Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Onkruid71
Berichten: 2790
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
13 nov 2021 18:58
1Wappie schreef:
13 nov 2021 18:22
Het bevordert de discussie niet als je olifant roept terwijl je muis bedoeld. Noem het beestje gewoon bij de naam. Dus ook geen 2g maar gewoon medische apartheid.
Medische apartheid is een gevoel, niet op feiten gebaseerd.

2G is op twee harde feiten gebaseerd: Gevaccineerd of Genezen.

Hier wordt over 2G versus 3G gediscussieerd. De smaak 'getest' verdwijnt uit het assortiment en daar hebben we het mee te doen. In elk geval is op dit punt duidelijkheid gegeven.

Als je tijd over hebt, heb je aan de Coronatopics hier weken leesvoer. ;)
En mensen dan die niet kunnen vaccineren? Die worden toch wel buiten gesloten, of om het nog anders te benoemen in hun keuzes beperkt buiten hun schuld om.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

klaartje59 schreef:
13 nov 2021 19:28
Maar overal heb je wel mensen die dit niet doen, denken dat ze het beter weten, dat corona "niet bestaat". Zo dom maar vooral ook zo erg vind ik dit. Op deze manier krijg je nooit groepsimmuniteit en dat is toch enige waarmee we corona onder controle kunnen krijgen zodat het voor de zorg goed hanteerbaar blijft.
Je krijgt juist wel groepsimmuniteit door mensen die zich niet aan de regels houden. Die steken iedereen aan en zo wordt dus iedereen immuun, die nog niet ziek is geweest of is gevaccineerd.
Of begrijp je niet wat groepsimmuniteit is? :roll:

klaartje59
Berichten: 78
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door klaartje59 »

lievemarie schreef:
13 nov 2021 19:35
klaartje59 schreef:
13 nov 2021 19:28
Maar overal heb je wel mensen die dit niet doen, denken dat ze het beter weten, dat corona "niet bestaat". Zo dom maar vooral ook zo erg vind ik dit. Op deze manier krijg je nooit groepsimmuniteit en dat is toch enige waarmee we corona onder controle kunnen krijgen zodat het voor de zorg goed hanteerbaar blijft.
Je krijgt juist wel groepsimmuniteit door mensen die zich niet aan de regels houden. Die steken iedereen aan en zo wordt dus iedereen immuun, die nog niet ziek is geweest of is gevaccineerd.
Of begrijp je niet wat groepsimmuniteit is? :roll:
Dan ben je nog heel lang bezig + veel onnodige zieken en doden + een zorg die helemaal overspannen wordt + mensen met een ander ziektebeeld niet de zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Onkruid71 schreef:
13 nov 2021 19:30
En mensen dan die niet kunnen vaccineren? Die worden toch wel buiten gesloten, of om het nog anders te benoemen in hun keuzes beperkt buiten hun schuld om.
Kwestie van invalshoek.
- Je wordt beperkt in je mogelijkheden en dat is frustrerend.
- Je mag minder en daardoor ben je beter beschermd tegen het echte virus.

Beter zo dan besmet raken en het niet overleven, denk ik zelf.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

klaartje59 schreef:
13 nov 2021 19:45
lievemarie schreef:
13 nov 2021 19:35
klaartje59 schreef:
13 nov 2021 19:28
Maar overal heb je wel mensen die dit niet doen, denken dat ze het beter weten, dat corona "niet bestaat". Zo dom maar vooral ook zo erg vind ik dit. Op deze manier krijg je nooit groepsimmuniteit en dat is toch enige waarmee we corona onder controle kunnen krijgen zodat het voor de zorg goed hanteerbaar blijft.
Je krijgt juist wel groepsimmuniteit door mensen die zich niet aan de regels houden. Die steken iedereen aan en zo wordt dus iedereen immuun, die nog niet ziek is geweest of is gevaccineerd.
Of begrijp je niet wat groepsimmuniteit is? :roll:
Dan ben je nog heel lang bezig + veel onnodige zieken en doden + een zorg die helemaal overspannen wordt + mensen met een ander ziektebeeld niet de zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben.
Dan ben je juist NIET lang bezig, want dan wordt iedereen min of meer gelijktijdig ziek. Dat kan de zorg niet aan, ben ik met je eens, maar je begon zelf over de groepsimmuniteit.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Op deze manier zijn we heel hard op weg naar een Italiaanse lockdown: binnen blijven en alleen voor bepaalde doelen naar buiten mogen.

Grrr ... die Oudhollandsche Kaaskoppigheid ook ...

Onkruid71
Berichten: 2790
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
13 nov 2021 19:53
Onkruid71 schreef:
13 nov 2021 19:30
En mensen dan die niet kunnen vaccineren? Die worden toch wel buiten gesloten, of om het nog anders te benoemen in hun keuzes beperkt buiten hun schuld om.
Kwestie van invalshoek.
- Je wordt beperkt in je mogelijkheden en dat is frustrerend.
- Je mag minder en daardoor ben je beter beschermd tegen het echte virus.

Beter zo dan besmet raken en het niet overleven, denk ik zelf.
Ik deel die mening toch niet, maar ja daar kom je denk ik pas achter als je het ervaart.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Ik vind dat new mikey de situatie perfect weergeeft. Heb COPD status gold 1 (2019) Daarnaast een infectie die duidt op eczeem /psorisasis. Status: pappen en nathouden. Inmiddels ook lekkende hartklep waar nader onderzoek nodig is ( Slokdarmenmdoscopie.)
En eventueel vervanging *(al dan niet op termjjn) Mijn leeftijd is 65 jaar en 11 maanden. Ik zeg : alles tot 30 jaar in de ijskast en alles daarboven met voorrang aanpakken. Egoisitsch ? Nee hoor ) Kwestie van wie de meeste premie heeft ingelegd. Is dat terecht? Ja naar mijn menig wel. Zij die al die jaren premie betaald hebben worden nu door een groep die nog geen 15% van de bevolking vormen gegijzeld in de behandeling van hun kwa(la)ln. Terwijl ze daar nauwelijks aan hebben bijgedragen. Solidaritieit, de basis van ons zorgstelsel, Gaat ver maar NIET zover dat niet gevaccnieerden voorrang verkrijgen. Als dat wel het geval is vorder ik per omgaande een reductie op mijn premie al gevaccineerde . Dus is de remedie dat bewust ongevcaccinneerden onterecht de zaak blokkeren en dus de (basis)premie onterecht opdrijven.
Dus eerst die oudere groep behandelen en daarna pas de groep daarna. . Onterecht ? Nee hoor niet betaald is geen behandeling. en ZO creéer je 2 tweedeling. Zij die al betaald hebben hebben recht en zijn die nog geen recht hebben zullen dus nog moeten betalen.
Hoe simpel, kan het zijn ?, Z

witte angora
Berichten: 31026
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
13 nov 2021 20:04
Op deze manier zijn we heel hard op weg naar een Italiaanse lockdown: binnen blijven en alleen voor bepaalde doelen naar buiten mogen.

Grrr ... die Oudhollandsche Kaaskoppigheid ook ...
Die kant gaat het inderdaad op: enkel de essentiële winkels open en verder binnen blijven. Wandelen mag: om je eigen huis heen, drie keer per dag maximaal. Heb je een hond, dan mag je een blok verder.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Albert1955 schreef:
13 nov 2021 20:57
Ik zeg : alles tot 30 jaar in de ijskast en alles daarboven met voorrang aanpakken. Egoisitsch ? Nee hoor ) Kwestie van wie de meeste premie heeft ingelegd.
En ... wat voor behandeling krijgen jongens van 15, die met Covid-19 zo ziek zijn, dat je elk ogenblik denkt, dat het voorbij is?

Ik vind je betoog meer dan egoïstisch.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Albert1955 schreef:
13 nov 2021 20:57
Heb COPD status gold 1 (2019) Daarnaast een infectie die duidt op eczeem /psorisasis. Status: pappen en nathouden. Inmiddels ook lekkende hartklep waar nader onderzoek nodig is ( Slokdarmenmdoscopie.)
In een ander topic verklaarde je dat je meer dan 50 jaar hebt gerookt. En dat je vindt dat een ander niet mee hoeft te betalen aan ieders medische kosten, zeker als het om corona gaat. Dus jij gaat natuurlijk je eigen toekomstige ellende zelf betalen?

Ik vind het hele epistel de moeite van reageren niet waard eigenlijk.
Laatst gewijzigd door lievemarie op 13 nov 2021 22:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De zogenaamde “oplossingen” voor de corona problemen worden steeds waanzinniger.

En alles is al van begin tot eind uitgekauwd. Beter sluiten.

scharrelschipper
Berichten: 1852
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Albert1955 schreef:
13 nov 2021 20:57
Ik vind dat new mikey de situatie perfect weergeeft. Heb COPD status gold 1 (2019) Daarnaast een infectie die duidt op eczeem /psorisasis. Status: pappen en nathouden. Inmiddels ook lekkende hartklep waar nader onderzoek nodig is ( Slokdarmenmdoscopie.)
En eventueel vervanging *(al dan niet op termjjn) Mijn leeftijd is 65 jaar en 11 maanden. Ik zeg : alles tot 30 jaar in de ijskast en alles daarboven met voorrang aanpakken. Egoisitsch ? Nee hoor ) Kwestie van wie de meeste premie heeft ingelegd. Is dat terecht? Ja naar mijn menig wel. Zij die al die jaren premie betaald hebben worden nu door een groep die nog geen 15% van de bevolking vormen gegijzeld in de behandeling van hun kwa(la)ln. Terwijl ze daar nauwelijks aan hebben bijgedragen. Solidaritieit, de basis van ons zorgstelsel, Gaat ver maar NIET zover dat niet gevaccnieerden voorrang verkrijgen. Als dat wel het geval is vorder ik per omgaande een reductie op mijn premie al gevaccineerde . Dus is de remedie dat bewust ongevcaccinneerden onterecht de zaak blokkeren en dus de (basis)premie onterecht opdrijven.
Dus eerst die oudere groep behandelen en daarna pas de groep daarna. . Onterecht ? Nee hoor niet betaald is geen behandeling. en ZO creéer je 2 tweedeling. Zij die al betaald hebben hebben recht en zijn die nog geen recht hebben zullen dus nog moeten betalen.
Hoe simpel, kan het zijn ?, Z
Dus als ik het goed begrijp heb je recht op wat voor behandeling dan ook als je maar lang en genoeg betaald hebt?
Eerst mijn ouders en later ik zelf hebben al 64 jaar betaald.
Dat zou dus inhouden dat ik voorrang zou krijgen in ziekenhuizen enz.
Ook als ik als ongevaccineerde ziek zou worden.
ik ben net iets ouder dan jij,dus jammer voor jou;ik ben eerst!
Mijn dank is groot!
Maar serieus:wat een onzin!!

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Als de dwarsliggers ziek worden mogen ze wat mij betreft ergens in een gang gegooid worden totdat de zorg een plekje voor ze heeft. Eerst de mensen verzorgen die alle voorzorgsmaatregelen hebben genomen en toch ziek zijn geworden. We laten ons nu al lang genoeg gijzelen door die idioten. Vaccinatie gewoon verplichten wat mij betreft. Zo niet: keiharde lockdown voor ongevaccineerden. Ze zien maar hoe ze hun geld verdienen en hoe ze aan eten komen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Gelukkig mag je mensen geen zorg onthouden.

16again
Berichten: 16173
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

lievemarie schreef:
13 nov 2021 19:57
klaartje59 schreef:
13 nov 2021 19:45
Dan ben je nog heel lang bezig + veel onnodige zieken en doden + een zorg die helemaal overspannen wordt + mensen met een ander ziektebeeld niet de zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben.
Dan ben je juist NIET lang bezig, want dan wordt iedereen min of meer gelijktijdig ziek. Dat kan de zorg niet aan, ben ik met je eens, maar je begon zelf over de groepsimmuniteit.
In den beginne heette dat "flattening the curve."
De ellende wordt vooralsnog alleen over meerdere jaren uitgesmeerd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Reguliere zorg wordt continu uitgesteld. Een nieuwe nier of hartklep?

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240536 ... et-leveren

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 952
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Wat mij betreft kan dit draadje gesloten worden. De meningen van veel gevaccineerden op dit forum begint aardig griezelig te worden.
Als dit forum een afspiegeling moet zijn van de samenleving dan is er geen sprake meer van verdeeldheid maar gaan we terug naar de begin vorige eeuw in Duitsland.
Er wordt nog net niet gevraagd om een merkteken op de kleding van iemand die niet gevaccineerd is maar het gaat wel hard die kant op.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De meningen van veel gevaccineerden op dit forum begint aardig griezelig te worden.
Volgens mij zien we hier een voorbeeld van wat in de psychologie projectie wordt genoemd.

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Er zit mij iets dwars.

In principe heb ik een "waarschuwing" gekregen omdat ik het niet eens ben met forumleden.

Vervolgens word er aan mij gevraagd om het wel fatsoenlijk en respectvol te houden!?!

Heb ik iemand onfatsoenlijk of disrespectvol behandeld?

Mag je hier wel een (intelligente) eigen mening hebben of worden dat soort mensen altijd weg gewerkt?

Ik ben echt benieuwd of dit de normale gang van zaken is hier.

Gesloten