: wat zou vandaag de dag het zichtbare gevolg geweest zijn als die maatregelen er niet geweest waren?

Plaats reactie