Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Nijogeth
Berichten: 10053
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sylvesterb schreef:
08 apr 2021 17:34
Nijogeth schreef:
08 apr 2021 10:08
sylvesterb schreef:
08 apr 2021 08:19


Ergens een bron hiervan? Want zover ik weet is al het ziekenhuis personeel al lang gevaccineerd.

https://www.elkerliek.nl/elkerliek/nieu ... start.html

In januari zijn ze al begonnen. Klinkt dus een beetje als fake nieuws wat je verspreid?
Ik hoorde het van mijn zusje, die er pas stage heeft gelopen. Echter meldde het Eindhovens dagblad ook zoiets.
https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/z ... ~a44357dc/
Maar dit artikel spreekt over 1 ziekenhuis en jij maakt er direct een generiek probleem van? Je weet dat door dit soort aannames/veronderstellingen fake nieuws ontstaat.
Jij maakt er fakenieuws van. Ik ga in op iemand die zegt dat er veel verzuim is in ziekenhuizen en geef een voorbeeld ervan. Nergens stel ik dat dit over de hele lijn de reden ervoor is.

Nijogeth
Berichten: 10053
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
08 apr 2021 17:36
En dan nog wordt gesproken over medewerkers en niet per se over verplegend personeel. Het kunnen net zo goed schoonmakers of receptionisten zijn.
Nou ja, het nieuwsbericht is daar inderdaad niet duidelijk over. Maarja, waarom zou dat dan weer een probleem zijn. Schoonmaakpersoneel is wel in te huren en qua receptie is het daar nou niet echt gigantisch, om maar wat te noemen. Het kan inderdaad zo zijn, maar waarom wordt er dan gezegd dat ze daardoor krap in de bezetting zitten qua behandelingen. Overigens kan ik je wel vertellen dat de afdeling waar mijn zusje stage liep een paar maanden terug, niet behoort tot de afdeling receptie of schoonmaak.


moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
08 apr 2021 19:01
(...)maar waarom wordt er dan gezegd dat ze daardoor krap in de bezetting zitten qua behandelingen.
Het gaat idd over het tekort aan verplegend personeel, zij lopen wederom op hun tandvlees en er is ziekteverzuim . Er wordt ( werd) niet gesproken over schoonmakers of receptiepersoneel.
Toch worden er nu verpleegkundigen uit Nederland in Curaçao ingevlogen omdat het daar gierend uit de klauwen loopt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

snellie schreef:
08 apr 2021 19:25
Dat tekort is dan zeker heel plaatselijk. Een familielid van mij zoekt een baan in de zorg en kan nergens iets vinden.
Een baan in de zorg is erg breed ; ik heb het specifiek over ( IC ) verpleegkundigen.

witte angora
Berichten: 30905
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
08 apr 2021 19:43
Gelukkig mag men nog op het straatbankje zitten met een afhaalkopje koffie.
En het bijpassende koekje haal je gewoon bij de super, is nog een stuk goedkoper ook.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Koekje in de linkerhand op anderhalve meter van de koffie in de rechterhand?

witte angora
Berichten: 30905
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Exact, Jablan. En als iedereen zo zit, kun je ook perfect anderhalve meter afstand houden zoals het hoort. :idea:

Dat de koffie koud wordt is bijzaak. Regels, weet je, regels, allemaal regels, en we houden ons allemaal aan alle regels. Dat is dus geregeld. :lol:

Nijogeth
Berichten: 10053
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kan ik me ergens afmelden? Ik hou namelijk niet zo van regels, omdat ze gebroken moeten worden. De meesten hier echter wel en dat gaat in zo'n situatie botsen, dus daar pas ik voor.

Ik houd ook niet van koffie.

witte angora
Berichten: 30905
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor jou hebben we bier en chips, Nijo. Mits je je handen anderhalve meter uit elkaar houdt... :lol:

Enne... wat regels betreft heb ik nog altijd een portie West-Fries bloed door mijn aderen stromen. Voeg daarbij nog een paar druppels Evangelisch-Luthers, het uitgangspunt dat iedereen voor zichzelf verantwoordelijk is, oftewel het Amsterdamse: 'als jij je niet met mij bemoeit, bemoei ik me niet met jou'.

Dan snap je wel dat ik er een beetje de draak mee steek. :lol:

Nijogeth
Berichten: 10053
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
08 apr 2021 22:01
Voor jou hebben we bier en chips, Nijo. Mits je je handen anderhalve meter uit elkaar houdt... :lol:
Ik weet niet of je ooit gehoord hebt van 'adje gestrekt'? Dat is een hele bekende straf bij de gemiddelde biercantus, waarbij je met gestrekte arm een vol glas bier achterover moet werken. Dat heb ik vroeger wel eens moeten doen en ging me redelijk goed af, dus dat moet geen probleem zijn.

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@wa

Nou de draak er mee steken? En “bemoei ik me niet me jou”.

Ik heb hier toch heel wat reacties van u gelezen over anderen die zich, volgens u dan, niet aan de regels hielden en waar u zich bovenmatig aan stoorde.

witte angora
Berichten: 30905
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk, Lady, dat je het in een verkeerd perspectief ziet. Iets algemeens opmerken is heel wat anders dan je bemoeien met persoonlijke zaken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Er wordt nu toch echt door de Gezondheidsraad serieus geadviseerd om niet met AstraZeneca te vaccineren bij mensen van 60- .
Gewoon niet doen dus !
Mensen die al de 1e prik van AZ hebben gehad , en géén klachten kregen, kunnen wel gewoon de 2e prik van AZ krijgen, omdat deze bijwerkingen met name na de 1e prik komen.

witte angora
Berichten: 30905
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
08 apr 2021 22:31
witte angora schreef:
08 apr 2021 20:36
breien schreef:
08 apr 2021 19:43
Gelukkig mag men nog op het straatbankje zitten met een afhaalkopje koffie.
En het bijpassende koekje haal je gewoon bij de super, is nog een stuk goedkoper ook.
Het bijpassend koekje is gratis. Ik weet een adresje waar de afhaalkoffie goedkoop is. Het tweede kopje is zelfs gratis.
Bij afhaalkoffie krijg je doorgaans geen koekje. Niet op het station tenminste, ook niet bij de appie-to-go of wat dan ook.

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Koffie met een corona koekje dus?

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Smartje »

Offerte van Kunststof Schuifpui binnen
Merk was gekozen OK : de Serie heet Corona, gelukslot of pech, moet dan de rest van mijn leven door Corona heen kijken.
Geeft toch wel een raar gevoel, moeten nog een keus maken. :cry:

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
08 apr 2021 22:58
Er wordt nu toch echt door de Gezondheidsraad serieus geadviseerd om niet met AstraZeneca te vaccineren bij mensen van 60- .
Gewoon niet doen dus !
Mensen die al de 1e prik van AZ hebben gehad , en géén klachten kregen, kunnen wel gewoon de 2e prik van AZ krijgen, omdat deze bijwerkingen met name na de 1e prik komen.
Beter zo dan elders, waar serieus wordt voorgesteld om de 2e prik met een ander vaccin te doen. Is alleen nooit onderzoek naar gedaan (geen sponsor te vinden of te weinig deelnemers), dat wordt een echte gok.

In Kroatië is extra AstraZeneca besteld, overigens 9% officieel besmet geweest en de schatting gaat naar 25% van de bevolking. Gedachte van artsen daar: dosis naar bmi en vrouwen een kleinere dosis dan mannen. Het idee is ontstaan op basis van details in het fase 3 onderzoek.
Deze discussie vind ik wat nuchterder en gezonder dan de stammenstrijd in de gezondheidsraad hier.

Ook interessant om te zien - er zijn landen in Europa, waar nu al Sputnik V wordt ingezet. Veel interesse is daar niet, mensen wachten liever.
Servië is het ergst. Afgelopen weekend zijn deelnemers aan een anti-Coronademo opgepakt en in de politiekazerne ingeënt, ergens tussen vaststellen identiteit en uitschrijven van boete in.

Strumicanec
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2013 21:12

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Strumicanec »

Waarom wordt het gesuggereerd dat de gevaccineerde personen vrije toegang tot evenementen, vliegtuigen, bioscopen, musea ed. zullen krijgen en mensen die 1-2x ziek zijn geweest en goede cellulaire en vermoedelijk kortdurend humorale immuniteit (wat normaal is) hebben opgebouwd alsnog standaard een PCR controle moeten krijgen? Dit is niet correct. Iedereen een PCR of beide geen PCR, omdat de vaccinatie net als ziek zijn geweest, niet voor steriele immuniteit zorgt. Dus, beide kunnen bij een langdurige blootstelling voor de anderen alsnog besmettelijk zijn.

We moeten zorgen dat de politiek en wetenschap apart blijven functioneren. Kortom, geen politieke, maar wetenschappelijke beslissingen nemen.

Wilt u mijn vraag aan de experts voorleggen svp? En graag niet aan diegene die zich 'politiek netjes gedragen' en bijna wekelijks op de TV worden uitgenodigd.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Je bent wel op de goede plek met je vraag, alles wat hier langskomt, duikt later op in een DPG-krant en van daar weer naar radio/tv. Ik ben alleen bang, dat er geen expert meer te vinden is. Wie op tv verschijnt, heeft tijd over en wie daar niet in beeld komt, is druk aan het werk.

De kortdurende humorale immuniteit duurt trouwens langer dan jij denkt. Bij ons meer dan een jaar nu, net een verse uitslag binnen van dat onderzoekje. :wink:

Gesloten