Draaikiepraam kan niet 90 graden open

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
DF Jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2022 12:59

Draaikiepraam kan niet 90 graden open

Ongelezen bericht door DF Jansen »

Ik lees hier al langer mee, maar heb nu zelf eens een vraag

Deze week zijn bij mij kunststof kozijnen geplaatst. An sich ziet het er allemaal goed uit maar 1 van de draai(kiep) ramen kan niet helemaal 90 graden open draaien. Dat raam zit iets te dicht tegen de dagkant waardoor die tot een 70 graden kan draaien voor hij tegen de dagkant aan komt

Het maakt praktisch gezien niet zoveel uit, dat raam gaat alleen helemaal open als ik het glas aan de buitenkant moet zemen en dat kan nog steeds zonder probleem, maar toch voelt het als iets wat niet helemaal zo hoort.

Ik weet niet zo goed of je het als een montage fout die hersteld moet worden kan aankaarten, ik kan geen voorschrift vinden die een minimale openingshoek voorschrijft. Bij de VKG eisen waar het bedrijf is aangesloten vind ik het ook niet.

Weet iemand of dit de moeite is om een aanpassing te eisen?

Nevyn
Berichten: 1318
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Draaikiepraam kan niet 90 graden open

Ongelezen bericht door Nevyn »

Overleg het met het bedrijf die de kozijnen hebben geleverd, vaak kunnen ze het zo afstellen.

PGros
Berichten: 1163
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Draaikiepraam kan niet 90 graden open

Ongelezen bericht door PGros »

@morganlefay
Als je het probleem leest hoef je niet zo'n antwoord te geven. De fabrikant heeft er niets mee te maken.

eikenboom1
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 jul 2018 18:30

Re: Draaikiepraam kan niet 90 graden open

Ongelezen bericht door eikenboom1 »

Bij het plaatsen van de nieuwe badkamer hadden wij het ook door een dikkere tegel.
Aannemer heeft toen netje een cm. van de dagkant afgezaagd. Waarna het allemaal wel paste.

Seinhuis
Berichten: 2388
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Draaikiepraam kan niet 90 graden open

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U weet het beste de situatie.


Neem contact op met de aannemer. Stuur eventueel foto's op zodat de aannemer vooraf de situatie kan beoordelen. Hopelijk willen hun terug komen en kunnen hun door middel van een kleine aanpassing de raam alsnog 90 graden laten kantelen.


Indien de aannemer niet bereid is om de aanpassing uit te voeren of niet langs wilt komen neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl voor vervolgstappen. De mogelijkheden zijn afhankelijk van de precieze situatie.

Oudesjoegel
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2022 16:42

Re: Draaikiepraam kan niet 90 graden open

Ongelezen bericht door Oudesjoegel »

Als het allemaal wel lukt met zemen en het verder geen probleem is in het gebruik vind ik dit muggeziften.

Plaats reactie