Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier wat info over het soeverein worden. Snap er weinig van eerlijk gezegd. :roll:

https://www.jenniesmallenbroek.nl/het-c ... we-wereld/

Erthanax
Berichten: 9735
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
04 mei 2023 16:52
Even naar hier geplaatst, het blijkt intussen aardig synchroon te lopen, ook nog.
Goed gedaan; dank!

En daarbij aanhakend:
Moneyman schreef:
04 mei 2023 16:34
(...) Maar gek genoeg is de enige overheid die wél geaccepteerd wordt, dat stukje wat de uitkering verstrekt...
Ja, dat dus :D

Ik heb overigens grote bewondering voor de dienders, deurwaarders en rechters die vaak met engelengeduld deze lieden te woord staan! "Artikel 1! U kunt mij niet dwingen! U pleegt een ambtsmisdrijf!"

Voor niet-ingewijden: bedoeld wordt artikel 1 van BW1, niet dat van de Grondwet.

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Leef je uit ;-)
https://vitalifeiten.wixsite.com/vitali ... urwaarders

En wees blij als je er niets van begrijpt: dat wijst met grote zekerheid op geestelijke gezondheid :D
Erthanax schreef:
04 mei 2023 16:58
Ik heb overigens grote bewondering voor de dienders, deurwaarders en rechters die vaak met engelengeduld deze lieden te woord staan! "Artikel 1! U kunt mij niet dwingen! U pleegt een ambtsmisdrijf!"
haha dank. Eerlijk is eerlijk: meestal doe ik bij die figuren niet wat ik het liefste zou doen... :evil: :mrgreen:

Erthanax
Berichten: 9735
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat die ANBI's betreft: vrijwel alle overheidsinstellingen gelden voor de Belastingdienst als ANBI. Niet zo gek, want de overheid beoogt het algemeen nut.
Diverse grote bedrijven hebben ook een ANBI onder zich, bv voor het beheer van een kunstverzameling.

Er is een halfdyslectisch zelfbenoemd jurist die daarom denkt dat elke betaling aan woningbouw of grote energieboer als gift aftrekbaar is. Dat hij zichzelf in de problemen werkt vind ik niet zo erg. Ik vind het wel dieptreurig dat zijn goedgelovige en kansarme "volgers" die al grote problemen hebben in hun wanhoop zijn adviezen opvolgen en daardoor nóg dieper in de problemen komen.

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
04 mei 2023 17:08
Er is een halfdyslectisch zelfbenoemd jurist die daarom denkt dat elke betaling aan woningbouw of grote energieboer als gift aftrekbaar is. Dat hij zichzelf in de problemen werkt vind ik niet zo erg. Ik vind het wel dieptreurig dat zijn goedgelovige en kansarme "volgers" die al grote problemen hebben in hun wanhoop zijn adviezen opvolgen en daardoor nóg dieper in de problemen komen.
Ah, jurist Plate. Die plaat zit er wel - voor zn kop.

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Overigens kan een dergelijke discussie ook behoorlijk rap uit de klauwen lopen, zoals dit filmpje laat zien. Niet voor zwakke magen!

kuklos
Berichten: 9807
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Dit was geen discussie, dit was een idioot die een wapen trok toen de autodeur werd open gedaan. Gezien het feit dat er zogenaamde sovereign citizens meerdere agenten vermoord hebben in de VS is men extra voorzichtig.

rwolters
Berichten: 1603
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
03 mei 2023 22:21
Covid is nog lang niet over, zolang er meer long covid patiënten bijkomen is het niet over. En er zijn ook nog geen oplossingen.
Covid is sowieso niets nieuws. Ook een paar jaar terug niet. Het heet niet voor niets covid19. De variant dateert van 2019, daarvoor bestond het coronavirus al in andere varianten. Het enige bijzondere dit keer was dat er een wereldwijde pandemie door ontstond.

Onkruid71
Berichten: 2745
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
04 mei 2023 19:12
Onkruid71 schreef:
03 mei 2023 22:21
Covid is nog lang niet over, zolang er meer long covid patiënten bijkomen is het niet over. En er zijn ook nog geen oplossingen.
Covid is sowieso niets nieuws. Ook een paar jaar terug niet. Het heet niet voor niets covid19. De variant dateert van 2019, daarvoor bestond het coronavirus al in andere varianten. Het enige bijzondere dit keer was dat er een wereldwijde pandemie door ontstond.
Het is bedoeld voor covid van de laatste 3 jaar.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik kijk weer enorm uit naar het nieuwe theaterseizoen, veel theaters maken de komende weken hun programma bekend. Nog meer liefhebbers hier?

Nijogeth
Berichten: 10057
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, persoonlijk is dat niet mijn ding. Maar is dat echt een seizoen? Want het theater is nu echt iets dat het hele jaar door zou kunnen gaan. Het is toch binnen, namelijk. Als je slim bent dan kom je dus buiten het seizoen met een nieuwe show, dan komen alle liefhebbers erop af en heb je alles vol zitten.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Nijogeth schreef:
04 mei 2023 19:29
Nee, persoonlijk is dat niet mijn ding. Maar is dat echt een seizoen? Want het theater is nu echt iets dat het hele jaar door zou kunnen gaan. Het is toch binnen, namelijk. Als je slim bent dan kom je dus buiten het seizoen met een nieuwe show, dan komen alle liefhebbers erop af en heb je alles vol zitten.
Gek genoeg wel, seizoen 22-23 loopt nog tot eind juni ongeveer. Verschilt wel een beetje per theater. Seizoen 23-24 begint dan weer in september. Zodat de artiesten vakantie kunnen houden of een nieuwe voorstelling kunnen maken. Tenminste dat is zoals ik het begrepen heb.
Ik ga in juli overigens met een tante naar een theater in de buitenlucht, die bestaan ook😇

Erthanax
Berichten: 9735
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, er is echt een theaterseizoen, grosso modo van september t.m. mei/juni. Traditioneel begint her met de Uitmarkt, waar voorproefjes zijn te zien. Eind augustus, begin september beginnen de nieuwe voorstellingen in de theaters.

In de zomermaanden zijn er vaak minder voorstellingen, juist omdat het binnen is en het publiek dan liever buiten of met vakantie is. Er zijn natuurlijk bekende uitzonderingen zoals het Holland Festival en 's zomers zijn er weer meer buitenvoorstellingen (bv Vis-a-vis en het Shakespearetheater).

Nijogeth
Berichten: 10057
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ah kijk, weer wat geleerd. In elk geval veel plezier!

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Nijogeth schreef:
04 mei 2023 19:59
Ah kijk, weer wat geleerd. In elk geval veel plezier!
Dank! Ik hoop onder andere dat het lukt om kaartjes te scoren voor Bert Visscher en van der Laan en Woe. Wellicht ook nog voor Yentl en de Boer, die hebben zulke prachtige liedjes🤩

rwolters
Berichten: 1603
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
04 mei 2023 19:29
Nee, persoonlijk is dat niet mijn ding. Maar is dat echt een seizoen? Want het theater is nu echt iets dat het hele jaar door zou kunnen gaan. Het is toch binnen, namelijk. Als je slim bent dan kom je dus buiten het seizoen met een nieuwe show, dan komen alle liefhebbers erop af en heb je alles vol zitten.
Mensen komen niet terug van vakantie als er in de zomer een nieuwe voorstelling komt. Je verkoopt simpelweg minder tickets voor voorstellingen in de zomer. Maar jij zult het als leek ongetwijfeld beter weten dan artiesten en theaters die er beroepsmatig mee bezig zijn.

Aan de andere kant: als jij geen benul hebt van je eigen werk denk je misschien dat andere mensen ook geen verstand van hun werk hebben. Kan ook natuurlijk.

Nijogeth
Berichten: 10057
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tja, je kunt ook zo reageren.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Tja.
Ik ga nog even genieten van de 8 voorstellingen waar ik de komende tijd nog heen ga. Zodra het programma bekend is en ik kaartjes heb kan ik me weer verheugen op de voorstellingen van komend seizoen.

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lisa29 schreef:
04 mei 2023 20:10
Dank! Ik hoop onder andere dat het lukt om kaartjes te scoren voor Bert Visscher en van der Laan en Woe. Wellicht ook nog voor Yentl en de Boer, die hebben zulke prachtige liedjes🤩
Bert Visscher word ik moe van :D, maar van Van der Laan en Woe heb ik vorig jaar enorm genoten. In oktober heb ik Pieter Derks gezien: ook een aanrader. Er is genoeg leuks te zien in het theater gelukkig.

J. Deltoer
Berichten: 3121
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Van der Laan en Woe zijn aardig echter ze zijn zo politiek correct dat het meer op hersenspoelen lijkt dan op cabaret. De laatste uitzending op tv was exemplarisch daarvoor. Claudia de Breywaardig.
Nee ik ga liever voor anderen die wel nog wat durven te zeggen.

Plaats reactie